Kritiek op Danilo: ''Liep alsof hij in eigen doel had geschoten''

25
Kritiek op Danilo: ''Liep alsof hij in eigen doel had geschoten''

FC Twente wist afgelopen weekend in eigen huis niet te winnen van Vitesse. Het duel eindigde in een 1-2 overwinning voor de Arnhemmers. Sportverslaggever Nico Wantia zag een teleurstellend spelend FC Twente.

"Wat ging er eigenlijk wel goed bij FC Twente? Dat was niet veel", zegt Wantia bij De Oosttribune Podcast. "De afgelopen 14 wedstrijden hebben ze er maar eentje weten te winnen en dat was uit bij Vitesse. Toen was de grote kracht dat ze Tannane wisten uit te schakelen, maar nu was hij de man van de wedstrijd."

"Zerrouki had hem in de uitwedstrijd helemaal onder controle, maar nu wilden ze hem door Jesse Bosch laten opvangen", vervolgt Wantia. "Dat werkte dus voor geen meter, want Tannane speelde een geweldige wedstrijd. Wat FC Twente aan de bal liet zien was natuurlijk ook zeer pover."

Wantia is ook niet te spreken over de houding van spits Danilo. "Als jij spits van FC Twente bent en je zet je ploeg tijdens zo'n erbarmelijke serie op een 1-0 voorsprong tegen Vitesse, zou jij dan blij zijn? Danilo liep erbij alsof hij in eigen doel had geschoten. Dat is toch niet normaal", aldus Wantia.

25 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 8 Apr 2021 om 12:33
    • Quote van 7 Apr 2021 om 17:39
      Mag het een beetje langer dan die paar minuten die hij nu krijgt blijkbaar heb jij moeite met jeugdspelers kijk bv naar Ajax daar kan het wel
    Ik ben juist voor jeugd. Jans werkt er elke dag mee, maar misschien kan jij het beter beoordelen dan iemand die er dag-in-dag-uit mee werkt? En de jeugd van Ajax is natuurlijk een stukje beter dan die van ons, het is niet gek dat het daar wel lukt; spelen wekelijks in de KKD en door blessures af en toe eredivisie of zelfs CL. Dat zie ik onze Bosch / Van Leeuwen / Hilgers nog niet doen. Aju
  • 8 Apr 2021 om 12:24
    Spitsje moet weer op de bank en dan 4-4-2
  • 7 Apr 2021 om 23:30
    Zirkzee huren. Krijgt op dit moment geen kans bij de club waar hij uitgeleend is, maar deed het vorig jaar best goed als invaller bij Bayern. Je kunt niet zeggen dat Bayern een slechte club is
  • 7 Apr 2021 om 22:01
    • Quote van 7 Apr 2021 om 19:14
      Beter dan al jou spelers die jij elke hier wegzet.
    Ik noem prima en realistische spelers
  • 7 Apr 2021 om 22:01
    • Quote van 7 Apr 2021 om 19:14
      Beter dan al jou spelers die jij elke hier wegzet.
    Onzin
  • 7 Apr 2021 om 19:30
    • Quote van 7 Apr 2021 om 19:25
      Nog even opgezocht. Gaat niet over een mindere periode . Gaat over vertrouwen aan basis , wedstrijdbeeld (soms moet Jans andere keuzes maken gezien spelbeeld zegt hij ) en over dat jeugd in ontwikkeling is en het op trainingen moeten laten zien .” Niet dat ze dat niet doen “ . Blijft tegenstrijdig .
      https://www.twentefans.nl/nieuws/hoofdnieuws/335057/amp
    Ah oké dan weet ik het ook niet.
  • 7 Apr 2021 om 19:25
    • Quote van 7 Apr 2021 om 18:58
      Volgens mij zei hij zeer zeker dat thijs een mindere periode had. Was in datzelfde interview dat jij nu opnoemt na die gewonnen oefenwedstrijd tegen pec. Daar is zelfs nog een topic over geweest hier.
    Nog even opgezocht. Gaat niet over een mindere periode . Gaat over vertrouwen aan basis , wedstrijdbeeld (soms moet Jans andere keuzes maken gezien spelbeeld zegt hij ) en over dat jeugd in ontwikkeling is en het op trainingen moeten laten zien .” Niet dat ze dat niet doen “ . Blijft tegenstrijdig .
    https://www.twentefans.nl/nieuws/hoofdnieuws/335057/amp
  • 7 Apr 2021 om 19:18
    • Quote van 7 Apr 2021 om 19:17
      Narsingh is transfervrij na dit seizoen en er is een kans dat hij nog 1 seizoen blijft. Dat is misschien de gedachte achter.....en meerwaarde van het halen van Luciano.


      En geef nou ook even antwoord op een andere vraag; Waar staat de geldboom die FC Twente kaal kan plukken om jouw wensen te vervullen?
    Wat kost dit dan volgens jou? Je moet toch een elftal hebben volgend seizoen of denk jij dat er niemand nodig is. En streuer kennende wil hij elke positie dubbel bezet hebben.
  • 7 Apr 2021 om 19:17
    • Quote van 7 Apr 2021 om 18:05
      Heb jij dan dat geld liggen? Financieel kunnen die voorstellen van jouw niet. Zeker niet alle reserve spelers erbij, zoals je aangeeft.
    Wat moet dit dan kosten volgens jou? Ik heb hier bijna geen namen gezet die al dienst zijn van twente. Ik vertrouwen in streuer die er een elftal neer kan zetten die voor playoffs speelt. Streuer heeft nu ook veel langer de tijd gehad dan wat hij dit seizoen heeft gehad.
  • 7 Apr 2021 om 19:17
    • Quote van 7 Apr 2021 om 19:14
      Welke meerwaarde heeft narsingh volgens jou dan? Anders vraag je het effe aan je informant? Ik vind dat als je een speler huurt, er meestal wel gelijk er moet staan.
    Narsingh is transfervrij na dit seizoen en er is een kans dat hij nog 1 seizoen blijft. Dat is misschien de gedachte achter.....en meerwaarde van het halen van Luciano.


    En geef nou ook even antwoord op een andere vraag; Waar staat de geldboom die FC Twente kaal kan plukken om jouw wensen te vervullen?
  • 7 Apr 2021 om 19:14
    • Quote van 7 Apr 2021 om 19:05
      Daarmee ga je degradatievoetbal spelen. Niet 1 iemand die de leiding kan nemen. En allemaal jeugdspelers waarvan nog niet te zeggen is of ze het niveau (al) aankunnen.
    Beter dan al jou spelers die jij elke hier wegzet.
  • 7 Apr 2021 om 19:14
    • Quote van 7 Apr 2021 om 18:12
      Ik zou het hele elftal laten gaan als ik jou was geweest....en bepalend binnen FC Twente. Maar even een vraagje, waarvan ik weet dat jij het antwoord niet weet: Waar moet FC Twente het geld vandaan halen om jouw wens te vervullen? Niet zo dom lullen aub!


      Jij hebt totaal geen benul van de werkelijke meerwaarde van Narsingh. Jij verwacht dat zo iemand er meteen staat als hij komt, terwijl hij totaal geen wedstrijdritme had bij binnenkomst. Daarnaast het moeten wennen aan andere spelers.


      Je weet het allemaal mooi te brengen, maar vertelt niet waar FC Twente een geldboom kan vinden!
    Welke meerwaarde heeft narsingh volgens jou dan? Anders vraag je het effe aan je informant? Ik vind dat als je een speler huurt, er meestal wel gelijk er moet staan.
  • 7 Apr 2021 om 19:05
    • Quote van 7 Apr 2021 om 17:46
      Ik hoop eigenlijk niet dat ze menig gaan verlengen. Komt gewoon te kort. Daarbij hoop ik ook niet dat narsingh aangetrokken wordt. Gewoon laten gaan. Ik zou volgend seizoen een nieuwe linksbuiten gaan halen. Kan hij met van leeuwen uitmaken wie er beter. Ook een nieuwe spits halen met rots daarachter. Ik hoop dat ze cerny nog 1 seizoen kunnen aantrekken of voor heel weinig kunnen halen. Ook een nieuwe rechtsbuiten halen. Voor 10 Ekkelenkamp en nog een andere 10 halen. Dan heb je zerrouki en staring voor de 6 positie en Bosch en bruns voor de 8 positie. Linksback heb je oosterwolde en smal. Centraal dumic en staring. Dan zou ik pieri nog wel 1 seizoen willen zien. Doet het niet zo slecht. Een nieuwe centrale verdediger halen. En voor de rechtsback hopen op ebuihi. Daarachter zou ik troupee halen. Ben je voor het grotendeels klaar.
    Daarmee ga je degradatievoetbal spelen. Niet 1 iemand die de leiding kan nemen. En allemaal jeugdspelers waarvan nog niet te zeggen is of ze het niveau (al) aankunnen.
  • 7 Apr 2021 om 18:58
    • Quote van 7 Apr 2021 om 18:46
      Idd 20 min laatste wedstrijd . Voor het eerst dat ik Jans “ op tijd” vond wisselen na niet goed presteren basis voorhoede . Iedereen moet idd een basisplek of minuten verdienen . Ben ik met je eens . Maar v L heeft niet een mindere fase gehad . Dat heeft Jans niet gezegd . Zijn uitleg was : ik heb er voor gekozen om de basis vertrouwen te geven (ook doelend op veel negatieve reacties op een aantal basisspelers op fora ). Daarbij zei hij dat wisselspelers incl v L het iedere keer weer op training moeten laten zien . “ Niet dat ze dat niet doen “ zei hij er nadrukkelijk bij. “ Kortom zijn uitleg was geen helder verhaal (nogal tegenstrijdig zelfs) Vertrouwen geven aan de basis snap ik tot op zekere hoogte . Dat is de reden .
    Volgens mij zei hij zeer zeker dat thijs een mindere periode had. Was in datzelfde interview dat jij nu opnoemt na die gewonnen oefenwedstrijd tegen pec. Daar is zelfs nog een topic over geweest hier.
  • 7 Apr 2021 om 18:46
    • Quote van 7 Apr 2021 om 18:05
      Afgelopen keer heeft hij 20 min gemaakt. Jans is duidelijk geweest waarom het zo gaat met thijs. Hij heeft schijnbaar een mindere periode gehad of hij liet het minder zien. Ik ben ook gecharmeerd van van leeuwen. Maar afgezien afgelopen wedstrijd is hij nog niet beter dan menig. Maar hoe kan dat ook? Kijk naar de leeftijd en wat menig heeft gespeeld en dan naar wat van leeuwen gespeelt heeft en dit is zijn eerste seizoen. Vind ik dat hij misschien meer minuten had kunnen maken? Maar wie ben ik om te zeggen dat hij moet spelen als hij het schijnbaar minder deed op de training. Je moet je basis plaats wel verdienen. Dat geld voor iedereen inclusief jeugd.
    Idd 20 min laatste wedstrijd . Voor het eerst dat ik Jans “ op tijd” vond wisselen na niet goed presteren basis voorhoede . Iedereen moet idd een basisplek of minuten verdienen . Ben ik met je eens . Maar v L heeft niet een mindere fase gehad . Dat heeft Jans niet gezegd . Zijn uitleg was : ik heb er voor gekozen om de basis vertrouwen te geven (ook doelend op veel negatieve reacties op een aantal basisspelers op fora ). Daarbij zei hij dat wisselspelers incl v L het iedere keer weer op training moeten laten zien . “ Niet dat ze dat niet doen “ zei hij er nadrukkelijk bij. “ Kortom zijn uitleg was geen helder verhaal (nogal tegenstrijdig zelfs) Vertrouwen geven aan de basis snap ik tot op zekere hoogte . Dat is de reden .
  • 7 Apr 2021 om 18:32
    Wantia heb je mijn post hier gelezen? Lijkt veel op mijn berichten wat je hier heb gepost.
  • 7 Apr 2021 om 18:13
    • Quote van 7 Apr 2021 om 18:05
      Heb jij dan dat geld liggen? Financieel kunnen die voorstellen van jouw niet. Zeker niet alle reserve spelers erbij, zoals je aangeeft.
    TwenteFanRsd is totaal van't padje geraakt. Ik vermoed dat de TomTom in zijn bovenkamer gecrasht of vastgelopen is..............
  • 7 Apr 2021 om 18:12
    • Quote van 7 Apr 2021 om 17:46
      Ik hoop eigenlijk niet dat ze menig gaan verlengen. Komt gewoon te kort. Daarbij hoop ik ook niet dat narsingh aangetrokken wordt. Gewoon laten gaan. Ik zou volgend seizoen een nieuwe linksbuiten gaan halen. Kan hij met van leeuwen uitmaken wie er beter. Ook een nieuwe spits halen met rots daarachter. Ik hoop dat ze cerny nog 1 seizoen kunnen aantrekken of voor heel weinig kunnen halen. Ook een nieuwe rechtsbuiten halen. Voor 10 Ekkelenkamp en nog een andere 10 halen. Dan heb je zerrouki en staring voor de 6 positie en Bosch en bruns voor de 8 positie. Linksback heb je oosterwolde en smal. Centraal dumic en staring. Dan zou ik pieri nog wel 1 seizoen willen zien. Doet het niet zo slecht. Een nieuwe centrale verdediger halen. En voor de rechtsback hopen op ebuihi. Daarachter zou ik troupee halen. Ben je voor het grotendeels klaar.
    Ik zou het hele elftal laten gaan als ik jou was geweest....en bepalend binnen FC Twente. Maar even een vraagje, waarvan ik weet dat jij het antwoord niet weet: Waar moet FC Twente het geld vandaan halen om jouw wens te vervullen? Niet zo dom lullen aub!


    Jij hebt totaal geen benul van de werkelijke meerwaarde van Narsingh. Jij verwacht dat zo iemand er meteen staat als hij komt, terwijl hij totaal geen wedstrijdritme had bij binnenkomst. Daarnaast het moeten wennen aan andere spelers.


    Je weet het allemaal mooi te brengen, maar vertelt niet waar FC Twente een geldboom kan vinden!
  • 7 Apr 2021 om 18:05
    • Quote van 7 Apr 2021 om 17:46
      Ik hoop eigenlijk niet dat ze menig gaan verlengen. Komt gewoon te kort. Daarbij hoop ik ook niet dat narsingh aangetrokken wordt. Gewoon laten gaan. Ik zou volgend seizoen een nieuwe linksbuiten gaan halen. Kan hij met van leeuwen uitmaken wie er beter. Ook een nieuwe spits halen met rots daarachter. Ik hoop dat ze cerny nog 1 seizoen kunnen aantrekken of voor heel weinig kunnen halen. Ook een nieuwe rechtsbuiten halen. Voor 10 Ekkelenkamp en nog een andere 10 halen. Dan heb je zerrouki en staring voor de 6 positie en Bosch en bruns voor de 8 positie. Linksback heb je oosterwolde en smal. Centraal dumic en staring. Dan zou ik pieri nog wel 1 seizoen willen zien. Doet het niet zo slecht. Een nieuwe centrale verdediger halen. En voor de rechtsback hopen op ebuihi. Daarachter zou ik troupee halen. Ben je voor het grotendeels klaar.
    Heb jij dan dat geld liggen? Financieel kunnen die voorstellen van jouw niet. Zeker niet alle reserve spelers erbij, zoals je aangeeft.
  • 7 Apr 2021 om 18:05
    • Quote van 7 Apr 2021 om 17:39
      Mag het een beetje langer dan die paar minuten die hij nu krijgt blijkbaar heb jij moeite met jeugdspelers kijk bv naar Ajax daar kan het wel
    Afgelopen keer heeft hij 20 min gemaakt. Jans is duidelijk geweest waarom het zo gaat met thijs. Hij heeft schijnbaar een mindere periode gehad of hij liet het minder zien. Ik ben ook gecharmeerd van van leeuwen. Maar afgezien afgelopen wedstrijd is hij nog niet beter dan menig. Maar hoe kan dat ook? Kijk naar de leeftijd en wat menig heeft gespeeld en dan naar wat van leeuwen gespeelt heeft en dit is zijn eerste seizoen. Vind ik dat hij misschien meer minuten had kunnen maken? Maar wie ben ik om te zeggen dat hij moet spelen als hij het schijnbaar minder deed op de training. Je moet je basis plaats wel verdienen. Dat geld voor iedereen inclusief jeugd.
  • 7 Apr 2021 om 17:46
    • Quote van 7 Apr 2021 om 17:28
      Met een voorhoede die alledrie ver onder de maat spelen had een 4 4 2 systeem veel beter gepast ik vind Jans trouwens al niet een grote taticus kijk alleen hoe laat hij een van leeuwen inbrengt ,een invaller die meer laat zien dan die andere drie een Bosch ligt zich het appezuur aan het lopen om de drie lamzakken aan het werk te krijgen geen wonder dat je rust krijgt in het spel.
    Ik hoop eigenlijk niet dat ze menig gaan verlengen. Komt gewoon te kort. Daarbij hoop ik ook niet dat narsingh aangetrokken wordt. Gewoon laten gaan. Ik zou volgend seizoen een nieuwe linksbuiten gaan halen. Kan hij met van leeuwen uitmaken wie er beter. Ook een nieuwe spits halen met rots daarachter. Ik hoop dat ze cerny nog 1 seizoen kunnen aantrekken of voor heel weinig kunnen halen. Ook een nieuwe rechtsbuiten halen. Voor 10 Ekkelenkamp en nog een andere 10 halen. Dan heb je zerrouki en staring voor de 6 positie en Bosch en bruns voor de 8 positie. Linksback heb je oosterwolde en smal. Centraal dumic en staring. Dan zou ik pieri nog wel 1 seizoen willen zien. Doet het niet zo slecht. Een nieuwe centrale verdediger halen. En voor de rechtsback hopen op ebuihi. Daarachter zou ik troupee halen. Ben je voor het grotendeels klaar.
  • 7 Apr 2021 om 17:39
    • Quote van 7 Apr 2021 om 17:33
      RON OUT RON OUT RON OUT!!!!! man man man.. van leeuwen wordt nog niet goed genoeg bevonden om te starten. Jans werkt elke dag met hem.. die zit daar niet om Van Leeuwen te pesten.
    Mag het een beetje langer dan die paar minuten die hij nu krijgt blijkbaar heb jij moeite met jeugdspelers kijk bv naar Ajax daar kan het wel
  • 7 Apr 2021 om 17:33
    • Quote van 7 Apr 2021 om 17:28
      Met een voorhoede die alledrie ver onder de maat spelen had een 4 4 2 systeem veel beter gepast ik vind Jans trouwens al niet een grote taticus kijk alleen hoe laat hij een van leeuwen inbrengt ,een invaller die meer laat zien dan die andere drie een Bosch ligt zich het appezuur aan het lopen om de drie lamzakken aan het werk te krijgen geen wonder dat je rust krijgt in het spel.
    RON OUT RON OUT RON OUT!!!!! man man man.. van leeuwen wordt nog niet goed genoeg bevonden om te starten. Jans werkt elke dag met hem.. die zit daar niet om Van Leeuwen te pesten.
  • 7 Apr 2021 om 17:28
    Met een voorhoede die alledrie ver onder de maat spelen had een 4 4 2 systeem veel beter gepast ik vind Jans trouwens al niet een grote taticus kijk alleen hoe laat hij een van leeuwen inbrengt ,een invaller die meer laat zien dan die andere drie een Bosch ligt zich het appezuur aan het lopen om de drie lamzakken aan het werk te krijgen geen wonder dat je rust krijgt in het spel.
  • 7 Apr 2021 om 17:11
    Danilo is mentaal klaar....over en uit....sluiten maar. Dat is nu al zichtbaar sinds de komst van Haller bij Ajax. Ik zou hem lekker op de tribune zetten met een dekentje over zijn beentjes.......
Sunday 25 April 2021
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›