Wat doet Jans met de bezem? ''Ik zou met Brama en Ilic spelen''

20
Wat doet Jans met de bezem? ''Ik zou met Brama en Ilic spelen''

FC Twente verloor afgelopen weekend met 3-0 op bezoek bij Fortuna Sittard en een woedende trainer Ron Jans liet na afloop weten dat hij in gaat grijpen. Leon ten Voorde is benieuwd met welke opstelling de Tukkers gaan spelen tijdens de derby tegen Heracles Almelo. 

"Als hij (Jans, red.) aan de trainingsweek begint op weg naar Heracles, dan zal hij wel beseffen dat hij maar een stoffer en blik tot zijn beschikking heeft", vertelt hij op de website van de Tubantia. "Want wat kan hij doen met de bezem? Hij kan Brama en Ilic brengen, maar dat is het dan ook. Hij zal niet met Hilgers, Staring, Rots en Van Leeuwen gaan spelen tegen Heracles", voorspelt Ten Voorde. 

"Je leest ook berichten van mensen die schrijven: laten we maar werken aan volgend jaar met de spelers die dan nog onder contract staan en niet meer de huurlingen", vervolgt de verslaggever in de podcast De Ballen Verstand. "Maar als je dan uit de komende wedstrijden nul punten pakt en je gaat er tegen Heracles met 3-0 af, dan vraagt iedereen: waarom stel je niet die en die op?!"

"Ik zou in ieder geval met Brama en Ilic gaan spelen, want met dit middenveld kom je echt geen centimeter verder", adviseert hij. "En voorin spelen Danilo en Menig gewoon en dan kan je voor de rechterkant twijfelen over Van Leeuwen of Narsingh. En achterin heb je niet zo veel smaken meer. Ebuehi gaat weer terug naar de rechterkant en centraal wordt het toch weer Dumic. Oosterwolde komt weer terug en Smal", besluit Ten Voorde over de vermoedelijke opstelling. 

20 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 May 2021 om 08:24
    • Quote van 5 May 2021 om 08:10
      Teveel gespeeld? Bij Twente??? Doe ff normaal. Zo'n jonge knaap moet, met een beetje goede wil, de conditie hebben van een renpaard! Twee keer per week een wedstrijd en drie of vier dagen trainen, mag geen enkel probleem zijn. Het is overigens ook gewoon zijn werk. En hij wordt er relatief gezien heel goed voor betaald. Dan mag je ook best iets eisen van zo'n gast.
    Hij heeft conditie zat dat is het probleem niet. Maar constant op hoog niveau presteren is wat anders. Dat lukt bijna niemand in z'n eerste seizoen. Dat word komend seizoen al een stuk beter verwacht ik.
  • 5 May 2021 om 08:10
    • Quote van 4 May 2021 om 21:20
      Waarom verhuren? Zoals Bosch heeft gewoon teveel gespeeld en zou wat vaker rust kunnen gebruiken of echt 100 % te zijn. Met wat meer ervaring erbij kan dat gewoon en zal hij dus ook constanter presteren als hij speelt. 1e divisie word zo n jongen niet beter van als je het mij vraagt.
    Teveel gespeeld? Bij Twente??? Doe ff normaal. Zo'n jonge knaap moet, met een beetje goede wil, de conditie hebben van een renpaard! Twee keer per week een wedstrijd en drie of vier dagen trainen, mag geen enkel probleem zijn. Het is overigens ook gewoon zijn werk. En hij wordt er relatief gezien heel goed voor betaald. Dan mag je ook best iets eisen van zo'n gast.
  • 5 May 2021 om 08:07
    • Quote van 4 May 2021 om 23:37
      Maar je hebt ook een van Leeuwen, die volgens velen een klasse beter is dan Bosch, en dan voornamelijk op 10, want dat is Bosch niet en zal hij ook nooit worden. Dus vindt dat een ervaren 10 moet komen, en dat je steeds van Leeuwen laat invallen voor de ervaren 10. En Bos lult uut zijn nek een speler laat wel meer fysiek en te bikkelen in de kkd. Dat is mijn punt kerel, vind Bosch middelmaat hoor en wat ik begrijp en lees en hoor is van Leeuwen een paar klassen beter dan Bosch, overigens met alle respect voor Bosch, en die Bos op het forum wil zo weer verder gaan met dit jonge spul denk ik, denk dan zeg ik een ding als we met dit elftal zouden starten gaan we degraderen, dat is wat ik zeker weet. Maar die Bos is cum laude afgestudeerd op voetbal, want hij weet alles beter.
    Ik zou Bosch er wel bijhouden maar niet voor de tien positie. Wel voor de 8, daar zal hij dan moeten concureren met Zerrouki. In praktijk speel je dan op 6 en 10 met wat meer ervaring en op 8 een jonkie. Daarbij zal Zerrouki vaker spelen dan Bosch omdat die net wat verder is in ontwikkeling. Bosch is ook 2 jaar jonger. En Bosch is wel lekker om te kunnen brengen met z'n harde werken. En hij is ook echt beter geworden in het kiezen wanneer hij bij de 16 moet komen. Denk dat Bosch met betere spelers om zich heen daarin nog stappen zal maken en ook vaker gaat leren scoren.
  • 5 May 2021 om 08:02
    Meer imagoschade oplopen dan nu, kan eigenlijk niet. En we zien de "sterkste" opstelling wekelijks roemloos ten onder gaan. Dan zou ik als ik Jans was inderdaad aan volgend seizoen gaan werken, en geen spelers in de basis zetten die er volgend seizoen zeker niet meer bij zijn. De kans om een wedstrijd te winnen is groter met jongens die willen knokken. Al zijn ze kwalitatief minder dan de zogenaamde "grote" jongens. Dus wat heeft Jans te verliezen? Ik ben die "broodvoetballers" wel zó zat!!!!
  • 4 May 2021 om 23:37
    • Quote van 4 May 2021 om 21:20
      Waarom verhuren? Zoals Bosch heeft gewoon teveel gespeeld en zou wat vaker rust kunnen gebruiken of echt 100 % te zijn. Met wat meer ervaring erbij kan dat gewoon en zal hij dus ook constanter presteren als hij speelt. 1e divisie word zo n jongen niet beter van als je het mij vraagt.
    Maar je hebt ook een van Leeuwen, die volgens velen een klasse beter is dan Bosch, en dan voornamelijk op 10, want dat is Bosch niet en zal hij ook nooit worden. Dus vindt dat een ervaren 10 moet komen, en dat je steeds van Leeuwen laat invallen voor de ervaren 10. En Bos lult uut zijn nek een speler laat wel meer fysiek en te bikkelen in de kkd. Dat is mijn punt kerel, vind Bosch middelmaat hoor en wat ik begrijp en lees en hoor is van Leeuwen een paar klassen beter dan Bosch, overigens met alle respect voor Bosch, en die Bos op het forum wil zo weer verder gaan met dit jonge spul denk ik, denk dan zeg ik een ding als we met dit elftal zouden starten gaan we degraderen, dat is wat ik zeker weet. Maar die Bos is cum laude afgestudeerd op voetbal, want hij weet alles beter.
  • 4 May 2021 om 23:29
    • Quote van 4 May 2021 om 18:49
      Tuurlijk, jongens die een vol seizoen eredivisie hebben gespeeld een jaar verhuren. Volkomen logisch...
    Ja Bos jij bent een betwetertje he, en wel een echte uitblinker!!! Je ziet toch hoe deze gasten het gewoon niet volhouden, of ben je stekeblind?? Man jij denkt dat je alles beter weet valt me op, zeg jij wat er zo verkeerd aan is om hem een jaar te verhuren?? En dan ff plaats maken voor van Leeuwen dan krijgt die jongen ook de kans op 10,waar hij wel goed is en Bosch dat absoluut niet is. En zou het jammer vinden dat we een jonge 10 met talent hebben, en als er een ervaren 10 bij komt, en het draait lekker kan van Leeuwen deze ervaren speler lekker aflossen in de rust of zo, en staat met alle respect een niet nummer 10 hem niet in de weg op die plek, ja juist Bosch. Maar ja jij weet alles zo goed ben jij afgestuurd op voetbal of zo?? Ik denk dat je dat van jezelf denkt en dan ook nog cum laude ook hahaha tover al, en zoek me niet steeds ligt er ook wel dik boven op, kijk maar eens in de andere topics, beetje gefrustreerd is denk ik.
  • 4 May 2021 om 21:20
    • Quote van 4 May 2021 om 17:32
      Nou ik vind Bosch de laatste wedstrijden niet meer best spelen, die jongen moeten ze net als Roemerato een jaar verhuren. En dan volgend seizoen als er meer ervaring bij is van Leeuwen veel vaker de kans geven. En dat jaar kkd zou goed voor het fysiek zijn van Bosch en komt alleen maar sterker terug.
    Waarom verhuren? Zoals Bosch heeft gewoon teveel gespeeld en zou wat vaker rust kunnen gebruiken of echt 100 % te zijn. Met wat meer ervaring erbij kan dat gewoon en zal hij dus ook constanter presteren als hij speelt. 1e divisie word zo n jongen niet beter van als je het mij vraagt.
  • 4 May 2021 om 18:49
    • Quote van 4 May 2021 om 17:32
      Nou ik vind Bosch de laatste wedstrijden niet meer best spelen, die jongen moeten ze net als Roemerato een jaar verhuren. En dan volgend seizoen als er meer ervaring bij is van Leeuwen veel vaker de kans geven. En dat jaar kkd zou goed voor het fysiek zijn van Bosch en komt alleen maar sterker terug.
    Tuurlijk, jongens die een vol seizoen eredivisie hebben gespeeld een jaar verhuren. Volkomen logisch...
  • 4 May 2021 om 17:47
    • Quote van 4 May 2021 om 17:13
      Ben ook groot voorstander voor 442 en roep dit al een hele tijd. Een blok met Brama en Zerrouki, ook goed voor opbouw van achteruit. En van Leeuwen en Bosch als voorste middenvelders.
    Zo zie ik het ook . Krijg je veel meer voetbal in de ploeg . En automatisch meer drang naar voren . Maak je ook effectiever gebruik van je 10 voetballers in de ploeg dan wanneer er 3 voorin weinig bruikbare ballen krijgen . Jans moet toch inzien dat het hoog druk zetten van de huidige 3 basis spelers in voorhoede m al sinds de w stop niet meer werkt . En dat er geen aanvoer genoeg vanuit het midden komt (komt ook door de achterhoede die niet graag opbouwt . Daardoor de lange bal maar daar hebben de tegenstanders zich al lang tegen gewapend . Dus alleen leunen op de snelheid werkt niet meer en is erg eenzijdig . 4-4-2 zoals jij hier voorstelt prima
  • 4 May 2021 om 17:32
    • Quote van 4 May 2021 om 14:04
      Klopt. Kijk effe naar de 2e helft afgelopen weekend. Met illic en brama in het elftal werd het alleen maar slechter. Zerrouki had hij er niet uit moeten halen. Dan had hij roemeratoe eruit moeten halen. Ook Bosch blijft een belangrijke factor in het elftal. Werkt erg hard, komt aanvallend wel veel te kort. Dan had hij beter danilo eruit moeten halen. Speelde totaal niet goed.
    Nou ik vind Bosch de laatste wedstrijden niet meer best spelen, die jongen moeten ze net als Roemerato een jaar verhuren. En dan volgend seizoen als er meer ervaring bij is van Leeuwen veel vaker de kans geven. En dat jaar kkd zou goed voor het fysiek zijn van Bosch en komt alleen maar sterker terug.
  • 4 May 2021 om 17:13
    • Quote van 4 May 2021 om 14:35
      Daarom mijn optie 4-4-2. Maar als ze niet scherp beginnen kun je 10-0-0 spelen, dan wordt het nog niks.
    Ben ook groot voorstander voor 442 en roep dit al een hele tijd. Een blok met Brama en Zerrouki, ook goed voor opbouw van achteruit. En van Leeuwen en Bosch als voorste middenvelders.
  • 4 May 2021 om 16:18
    • Quote van 4 May 2021 om 14:04
      Klopt. Kijk effe naar de 2e helft afgelopen weekend. Met illic en brama in het elftal werd het alleen maar slechter. Zerrouki had hij er niet uit moeten halen. Dan had hij roemeratoe eruit moeten halen. Ook Bosch blijft een belangrijke factor in het elftal. Werkt erg hard, komt aanvallend wel veel te kort. Dan had hij beter danilo eruit moeten halen. Speelde totaal niet goed.
    Eens. 3 voorhoede spelers die niet goed presteren is doodzonde nu . Extra middenvelder !
  • 4 May 2021 om 14:35
    • Quote van 4 May 2021 om 13:51
      Ten Voorde zegt gewoon wat er waarschijnlijk gaat gebeuren. Hij denkt dat je er bent met Brama en Ilic. Maar daarmee verander je niets. Dan verlies je nog steeds de slag op het middenveld.
    Daarom mijn optie 4-4-2. Maar als ze niet scherp beginnen kun je 10-0-0 spelen, dan wordt het nog niks.
  • 4 May 2021 om 14:12
    Maakt niets voor welke opstelling je kiest, het is allemaal kloten. Een pot nat. Vrees een grote overwinning voor heracles.
  • 4 May 2021 om 14:04
    • Quote van 4 May 2021 om 13:51
      Ten Voorde zegt gewoon wat er waarschijnlijk gaat gebeuren. Hij denkt dat je er bent met Brama en Ilic. Maar daarmee verander je niets. Dan verlies je nog steeds de slag op het middenveld.
    Klopt. Kijk effe naar de 2e helft afgelopen weekend. Met illic en brama in het elftal werd het alleen maar slechter. Zerrouki had hij er niet uit moeten halen. Dan had hij roemeratoe eruit moeten halen. Ook Bosch blijft een belangrijke factor in het elftal. Werkt erg hard, komt aanvallend wel veel te kort. Dan had hij beter danilo eruit moeten halen. Speelde totaal niet goed.
  • 4 May 2021 om 13:51
    Ten Voorde zegt gewoon wat er waarschijnlijk gaat gebeuren. Hij denkt dat je er bent met Brama en Ilic. Maar daarmee verander je niets. Dan verlies je nog steeds de slag op het middenveld.
  • 4 May 2021 om 13:39
    • Quote van 4 May 2021 om 13:36
      De basis voorhoede presteert niet in 2021 . Het middenveld denkt terug en is traag en de achterhoede bouwt niet op . Dus gif van jeugd nu liever
    Linksback speelt linkshalf aan en blijft staan. Linksback krijgt bal terug en speelt bal maar naar de keeper. Aan de andere kant van hetzelfde laken een pak.
  • 4 May 2021 om 13:36
    De basis voorhoede presteert niet in 2021 . Het middenveld denkt terug en is traag en de achterhoede bouwt niet op . Dus gif van jeugd nu liever
  • 4 May 2021 om 13:30
    Ik citeer Leon : "Maar als je dan uit de komende wedstrijden nul punten pakt en je gaat er tegen Heracles met 3-0 af, dan vraagt iedereen: waarom stel je niet die en die op?!" Maar hè ziet toch Leon dan juist die ervaren basis gasten het verklooien ?
  • 4 May 2021 om 12:46
    Ik zou in ieder geval Roemeratoe eruit halen. Die voegt werkelijk helemaal niks toe. Kun je niet hebben en zekers niet op het middenveld.
Sunday 16 May 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›