Van Wissing: ''Mis dat toch een beetje bij FC Twente en Heracles''

9
Van Wissing: ''Mis dat toch een beetje bij FC Twente en Heracles''

FC Twente pakt na de winterstop weinig punten. Toch staat de ploeg van trainer Ron Jans nog altijd op de achtste plaats in de Eredivisie. De plek geeft aan het einde van het seizoen recht op de play-offs om Europees voetbal. 

Clubwatcher Tijmen van Wissing ziet dat de concurrenten nog niet echt profiteren van het vele puntenverlies van FC Twente. Zo verloor Heracles Almelo kansloos met 3-0 bij PSV. "Ik had niet de indruk dat Heracles nou echt vol voor die achtste plek gaat", zegt Van Wissing bij De Oosttribune.

"Dat idee heb ik ook bij al die andere clubs niet echt gekregen dit weekend", vervolgt de journalist. "Fortuna (tegen Feyenoord, red.) liet zich toch wat gemakkelijk naar de slachtbank leiden, SC Heerenveen blijft wisselvallig en FC Twente speelde haar slechtste wedstrijd van het seizoen. Dus ik vraag me af wie er achtste wil worden."

Van Wissing vraagt zich af of die play-offs echt leven bij de spelers. "Misschien maken wij die achtste plek ook wel heel groot", geeft hij aan. "Want als je die play-offs ingaat, moet je die ook nog eens winnen. Daarna begin je nog weer aan die voorrondes, dus je bent nog heel ver weg. Maar ik vind wel dat die worst voor moet houden, ook aan de spelers."

"Waar speel je anders voor?", vraagt de clubwatcher zich af. "Het gaat ook om de hoogste rangschikking, tv-gelden. Je moet dat wel in jezelf naar boven halen. Ik mis dat toch een beetje bij FC Twente en Heracles. Je moet ook aan klantenbinding willen doen, dus ik zou er vol voor gaan als speler."

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Apr 2021 om 11:25
    Je moet wel naar de tegenstanders kijken afgelopen weekend! Mét tegenstanders als Ajax, PSV,Feyenoord en Vitesse had ik je meteen kunnen zeggen dat twente gewoon 8e blijft,maar komend weekend word een heel ander verhaal dan moet je zelf echt winnen om 8e te blijven!!! Maar ik denk nog steeds moet je 8e willen worden in het stadium van opbouw en financieel gezond worden waar twente zich nu in bevind? Ik denk eerst nog maar één of twéé seizoenen extra stappen maken en aansluiting vinden bij de subtop en zelf een stabiel team bouwen met minder huur spelers en dus meer kapitaal op het veld.
  • 7 Apr 2021 om 11:11
    • Quote van 7 Apr 2021 om 09:06
      Het is Tijmen nog niet opgevallen dat met het verlies van Brama en Cerny het hele hart van het elftal is weggeslagen, en het heel lastig is om dat snel en met een beperkt budget op te vangen
    Hebben andere teams dan geen geblesseerde spelers?
  • 7 Apr 2021 om 11:04
    • Quote van 7 Apr 2021 om 10:56
      Precies dat. Met het gemis van Cerny, Brama en Julio laat dit team teveel ruimte tussen de linies. De ene helft wil vooruit en de rest twijfelt. Dan is 442 een goede optie om het wat compacter te maken. Ik hoop dat ze daar komend weekend op terug gaan vallen. Liefst van Leeuwen als aanvallende middenvelder dan.
    Mijn idee. Van Leeuwen gooit de nodige werklust erin. Goed gezien.
  • 7 Apr 2021 om 10:56
    • Quote van 7 Apr 2021 om 10:29
      Persoonlijk vind ik onze trainer ook niet helemaal vrijuit gaan hoor. Je ziet een geweldige 1e helft tegen Heerenveen, waarin Twente zeer compact speelt en in een soort 4-4-2 door de vele positiewisselingen zeer veel gevaar weet te stichten. Dit met Brama als grote insprirator. Voor mij is zijn gemis dan ook erger dan dat van Cerny. Die helft tegen Heerenveen was mede te danken doordat Danilo op de bank zat. Dan volgt er een tam oefenpotje tegen een bierelftal van Pec waarin hij scoort en hup, de trainert gooit hem er weer in. De linies vallen weer ver uit elkaar en een goed team zoals Vitessse tikt je dan helemaal dol. Een Bosch of Zerrouki kan dan toch de Brama-rol op zich nemen zo goed en kwaad het kan. De gehele 1e helft jagen 2 spelers de boel voorin wat halfgebakken op, dan 20 meter niemandsland, dan vervolgens 2 verdwaalde spelers die door Vitesse zo weggetikt worden met als gevolg dat ze het achterin ook niet meer belopen kunnen. Zat gisteravond vol bewondering naar Real Madrid te kijken hoe zij na hun voorsprong rond de 16 een cordon vormden waar Liverpool zich geen raad mee wist. Ik hoop dat de technische staf van Twente dit ook gezien heeft, want zo ga je punten pakken en niet met dat halfslachtige opjaag gedoe, waar de helft geen zin in heeft of niet weet wat hij moet doen. Dus ja, Ron Jans mag zijn huiswerk ook wel eens wat beter doen.
    Precies dat. Met het gemis van Cerny, Brama en Julio laat dit team teveel ruimte tussen de linies. De ene helft wil vooruit en de rest twijfelt. Dan is 442 een goede optie om het wat compacter te maken. Ik hoop dat ze daar komend weekend op terug gaan vallen. Liefst van Leeuwen als aanvallende middenvelder dan.
  • 7 Apr 2021 om 10:29
    • Quote van 7 Apr 2021 om 10:00
      Dat geleuter over cerny. Daar ben ik wel klaar mee! Je hoort dat als groep op te pakken en vervolgens te knallen....maar wat ik nu de afgelopen weken zie, om te huilen, wat een slappe zooi. Alleen toen brama meedeed, ging het beter, helaas maar van korte duur.
    Persoonlijk vind ik onze trainer ook niet helemaal vrijuit gaan hoor. Je ziet een geweldige 1e helft tegen Heerenveen, waarin Twente zeer compact speelt en in een soort 4-4-2 door de vele positiewisselingen zeer veel gevaar weet te stichten. Dit met Brama als grote insprirator. Voor mij is zijn gemis dan ook erger dan dat van Cerny. Die helft tegen Heerenveen was mede te danken doordat Danilo op de bank zat. Dan volgt er een tam oefenpotje tegen een bierelftal van Pec waarin hij scoort en hup, de trainert gooit hem er weer in. De linies vallen weer ver uit elkaar en een goed team zoals Vitessse tikt je dan helemaal dol. Een Bosch of Zerrouki kan dan toch de Brama-rol op zich nemen zo goed en kwaad het kan. De gehele 1e helft jagen 2 spelers de boel voorin wat halfgebakken op, dan 20 meter niemandsland, dan vervolgens 2 verdwaalde spelers die door Vitesse zo weggetikt worden met als gevolg dat ze het achterin ook niet meer belopen kunnen. Zat gisteravond vol bewondering naar Real Madrid te kijken hoe zij na hun voorsprong rond de 16 een cordon vormden waar Liverpool zich geen raad mee wist. Ik hoop dat de technische staf van Twente dit ook gezien heeft, want zo ga je punten pakken en niet met dat halfslachtige opjaag gedoe, waar de helft geen zin in heeft of niet weet wat hij moet doen. Dus ja, Ron Jans mag zijn huiswerk ook wel eens wat beter doen.
  • 7 Apr 2021 om 10:00
    • Quote van 7 Apr 2021 om 09:31
      Klopt het is geen toeval dat nadat Cerny weg is gevallen de resultaten minder zijn. Natuurlijk geen goede zaak dat na het wegvallen van één of twee spelers je zover terug valt. We mogen blij zijn dat we voor de winterstop zoveel punten hebben gehaald anders was het nog lastig geworden.
    Dat geleuter over cerny. Daar ben ik wel klaar mee! Je hoort dat als groep op te pakken en vervolgens te knallen....maar wat ik nu de afgelopen weken zie, om te huilen, wat een slappe zooi. Alleen toen brama meedeed, ging het beter, helaas maar van korte duur.
  • 7 Apr 2021 om 09:31
    • Quote van 7 Apr 2021 om 09:06
      Het is Tijmen nog niet opgevallen dat met het verlies van Brama en Cerny het hele hart van het elftal is weggeslagen, en het heel lastig is om dat snel en met een beperkt budget op te vangen
    Klopt het is geen toeval dat nadat Cerny weg is gevallen de resultaten minder zijn. Natuurlijk geen goede zaak dat na het wegvallen van één of twee spelers je zover terug valt. We mogen blij zijn dat we voor de winterstop zoveel punten hebben gehaald anders was het nog lastig geworden.
  • 7 Apr 2021 om 09:06
    Het is Tijmen nog niet opgevallen dat met het verlies van Brama en Cerny het hele hart van het elftal is weggeslagen, en het heel lastig is om dat snel en met een beperkt budget op te vangen