Zo kan je een duel van FC Twente bezoeken: gratis testlocaties

54
Zo kan je een duel van FC Twente bezoeken: gratis testlocaties

Er morgen later deze maand 4.000 FC Twente-supporters aanwezig zijn bij de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht. Het duel in De Grolsch Veste is door de Rijksoverheid aangewezen als proefevenement.

Fans kunnen niet zomaar de wedstrijd bezoeken. Zij moeten eerst een kaartje bestellen en krijgen dan volgens TC Tubantia instructies over waar en wanneer je je kan laten sneltesten. Daarvoor zijn speciale testlocaties van de Stichting Open Nederland aangewezen waar je gratis terecht kan.

Supporters moeten voor het afnemen van de test een afspraak maken via de website testenvoortoegang.nl. Zij mogen dat maximaal 40 uur voor de aftrap van FC Twente - FC Utrecht doen. Als de test negatief is, krijgt de supporters een code toegestuurd, die je moet invoeren in een speciale app op je telefoon.

De code wordt omgezet in een QR-code, die wordt gescand bij de ingang van De Grolsch Veste. Alleen de coronatesten van de speciale testlocaties zijn geldig om een wedstrijd van FC Twente te bezoeken. "Wie de pech heeft positief getest te worden, moet vervolgens naar de GGD voor een echte test en dan in quarantaine", waarschuwt Angelique Kunst in TC Tubantia. FC Twente heeft nog geen informatie naar buiten gebracht.

54 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Apr 2021 om 12:22
    • Quote van 9 Apr 2021 om 12:13
      Red is the color probeert aan te geven dat als je bepaalde keuze maakt je ook de gevolgen moet aanvaarden
    Toch blijf ik erbij dat het een vreemde en denigrerende opmerking is.
  • 9 Apr 2021 om 12:21
    • Quote van 9 Apr 2021 om 12:11
      Jij vindt dat er geen “vijand” is Iets/iemand die je moet bestrijden op een dergelijke manier en waartegen een front gevormd moet worden is mijne inzien een behoorlijke vijand. Heb de indruk dat jij het allemaal wat onderschat en dat is nu net het grootste gevaar in de strijd tegen Corona, mensen die koste wat kost zoveel mogelijk willen blijven doen of dat nu ten koste van anderen gaat maakt niet uit blijkbaar Ga maar eens praten met iemand die de gevolgen van Corona kent, ik hoop van harte dat dat jou bespaard wordt
    Genoeg meegemaakt m.b.t Corona. Dat jij het een oorlog noemt en als een vijand ziet vind ik prima maar ik zie het als iets compleet anders. Heeft niks met onderschatting te maken verder.
  • 9 Apr 2021 om 12:17
    OnlyDennis leeft in zijn eigen droomwereldje...waar Plet regeerd in het land der teleurstellingen.
  • 9 Apr 2021 om 12:13
    • Quote van 9 Apr 2021 om 11:29
      Maar ik vind het pedo voorbeeld daarbij erg vreemd en denigrerend naar mensen die geen vaccin willen.
    Red is the color probeert aan te geven dat als je bepaalde keuze maakt je ook de gevolgen moet aanvaarden
  • 9 Apr 2021 om 12:11
    • Quote van 9 Apr 2021 om 11:29
      Jij luistert juist niet naar wat ik zeg en herhaalt het verhaaltje elke keer. Ik vind dat je het geen oorlog kunt noemen. Er is geen "vijand". Het zijn 2 compleet verschillende dingen waar totaal andere zaken bij komen kijken.
    Jij vindt dat er geen “vijand” is Iets/iemand die je moet bestrijden op een dergelijke manier en waartegen een front gevormd moet worden is mijne inzien een behoorlijke vijand. Heb de indruk dat jij het allemaal wat onderschat en dat is nu net het grootste gevaar in de strijd tegen Corona, mensen die koste wat kost zoveel mogelijk willen blijven doen of dat nu ten koste van anderen gaat maakt niet uit blijkbaar Ga maar eens praten met iemand die de gevolgen van Corona kent, ik hoop van harte dat dat jou bespaard wordt
  • 9 Apr 2021 om 11:40
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Veel getypt, weinig verteld...... (punt)
  • 9 Apr 2021 om 11:29
    • Quote van 9 Apr 2021 om 07:47
      Red is the color vergelijkt een pedo niet met iemand die zich niet laat inenten, hij probeert gewoon aan te geven dat als je op bepaalde plekken een gevaar bent voor de samenleving je daar moet wegblijven
    Maar ik vind het pedo voorbeeld daarbij erg vreemd en denigrerend naar mensen die geen vaccin willen.
  • 9 Apr 2021 om 11:29
    • Quote van 9 Apr 2021 om 07:43
      Luister jij wel naar wat er gezegd wordt? Er wordt niet gezegd dat het een zelfde oorlog is dan bijvoorbeeld WO2. Er is sprake van een vijand die overal op de loer ligt en verslagen moet worden, dat kun je dus ook een oorlog noemen. Het is in elk geval zeker niet met WO2 of Syrië/Irak te vergelijken, dat zijn heel andere oorlogen.
    Jij luistert juist niet naar wat ik zeg en herhaalt het verhaaltje elke keer. Ik vind dat je het geen oorlog kunt noemen. Er is geen "vijand". Het zijn 2 compleet verschillende dingen waar totaal andere zaken bij komen kijken.
  • 9 Apr 2021 om 10:46
    • Quote van 9 Apr 2021 om 07:47
      Red is the color vergelijkt een pedo niet met iemand die zich niet laat inenten, hij probeert gewoon aan te geven dat als je op bepaalde plekken een gevaar bent voor de samenleving je daar moet wegblijven
    100%
  • 9 Apr 2021 om 07:47
    • Quote van 8 Apr 2021 om 22:23
      Dat is zeker verschrikkelijk. Neemt niet weg dat de pedo opmerking heel vreemd is.
    Red is the color vergelijkt een pedo niet met iemand die zich niet laat inenten, hij probeert gewoon aan te geven dat als je op bepaalde plekken een gevaar bent voor de samenleving je daar moet wegblijven
  • 9 Apr 2021 om 07:43
    • Quote van 8 Apr 2021 om 22:24
      Het blijft onvergelijkbaar. Een virus is iets compleet anders als een oorlog.
    Luister jij wel naar wat er gezegd wordt? Er wordt niet gezegd dat het een zelfde oorlog is dan bijvoorbeeld WO2. Er is sprake van een vijand die overal op de loer ligt en verslagen moet worden, dat kun je dus ook een oorlog noemen. Het is in elk geval zeker niet met WO2 of Syrië/Irak te vergelijken, dat zijn heel andere oorlogen.
  • 8 Apr 2021 om 22:24
    • Quote van 8 Apr 2021 om 20:48
      En btw er is niemand die het vergelijkt met de oorlog in Syrië of Irak of WO2 Fctwente75 stelt juist dat die oorlogen veel erger waren Feit is alleen als je COVID-19 eronder wilt krijgen iedereen moet meewerken. Tuurlijk zijn we de maatregelen allemaal zat, ik ook, maar als je opgeeft verlies je van COVID-19 Bedoel gewoon te zeggen dat we net als in een oorlog met een vijand te maken hebben en dus een ijzersterk front moeten vormen.
    Het blijft onvergelijkbaar. Een virus is iets compleet anders als een oorlog.
  • 8 Apr 2021 om 22:23
    • Quote van 8 Apr 2021 om 20:02
      Wat ik beziel??? Ik heb meegemaakt dat een dierbare is overleden aan Corona en weet wat een verschrikkelijke lijdensweg dat is!!! Als een simpel spuitje dat in de toekomst kan oplossen en mensen weigeren dat (de vaccinatie moet wel veel veiliger worden) dan moet je op een onbewoond eiland gaan wonen want dan kan je anderen niet besmetten.
    Dat is zeker verschrikkelijk. Neemt niet weg dat de pedo opmerking heel vreemd is.
  • 8 Apr 2021 om 21:49
    • Quote van 8 Apr 2021 om 19:20
      Hier 2 E bikes gekocht ik sla twee jaar nog over haha man man wat duur
    Ja, die krengen kunnen echt veel kosten. Een goede 2e hands auto maar dan op twee wielen. Haha
  • 8 Apr 2021 om 21:06
    • Quote van 8 Apr 2021 om 20:05
      scorp heeft geld over messi ..dus ..hij kan wel scc voor jou betalen dan..toch -:))
    Precies deal
  • 8 Apr 2021 om 20:48
    • Quote van 8 Apr 2021 om 19:52
      Ga anders even in Irak of Syrië vragen of je het kunt vergelijken, of misschien is langsgaan bij iemand die de WO2 heeft meegemaakt. Je verhaaltje slaat helemaal nergens op. Echt ongelofelijk onrespectvol naar mensen die een oorlog mee hebben gemaakt.
    En btw er is niemand die het vergelijkt met de oorlog in Syrië of Irak of WO2 Fctwente75 stelt juist dat die oorlogen veel erger waren Feit is alleen als je COVID-19 eronder wilt krijgen iedereen moet meewerken. Tuurlijk zijn we de maatregelen allemaal zat, ik ook, maar als je opgeeft verlies je van COVID-19 Bedoel gewoon te zeggen dat we net als in een oorlog met een vijand te maken hebben en dus een ijzersterk front moeten vormen.
  • 8 Apr 2021 om 20:39
    • Quote van 8 Apr 2021 om 19:52
      Ga anders even in Irak of Syrië vragen of je het kunt vergelijken, of misschien is langsgaan bij iemand die de WO2 heeft meegemaakt. Je verhaaltje slaat helemaal nergens op. Echt ongelofelijk onrespectvol naar mensen die een oorlog mee hebben gemaakt.
    Ik geloof dat je e.e.a. uit de context trekt. Er werd juist gesteld dat een dergelijke oorlog vele malen erger is, maar je nu wel degelijk met een vijand te maken hebt die je gezamenlijk moet verslaan. Ik ken oude mensen die de hongerwinter hebben meegemaakt en die zeggen zelfs dat de beperkingen als in de oorlog voelen.
  • 8 Apr 2021 om 20:05
    • Quote van 8 Apr 2021 om 19:20
      Hier 2 E bikes gekocht ik sla twee jaar nog over haha man man wat duur
    scorp heeft geld over messi ..dus ..hij kan wel scc voor jou betalen dan..toch -:))
  • 8 Apr 2021 om 20:02
    • Quote van 8 Apr 2021 om 19:55
      Ook deze vergelijking weer... Wat bezielt jullie in vredesnaam?
    Wat ik beziel??? Ik heb meegemaakt dat een dierbare is overleden aan Corona en weet wat een verschrikkelijke lijdensweg dat is!!! Als een simpel spuitje dat in de toekomst kan oplossen en mensen weigeren dat (de vaccinatie moet wel veel veiliger worden) dan moet je op een onbewoond eiland gaan wonen want dan kan je anderen niet besmetten.
  • 8 Apr 2021 om 19:56
    Wat dat betreft mogen we nog blij zijn met Rutte als je de extremisten hier hoort....
  • 8 Apr 2021 om 19:55
    • Quote van 8 Apr 2021 om 19:53
      Nou als je zo reageert dan ben je net een koe!!! Respect voor iedereen en als je je niet vaccineert dan moet je ook uit de buurt van anderen blijven!!! Zelfde als dat een pedo niet in de buurt van een school mag komen.
    Ook deze vergelijking weer... Wat bezielt jullie in vredesnaam?
  • 8 Apr 2021 om 19:53
    • Quote van 8 Apr 2021 om 19:06
      Je gaat voorbij aan het feit dat sommigen uit principe/geloofsovertuiging zich niet laten inspuiten. We zijn geen vee!
      Vandaag is het dit spuitje, morgen dat spuitje, straks werkt ons eigen immuumsysteem niet meer omdat het teveel gemanipuleerd is door de mens.
    Nou als je zo reageert dan ben je net een koe!!! Respect voor iedereen en als je je niet vaccineert dan moet je ook uit de buurt van anderen blijven!!! Zelfde als dat een pedo niet in de buurt van een school mag komen.
  • 8 Apr 2021 om 19:52
    • Quote van 8 Apr 2021 om 19:00
      Bijzondere reactie........ Ik vind het vergelijk met een oorlog zo gek nog niet. We strijden tegen een vijand die COVID-19 heet. En net als in een oorlog zijn er mensen die niet meegaan in de strijd en tegenwerken waardoor het alleen maar moeilijker wordt de vijand te verslaan Dus als iedereen een beetje meewerkt en we langzaam kijken wat weer mogelijk is dan hebben we de grootste kans de vijand te verslaan en steeds weer een stap naar het normale leven te maken.
    Ga anders even in Irak of Syrië vragen of je het kunt vergelijken, of misschien is langsgaan bij iemand die de WO2 heeft meegemaakt. Je verhaaltje slaat helemaal nergens op. Echt ongelofelijk onrespectvol naar mensen die een oorlog mee hebben gemaakt.
  • 8 Apr 2021 om 19:20
    • Quote van 8 Apr 2021 om 19:04
      hahahaha,

      Kan nu wel drie kaarten kopen, zoveel geld heb ik uitgespaard aan beenham en bier.
    Hier 2 E bikes gekocht ik sla twee jaar nog over haha man man wat duur
  • 8 Apr 2021 om 19:06
    • Quote van 8 Apr 2021 om 19:00
      Bijzondere reactie........ Ik vind het vergelijk met een oorlog zo gek nog niet. We strijden tegen een vijand die COVID-19 heet. En net als in een oorlog zijn er mensen die niet meegaan in de strijd en tegenwerken waardoor het alleen maar moeilijker wordt de vijand te verslaan Dus als iedereen een beetje meewerkt en we langzaam kijken wat weer mogelijk is dan hebben we de grootste kans de vijand te verslaan en steeds weer een stap naar het normale leven te maken.
    Je gaat voorbij aan het feit dat sommigen uit principe/geloofsovertuiging zich niet laten inspuiten. We zijn geen vee!
    Vandaag is het dit spuitje, morgen dat spuitje, straks werkt ons eigen immuumsysteem niet meer omdat het teveel gemanipuleerd is door de mens.
  • 8 Apr 2021 om 19:04
    • Quote van 8 Apr 2021 om 18:29
      De M is in de maand ( MEI) er moet weer verlengd worden
    hahahaha,

    Kan nu wel drie kaarten kopen, zoveel geld heb ik uitgespaard aan beenham en bier.
  • 8 Apr 2021 om 19:00
    • Quote van 8 Apr 2021 om 16:07
      Oorlog vergelijken met lockdowns slaat helemaal nergens op, dat weet je zelf ook wel. Als je zo beredeneert kun je ook zeggen dat Coronadoden helemaal niet zo erg zijn omdat er in de oorlog veel meer doden waren.
    Bijzondere reactie........ Ik vind het vergelijk met een oorlog zo gek nog niet. We strijden tegen een vijand die COVID-19 heet. En net als in een oorlog zijn er mensen die niet meegaan in de strijd en tegenwerken waardoor het alleen maar moeilijker wordt de vijand te verslaan Dus als iedereen een beetje meewerkt en we langzaam kijken wat weer mogelijk is dan hebben we de grootste kans de vijand te verslaan en steeds weer een stap naar het normale leven te maken.
  • 8 Apr 2021 om 18:52
    • Quote van 8 Apr 2021 om 17:24
      Deze "virusellende" is nog maar net begonnen. We zijn hier de komende jaren nog lang niet vanaf. Het Spaaanse griep virus muteerde destijds vrij snel tot iets onschuldigs. De kans dat dat nu weer gebeurt is niet zo groot. Voor hetzelfde geld muteert het tot nog iets veel dodelijkers. Niemand die dat weet. De aarde is veel te vol. De natuur zorgt er zelf wel voor dat het de ellende, die de mens heeft aangericht, te boven komt. De aarde gaat altijd verder. Met of zonder (een groot deel van) ons. Dat denk ik echt! Of (ik ben zelf niet gelovig) misschien is er wel een God die orde op zaken stelt. Wat ik hiermee wil zeggen is dat wij mensen niet overal invloed op hebben. Soms gaat de natuur gewoon zijn gang. Dat kan een storm, vulkaanuitbarsting , een aardbeving of zoiets zijn, maar ook een virusuitbraak. We hebben het maar te slikken en zullen er mee moeten leren leven! Succes allemaal!
    Ikzeg. Schorpio 69. U heeft het goed verwoord. Ik heb het al eerder aangegeven kan zeker 5 jaar duren voordat het weer normaal is. Of dat het nog wel weer normaal wordt. Ik hoop dat ik het mis heb, wat 5 jaar is. Want je wordt er moe van zo.
  • 8 Apr 2021 om 18:51
    • Quote van 8 Apr 2021 om 17:55
      Een Chinese God ziet niet alles. Gelukkig maar.
    Tis Zwarte Piet niet!
  • 8 Apr 2021 om 18:29
    • Quote van 8 Apr 2021 om 17:04
      Allemaal virologen hier, man man man. Het gaat ze niet om de doden en vooral niet om de ouderen tussen ons. Het gaat ze maar om 1 ding en dat is dat de ic bedden niet vol raken want dan heb je pas een probleem!!!! Gelukkig is het bijna zomer. De R is bijna uit de maand en dan is deze zware griepgolf weg. Komt ergens in oktober wel weer terug. Een ieder moet zelf bepalen of die zich laat inspuiten.
    De M is in de maand ( MEI) er moet weer verlengd worden
  • 8 Apr 2021 om 17:55
    • Quote van 8 Apr 2021 om 17:24
      Deze "virusellende" is nog maar net begonnen. We zijn hier de komende jaren nog lang niet vanaf. Het Spaaanse griep virus muteerde destijds vrij snel tot iets onschuldigs. De kans dat dat nu weer gebeurt is niet zo groot. Voor hetzelfde geld muteert het tot nog iets veel dodelijkers. Niemand die dat weet. De aarde is veel te vol. De natuur zorgt er zelf wel voor dat het de ellende, die de mens heeft aangericht, te boven komt. De aarde gaat altijd verder. Met of zonder (een groot deel van) ons. Dat denk ik echt! Of (ik ben zelf niet gelovig) misschien is er wel een God die orde op zaken stelt. Wat ik hiermee wil zeggen is dat wij mensen niet overal invloed op hebben. Soms gaat de natuur gewoon zijn gang. Dat kan een storm, vulkaanuitbarsting , een aardbeving of zoiets zijn, maar ook een virusuitbraak. We hebben het maar te slikken en zullen er mee moeten leren leven! Succes allemaal!
    Een Chinese God ziet niet alles. Gelukkig maar.
  • 8 Apr 2021 om 17:32
    • Quote van 8 Apr 2021 om 17:24
      Deze "virusellende" is nog maar net begonnen. We zijn hier de komende jaren nog lang niet vanaf. Het Spaaanse griep virus muteerde destijds vrij snel tot iets onschuldigs. De kans dat dat nu weer gebeurt is niet zo groot. Voor hetzelfde geld muteert het tot nog iets veel dodelijkers. Niemand die dat weet. De aarde is veel te vol. De natuur zorgt er zelf wel voor dat het de ellende, die de mens heeft aangericht, te boven komt. De aarde gaat altijd verder. Met of zonder (een groot deel van) ons. Dat denk ik echt! Of (ik ben zelf niet gelovig) misschien is er wel een God die orde op zaken stelt. Wat ik hiermee wil zeggen is dat wij mensen niet overal invloed op hebben. Soms gaat de natuur gewoon zijn gang. Dat kan een storm, vulkaanuitbarsting , een aardbeving of zoiets zijn, maar ook een virusuitbraak. We hebben het maar te slikken en zullen er mee moeten leren leven! Succes allemaal!
    We zullen zien
  • 8 Apr 2021 om 17:24
    • Quote van 8 Apr 2021 om 17:04
      Allemaal virologen hier, man man man. Het gaat ze niet om de doden en vooral niet om de ouderen tussen ons. Het gaat ze maar om 1 ding en dat is dat de ic bedden niet vol raken want dan heb je pas een probleem!!!! Gelukkig is het bijna zomer. De R is bijna uit de maand en dan is deze zware griepgolf weg. Komt ergens in oktober wel weer terug. Een ieder moet zelf bepalen of die zich laat inspuiten.
    Deze "virusellende" is nog maar net begonnen. We zijn hier de komende jaren nog lang niet vanaf. Het Spaaanse griep virus muteerde destijds vrij snel tot iets onschuldigs. De kans dat dat nu weer gebeurt is niet zo groot. Voor hetzelfde geld muteert het tot nog iets veel dodelijkers. Niemand die dat weet. De aarde is veel te vol. De natuur zorgt er zelf wel voor dat het de ellende, die de mens heeft aangericht, te boven komt. De aarde gaat altijd verder. Met of zonder (een groot deel van) ons. Dat denk ik echt! Of (ik ben zelf niet gelovig) misschien is er wel een God die orde op zaken stelt. Wat ik hiermee wil zeggen is dat wij mensen niet overal invloed op hebben. Soms gaat de natuur gewoon zijn gang. Dat kan een storm, vulkaanuitbarsting , een aardbeving of zoiets zijn, maar ook een virusuitbraak. We hebben het maar te slikken en zullen er mee moeten leren leven! Succes allemaal!
  • 8 Apr 2021 om 17:04
    Allemaal virologen hier, man man man. Het gaat ze niet om de doden en vooral niet om de ouderen tussen ons. Het gaat ze maar om 1 ding en dat is dat de ic bedden niet vol raken want dan heb je pas een probleem!!!! Gelukkig is het bijna zomer. De R is bijna uit de maand en dan is deze zware griepgolf weg. Komt ergens in oktober wel weer terug. Een ieder moet zelf bepalen of die zich laat inspuiten.
  • 8 Apr 2021 om 17:03
    Het covid virus is een virus zoals zovele. Door de jaren heen hebben we ermee moeten leren leven. Als een virus zich voor het eerst openbaarde eiste dat soms veel slachtoffers. Gaandeweg werden die met de jaren minder. Enerzijds omdat het virus muteerde, anderzijds omdat de mens er minder vatbaar voor werd. Ook met dit virus zullen we moeten leren leven. Dat zal inderdaad slachtoffers kosten. Misschien wel veel meer dan we ons nu kunnen voorstellen. Een vacin kan de "pijn" verzachten, maar we zullen er verder niet veel tegen kunnen doen. Eigenlijk hebben we maar twee mogelijkheden. Of we accepteren het en voeren ons leven zoals we dat gewend zijn, of we verscherpen de maatregelen en sluiten ons allemaal op en hopen dat het allemaal "overwaait". Dus het is maar waar we voor kiezen. Een tussenweg is er eigeblijk niet. Het pappen en nathouden wat de overheden ons nu opleggen heeft geen enkele nut. Daarmee verlengen we de ellende alleen maar. We zullen hier doorheen moeten, met alle verschrikkelijke gevolgen van dien. Zoals dat door de eeuwen heen gebeurd is.
  • 8 Apr 2021 om 16:51
    • Quote van 8 Apr 2021 om 13:32
      Dan verandert er voor mij nog niks. Je moet kunnen aantonen dat je gezond bent. De omgekeerde wereld. Ik draai het om; voel je je niet okselfris blijf dan bij je medemens een eind uit de buurt. Heel simpel allemaal.
    Heel simpel....op papier Ket. Gaat in de praktijk nooit gebeuren....weet jij ook wel. ;)


    Laten we dit juist als positief zien. Een eerste stap richting het terug verkrijgen van bepaalde vrijheden. We kunnen over Corona blijven zeiken, maar dat doen we nu al meer dan een jaar en er is geen drol verandert. Terrassen gaan weer open en de stadions mogen weer bezoekers ontvangen.


    Ik ben blij met deze vooruitgang in 'bewegingsruimte'.
  • 8 Apr 2021 om 16:47
    • Quote van 8 Apr 2021 om 13:03
      Je neemt toch ook geen paracetamol als je nergens last van hebt.
    Een test vergelijken met een geneesmiddel?


    Weird...........
  • 8 Apr 2021 om 16:07
    • Quote van 8 Apr 2021 om 16:01
      5% van de mensen heeft meer dan 8 weken lang last van Covid, en velen zijn er zelf na maanden nog niet van af. Dat mag je toch wel bij de sterftegevallen optellen. Je kan bovendien risicogevallen niet hermetisch afsluiten van de buitenwereld, dat hebben ze de eerste golf geprobeerd en ook toen kwam het virus de verzorgingstehuizen binnen. Dus oftewel iedereen houdt zich aan de maatregelen, of we laten al die kwetsbare mensen doodgaan. Er is geen tussenweg. Dus kies maar. En zijn de maatregelen nou echt zo erg? In de oorlog ondergeduikt zitten voor de Duitsers en te moeten vrezen voor je leven, dat is pas erg. Maar de coronamaatregelen stellen daarmee vergeleken geen reet voor. Dus ik raad je aan, toon een beetje compassie met je medemens, en houd je aan de maatregelen.
    Oorlog vergelijken met lockdowns slaat helemaal nergens op, dat weet je zelf ook wel. Als je zo beredeneert kun je ook zeggen dat Coronadoden helemaal niet zo erg zijn omdat er in de oorlog veel meer doden waren.
  • 8 Apr 2021 om 16:06
    • Quote van 8 Apr 2021 om 16:01
      5% van de mensen heeft meer dan 8 weken lang last van Covid, en velen zijn er zelf na maanden nog niet van af. Dat mag je toch wel bij de sterftegevallen optellen. Je kan bovendien risicogevallen niet hermetisch afsluiten van de buitenwereld, dat hebben ze de eerste golf geprobeerd en ook toen kwam het virus de verzorgingstehuizen binnen. Dus oftewel iedereen houdt zich aan de maatregelen, of we laten al die kwetsbare mensen doodgaan. Er is geen tussenweg. Dus kies maar. En zijn de maatregelen nou echt zo erg? In de oorlog ondergeduikt zitten voor de Duitsers en te moeten vrezen voor je leven, dat is pas erg. Maar de coronamaatregelen stellen daarmee vergeleken geen reet voor. Dus ik raad je aan, toon een beetje compassie met je medemens, en houd je aan de maatregelen.
    Ieder zijn mening, maar ik kijk er totaal anders tegenaan. En vraag alle middenstanders even voor de gein of ze die maatregelen niet erg vinden. Moet je bij je kroegbaas beginnen...
  • 8 Apr 2021 om 16:04
    Ik ga direct bestellen als het kan. Dat ik dan een test moet doen vind ik prima zolang we maar vrijheid terugkrijgen zonder discriminatie met vaccins.
  • 8 Apr 2021 om 16:01
    • Quote van 8 Apr 2021 om 15:41
      Dan zou dat bij een mogelijk overlijden heel erg verdrietig zijn. 100%. Maar dan nog gun ik jou en die andere 99% van de bevolking hun vrijheden. Die kun je daarvoor geen vrijheidsbeperkende maatregelen gaan opleggen.
    5% van de mensen heeft meer dan 8 weken lang last van Covid, en velen zijn er zelf na maanden nog niet van af. Dat mag je toch wel bij de sterftegevallen optellen. Je kan bovendien risicogevallen niet hermetisch afsluiten van de buitenwereld, dat hebben ze de eerste golf geprobeerd en ook toen kwam het virus de verzorgingstehuizen binnen. Dus oftewel iedereen houdt zich aan de maatregelen, of we laten al die kwetsbare mensen doodgaan. Er is geen tussenweg. Dus kies maar. En zijn de maatregelen nou echt zo erg? In de oorlog ondergeduikt zitten voor de Duitsers en te moeten vrezen voor je leven, dat is pas erg. Maar de coronamaatregelen stellen daarmee vergeleken geen reet voor. Dus ik raad je aan, toon een beetje compassie met je medemens, en houd je aan de maatregelen.
  • 8 Apr 2021 om 15:41
    • Quote van 8 Apr 2021 om 15:35
      Je reageert wel anders wanneer iemand in je nabije omgeving Corona heeft gehad of is overleden!
    Dan zou dat bij een mogelijk overlijden heel erg verdrietig zijn. 100%. Maar dan nog gun ik jou en die andere 99% van de bevolking hun vrijheden. Die kun je daarvoor geen vrijheidsbeperkende maatregelen gaan opleggen.
  • 8 Apr 2021 om 15:35
    • Quote van 8 Apr 2021 om 15:11
      Ik vind het compleet onlogisch dat 99.8% van de bevolking de vrijheden wordt afgenomen.
    Je reageert wel anders wanneer iemand in je nabije omgeving Corona heeft gehad of is overleden!
  • 8 Apr 2021 om 15:11
    • Quote van 8 Apr 2021 om 15:00
      Tja het is maar waar je je prioriteiten legt. Een "omgekeerdewereldregeling" om tientallen doden te voorkomen lijkt mij vrij humaan en logisch
    Ik vind het compleet onlogisch dat 99.8% van de bevolking de vrijheden wordt afgenomen.
  • 8 Apr 2021 om 15:02
    • Quote van 8 Apr 2021 om 14:13
      Maar nu ga je wel testen, en je komt tussen testen en de wedstrijd in contact met iemand die covid heeft....en dan?
    En dan? Na elk contact maar gauw weer naar de teststraat? Velen zien zich al op het kerkhof liggen, maar we moeten met elkaar niet zulke angsthazen zijn.
  • 8 Apr 2021 om 15:00
    • Quote van 8 Apr 2021 om 13:32
      Dan verandert er voor mij nog niks. Je moet kunnen aantonen dat je gezond bent. De omgekeerde wereld. Ik draai het om; voel je je niet okselfris blijf dan bij je medemens een eind uit de buurt. Heel simpel allemaal.
    Tja het is maar waar je je prioriteiten legt. Een "omgekeerdewereldregeling" om tientallen doden te voorkomen lijkt mij vrij humaan en logisch
  • 8 Apr 2021 om 14:55
    • Quote van 8 Apr 2021 om 14:13
      Maar nu ga je wel testen, en je komt tussen testen en de wedstrijd in contact met iemand die covid heeft....en dan?
    Dan ga je allemaal kapot dood.
  • 8 Apr 2021 om 14:13
    • Quote van 8 Apr 2021 om 12:20
      Hoor die lul nog zo zeggen, als je geen klachten hebt laat je dan niet testen.
    Maar nu ga je wel testen, en je komt tussen testen en de wedstrijd in contact met iemand die covid heeft....en dan?
  • 8 Apr 2021 om 13:32
    • Quote van 8 Apr 2021 om 12:47
      Dat was natuurlijk toen er veel minder testen beschikbaar waren.
    Dan verandert er voor mij nog niks. Je moet kunnen aantonen dat je gezond bent. De omgekeerde wereld. Ik draai het om; voel je je niet okselfris blijf dan bij je medemens een eind uit de buurt. Heel simpel allemaal.
  • 8 Apr 2021 om 13:05
    • Quote van 8 Apr 2021 om 13:03
      Je neemt toch ook geen paracetamol als je nergens last van hebt.
    Een medicijn (oplossing) vergelijken met een test (voorzorg), niet echt logisch.
  • 8 Apr 2021 om 13:03
    • Quote van 8 Apr 2021 om 12:47
      Dat was natuurlijk toen er veel minder testen beschikbaar waren.
    Je neemt toch ook geen paracetamol als je nergens last van hebt.
  • 8 Apr 2021 om 12:47
    • Quote van 8 Apr 2021 om 12:20
      Hoor die lul nog zo zeggen, als je geen klachten hebt laat je dan niet testen.
    Dat was natuurlijk toen er veel minder testen beschikbaar waren.
  • 8 Apr 2021 om 12:20
    Hoor die lul nog zo zeggen, als je geen klachten hebt laat je dan niet testen.
  • 8 Apr 2021 om 11:58
    Al wat bekend wanneer dit mogelijk is?
Sunday 25 April 2021
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›