Ilic langer bij FC Twente? ''City schijnt in gesprek te zijn''

15
Ilic langer bij FC Twente? ''City schijnt in gesprek te zijn''

Luka llic mocht zaterdagmiddag weer aan de aftrap beginnen bij FC Twente. De aanvallende middenvelder werd door trainer Ron Jans als hangende rechtsbuiten gebruikt en maakte geen onuitwisbare indruk op clubwatcher Leon ten Voorde.

"Ilic vond ik heel wisselvallig", zegt Ten Voorde bij De Ballen Verstand. "Hij wisselde goede momenten af met slechte momenten. Hij kwam wel vaak goed tussen de linies, maar ik vond hem ook slordig. FC Twente wil waarschijnlijk verder met Ilic. Het heeft er ook mee te maken wat Manchester City met hem gaat doen."

Ilic heeft nog een eenjarig contract in Engeland. "Ze kunnen hem alleen nog huren als City zijn contract verlengt, want anders moeten ze hem overnemen", weet Ten Voorde. "City schijnt wel met het kamp van Ilic in gesprek te zijn over contractverlenging. Ik zie nog niet de meerwaarde om een jongen die twee goals en twee assists in een jaar bij FC Twente heeft nog per se een jaar te huren, waardoor je alweer een plek op het middenveld bezet hebt."

Ajax-huurling Danilo kreeg in de tweede seizoenshelft ook kritiek, maar kan uitstekende cijfers overleggen. "Hij staat gewoon op zestien goals", geeft Ten Voorde aan. "Ik heb de statistieken van de topscorers bij FC Twente van de laatste jaren er even bij gepakt. Alleen Ünal had een paar jaar geleden iets meer goals (18, red.). Maar voor de rest zestien goals en nog twee wedstrijden te gaan..."

15 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 May 2021 om 07:11
    Hij begon zo goed bij Twente maar Illic is niet echt een 10, en als linkermiddenvelder is het ook geen balafpakker
  • 12 May 2021 om 14:16
    • Quote van 12 May 2021 om 13:58
      Ik vind Illic wel een goede voetballer. Dat hij geen 16 goals heeft komt natuurlijk ook doordat hij vaak niet speelt. Danillo heeft idd een mooie statistiek maar heeft ook alle speeltijd gekregen (ook als hij periodes minder speelde ) .Illic moest dan weer hier en dan weer daar. Dat is lastig. Maar als je goed kijk zie je dat hij een van de weinige technische voetballers is . En het probleem bij Twente is het missen van creatieve spelers . Wat ik wil aanhalen hier is dat je meerdere creatieve spelers nodig hebt (over het gehele veld ) om uiteindelijk creatief spel te laten zien. Dat Illic dan wisselvallig gevonden wordt vind ik heel logisch. Heb je meerdere creatieve voetballers (naast werkers en controleurs waar we er naar verhouding teveel van hebben ) dan zal hij daar prima in renderen. Ik ben juist blij als ik hem zier spelen , ook al gaat niet alles goed. Zijn "voetballende houding" staat mij wel aan (beweegt goed en kan wel iets met een bal) . Type Illic en ik vind ook van Leeuwen moet je met nog een aantal van dit soort types bij elkaar zien. Maar 1 of 2 van dit soort types( "voetballende spelers "in mijn optiek ) in een team waar er doorgaans meer op de controle gespeeld wordt zonder durf is lastig te beoordelen. Maar goed , iedereen ziet het op zijn manier uiteraard .
    Als jans anders zou spelen zou je hem als linker middenvelder op kunnen stellen. Maar hij is absoluut ook geen nummer 10. Creatieve 8 op z'n best denk ik. Maar jans speelt niet eens met een normale 8. Hij past totaal niet in het huidige systeem van jans net als Bosch. Past niet in dit systeem. Daarom pleit ik ook om oosterwolde achterin want dan zou je 1 middenvelders in z'n 8 positie kunnen zetten dan val je met 2 middenvelders aan en 3 spitsen inclusief vleugels en de Backs sluiten aan dan val je met 7 man aan en 3 blijven staan. Oosterwolde kan met zijn snelheid het wel belopen. Maar dit moet je wel durven jans durft dit niet. Nu zie je ook dat beide controleurs op het middenveld blijven staan maar stel Bosch of illic staat naast zerrouki en die lopen achter de 10 aan en de aanvallers plus back dan grijp je elke tegenstander bij de strot.
  • 12 May 2021 om 13:58
    Ik vind Illic wel een goede voetballer. Dat hij geen 16 goals heeft komt natuurlijk ook doordat hij vaak niet speelt. Danillo heeft idd een mooie statistiek maar heeft ook alle speeltijd gekregen (ook als hij periodes minder speelde ) .Illic moest dan weer hier en dan weer daar. Dat is lastig. Maar als je goed kijk zie je dat hij een van de weinige technische voetballers is . En het probleem bij Twente is het missen van creatieve spelers . Wat ik wil aanhalen hier is dat je meerdere creatieve spelers nodig hebt (over het gehele veld ) om uiteindelijk creatief spel te laten zien. Dat Illic dan wisselvallig gevonden wordt vind ik heel logisch. Heb je meerdere creatieve voetballers (naast werkers en controleurs waar we er naar verhouding teveel van hebben ) dan zal hij daar prima in renderen. Ik ben juist blij als ik hem zier spelen , ook al gaat niet alles goed. Zijn "voetballende houding" staat mij wel aan (beweegt goed en kan wel iets met een bal) . Type Illic en ik vind ook van Leeuwen moet je met nog een aantal van dit soort types bij elkaar zien. Maar 1 of 2 van dit soort types( "voetballende spelers "in mijn optiek ) in een team waar er doorgaans meer op de controle gespeeld wordt zonder durf is lastig te beoordelen. Maar goed , iedereen ziet het op zijn manier uiteraard .
  • 12 May 2021 om 11:07
    Betere er aan is dat Illic dan nu redelijk gewend is met dit niveau en straks bij het begin van de voorbereidingen mee gaat doen. Dit jaar kwam hij halverwege Augustus/September.
  • 12 May 2021 om 10:54
    O.a. een van de niets toevoegende ideale schoonzonen.
  • 12 May 2021 om 10:43
    • Quote van 12 May 2021 om 10:08
      Zit potentie in
    Welke potentie? Heeft tot nu toe helemaal niks laten zien. Weg met deze troep.
  • 12 May 2021 om 10:25
    • Quote van 12 May 2021 om 10:08
      Zit potentie in
    Potentie of niet, hij is niet wat we nodig zijn komend seizoen. En de centen hebben we niet om hem er maar bij te nemen. Dat is realiteit dus door selecteren.
  • 12 May 2021 om 10:08
    • Quote van 12 May 2021 om 08:48
      Snap niet wat Jans deze speler wil behouden
    Zit potentie in
  • 12 May 2021 om 09:45
    Prima speler, kan nog groeien en is nog jong. Zou hem erbij houden want in potentie een zeer behendige speler en voetbaltechnisch erg sterk. Een goede pass en schot in de benen. Ben wel gecharmeerd van deze speler.
  • 12 May 2021 om 08:48
    Snap niet wat Jans deze speler wil behouden
  • 12 May 2021 om 08:36
    • Quote van 12 May 2021 om 07:49
      Beter verder zoeken eventueel als back up houden, maar is niet de 10 die we nodig hebben. Dus verder kijken aub.
    Ik zou eerder voor deze ervaren speler gaan. Ook einde contract. Christoph Knasmüllner (Rapid Wien)
  • 12 May 2021 om 08:31
    Niet aan beginnen. Hen je niks aan.
  • 12 May 2021 om 08:16
    Hij lijkt wel op zon japans anime karakter met die grote ofen en dat rare haar maar nier behouden
  • 12 May 2021 om 07:49
    Beter verder zoeken eventueel als back up houden, maar is niet de 10 die we nodig hebben. Dus verder kijken aub.
  • 12 May 2021 om 07:20
    Verder zoeken. Niet nog een jaar huren als het aan mij ligt
Saturday 30 October 2021
16:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›