CLASSIC: FC Twente werd exact elf jaar geleden kampioen van Nederland

28
CLASSIC: FC Twente werd exact elf jaar geleden kampioen van Nederland

FC Twente werd op twee mei 2010 kampioen van Nederland. Voor elke Tukker een memorabele dag waarbij elk jaar stilgestaan wordt. 

Op die bewuste dag werd er met 0-2 gewonnen op bezoek bij NAC Breda. Iedereen weet nog wel wie de goals scoorden: Bryan Ruiz en Miroslav Stoch waren de helden voor de bezoekers uit Enschede. 

Het kampioenschap bleek vooralsnog het enige kampioenschap van FC Twente op het hoogste niveau van Nederland. Meermaals grepen de Tukkers net naast de titel. Dit seizoen staat FC Twente in de middenmoot van de Eredivisie. 

28 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 3 May 2021 om 09:26
    • Quote van 2 May 2021 om 23:02
      Ze zijn al bijna een jaar bezig met Ekkelenkamp. Ajax ziet er niks in en laat hem waarschijnlijk voor weinig vertrekken. Misschien dat twente de verkooppercentage opgeeft die ze zouden krijgen als ajax danilo zou gaan verkopen. Dan krijgen ze Ekkelenkamp voor retour.
    Wie zou danilo willen kopen? Die waarde is echt gekelderd. Ik weet ook niet of dit nu even een slechte fase is of dat hij het gewoon niet aankan. Misschien kan je wel een dubbelslag slaan en Danilo ook binnenhalen. Uiteraard moet daar een volwaardige spits bij komen.
  • 3 May 2021 om 09:23
    • Quote van 2 May 2021 om 22:05
      Off topic: ekkelenkamp gaat er wel komen vermoed ik. Bron insta transfernieuws. Heb de Admin gevraagd hoe ver ze zijn in de onderhandeling en die is best betrouwbaar gebleken en die zijn en ik citeer: dat mag ik nog niet prijs geven. In mijn oren klinkt dat het in een afrondende fase zit of er nagenoeg uit zijn.
    Hopelijk bevalt hij net zo goed als de andere 10 die we ooit hebben overgenomen van Ajax. Kenneth Perez. Zou wel lekker zijn.
  • 3 May 2021 om 01:34
    • Quote van 3 May 2021 om 00:12
      Dan heb je dus geweldige spelers als Ruiz, Janssen, Stoch en Plet nooit meegemaakt.
    gelukkig zien we plet nu wekelijks in het wit schitteren
  • 3 May 2021 om 00:12
    • Quote van 2 May 2021 om 20:41
      Herkenbaar, ik schakelde actief in voor 15/16...
    Dan heb je dus geweldige spelers als Ruiz, Janssen, Stoch en Plet nooit meegemaakt.
  • 3 May 2021 om 00:09
    • Quote van 2 May 2021 om 23:53
      Wij bieden alle soorten leningen aan tegen een lage rente van 3%. U kunt lenen met een looptijd van 1 tot 25 jaar en voor elk doel een bedrag van £ 2.000 tot £ 50.000.000, - lenen. U kunt zich aanmelden via whatsapp: +14092051142 of e-mail: larryfox2017@hotmail.com
    Guess who's back again
  • 2 May 2021 om 23:53
    Wij bieden alle soorten leningen aan tegen een lage rente van 3%. U kunt lenen met een looptijd van 1 tot 25 jaar en voor elk doel een bedrag van £ 2.000 tot £ 50.000.000, - lenen. U kunt zich aanmelden via whatsapp: +14092051142 of e-mail: larryfox2017@hotmail.com
  • 2 May 2021 om 23:10
    • Quote van 2 May 2021 om 23:02
      Ze zijn al bijna een jaar bezig met Ekkelenkamp. Ajax ziet er niks in en laat hem waarschijnlijk voor weinig vertrekken. Misschien dat twente de verkooppercentage opgeeft die ze zouden krijgen als ajax danilo zou gaan verkopen. Dan krijgen ze Ekkelenkamp voor retour.
    Ik denk inderdaad die terugkoop optie die DH meld want als ze er helemaal niks in zagen dat zat hij wel bij het 2e. Maar gaat altijd mee met het eerste Europees of niet. Die jongen verzaakt nooit en zie je nooit met zn kop hangen als hij invalt geeft hij alles. Maar heeft een spelers voor zich bij Ajax ja dat is ook bijna godsonmogelijk om daar voorbij te komen. Met klaassen gravenberg en kudus.ik denk dat Ajax niet overtuigd is maar ze twijfelen.
  • 2 May 2021 om 23:03
    • Quote van 2 May 2021 om 22:07
      Mooi was dat met nog echte verdedigers zoals uvini en ook leuke aanvallers om na te kijken zoals cabral en ziyech
    Dat wel maar ook bijna kapot
  • 2 May 2021 om 23:02
    • Quote van 2 May 2021 om 22:05
      Off topic: ekkelenkamp gaat er wel komen vermoed ik. Bron insta transfernieuws. Heb de Admin gevraagd hoe ver ze zijn in de onderhandeling en die is best betrouwbaar gebleken en die zijn en ik citeer: dat mag ik nog niet prijs geven. In mijn oren klinkt dat het in een afrondende fase zit of er nagenoeg uit zijn.
    Ze zijn al bijna een jaar bezig met Ekkelenkamp. Ajax ziet er niks in en laat hem waarschijnlijk voor weinig vertrekken. Misschien dat twente de verkooppercentage opgeeft die ze zouden krijgen als ajax danilo zou gaan verkopen. Dan krijgen ze Ekkelenkamp voor retour.
  • 2 May 2021 om 22:25
    • Quote van 2 May 2021 om 22:14
      Ja ik krijg ook de indruk dat die deal er gaat komen en met ons huidige middenveld kunnen we wel wat fisieke belaste middenvelder gebruiken.
    Kan die ilic ook weer terug naar het 7e van manchester city
  • 2 May 2021 om 22:14
    • Quote van 2 May 2021 om 22:08
      Had ik ook gehoord via hem dat t goede kant op ging
    Ja ik krijg ook de indruk dat die deal er gaat komen en met ons huidige middenveld kunnen we wel wat fisieke belaste middenvelder gebruiken.
  • 2 May 2021 om 22:08
    • Quote van 2 May 2021 om 22:05
      Off topic: ekkelenkamp gaat er wel komen vermoed ik. Bron insta transfernieuws. Heb de Admin gevraagd hoe ver ze zijn in de onderhandeling en die is best betrouwbaar gebleken en die zijn en ik citeer: dat mag ik nog niet prijs geven. In mijn oren klinkt dat het in een afrondende fase zit of er nagenoeg uit zijn.
    Had ik ook gehoord via hem dat t goede kant op ging
  • 2 May 2021 om 22:07
    • Quote van 2 May 2021 om 20:41
      Herkenbaar, ik schakelde actief in voor 15/16...
    Mooi was dat met nog echte verdedigers zoals uvini en ook leuke aanvallers om na te kijken zoals cabral en ziyech
  • 2 May 2021 om 22:05
    Off topic: ekkelenkamp gaat er wel komen vermoed ik. Bron insta transfernieuws. Heb de Admin gevraagd hoe ver ze zijn in de onderhandeling en die is best betrouwbaar gebleken en die zijn en ik citeer: dat mag ik nog niet prijs geven. In mijn oren klinkt dat het in een afrondende fase zit of er nagenoeg uit zijn.
  • 2 May 2021 om 21:41
    • Quote van 2 May 2021 om 21:08
      Ons Alfred staat bij Barcelona langs de zijlijn nu Koeman er niet is
    Mooi voor die kerel
  • 2 May 2021 om 21:20
    • Quote van 2 May 2021 om 16:30
      Ik ben nog jong alleen maar ellende meegemaakt maar het komy wel weer
    Ik ook
  • 2 May 2021 om 21:08
    Ons Alfred staat bij Barcelona langs de zijlijn nu Koeman er niet is
  • 2 May 2021 om 20:41
    • Quote van 2 May 2021 om 16:30
      Ik ben nog jong alleen maar ellende meegemaakt maar het komy wel weer
    Herkenbaar, ik schakelde actief in voor 15/16...
  • 2 May 2021 om 20:23
    • Quote van 2 May 2021 om 18:33
      Van ginkel een optie voor onze FC???
    Die is toch ook vaak geblesseerd?
  • 2 May 2021 om 19:54
    • Quote van 2 May 2021 om 18:33
      Van ginkel een optie voor onze FC???
    Kun je altijd proberen
  • 2 May 2021 om 18:42
    • Quote van 2 May 2021 om 18:33
      Van ginkel een optie voor onze FC???
    Ervaring loop contract af? Maar zal dan misschien wel naar psv gaan
  • 2 May 2021 om 18:33
    Van ginkel een optie voor onze FC???
  • 2 May 2021 om 17:11
    • Quote van 2 May 2021 om 16:51
      11 jaar later zijn die neuzen kampioen!
    Nu staat half Amsterdam al vol moet je nagaan als die kakkerlakken kampioen waren geworden die waren trouwens ook goed pff wat afhankelijk van berghuis al jaren wanbeleid daar
  • 2 May 2021 om 16:51
    11 jaar later zijn die neuzen kampioen!
  • 2 May 2021 om 16:48
    • Quote van 2 May 2021 om 16:30
      Ik ben nog jong alleen maar ellende meegemaakt maar het komy wel weer
    Zeker met goed beleid kan fctwente binnen 5 jaar weer subtopper worden . Dat betekent geen onzinnige ontslagen trainers en bestuurders . Maar geduldig en goed beleid onder leiding van een goede trainers groep en Hopelijk wil jans dit doen bij fctwente. Geduld en rust in een organisatie zijn de belangrijkste factoren bij een club als fctwente om het maximale uit een groep spelers te halen.
  • 2 May 2021 om 16:30
    • Quote van 2 May 2021 om 16:25
      Prachtig dit kampioenschap in 2010 . In 2011 het kampioenschap verspeeld in de laaste wedstrijd jammer.. Daarna is het steeds iets minder geworden in de eindstand Wel heeft fctwente vanaf 2010 alles op geteld 5 prijzen gewonnen 1 maal kampioenschap eredivisie 1 maal kampioenschap kkd. 2 maal de Johan druifschaal . 1 maal de beker winst in 2011. En niet te vergeten de prachtige wedstrijden in de champignons league tegen Europese top clubs. En in de uefa league ook geweldige wedstrijden wat zijn de supporters van fctwente verwend in vergelijking met veel andere eredivisie clubs die hier alleen maar van kunnen dromen
    Ik ben nog jong alleen maar ellende meegemaakt maar het komy wel weer
  • 2 May 2021 om 16:25
    Prachtig dit kampioenschap in 2010 . In 2011 het kampioenschap verspeeld in de laaste wedstrijd jammer.. Daarna is het steeds iets minder geworden in de eindstand Wel heeft fctwente vanaf 2010 alles op geteld 5 prijzen gewonnen 1 maal kampioenschap eredivisie 1 maal kampioenschap kkd. 2 maal de Johan druifschaal . 1 maal de beker winst in 2011. En niet te vergeten de prachtige wedstrijden in de champignons league tegen Europese top clubs. En in de uefa league ook geweldige wedstrijden wat zijn de supporters van fctwente verwend in vergelijking met veel andere eredivisie clubs die hier alleen maar van kunnen dromen
  • 2 May 2021 om 15:30
    Wat is winnen ook alweer?
Sunday 16 May 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›