''Dan is een deel van het probleem bij FC Twente verklaard''

10
''Dan is een deel van het probleem bij FC Twente verklaard''

FC Twente neemt het zaterdag in eigen huis op tegen Heracles Almelo en Leon ten Voorde ziet op dit moment een groot verschil tussen beide clubs. De verslaggever van Tubantia ziet dat spelers als Jesse Bosch en Luka Ilic te weinig brengen bij de club uit Enschede. 

"Als je kijkt naar het scorend vermogen van de middenvelders van FC Twente en Rai Vloet (Heracles red.) in zijn eentje... FC Twente heeft een middenveld waarbij nooit iemand een goal maakt of een assist heeft. Dan is ook weer een deel van het probleem bij FC Twente verklaard: het gebrek aan scorend vermogen en het voetballend vermogen", weet Leon ten Voorde te vertellen bij De Ballen Verstand van TC Tubantia.

Ook het doelsaldo houdt niet over. "Ze zijn voor het eerst dit seizoen de min in gegaan met het doelsaldo", vertelt Ten Voorde. Fardau Wagenaar weet dat de Tukkers wel vaker scoorden dan de Heraclieden. "Toch staat Twente twaalfde en Heracles achtste. Terwijl FC Twente ooit nog negen punten voorstond."

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 4 May 2021 om 14:08
    • Quote van 4 May 2021 om 09:39
      Lampje Ladderzat heeft meerdere kansen gehad, veel meer dan bijvoorbeeld Dervisoglu. Meneer Ladderzat had zichzelf teveel druk op de schouders gelegd door rugnummer 10 op te eisen bij binnenkomst. Jeremejeff was meer geblesseerd dan fit zoals je weet.


      Dit seizoen gaat als een nachtkaars uit, maar zoals jij ook al zegt is Unnerstall al gehaald. Daarnaast komt de komst van Ekkelenkamp ook steeds dichterbij en moet je dit seizoen vooral als een leerproces zien voor Streuer en Jans. Zij hebben vooral geleerd dat je de selectie niet teveel af moet romen. Zij hebben vooral geleerd dat je dus diep in de shit kunt geraken door blessures. Zij hebben vooral geleerd hoe belangrijk een spelverdeler -lees '10'- , leiderschap en ervaring is....en zij hebben vooral geleerd dat je met 10 'Martin Brozius' spelers (Ren je Rot) onvoldoende punten haalt.
    Leer proces voor streuer en jans? Haaha, grappenmaker
  • 4 May 2021 om 13:41
    Het probleem is niet Bosch of Illic . Probleem is te verdedigend ingestelde mid velders en statische buitenspelers
  • 4 May 2021 om 10:47
    • Quote van 4 May 2021 om 09:39
      Lampje Ladderzat heeft meerdere kansen gehad, veel meer dan bijvoorbeeld Dervisoglu. Meneer Ladderzat had zichzelf teveel druk op de schouders gelegd door rugnummer 10 op te eisen bij binnenkomst. Jeremejeff was meer geblesseerd dan fit zoals je weet.


      Dit seizoen gaat als een nachtkaars uit, maar zoals jij ook al zegt is Unnerstall al gehaald. Daarnaast komt de komst van Ekkelenkamp ook steeds dichterbij en moet je dit seizoen vooral als een leerproces zien voor Streuer en Jans. Zij hebben vooral geleerd dat je de selectie niet teveel af moet romen. Zij hebben vooral geleerd dat je dus diep in de shit kunt geraken door blessures. Zij hebben vooral geleerd hoe belangrijk een spelverdeler -lees '10'- , leiderschap en ervaring is....en zij hebben vooral geleerd dat je met 10 'Martin Brozius' spelers (Ren je Rot) onvoldoende punten haalt.
    Ze hebben vast wel wat geleerd, zoals ze ieder jaar weer opnieuw leren. Ze hebben ook geleerd dat je met een bijna lege knip niet ver komt in voetballand, vooral niet als er ook nog eens 3 van je bepalende spelers uitvallen. Op naar volgend seizoen.
  • 4 May 2021 om 09:39
    • Quote van 4 May 2021 om 09:01
      De problemen zijn wel duidelijk. In de winterstop stonden we er te goed voor zodat er te veel spelers die nu hard nodig zouden zijn geweest zijn weg gegaan. Puur vanuit financieel opzicht gehandeld. Dervisoglu, Lamprou, Jeremejeff had je nu goed kunnen gebruiken en de enorme pech met Cerny hebben de boel doen instorten. Dat je totaal niet meer gevaarlijk bent legt de druk op de defensie en ja, het middenveld is niet goed genoeg.
      Ik maak me verder geen zorgen om komend seizoen, de heren die er zitten snappen echt wel dat het anders moet. Gelukkig weten we al wie er gaat keepen.
    Lampje Ladderzat heeft meerdere kansen gehad, veel meer dan bijvoorbeeld Dervisoglu. Meneer Ladderzat had zichzelf teveel druk op de schouders gelegd door rugnummer 10 op te eisen bij binnenkomst. Jeremejeff was meer geblesseerd dan fit zoals je weet.


    Dit seizoen gaat als een nachtkaars uit, maar zoals jij ook al zegt is Unnerstall al gehaald. Daarnaast komt de komst van Ekkelenkamp ook steeds dichterbij en moet je dit seizoen vooral als een leerproces zien voor Streuer en Jans. Zij hebben vooral geleerd dat je de selectie niet teveel af moet romen. Zij hebben vooral geleerd dat je dus diep in de shit kunt geraken door blessures. Zij hebben vooral geleerd hoe belangrijk een spelverdeler -lees '10'- , leiderschap en ervaring is....en zij hebben vooral geleerd dat je met 10 'Martin Brozius' spelers (Ren je Rot) onvoldoende punten haalt.
  • 4 May 2021 om 09:20
    • Quote van 4 May 2021 om 09:01
      De problemen zijn wel duidelijk. In de winterstop stonden we er te goed voor zodat er te veel spelers die nu hard nodig zouden zijn geweest zijn weg gegaan. Puur vanuit financieel opzicht gehandeld. Dervisoglu, Lamprou, Jeremejeff had je nu goed kunnen gebruiken en de enorme pech met Cerny hebben de boel doen instorten. Dat je totaal niet meer gevaarlijk bent legt de druk op de defensie en ja, het middenveld is niet goed genoeg.
      Ik maak me verder geen zorgen om komend seizoen, de heren die er zitten snappen echt wel dat het anders moet. Gelukkig weten we al wie er gaat keepen.
    Kan een eind met jou meegaan, maar als je als technische staf ziet dat je voorin geen potten meer kunt breken, waarom blijf je dan koppig vasthouden aan 4-3-3. Zorg er dan voor dat je achter de boel gesloten houdt, het middenveld versterkt en de linies kort bij elkaar houdt. Het is bekend dat Twente moeite heeft met het maken van het spel. Met de wetenschap dat we 2 snelle jongens voorin hebben had ik persoonlijk voor een totaal ander concept gekozen. Wel een wat negatieve spelwijze, maar ik denk wel een realistische. Kom er maar in Leon. :-) :-)
  • 4 May 2021 om 09:01
    De problemen zijn wel duidelijk. In de winterstop stonden we er te goed voor zodat er te veel spelers die nu hard nodig zouden zijn geweest zijn weg gegaan. Puur vanuit financieel opzicht gehandeld. Dervisoglu, Lamprou, Jeremejeff had je nu goed kunnen gebruiken en de enorme pech met Cerny hebben de boel doen instorten. Dat je totaal niet meer gevaarlijk bent legt de druk op de defensie en ja, het middenveld is niet goed genoeg.
    Ik maak me verder geen zorgen om komend seizoen, de heren die er zitten snappen echt wel dat het anders moet. Gelukkig weten we al wie er gaat keepen.
  • 4 May 2021 om 08:39
    • Quote van 4 May 2021 om 08:10
      Keiharde feiten die, zonder te overdrijven, voor 2 maanden terug hier al werden aangehaald worden nu ook ineens door de journalisten opgemerkt. Lekker wakker die gasten.
    Ach ja Ket. We kennen Leonie zo onderhand allemaal wel. Leest mee op verschillende fanfora en bedrijft van daaruit zijn 'journalistiek'. Het is om je kapot te lachen. Zaken die wij al weken....zoniet maanden schrijven, daar komt Leonie dan zo ineens mee in de media, zonder bronvermelding uiteraard. Hoe moet hij het anders uitleggen bij zijn baas dat velen van ons eigenlijk veel beter en objectiever journalistiek bedrijven?


    Als ik Leonie zo zie qua schrijfwijze, dan is hij de Mister Hyde van onze forumpsycholoog John W(arrig).....oftewel Dokter Jeckyll.
  • 4 May 2021 om 08:36
    LtV grijpt nu di gen aan om de club in elk stukje af te zeiken, net alsof wij niet allang wisten waar het probleem lag. Ik hoop echt dat deze onrust stoker Twente watcher af is volgend seizoen. Want het draait kut maar heb met hem het gevoel dat hij heel graag voor nog meer onrust zorgen wil. Echt want hij is een doortrapte rat. Gewoon stadionverbod geven want in zijn hart is hij meer supporter van dat volk van Zorgboerderij Asito uit Almelo. Mocht ik LtV tegenkomen zal ik hem ook adviseren om weg te gaan als clubwatcher van Twente, nee ga niet dreigen hoor want dan rend hij naar het woutenbureau, nee gewoon duidelijk maken dat hij veel artikels hier zo van het forum plukt, en dat hij een vieze onrust stoker is. Hij zou het liefst nu Streuer en Jans keihard neer sabelen, maar dat durft hij nog niet. Ik hoop hem echt tegen te komen, en na wat ik hem te zeggen heb, geef ik hem 5€ voor een ijsje, en dan zeggen opsodemieteren rat!!!!
  • 4 May 2021 om 08:27
    • Quote van 4 May 2021 om 08:10
      Keiharde feiten die, zonder te overdrijven, voor 2 maanden terug hier al werden aangehaald worden nu ook ineens door de journalisten opgemerkt. Lekker wakker die gasten.
    Ja idd. Misschien kan die volgende week zeggen dat de rechtsbuiten ook nooit scoort.
  • 4 May 2021 om 08:10
    Keiharde feiten die, zonder te overdrijven, voor 2 maanden terug hier al werden aangehaald worden nu ook ineens door de journalisten opgemerkt. Lekker wakker die gasten.
Sunday 16 May 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›