Kabinet bevestigt: supporters welkom bij FC Twente - FC Utrecht

29
Kabinet bevestigt: supporters welkom bij FC Twente - FC Utrecht

De clubs in het betaald voetbal hebben toestemming gekregen om eind april te testen met publiek in de Eredivisie. Op 25 april zijn er supporters welkom bij het treffen tussen FC Twente en FC Utrecht.

Op de website van de Rijksoverheid is te zien dat er 4.000 FC Twente-supporters aanwezig mogen zijn bij het treffen in De Grolsch Veste. De aanwezige fans moeten wel kunnen aantonen dat ze geen corona hebben en moeten een testbewijs overleggen.

Ook bij alle andere Eredivisie-wedstrijden in de speelronde op 23, 24 en 25 april mogen supporters aanwezig zijn. De duels gelden als pilot. Het is dus nog niet zeker of bij de latere wedstrijden in de Eredivisie ook fans in de stadions welkom zijn.

29 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Apr 2021 om 07:31
    • Quote van 6 Apr 2021 om 21:54
      Inderdaad horeca ook open door een test te doen van te voren dan maar?
    Of op vertoon van een vaccinatie paspoort en legitimatie. Daar zou ik dan totaal geen probleem mee hebben.
  • 7 Apr 2021 om 07:30
    • Quote van 6 Apr 2021 om 22:24
      Vertel
    Simpelweg omdat mensen veelal moeite hebben om bijvoorbeeld met maar 2 personen aan 1 tafeltje te zitten en/of anderhalve meter houden tot een ander. Daarnaast is het momenteel ook nog te koud om überhaupt op een terrasje te gaan zitten.......
  • 7 Apr 2021 om 05:09
    • Quote van 6 Apr 2021 om 19:51
      4000? Plus een negatieve testuitslag? Hoeveel afstand kan je dan wel niet houden in zo n groot stadion. Zit geen enkel gevaar aan. Zelfs een supermarkt bezoek is veel gevaarlijker. Wat wil je dan testen?
    Ze bint helemaal gek geworden. De lol is er wel af zo en dat is geloof ik ook de bedoeling.
  • 6 Apr 2021 om 23:34
    • Quote van 6 Apr 2021 om 23:07
      De horeca is ook niet hét grote problemen met het open stellen. Maar het gedrag van de bezoekers van de horeca instellingen na 2 of 3 biertjes gaan sommige personen zichzelf overschatten. En wordem de richtlijnen en regelgeving nietmeer serieus genomen. En daar ligt het probleem waarom de horeca al maanden niet open kan . Ook veel horeca instellingen twijfelen om open te gaan en willen niet als politie agenten de bezoekers aan spreken met alle gevolgen van dien . Dus het probleem is niet zo zeer het virus en regelgeving maar her vreemde gedrag van de mensen die hier geen rekening mee willen en kunnen houden
    Deze mensen drinken nu thuis of in het park en hebben daar zeker minder afstand dan wanneer ze op het terras hadden gezeten.
  • 6 Apr 2021 om 23:07
    • Quote van 6 Apr 2021 om 21:28
      Logisch? Horeca dicht maar overvolle parken waar ik weet niet hoeveel mensen bij elkaar zitten zonder afstand wel? Die parken zijn niet te houden, gooi dan de terassen maar open. Daar kan je enigszins je afstand bewaren en steun je de horeca tenminste
    De horeca is ook niet hét grote problemen met het open stellen. Maar het gedrag van de bezoekers van de horeca instellingen na 2 of 3 biertjes gaan sommige personen zichzelf overschatten. En wordem de richtlijnen en regelgeving nietmeer serieus genomen. En daar ligt het probleem waarom de horeca al maanden niet open kan . Ook veel horeca instellingen twijfelen om open te gaan en willen niet als politie agenten de bezoekers aan spreken met alle gevolgen van dien . Dus het probleem is niet zo zeer het virus en regelgeving maar her vreemde gedrag van de mensen die hier geen rekening mee willen en kunnen houden
  • 6 Apr 2021 om 22:57
    • Quote van 6 Apr 2021 om 21:59
      Klopt. Alles verantwoord en ik denk dat de terrassen open kunnen, kan je afstand houden en gaan al die jongeren ook niet naar die overvolle parken.
    Precies. Horeca open, mits er strak kan worden gehandhaafd op de terrassen, en zo nodig de parken. Haal dan maar een paar van die afgekeurde politieagenten uit de wijk en zet ze op de oude markt. Stel handhavers bij het volkspark etcetera. Maar goed, ik zit niet in de politiek.
  • 6 Apr 2021 om 22:49
    Zo gauw het zomer is, is er geen Corona meer. Zie vorig jaar.Pas in Oktober/November gaan we weer verder. Golf 4 volgens mij.Raak de tel kwijt.....
  • 6 Apr 2021 om 22:24
    • Quote van 6 Apr 2021 om 20:43
      Ja...en dat lijkt me vooralsnog logisch.
    Vertel
  • 6 Apr 2021 om 21:59
    • Quote van 6 Apr 2021 om 21:49
      Overvolle parken is een gevolg van de gesloten horeca. Daarnaast valt er te controleren in de horeca, een park is openbaar terrein. Beetje makkelijk wat je zegt.
    Klopt. Alles verantwoord en ik denk dat de terrassen open kunnen, kan je afstand houden en gaan al die jongeren ook niet naar die overvolle parken.
  • 6 Apr 2021 om 21:54
    • Quote van 6 Apr 2021 om 21:28
      Logisch? Horeca dicht maar overvolle parken waar ik weet niet hoeveel mensen bij elkaar zitten zonder afstand wel? Die parken zijn niet te houden, gooi dan de terassen maar open. Daar kan je enigszins je afstand bewaren en steun je de horeca tenminste
    Inderdaad horeca ook open door een test te doen van te voren dan maar?
  • 6 Apr 2021 om 21:49
    • Quote van 6 Apr 2021 om 21:28
      Logisch? Horeca dicht maar overvolle parken waar ik weet niet hoeveel mensen bij elkaar zitten zonder afstand wel? Die parken zijn niet te houden, gooi dan de terassen maar open. Daar kan je enigszins je afstand bewaren en steun je de horeca tenminste
    Overvolle parken is een gevolg van de gesloten horeca. Daarnaast valt er te controleren in de horeca, een park is openbaar terrein. Beetje makkelijk wat je zegt.
  • 6 Apr 2021 om 21:28
    • Quote van 6 Apr 2021 om 20:43
      Ja...en dat lijkt me vooralsnog logisch.
    Logisch? Horeca dicht maar overvolle parken waar ik weet niet hoeveel mensen bij elkaar zitten zonder afstand wel? Die parken zijn niet te houden, gooi dan de terassen maar open. Daar kan je enigszins je afstand bewaren en steun je de horeca tenminste
  • 6 Apr 2021 om 20:50
    • Quote van 6 Apr 2021 om 20:44
      Je moet niks. Wil je wat? Dan moet je er wat voor over hebben zolang dit virus nog niet onder controle is........
    Zo is het. Beter iets dan niets.
  • 6 Apr 2021 om 20:45
    • Quote van 6 Apr 2021 om 19:30
      Helemaal prima zolang er weer wat mag. Die paar maandjes tot ik zelf doe prik heb is ook nog wel te overzien. Ben wel toe aan wat vertier.
    Precies. Ik zie dit ook als zeer positief.....
  • 6 Apr 2021 om 20:44
    • Quote van 6 Apr 2021 om 18:01
      Lekker, word je straks overal gediscrimineerd omdat je nog niet gevaccineerd bent. Kun je voor elk evenement straks een test kopen naast de kosten van een ticket.
    Je moet niks. Wil je wat? Dan moet je er wat voor over hebben zolang dit virus nog niet onder controle is........
  • 6 Apr 2021 om 20:43
    • Quote van 6 Apr 2021 om 18:10
      En de terrassen blijven dicht?
    Ja...en dat lijkt me vooralsnog logisch.
  • 6 Apr 2021 om 20:39
    • Quote van 6 Apr 2021 om 19:51
      4000? Plus een negatieve testuitslag? Hoeveel afstand kan je dan wel niet houden in zo n groot stadion. Zit geen enkel gevaar aan. Zelfs een supermarkt bezoek is veel gevaarlijker. Wat wil je dan testen?
    Wat denk je dat de horeca dan zal zeggen
  • 6 Apr 2021 om 20:10
    • Quote van 6 Apr 2021 om 19:51
      4000? Plus een negatieve testuitslag? Hoeveel afstand kan je dan wel niet houden in zo n groot stadion. Zit geen enkel gevaar aan. Zelfs een supermarkt bezoek is veel gevaarlijker. Wat wil je dan testen?
    In Ierland is bewezen dat 0,01% van de beslissingen buiten is, dus geef ik je helemaal gelijk!!
  • 6 Apr 2021 om 20:01
    • Quote van 6 Apr 2021 om 19:51
      4000? Plus een negatieve testuitslag? Hoeveel afstand kan je dan wel niet houden in zo n groot stadion. Zit geen enkel gevaar aan. Zelfs een supermarkt bezoek is veel gevaarlijker. Wat wil je dan testen?
    Hahaha je kan beter met zn allen naar het Vondelpark.. Ik moet stiekem wel een beetje lachen om alle maatregelen in Nederland.. :’)
  • 6 Apr 2021 om 19:51
    4000? Plus een negatieve testuitslag? Hoeveel afstand kan je dan wel niet houden in zo n groot stadion. Zit geen enkel gevaar aan. Zelfs een supermarkt bezoek is veel gevaarlijker. Wat wil je dan testen?
  • 6 Apr 2021 om 19:30
    • Quote van 6 Apr 2021 om 18:01
      Lekker, word je straks overal gediscrimineerd omdat je nog niet gevaccineerd bent. Kun je voor elk evenement straks een test kopen naast de kosten van een ticket.
    Helemaal prima zolang er weer wat mag. Die paar maandjes tot ik zelf doe prik heb is ook nog wel te overzien. Ben wel toe aan wat vertier.
  • 6 Apr 2021 om 19:18
    • Quote van 6 Apr 2021 om 18:15
      Wat een onzin dit echt , een bewijs overleggen, ik zie de valse briefjes al in omloop ff kopiëren en naam veranderen wie houdt je tegen toch.
    Dat gaat dus niet....
  • 6 Apr 2021 om 18:43
    • Quote van 6 Apr 2021 om 18:02
      En nu benieuwd welke 4000 jaarkaart houders mogen komen haha.
    Dat wordt dan waarschijnlijk loten. Dat is het meest eerlijk.
  • 6 Apr 2021 om 18:16
    • Quote van 6 Apr 2021 om 18:01
      Lekker, word je straks overal gediscrimineerd omdat je nog niet gevaccineerd bent. Kun je voor elk evenement straks een test kopen naast de kosten van een ticket.
    Helemaal met je eens, maar zijn de vriendjes van dit kabinet he daar gaan de centjes heen he
  • 6 Apr 2021 om 18:15
    Wat een onzin dit echt , een bewijs overleggen, ik zie de valse briefjes al in omloop ff kopiëren en naam veranderen wie houdt je tegen toch.
  • 6 Apr 2021 om 18:12
    • Quote van 6 Apr 2021 om 18:10
      En de terrassen blijven dicht?
    Onvoorstelbaar inderdaad.
  • 6 Apr 2021 om 18:10
    En de terrassen blijven dicht?
  • 6 Apr 2021 om 18:02
    En nu benieuwd welke 4000 jaarkaart houders mogen komen haha.
  • 6 Apr 2021 om 18:01
    Lekker, word je straks overal gediscrimineerd omdat je nog niet gevaccineerd bent. Kun je voor elk evenement straks een test kopen naast de kosten van een ticket.
Sunday 25 April 2021
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›