Boeringa: ''Wat is er in hemelsnaam aan de hand met FC Twente?''

13
Boeringa: ''Wat is er in hemelsnaam aan de hand met FC Twente?''

FC Twente wist na de winterstop pas tweemaal te winnen in de Eredivisie en is nu de achtste plek kwijt. Journalist Reon Boeringa maakt zich zorgen om de ploeg van trainer Ron Jans.

"Wat is er in hemelsnaam aan de hand met FC Twente?", vraagt Boeringa zich af in Voetbal International. "Het seizoen dat zo beloftevol begon, dreigt in mineur te eindigen. Pas twee overwinningen in 2021, de laatste thuiszege dateert van 31 oktober en het spel van de ploeg van trainer Ron Jans wordt met de week stroever."

FC Twente had de achtste plek lang in bezit, maar moest die positie afgelopen weekend afstaan. "Deelname aan de play-offs om Europees voetbal staat al een tijd op de tocht en als de Tukkers op deze voet verdergaan, glijden ze in de slotfase van het seizoen nog een flink eind het rechterrijtje in", aldus Boeringa.

Foto: Screenshot Voetbal International

13 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Apr 2021 om 18:00
    • Quote van 14 Apr 2021 om 15:57
      En hou ook in de gedachten dat er misschien meer supporters het stadion in mogen dan zijn het toch extra inkomsten( bier,broodje beenham)
    Voorrondes , augustus beginnen met een half elftal , uitgeschakeld worden door Bulgaars wappie wappie elftal , heel leuk .
  • 14 Apr 2021 om 16:53
    Ach wat kan mij die play offs schelen, and en publiek erbij in de play offs?? Eerst zien dat dit leugen kabinet on der aanvoering van pinokkio Rutte woord houd en niet mensen blij maakt met dode mus.
  • 14 Apr 2021 om 15:57
    • Quote van 14 Apr 2021 om 14:54
      Ik ben het met je eens dat Europees voetbal een hoop sores oplevert en waarschijnlijk maar weinig inkomsten als je al in de voorronden wordt uitgeschakeld. Echter als je 8e in de eredivisie wordt, ga je nog niet direct Europa in. Dat zou pas gebeuren als Twente de playoffs ook daadwerkelijk wint en dat is niet waarschijnlijk als je twee wedstrijden moet spelen tegen Feyenoord, Groningen of Utrecht. Maar dat wil toch niet zeggen dat je er dan in de competitie maar met de pet naar moet gooien omdat je liever 9e wordt dan 8e of 7e ? Spelers die er zo over denken mogen van mij direct naar de uitgang. Die 1 of 2 extra play-off wedstrijden zijn sowieso al een goede doelstelling: extra in de picture, aantrekkelijker voor nieuwe spelers, beetje extra inkomsten, etc. Als je dan in de playoffs verliest, dat kan gebeuren. Maar je moet het altijd proberen te halen, als sportman moet je altijd het beste uit jezelf willen halen. Als je gaat redeneren dat Twente beter maar lager kan eindigen, dan kun je ook wel zeggen dat Twente niet moet meedoen aan de KNVB beker omdat ze die toch niet willen winnen omdat ze Europa niet in willen, dat zou toch net zo onzinnig zijn?
    En hou ook in de gedachten dat er misschien meer supporters het stadion in mogen dan zijn het toch extra inkomsten( bier,broodje beenham)
  • 14 Apr 2021 om 15:02
    • Quote van 14 Apr 2021 om 13:13
      Is het niet zo dat ze helemaal Europa niet in willen, het kost alleen maar geld lijkt me aangezien je pas verdiend als ze verder komen (wat niet gebeurd) inkomsten van publiek zijn er niet, dus lijkt me logisch dat ze een stapje terug doen op de ranglijst.. Mark me if I’m wrong....
    meeste zijn gehuurd en na afloop seizoen gaan ze terug naar hun club die gehuurde willen dan zowiezo niet meer..met wat en wie moeten we spelen dan om een eventuele europese plek. ...het word idd niks meer ..
  • 14 Apr 2021 om 15:01
    • Quote van 14 Apr 2021 om 14:54
      Ik ben het met je eens dat Europees voetbal een hoop sores oplevert en waarschijnlijk maar weinig inkomsten als je al in de voorronden wordt uitgeschakeld. Echter als je 8e in de eredivisie wordt, ga je nog niet direct Europa in. Dat zou pas gebeuren als Twente de playoffs ook daadwerkelijk wint en dat is niet waarschijnlijk als je twee wedstrijden moet spelen tegen Feyenoord, Groningen of Utrecht. Maar dat wil toch niet zeggen dat je er dan in de competitie maar met de pet naar moet gooien omdat je liever 9e wordt dan 8e of 7e ? Spelers die er zo over denken mogen van mij direct naar de uitgang. Die 1 of 2 extra play-off wedstrijden zijn sowieso al een goede doelstelling: extra in de picture, aantrekkelijker voor nieuwe spelers, beetje extra inkomsten, etc. Als je dan in de playoffs verliest, dat kan gebeuren. Maar je moet het altijd proberen te halen, als sportman moet je altijd het beste uit jezelf willen halen. Als je gaat redeneren dat Twente beter maar lager kan eindigen, dan kun je ook wel zeggen dat Twente niet moet meedoen aan de KNVB beker omdat ze die toch niet willen winnen omdat ze Europa niet in willen, dat zou toch net zo onzinnig zijn?
    Helemaal mee eens
  • 14 Apr 2021 om 14:54
    • Quote van 14 Apr 2021 om 13:13
      Is het niet zo dat ze helemaal Europa niet in willen, het kost alleen maar geld lijkt me aangezien je pas verdiend als ze verder komen (wat niet gebeurd) inkomsten van publiek zijn er niet, dus lijkt me logisch dat ze een stapje terug doen op de ranglijst.. Mark me if I’m wrong....
    Ik ben het met je eens dat Europees voetbal een hoop sores oplevert en waarschijnlijk maar weinig inkomsten als je al in de voorronden wordt uitgeschakeld. Echter als je 8e in de eredivisie wordt, ga je nog niet direct Europa in. Dat zou pas gebeuren als Twente de playoffs ook daadwerkelijk wint en dat is niet waarschijnlijk als je twee wedstrijden moet spelen tegen Feyenoord, Groningen of Utrecht. Maar dat wil toch niet zeggen dat je er dan in de competitie maar met de pet naar moet gooien omdat je liever 9e wordt dan 8e of 7e ? Spelers die er zo over denken mogen van mij direct naar de uitgang. Die 1 of 2 extra play-off wedstrijden zijn sowieso al een goede doelstelling: extra in de picture, aantrekkelijker voor nieuwe spelers, beetje extra inkomsten, etc. Als je dan in de playoffs verliest, dat kan gebeuren. Maar je moet het altijd proberen te halen, als sportman moet je altijd het beste uit jezelf willen halen. Als je gaat redeneren dat Twente beter maar lager kan eindigen, dan kun je ook wel zeggen dat Twente niet moet meedoen aan de KNVB beker omdat ze die toch niet willen winnen omdat ze Europa niet in willen, dat zou toch net zo onzinnig zijn?
  • 14 Apr 2021 om 13:42
    • Quote van 14 Apr 2021 om 13:13
      Is het niet zo dat ze helemaal Europa niet in willen, het kost alleen maar geld lijkt me aangezien je pas verdiend als ze verder komen (wat niet gebeurd) inkomsten van publiek zijn er niet, dus lijkt me logisch dat ze een stapje terug doen op de ranglijst.. Mark me if I’m wrong....
    En je hebt amper een zomerstop en je moet wel heel snel een nieuw elftal op de been krijgen. Dus in meerdere opzichten zou het mislopen van Europees voetbal di seizoen nog niet zo slecht zijn. Al zou ik het graag weer mee maken in de Veste. Erg dubbel dit.
  • 14 Apr 2021 om 13:31
    • Quote van 14 Apr 2021 om 13:13
      Is het niet zo dat ze helemaal Europa niet in willen, het kost alleen maar geld lijkt me aangezien je pas verdiend als ze verder komen (wat niet gebeurd) inkomsten van publiek zijn er niet, dus lijkt me logisch dat ze een stapje terug doen op de ranglijst.. Mark me if I’m wrong....
    Met de horeca inkomsten en wat extra Fanshop gaan ze wel plussen mag ik hopen
  • 14 Apr 2021 om 13:26
    • Quote van 14 Apr 2021 om 13:13
      Is het niet zo dat ze helemaal Europa niet in willen, het kost alleen maar geld lijkt me aangezien je pas verdiend als ze verder komen (wat niet gebeurd) inkomsten van publiek zijn er niet, dus lijkt me logisch dat ze een stapje terug doen op de ranglijst.. Mark me if I’m wrong....
    Alsof de spelers op het veld het interesseert dat zoiets geld kost, dat is toch meer iets voor het bestuur.
  • 14 Apr 2021 om 13:13
    Is het niet zo dat ze helemaal Europa niet in willen, het kost alleen maar geld lijkt me aangezien je pas verdiend als ze verder komen (wat niet gebeurd) inkomsten van publiek zijn er niet, dus lijkt me logisch dat ze een stapje terug doen op de ranglijst.. Mark me if I’m wrong....
  • 14 Apr 2021 om 12:48
    • Quote van 14 Apr 2021 om 12:42
      Alleen een brama kan al voor veranderen zorgen. We missen een echte kerel die deze jonge gasten op hun plek zet.
    Mee eens
  • 14 Apr 2021 om 12:42
    • Quote van 14 Apr 2021 om 12:31
      Niet echt een scherpe analyse. Integendeel. Alleen maar een vraag. Die vraag stellen we ons namelijk allemaal al sinds eind oktober en we zijn gezamenlijk nog niet verder gekomen dan de blessures van 2-3 basisspelers en een spits die niet tegen slecht weer kan en geen aanvoer krijgt. Wat de reden ook is: JS miet aan de slag voor spelersmateriaal volgend jaar, maar minstens zo belangrijk is het dat RJ de spelers mentaal op de rit krijgt - dat schijnt hem maar niet te lukken. De spelers stijgen niet boven zichzelf uit en dat moet echter vaak gaan lukken dan nu het geval is.
    Alleen een brama kan al voor veranderen zorgen. We missen een echte kerel die deze jonge gasten op hun plek zet.
  • 14 Apr 2021 om 12:31
    Niet echt een scherpe analyse. Integendeel. Alleen maar een vraag. Die vraag stellen we ons namelijk allemaal al sinds eind oktober en we zijn gezamenlijk nog niet verder gekomen dan de blessures van 2-3 basisspelers en een spits die niet tegen slecht weer kan en geen aanvoer krijgt. Wat de reden ook is: JS miet aan de slag voor spelersmateriaal volgend jaar, maar minstens zo belangrijk is het dat RJ de spelers mentaal op de rit krijgt - dat schijnt hem maar niet te lukken. De spelers stijgen niet boven zichzelf uit en dat moet echter vaak gaan lukken dan nu het geval is.
Sunday 16 May 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›