Jans: ''De eer is misschien wel het allerbelangrijkste wat er is''

20
Jans: ''De eer is misschien wel het allerbelangrijkste wat er is''

Ron Jans baalde ontzettend van de nederlaag van zijn FC Twente tegen RKC Waalwijk. De trainer had gehoopt op een overwinning en noemde het soms ook ongelukkig, waar zijn ploeg niet slechter was dan de Waalwijkers.

"Na de 1-0 komen we twee keer bij de achterlijn, met best aardige mogelijkheden in ieder geval. En dan in vijf minuten verlies je een wedstrijd door slecht verdedigen. Je moet ook eerlijk zijn: we waren niet slechter dan RKC", vertelt hij in gesprek met ESPN.

Waar lag het exact aan? "Het is een combinatie van allerlei dingen. Ik vind dat wij vandaag, en dat is niet de eerste keer, in de passes, de aannames, de voorzetten fouten hebben gemaakt. Maar toch maakten we nog minder fouten dan RKC."

Topscorer Danilo mist de match met ADO Den Haag. Vond Jans diens kaart terecht? "Ik heb de rode kaart nog niet teruggezien. Het lijkt me een beetje ongelukkig, want hij trok hem wel heel snel", vertelt hij. 

Wel begrijpt hij de frustratie van zijn spelers. RKC rekte veel tijd. "Ze doen allerlei dingen, tijdrekken, omvallen, allerlei dingen om de wedstrijd te winnen. In hun situatie hoeven wij daar geen kritiek op te hebben, want dat hadden wij ook wel gedaan. Maar dat irriteert wel. Het is hoe dan ook geen excuus. Want wij presteren gewoon niet goed in 2021."

Kan er volgende week ondanks de slechte reeks dan nog wel gewonnen worden? "Daar ga ik in ieder geval alles aan doen. De eer is misschien wel het allerbelangrijkste wat er is. Winnen blijft het mooiste gevoel. Als je het seizoen toch kunt afsluiten met een overwinning; daar gaan we in ieder geval alles aan doen."

20 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 May 2021 om 16:23
    • Quote van 14 May 2021 om 07:31
      Door deze instelling, die helaas leeft onder een gedeelte van het publiek ( supporters kan ik het niet noemen) zul je nooit eens iets bereiken. Tevreden past niet bij topsport.
    Tevredenheid is er denk ik maar bij heel weinig supporters. Of dit het juiste moment is om afscheid te nemen van trainer en TD is nog weer een stap verder. Er zijn genoeg kritische supporters hier maar die vinden niet gelijk dat er trainers en/of TD ontslagen moeten worden. Hoe denk jij daarover?
  • 14 May 2021 om 16:04
    • Quote van 14 May 2021 om 10:35
      Schakelen past wel bij top sport van bijna failliet tot waar we nu staan moet je idd wat realistischer zijn. Weet niet wat volgens jou een goede supporter is zei die de bus opwachten na slechte resultaten? Ik ben al 45 jaar onafgebroken seizoenkaart houder net als mijn vader 58 jaar en mijn zoons 21 jaar we zien telkens van compensatie af om de club te helpen en zijn er altijd om de club te steunen,dus wat is de definitie van een goede supporter? Eén club als twente heeft tijd nodig om op alle vasetten in het voetbal te bouwen,om weer daar te komen waar we horen! Dat wil zeggen elkaar jaar financieel stappen maken en elk jaar sportief stappen maken.
    En juist dat laatste zien we veel te weinig terug. Ambitie tonen is niet erg, maar lijkt bij Twente bijna verboden te zijn.
  • 14 May 2021 om 10:35
    • Quote van 14 May 2021 om 07:31
      Door deze instelling, die helaas leeft onder een gedeelte van het publiek ( supporters kan ik het niet noemen) zul je nooit eens iets bereiken. Tevreden past niet bij topsport.
    Schakelen past wel bij top sport van bijna failliet tot waar we nu staan moet je idd wat realistischer zijn. Weet niet wat volgens jou een goede supporter is zei die de bus opwachten na slechte resultaten? Ik ben al 45 jaar onafgebroken seizoenkaart houder net als mijn vader 58 jaar en mijn zoons 21 jaar we zien telkens van compensatie af om de club te helpen en zijn er altijd om de club te steunen,dus wat is de definitie van een goede supporter? Eén club als twente heeft tijd nodig om op alle vasetten in het voetbal te bouwen,om weer daar te komen waar we horen! Dat wil zeggen elkaar jaar financieel stappen maken en elk jaar sportief stappen maken.
  • 14 May 2021 om 10:32
    • Quote van 14 May 2021 om 09:12
      Kritisch zijn is natuurlijk oke, opbouwende krietiek bedoel je? Maar je moet wel realistisch zijn!!
    Uiteraard in eerste instantie opbouwende kritiek. Realistisch zijn is er bij mij ook. Die blesures zijn er maar daar houd je tijdens het seizoen rekening mee. Hebben Jans nu 1 seizoen meegemaakt. Ik vraag me echt af of hij Twente naar dat hoger niveau gaat brengen. Hij pampert spelers, geef ze een aai over de bol en dat was het. Het is geen trainer die ze een schop onder de reet geeft, keihard afmat, of ze het woord in hun mond leggen. Vechtmentaliteit ontbreekt bij deze ploeg. Daar kun je als trainer zelf je hand inleggen. Maar Jans vind het wel allemaal wel best zo. Wil je dan zon trainer hebben. Die alleen maar lacht voor de buhne en bij veriespartijen. Laten we naar niet over de feiten en resultaten hebben, want die zijn veruit slecht. Daarnaast stoor ik aan een aantal randzaken bij hem. Het begint al met zijn blauwe truitje die hij elke keer aan heeft bij elke wedstrijd. Waarom doe je geen club kostuum aan? Jans hoeft van mij niet weg, maar mag wel wat aan zijn instelling veranderen.
  • 14 May 2021 om 09:12
    • Quote van 13 May 2021 om 23:03
      Tevreden kun je zijn. Maar niet met de lauwe instelling van de spelers en de slechte resultaten van de afgelopen 4 maanden. Maar goed blijkbaar mogen we niet kritisch zijn. Het liefst nog volgens velen de resultaten en feiten verstoppen in de doofpot.
    Kritisch zijn is natuurlijk oke, opbouwende krietiek bedoel je? Maar je moet wel realistisch zijn!!
  • 14 May 2021 om 09:09
    • Quote van 14 May 2021 om 07:31
      Door deze instelling, die helaas leeft onder een gedeelte van het publiek ( supporters kan ik het niet noemen) zul je nooit eens iets bereiken. Tevreden past niet bij topsport.
    Tevreden zijn is iets anders, het liefste haal je europees voetbal. Alleen moet je wel realistisch zijn. Met het spelersmateriaal dat er nu loopt zit er gewoon niet meer in. Maar om dan gelijk de trainer af te branden getuigd van weinig voetbal verstand. En dat is dus Bestuur P????????? Supporters kan ik het niet noemen.
  • 14 May 2021 om 08:09
    • Quote van 14 May 2021 om 07:31
      Door deze instelling, die helaas leeft onder een gedeelte van het publiek ( supporters kan ik het niet noemen) zul je nooit eens iets bereiken. Tevreden past niet bij topsport.
    +100
  • 14 May 2021 om 07:31
    • Quote van 13 May 2021 om 22:50
      Zogauw het slecht gaat heeft de trainer het gedaan, je moet eens verder kijken dan je neus lang is. Voordat het seizoen begon was iedereen met deze plek tevreden geweest.
    Door deze instelling, die helaas leeft onder een gedeelte van het publiek ( supporters kan ik het niet noemen) zul je nooit eens iets bereiken. Tevreden past niet bij topsport.
  • 13 May 2021 om 23:03
    • Quote van 13 May 2021 om 22:50
      Zogauw het slecht gaat heeft de trainer het gedaan, je moet eens verder kijken dan je neus lang is. Voordat het seizoen begon was iedereen met deze plek tevreden geweest.
    Tevreden kun je zijn. Maar niet met de lauwe instelling van de spelers en de slechte resultaten van de afgelopen 4 maanden. Maar goed blijkbaar mogen we niet kritisch zijn. Het liefst nog volgens velen de resultaten en feiten verstoppen in de doofpot.
  • 13 May 2021 om 22:50
    • Quote van 13 May 2021 om 19:29
      Wij weten wel dat jij de communicatie man voor Twente bent en de negatieve toon probeert te verminderen. Maar wat Jans heeft gepresteerd is veruit bar slecht. Je zou bijna kunnen zeggen dat Jans ooit de slechte trainer thuis is geweest. Dat zijn allemaal feiten en cijfers waar je niet achter kan verbloemen.
    Zogauw het slecht gaat heeft de trainer het gedaan, je moet eens verder kijken dan je neus lang is. Voordat het seizoen begon was iedereen met deze plek tevreden geweest.
  • 13 May 2021 om 21:31
    • Quote van 13 May 2021 om 20:11
      Laat ze met 10 - 0 verliezen want hopelijk dan levert Jans zijn contract in.
    laten we het nu niet als kaars uitgaan om trainer de schuld te geven we blijven in eredivisie en jans en streuer bouwen aan volgend seizoen komt allemaal goed hoop op mooie overwinning op den haag dat we met overwinning afsluiten en op naar nieuw sezoenhopelijk met supporters op tribune
  • 13 May 2021 om 20:33
    Huh. Ik herinner me dat de 1-1 direct uit de aftrap viel?
  • 13 May 2021 om 20:24
    • Quote van 13 May 2021 om 20:11
      Laat ze met 10 - 0 verliezen want hopelijk dan levert Jans zijn contract in.
    En dan? Dan levert Streuer zijn contract ook in. Die heeft hem aangesteld. Wie moet dan voor een nieuwe selectie zorgen Ja ik baal er ook van dat het al meer dan een half jaar niet goed loopt, maar om nu weer om te bouwen lijkt me niet verstandig.
  • 13 May 2021 om 20:18
    • Quote van 13 May 2021 om 19:54
      Ik kan het niet mooier maken dan het is bij de club .
    Het probleem is juist dat je dat wel doet.
  • 13 May 2021 om 20:16
    Jans houdt er van om spelers op andere posities voor lul te laten staan dus drommel in de spits en van leeuwen en rots centraal achterin
  • 13 May 2021 om 20:11
    • Quote van 13 May 2021 om 19:34
      Je lijkt wel een langspeelplaat met een enorme kras erop. Steeds weer hetzelfde verhaal.
    Laat ze met 10 - 0 verliezen want hopelijk dan levert Jans zijn contract in.
  • 13 May 2021 om 19:54
    • Quote van 13 May 2021 om 19:34
      Je lijkt wel een langspeelplaat met een enorme kras erop. Steeds weer hetzelfde verhaal.
    Ik kan het niet mooier maken dan het is bij de club .
  • 13 May 2021 om 19:34
    • Quote van 13 May 2021 om 19:20
      Fctwente is al jaren een hele moeilijke club voor trainers en bestuurders. Niets is goed genoeg al jaren bij de club met enorme gevolgen voor de club in sportief en financieel opzicht . Het belangrijkste winstpunt is dit seizoen de rust binnen de club die er al jaren nauwelijks is geweest . In deze organisatie moet je verder en het verder de komende seizoenen zal ook gaan met vallen en opstaan. Een overwinning is zeker goed voor het afsluiten van dit seizoen tegen den haag en voor het vertrouwen voor de spelers groep. Die het over alle 34 wedstrijden gewoon goed hebben gedaan .
    Je lijkt wel een langspeelplaat met een enorme kras erop. Steeds weer hetzelfde verhaal.
  • 13 May 2021 om 19:29
    • Quote van 13 May 2021 om 19:20
      Fctwente is al jaren een hele moeilijke club voor trainers en bestuurders. Niets is goed genoeg al jaren bij de club met enorme gevolgen voor de club in sportief en financieel opzicht . Het belangrijkste winstpunt is dit seizoen de rust binnen de club die er al jaren nauwelijks is geweest . In deze organisatie moet je verder en het verder de komende seizoenen zal ook gaan met vallen en opstaan. Een overwinning is zeker goed voor het afsluiten van dit seizoen tegen den haag en voor het vertrouwen voor de spelers groep. Die het over alle 34 wedstrijden gewoon goed hebben gedaan .
    Wij weten wel dat jij de communicatie man voor Twente bent en de negatieve toon probeert te verminderen. Maar wat Jans heeft gepresteerd is veruit bar slecht. Je zou bijna kunnen zeggen dat Jans ooit de slechte trainer thuis is geweest. Dat zijn allemaal feiten en cijfers waar je niet achter kan verbloemen.
  • 13 May 2021 om 19:20
    Fctwente is al jaren een hele moeilijke club voor trainers en bestuurders. Niets is goed genoeg al jaren bij de club met enorme gevolgen voor de club in sportief en financieel opzicht . Het belangrijkste winstpunt is dit seizoen de rust binnen de club die er al jaren nauwelijks is geweest . In deze organisatie moet je verder en het verder de komende seizoenen zal ook gaan met vallen en opstaan. Een overwinning is zeker goed voor het afsluiten van dit seizoen tegen den haag en voor het vertrouwen voor de spelers groep. Die het over alle 34 wedstrijden gewoon goed hebben gedaan .
Saturday 14 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›