Wagelaar: ''Plaatselijke hetze door de krant ging veel te ver''

16
Wagelaar: ''Plaatselijke hetze door de krant ging veel te ver''

Alfred Schreuder werd in 2015 'weggejaagd' als trainer van FC Twente. Supporters hingen De Grolsch Veste vol met spandoeken tegen de oefenmeester en ook de regionale media deed een duit in het zakje.

"Wat ik me ervan kan herinneren is dat de plaatselijke hetze door de krant toen tegen Alfred veel te ver ging", zegt spelersmakelaar René Wagelaar bij VoetbalTijd. "Als ik daarop terugkijk, dan vond ik het spel fantastisch en de punten die ze haalden waren meer dan genoeg om zelfs nog wat hoger te kunnen eindigen. Het moet niet op de man gaan, FC Twente speelde prima. Er was niets aan de hand."

"Een clubwatcher die van voor de krant werkt en er alleen maar op hamert om Alfred eruit te werken...", vervolgt Wagelaar. "Zij zijn sowieso over het algemeen te lang bij een club, omdat ze belangen krijgen. Dus ik ken die, dat is weer een vriend van mij, dus die moet ik weer helpen. Het zou eigenlijk zo moeten zijn dat er op een gegeven moment na een paar jaar een verfrissing moet komen."

"Ik wil daar niet zoveel over zeggen", reageert Schreuder zelf. "Het eerste seizoen, waarin ik de leiding had met Michel Jansen was echt heel goed. Daarna was het minder, maar bij fases ook goed. Maar we moesten steeds 50% of 60% van ons elftal verversen. Daar heb je een paar maanden de tijd voor nodig. Maar de druk stond erop, omdat we zogenaamd zo nodig kampioen moesten worden. Dat was niet realistisch."

Schreuder moest uiteindelijk vertrekken. "De laatste maanden waren verschrikkelijk, echt niet leuk. Omdat er zo op de man werd gespeeld. Ik heb ook het gevoel dat het van binnenuit gedaan werd, dat weet ik bijna zeker. Alleen Joop was weg, dus ik had niemand meer die mij rugdekking gaf. Dat voelde ik aan alle kanten."

Foto: Screenshot VoetbalTijd

16 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Jun 2021 om 09:40
    • Quote van 9 Jun 2021 om 08:45
      Maar die lul van een LtV zit er nog steeds, en stookt nog steeds onrust. Wordt tijd dat ze die LtV net als Schreuder eruit werken. Maar Schreuder was als trainer ook drama, defensief voetbal, totaal geen amusements waarde.
    Ging het na Schreuder beter dan? Schreuder kiet het elftal spelen naar kunnen. Dat het publiek graag iers anders xiet, is duidelijk. Maar de eisen van de supporters waren veel te hoog en niet haalbaar. Schreuder is een goede trainer, maar heeft bij Twente nooit de steun gekregen die hij (zoals elke trainer) nodig had. Twente luisterde alleen nog naar de hardst schreeuwenden, en liet alles wat ook maar een beetje op beleid leek los. Dit bleef ook zo in de jaren na Schreuder. Men probeerde het iedereen, maar vooral de schuldeisers en vak-P, naar de zin te maken. Zonder enige vorm van structureel beleid. Het ontbrak aan een sterke man, die vertelde waar de weg naartoe ging. Maar telkens werden er management aangesteld wat de belangen van één groep behartigde. In wezen gebeurt nu nog steeds hetzelfde. Bij een voetbalclub zou het voetbal altijd leidend moeten zijn. En zou alles erop gericht moeten zijn om dat te verbeteren. Bij Twente is dat nog steeds niet het geval. Met alle voorwaarden die een goed elftal nodig heeft, wordt geschippert. Trainingsfaciliteiten bijvoorbeeld. Maar vooral het bouwen aan een eigen elftal, wat zorgt voor continuïteit en groei, heeft nog steeds niet de hoogste orioriteit. Men probeert iedere belanghebbende rustig te houden zonder een duidelijk doel te hebben. Hierover wordt ook niets gecommuniceerd. Bij elke verandering in het management waait de wind weer anders. Niemand weet waar hij/zij op termijn aan toe is. Het huidige beleid lijkt op pappen en nathouden. Een vicieuze cirkel die niet doorbroken wordt zolang er geen duidelijk lange termijn beleid is, wat ook door iedereen gevolgt wordt.
  • 9 Jun 2021 om 13:09
    • Quote van 9 Jun 2021 om 09:31
      Ik hoop dat die Schreuder nooit terug komt. Hij heeft op een achterbakse manier Co Adriaanse er uit gewerkt, hij ontving dankzij Joop een belachelijk jaarsalaris van 800.000 per jaar maar dat heeft zich niet uitbetaald in resultaten. Verre van dat, het voetbal onder zijn leiding was niet om aan te zien. Slaapverwekkend en vreselijk saai. Ik was er dan ook erg blij mee dat hij vertrok destijds.
    En daarna Hake en daarna Verbeek en daarna...... Misschien is verwachtingspatroon van ons ook wat aan de hoge kant
  • 9 Jun 2021 om 12:15
    Wat is de einddatum van Leo en van Tante Truus ???????
  • 9 Jun 2021 om 11:48
    • Quote van 9 Jun 2021 om 09:40
      Mooi baantje toch Eff de training af bakkie koffie beetje drammen met die Peters en de rest. dan nog zoon podcast of hoe dat heet met dat driet mokkel.dan ist Weekje voorbij. Voetbal kan beginnen
    Hahaha idd..poeh poeh
  • 9 Jun 2021 om 10:30
    • Quote van 9 Jun 2021 om 08:45
      Maar die lul van een LtV zit er nog steeds, en stookt nog steeds onrust. Wordt tijd dat ze die LtV net als Schreuder eruit werken. Maar Schreuder was als trainer ook drama, defensief voetbal, totaal geen amusements waarde.
    Het wordt tijd dat ze die Walgelaar nergens geen podium meer geven, want die preekt ook alleen maar voor eigen parochie.
  • 9 Jun 2021 om 10:28
    Hiermee heeft Wagelaar duidelijk gemaakt dat niemand maar dan ook niemand hem meer serieus hoeft te nemen. Hoezo? Het spel fantastisch? Het was alleen maar tikkie breed en het liefst nog tikkie terug. Zelfs in de degradatie jaren werd er sommige momenten nog beter voetbal op de mat gelegd. Daarom hingen er ook de spandoeken in het stadion zeker, de trainer werd uitgekotst omdat het voetbal zo fantastisch was. Ik had al geen hoge pet op van die Wagelaar, maar hiermee heeft ie aangetoond er absoluut helemaal niets van te snappen, wat een idioot!
  • 9 Jun 2021 om 09:48
    • Quote van 9 Jun 2021 om 09:44
      Hij heeft nog nergens iets bewezen als hoofdtrainer. Bij ons was die zuurpruim één groot drama en bij Hoffenheim idem dito. Hij zal ongetwijfeld kwaliteiten hebben als hulptrainer, maar niet als hoofdcoach. Hij moet zijn plekje kennen.
    Inderdaad. Een prima assistent maar absoluut niet geschikt als hoofd coach.
  • 9 Jun 2021 om 09:44
    • Quote van 9 Jun 2021 om 08:59
      Ik denk dat Schreuder wel bewezen heeft een prima trainer te zijn. Misschien zelf wel een toptrainer. Hij heeft in een onrustige tijd leiding moeten geven. Wij waren allemaal aan het wachten op het volgende kampioenschap terwijl de club in hard tempo aan het instorten was. Financieel, sportief, goed naam..... alles is eraan gegaan. Met zijn huidige carrière haalt schreuder zijn gram en ik hoop oprecht dat hij in betere tijden nog een keer terugkomt
    Hij heeft nog nergens iets bewezen als hoofdtrainer. Bij ons was die zuurpruim één groot drama en bij Hoffenheim idem dito. Hij zal ongetwijfeld kwaliteiten hebben als hulptrainer, maar niet als hoofdcoach. Hij moet zijn plekje kennen.
  • 9 Jun 2021 om 09:40
    • Quote van 9 Jun 2021 om 09:22
      Wagelaar zegt het precies goed. Soms zit iemand er te lang en moet je weg! Vreemd dat betweter ltv dat zelf niet ziet.
    Mooi baantje toch Eff de training af bakkie koffie beetje drammen met die Peters en de rest. dan nog zoon podcast of hoe dat heet met dat driet mokkel.dan ist Weekje voorbij. Voetbal kan beginnen
  • 9 Jun 2021 om 09:31
    • Quote van 9 Jun 2021 om 08:59
      Ik denk dat Schreuder wel bewezen heeft een prima trainer te zijn. Misschien zelf wel een toptrainer. Hij heeft in een onrustige tijd leiding moeten geven. Wij waren allemaal aan het wachten op het volgende kampioenschap terwijl de club in hard tempo aan het instorten was. Financieel, sportief, goed naam..... alles is eraan gegaan. Met zijn huidige carrière haalt schreuder zijn gram en ik hoop oprecht dat hij in betere tijden nog een keer terugkomt
    Ik hoop dat die Schreuder nooit terug komt. Hij heeft op een achterbakse manier Co Adriaanse er uit gewerkt, hij ontving dankzij Joop een belachelijk jaarsalaris van 800.000 per jaar maar dat heeft zich niet uitbetaald in resultaten. Verre van dat, het voetbal onder zijn leiding was niet om aan te zien. Slaapverwekkend en vreselijk saai. Ik was er dan ook erg blij mee dat hij vertrok destijds.
  • 9 Jun 2021 om 09:22
    • Quote van 9 Jun 2021 om 08:45
      Maar die lul van een LtV zit er nog steeds, en stookt nog steeds onrust. Wordt tijd dat ze die LtV net als Schreuder eruit werken. Maar Schreuder was als trainer ook drama, defensief voetbal, totaal geen amusements waarde.
    Wagelaar zegt het precies goed. Soms zit iemand er te lang en moet je weg! Vreemd dat betweter ltv dat zelf niet ziet.
  • 9 Jun 2021 om 08:59
    Ik denk dat Schreuder wel bewezen heeft een prima trainer te zijn. Misschien zelf wel een toptrainer. Hij heeft in een onrustige tijd leiding moeten geven. Wij waren allemaal aan het wachten op het volgende kampioenschap terwijl de club in hard tempo aan het instorten was. Financieel, sportief, goed naam..... alles is eraan gegaan. Met zijn huidige carrière haalt schreuder zijn gram en ik hoop oprecht dat hij in betere tijden nog een keer terugkomt
  • 9 Jun 2021 om 08:45
    Maar die lul van een LtV zit er nog steeds, en stookt nog steeds onrust. Wordt tijd dat ze die LtV net als Schreuder eruit werken. Maar Schreuder was als trainer ook drama, defensief voetbal, totaal geen amusements waarde.
  • 9 Jun 2021 om 08:23
    Makkelijk je zegje doen zonder iemand aanwezig met kritisch weerwoord. Met janssen was het inderdaad goed, zonder hem echt slaapverwekkend, zonder automatisme. Voor verbeek had ik twente niet eerder zo slecht gezien
  • 9 Jun 2021 om 07:31
    Die Wagelaar heeft ook alleen maar zijn eigen belangen.
  • 9 Jun 2021 om 07:22
    Blind peerd
Saturday 14 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›