'Domme actie' van Bosch: ''Die moet je daar niet opstellen''

9
'Domme actie' van Bosch: ''Die moet je daar niet opstellen''

Het duel tussen FC Twente en Vitesse werd beslist door drie strafschoppen. FC Twente kwam vanaf de penaltystip op voorsprong via Danilo, maar kreeg ook twee strafschoppen tegen. Nico Wantia van RTV Oost vond de penalty's niet onterecht.

"Over die tweede kan je nog twijfelen", zegt Wantia bij de podcast van De Oosttribune. "Hij probeert zijn arm weg te trekken, maar hij is wel een beetje uitgestoken. Dus daar kun je 'm ook voor geven. En die derde, ik weet niet wat Jesse Bosch aan het doen is. Maar hij trapt 'm gewoon tegen zijn been aan."

Collega Tijmen van Wissing spreekt van een schwalbe van Vitesse-speler Maximilian Wittek. "Nee, hij probeert die bal te koppen", reageert Wantia. "Hij gaat voor de bal, die is inderdaad een beetje laag. Dus je zou het uit kunnen leggen alsof hij aan het duiken is. Maar wat is Bosch aan het doen dan? Hij speelt niet de bal, maar de tegenstander."

Van Wissing is het daar deels mee eens. "Bosch is sowieso iemand die altijd een beetje wild is in het veld. Hij maakt heel veel overtredingen en loopt altijd met zijn armen te zwaaien. Maar dit is toch geen strafschop, Nico? Kom nou. Dit is gewoon een fopduik", aldus Van Wissing.

"Dat is slim gedaan van Wittek en niet van Bosch", vindt Wantia. "Dit was de wedstrijd met de meeste overtredingen in één wedstrijd in jaren. Dus je weet dat Van Boekel heel makkelijk fluit. Die Bosch moet je gewoon niet in de eigen zestienmeter opstellen, want blijkbaar fluiten scheidsrechters heel makkelijk als hij een actie aangaat. Die moet je gewoon weer op '10' zetten. Hij maakte heel veel overtredingen, had veel balverlies. Ik vind dit helemaal geen plek voor Bosch. Het was een domme actie."

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 7 Apr 2021 om 15:25
    • Quote van 7 Apr 2021 om 08:45
      Hoe kan je nu buiten de 16 blijven als voetballer. Je verkondigd hier al maanden dat Bosch niet 10 moet maar daarachter. Speelt hij daar dan kom je ook verder naar achter. Stond ten tijde van de penalty trouwens wel weer op 10.
    Niet alle voetballers.....alleen Jesse Bosch. Prima voetballer voor dit FC twente, maar nog niet slim genoeg en nog vaak net iets te onstuimig.


    Een goed voorbeeld is Brama. Die had hem al buiten de zestien gevloerd, maar die heeft dan ook jarenlange ervaring om een wedstrijd te kunnen 'lezen'.
  • 7 Apr 2021 om 12:18
    • Quote van 6 Apr 2021 om 23:18
      Wie is de fuck Wantia
    Een voetbal deskundige die niet veel van het spelletje begrijpt . Als je stelt dat een middenvelder niet in eigen 16 meter gebied mag mee verdedigen. Nee hij moet zijn mannetje gewoon laten lopen en hem geen strobreed in de weg leggen. Nu is Bosch weer de gebeten hond maar Bosch maakte absoluut geen overtreding en de speler van vitesse had last van de vallende ziekte. En de scheidsrechter en var haden last van blinde vlekken voor hun ogen .
  • 7 Apr 2021 om 11:57
    • Quote van 7 Apr 2021 om 08:45
      Hoe kan je nu buiten de 16 blijven als voetballer. Je verkondigd hier al maanden dat Bosch niet 10 moet maar daarachter. Speelt hij daar dan kom je ook verder naar achter. Stond ten tijde van de penalty trouwens wel weer op 10.
    Wie veroorzaakte bij Oranje de pingel tegen de Turken ook al weer. Ik bedoel maar. Bij corners zie ik ook vaak het hele elftal in de 16 staan. Dan kan er wel eens een overtredinkje gemaakt wordem door een onhandige middenvelder of zelfs aanvaller.
  • 7 Apr 2021 om 08:45
    • Quote van 7 Apr 2021 om 07:27
      Weer last van Ruis op de lijn Rob? Wantia heeft in bepaalde mate gewoon gelijk. Bosch moet buiten de zestien blijven, want hij is veel te onstuimig en (nog) niet slim genoeg.....
    Hoe kan je nu buiten de 16 blijven als voetballer. Je verkondigd hier al maanden dat Bosch niet 10 moet maar daarachter. Speelt hij daar dan kom je ook verder naar achter. Stond ten tijde van de penalty trouwens wel weer op 10.
  • 7 Apr 2021 om 07:37
    • Quote van 7 Apr 2021 om 07:27
      Weer last van Ruis op de lijn Rob? Wantia heeft in bepaalde mate gewoon gelijk. Bosch moet buiten de zestien blijven, want hij is veel te onstuimig en (nog) niet slim genoeg.....
    Wat je nu zegt tc is a opportunistisch gelul. En b dat voor die actie een strafschop gegeven is gewoon belachelijk en heeft werkelijk niks met bosch te maken. Waarom oppertunisch gelul? Omdat als hij buiten de 16 blijft kunnen we met z'n allen gaan zeiken dat hij niet mee verdedigt. Wat jesse overkwam zien we vaker metname sinds de intrede van de var. Hier werden we gewoon genaait door van Boekel en kamphuis. Niks meer niks minder en nu kun je beginnen over de hand van jesse. Maar als dat al een strafschop verdient dan kunnen we beter gelijk naar een strafschoppen serie gaan en sterker nog als je het verhaal van Boekel luister gaat het niet eens over de hand maar over een dubbel geklapt been. Met andere woorden zelfs als bosch er gewoon naast had gelopen was die nog op de stip gegaan. BELACHELIJK.
  • 7 Apr 2021 om 07:27
    • Quote van 6 Apr 2021 om 23:18
      Wie is de fuck Wantia
    Weer last van Ruis op de lijn Rob? Wantia heeft in bepaalde mate gewoon gelijk. Bosch moet buiten de zestien blijven, want hij is veel te onstuimig en (nog) niet slim genoeg.....
  • 6 Apr 2021 om 23:18
    Wie is de fuck Wantia
  • 6 Apr 2021 om 22:52
    Ikzeg. Hoe je het ook bekijkt. Wij fctwente hebben thuis weer verloren, en dat doet pijn.
  • 6 Apr 2021 om 22:20
    Wantia? Die heb ik over het algemeen amper op iets logisch of goeds kunnen betrappen. Deze analyse is ook gewoon fout en dat is niet raar want dat kan die man gewoon ook niet vind ik.
Sunday 25 April 2021
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›