Jans verliest wéér: ''Wij waren veel te onschuldig en slordig''

9
Jans verliest wéér: ''Wij waren veel te onschuldig en slordig''

FC Twente snakt naar het einde van het seizoen, zo lijkt het. De formatie van Ron Jans verloor donderdagmiddag van RKC Waalwijk (2-1), waardoor ook de laatste kans op deelname aan de play-offs verkeken is. 

De excuses zijn op, zo meent Ron Jans. "Als je weer een wedstrijd verliest, waarin je niet minder bent dan de tegenstander, dan heb je geen excuses meer", vertelt Jans in gesprek met Tubantia. De laatste overwinning van FC Twente dateert van 14 februari, toen er in Arnhem met 0-2 werd gewonnen van Vitesse. 

"Wij zijn veel vaker dan RKC in situaties gekomen, dat wij rond en in de zestien met één pass een kans hadden kunnen creëren. Maar wij waren dan veel te onschuldig en slordig", zo besluit Jans. 

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 May 2021 om 12:25
    • Quote van 14 May 2021 om 12:14
      We hebben in één seizoen teveel jeugdspelers ingezet
    Dat is slechts een onderdeel van een probleem. De jongens die de kar zouden moeten trekken laten het ook na. Niemand staat op. Brama probeert het alle macht. Maar lukt het ook niet in z'n eentje. Dit seizoen is het klaar. Maar als je na DH het bericht GLASGOW ziet op .net dat komt omdat er bijna niks gelekt word. Maar er worden echt hele goede deals gemaakt. En die is betrouwbaarder dan DH. Dat klinkt in elk geval als goed nieuws.
  • 14 May 2021 om 12:14
    We hebben in één seizoen teveel jeugdspelers ingezet
  • 14 May 2021 om 10:33
    • Quote van 14 May 2021 om 10:02
      De verwachtingen mogen minimaal zijn dat je niet in de degradatiezone speelt als Twente met ons spelersbudget. Omdat er geen geld is om spelers te kopen hoef je geen subtop plekt te verwachten, oké, maar laatste op basis van 2de seizoenshelft??? Hoop niet dat je dat bedoelt met dat onze verwachting had moeten zijn.
    Verwachting na de eerste seisoenshelft heb ik het over zoals gezegd in mijn eerste bericht. 2e seizoenshelft is niet acceptabel en dat weten jans en streuer ook daar moeten ze echt op gaan acteren anders ben ik het met je eens dat aankomend seizoen een drama wordt a la s04.
  • 14 May 2021 om 10:02
    • Quote van 14 May 2021 om 09:46
      Maar verliezen die teams ook in iedere Linie een bepalende speler voor langere tijd? Jans/streuer weten nu waar de pijnpunten zitten en moeten daarop gaan acteren. En het verhaal zerrouki bijv dat zit hem in het vertrouwen een jonge speler heeft niet die mentale weerbaarheid die een ervaren man heeft na een aantal slechte resultaten. Nogmaals de resultaten zijn uiteraard niet acceptabel, maar onze verwachting denk ik ook niet.
    De verwachtingen mogen minimaal zijn dat je niet in de degradatiezone speelt als Twente met ons spelersbudget. Omdat er geen geld is om spelers te kopen hoef je geen subtop plekt te verwachten, oké, maar laatste op basis van 2de seizoenshelft??? Hoop niet dat je dat bedoelt met dat onze verwachting had moeten zijn.
  • 14 May 2021 om 09:46
    • Quote van 14 May 2021 om 09:35
      Elke club verliest lange tijd of tijdelijk bepalende spelers. Maar bij Twente heeft dat dus tot gevolg dat je gemeten over de 2de seizoenshelft laatste staat en rechtstreeks was gedegradeerd. Dus onder VVV, Emmen en ADO!!! Terwijl wij toch denken heel goed ingehuurd te hebben en zeer talentvolle eigen jeugd te hebben. Als het niet zo was dat dezelfde spelers in het veld ook onderdeel waren van het team van de 1ste seizoenshelft dan had ik er geen dubbeltje voor gegeven. Zo’n Zerrouki heb ik tegen Vitesse en in het begin van het seizoen alleen maar druk zien zetten, afjagen, bal afpakken, naar voren voetballen. In het 2de gedeelte liep deze jonge alleen maar achteruit, speelde alle ballen terug, die eigenlijk naar voren hadden gemoeten etc. Dat ligt toch niet aan hem, maar aan de verkeerde opdrachten die hij meekrijgt!! Iedere keer maar weer de druk op de tegenstander weg, ze laten herpositioneren en jezelf in problemen brengen door alle ballen terug, jezelf op te sluiten en daardoor statistisch en stilstaand voetbal te creeeren. Oké, ligt het aan kwaliteit, ligt het aan het feit dat je ballen niet kwijt kan op een Cerny?? Oké trainers en Streuer, dan weet je wat je te doen hebt, haal minimaal drie van dat soort spelers volgend seizoen, anders speelt ons Twente in 22/23 in de KKD!!
    Maar verliezen die teams ook in iedere Linie een bepalende speler voor langere tijd? Jans/streuer weten nu waar de pijnpunten zitten en moeten daarop gaan acteren. En het verhaal zerrouki bijv dat zit hem in het vertrouwen een jonge speler heeft niet die mentale weerbaarheid die een ervaren man heeft na een aantal slechte resultaten. Nogmaals de resultaten zijn uiteraard niet acceptabel, maar onze verwachting denk ik ook niet.
  • 14 May 2021 om 09:35
    • Quote van 14 May 2021 om 09:21
      Vergeet niet dat jans na de winterstop in iedere linie een bepalende speler is kwijtgeraakt cerny, brama , julio. Er zit gewoon te weinig kwaliteit achter en gezien de financiële situatie is dat ook logisch. De resultaten na de winterstop zijn natuurlijk niet acceptabel ik denk alleen ook dat onze verwachting (na de eerste seizoenshelft) niet helemaal realistisch was.
    Elke club verliest lange tijd of tijdelijk bepalende spelers. Maar bij Twente heeft dat dus tot gevolg dat je gemeten over de 2de seizoenshelft laatste staat en rechtstreeks was gedegradeerd. Dus onder VVV, Emmen en ADO!!! Terwijl wij toch denken heel goed ingehuurd te hebben en zeer talentvolle eigen jeugd te hebben. Als het niet zo was dat dezelfde spelers in het veld ook onderdeel waren van het team van de 1ste seizoenshelft dan had ik er geen dubbeltje voor gegeven. Zo’n Zerrouki heb ik tegen Vitesse en in het begin van het seizoen alleen maar druk zien zetten, afjagen, bal afpakken, naar voren voetballen. In het 2de gedeelte liep deze jonge alleen maar achteruit, speelde alle ballen terug, die eigenlijk naar voren hadden gemoeten etc. Dat ligt toch niet aan hem, maar aan de verkeerde opdrachten die hij meekrijgt!! Iedere keer maar weer de druk op de tegenstander weg, ze laten herpositioneren en jezelf in problemen brengen door alle ballen terug, jezelf op te sluiten en daardoor statistisch en stilstaand voetbal te creeeren. Oké, ligt het aan kwaliteit, ligt het aan het feit dat je ballen niet kwijt kan op een Cerny?? Oké trainers en Streuer, dan weet je wat je te doen hebt, haal minimaal drie van dat soort spelers volgend seizoen, anders speelt ons Twente in 22/23 in de KKD!!
  • 14 May 2021 om 09:22
    Dat is dus het patroon van de hele 2de seizoenshelft. In de 16 van de tegenstander niet meer weten wat je moet doen en achterin altijd wel iets “knullig” weggeven. Dat hebben de trainers er dus niet uit kunnen krijgen. En het begint met het feit dat ze blijkbaar niet inzien waarom dit gebeurt, want het is niet onmogelijk om te zien waarom dit steeds het vaste patroon is.
  • 14 May 2021 om 09:21
    Vergeet niet dat jans na de winterstop in iedere linie een bepalende speler is kwijtgeraakt cerny, brama , julio. Er zit gewoon te weinig kwaliteit achter en gezien de financiële situatie is dat ook logisch. De resultaten na de winterstop zijn natuurlijk niet acceptabel ik denk alleen ook dat onze verwachting (na de eerste seizoenshelft) niet helemaal realistisch was.
  • 14 May 2021 om 09:15
    Alweer
Saturday 14 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›