Neef Promes doet boekje open: ''Dat redde denk ik mijn leven''

10
Neef Promes doet boekje open: ''Dat redde denk ik mijn leven''

De neef van Quincy Promes zegt vorig jaar op een privéfeest gestoken te zijn door de voormalig Ajacied. In een bedrijfspand in Abcoude zou Simon Erisko* blijvende schade aan zijn knie hebben opgelopen, zo valt te lezen op de website van de Telegraaf.

"Ik ben tijdens het feest nog met Quincy op de foto geweest", blikt hij terug op de website van de Telegraaf. "Later sloeg de stemming om voor mij onduidelijke reden om en werd ik aangevallen toen het feest eigenlijk al was afgelopen. Plotseling zag ik mijn neef met een woeste blik in zijn ogen op me afstormen. Ik deinsde naar achteren en viel achterover", aldus Erisko. 

"Dat redde denk ik mijn leven want anders was het mes niet in mijn knie maar in mijn bovenlichaam terechtgekomen. Ik voelde meteen mijn been warm worden van het bloed", vervolgt het familielid van Promes, die vervolgens naar het ziekenhuis werd gebracht. "Daar schrokken ze zich rot van de diepe steekwond. Artsen liepen af en aan en keken allemaal zeer bedenkelijk." 

"Ik ging me steeds meer zorgen maken", aldus Erisko, die zich stoort zich aan de recente interviews van de Oranje-international. "Het doet pijn te moeten lezen dat hij blijft ontkennen. Er is zoveel bewijs, ook van ooggetuigen. Ik probeer me te focussen op mijn herstel en de toekomst en daar kan ik zijn fabeltjes en arrogante houding niet bij hebben", foetert Erisko, die aanvankelijk geen aangifte deed. "Ik was altijd trots op mijn neef en wilde zijn carrière niet beschadigen. Maar ik hoorde helemaal niks."

"Geen telefoontje, geen berichtje, het bleef helemaal stil", vervolgt hij teleurgesteld. "Dit terwijl al direct duidelijk was dat de verwondingen zeer ernstig waren en het letsel zeer waarschijnlijk blijvend is. Als ik zeg dat het nu beter gaat, dan lieg ik. Ik probeer me voor m’n zoon sterk te houden. Ik dank God, de chirurgen, mijn fysio en iedereen die me steunde dat ik weer kan lopen. Ik loop, maar de trap op, rennen, bukken, hurken lukt allemaal niet", besluit Erisko. 

*Om de privacy van het slachtoffer te waarborgen, is op zijn verzoek gekozen voor een gefingeerde naam. 

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Jun 2021 om 17:21
    • Quote van 9 Jun 2021 om 16:17
      Dat is geen zekerheid. Er is zoveel dat wij niet weten maar wel van belang is. Had hij het mes daadwerkelijk bij zich of heeft hij er ter plekke één uit de la getrokken? Volgens de berichten is het alleen zeker dat hij heeft gestoken. Vastzetten kan ook niet zo maar, bovendien zijn er mogelijkheden om iemand te laten gaan ondanks dat iemand nog verdachte is in een zaak.
    Maar vaak niet een geweld zaken met een wapen vriend, met een kraak ofzo ok, maar niet met een steek partij.
  • 9 Jun 2021 om 17:19
    • Quote van 9 Jun 2021 om 15:52
      Getto knapen. Van gekkigheid niet weten wat te doen met al het geld dat zij verdienen en (veelal) denken dat zij boven de wet staan.

      Quincy ontloopt zijn straf niet..........
    Ga heen TC die krijgt 60 uur dienstverlening gvd, als ik of een van mijn maten dat had geflikt dan had ik of hun een mooi tijdje kunnen zitten geloof me maar. Naïef om te denken dat hij zijn straf krijgt, 60 uur dienstverlening in de vorm van taakstraf en dan zeg jij hij ontloopt zijn straf niet. Haha keerl keerl I klasse justitie geloof me maar
  • 9 Jun 2021 om 16:35
    Zijn de Story en de Privé over gegaan in Twentefans?
  • 9 Jun 2021 om 16:17
    • Quote van 9 Jun 2021 om 16:05
      Is allemaal afgekocht met geld, dat is en blijft het slijk op aarde. Maar aangifte had niet eens gehoeven ze hadden hem kunnen pakken op verboden wapen bezit.
    Dat is geen zekerheid. Er is zoveel dat wij niet weten maar wel van belang is. Had hij het mes daadwerkelijk bij zich of heeft hij er ter plekke één uit de la getrokken? Volgens de berichten is het alleen zeker dat hij heeft gestoken. Vastzetten kan ook niet zo maar, bovendien zijn er mogelijkheden om iemand te laten gaan ondanks dat iemand nog verdachte is in een zaak.
  • 9 Jun 2021 om 16:05
    • Quote van 9 Jun 2021 om 14:37
      Ikzeg. Fct89. Ben het mét U eens, maar een ding, Wát er óók gaande is óf wás. Promes mág nóóit maar óók nooit áls een wilde met een mes rond zwaaien en toe slaan. Hét ergste is Promes zíjn neef had aangifte moeten doen. Helaas niét gebeurd.
    Is allemaal afgekocht met geld, dat is en blijft het slijk op aarde. Maar aangifte had niet eens gehoeven ze hadden hem kunnen pakken op verboden wapen bezit.
  • 9 Jun 2021 om 15:52
    Getto knapen. Van gekkigheid niet weten wat te doen met al het geld dat zij verdienen en (veelal) denken dat zij boven de wet staan.

    Quincy ontloopt zijn straf niet..........
  • 9 Jun 2021 om 14:47
    • Quote van 9 Jun 2021 om 13:48
      Daarom te gek dat Prommes nog vrij is als ik iemand zonder wapen in elkaar mep, dan houden ze 90 dagen vast en kom je voor krijg 8 maanden. Dat is nou fucking klasse justitie in Nederland, en zo gaat het overal mee en vooral bekende Nederlanders, politici, enz enz ontkomen vaak aan strafvervolging, of krijgen een alternatief strafje van 80 uur. Donder op met dat hele klasse justitie systeem klopt niets van. En bij Prommes is het gewoon poging tot doodslag oral met een mes of ander wapen. Echt schijthufters dat hele justitie systeem.
    Wat doet zo iemand op een feest met een mes op zak alleen daarom is een bezoek bij de rechter al gerechtvaardigd.het loopt de spuitgasten uit in de krant steekpartij hier steekpartij daar en ook met dodelijk afloop.preventief fouilleren en hoge boetes uitschrijven
  • 9 Jun 2021 om 14:45
    • Quote van 9 Jun 2021 om 14:37
      Ikzeg. Fct89. Ben het mét U eens, maar een ding, Wát er óók gaande is óf wás. Promes mág nóóit maar óók nooit áls een wilde met een mes rond zwaaien en toe slaan. Hét ergste is Promes zíjn neef had aangifte moeten doen. Helaas niét gebeurd.
    Dat ben ik met je eens.
  • 9 Jun 2021 om 14:37
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Ikzeg. Fct89. Ben het mét U eens, maar een ding, Wát er óók gaande is óf wás. Promes mág nóóit maar óók nooit áls een wilde met een mes rond zwaaien en toe slaan. Hét ergste is Promes zíjn neef had aangifte moeten doen. Helaas niét gebeurd.
  • 9 Jun 2021 om 13:48
    Daarom te gek dat Prommes nog vrij is als ik iemand zonder wapen in elkaar mep, dan houden ze 90 dagen vast en kom je voor krijg 8 maanden. Dat is nou fucking klasse justitie in Nederland, en zo gaat het overal mee en vooral bekende Nederlanders, politici, enz enz ontkomen vaak aan strafvervolging, of krijgen een alternatief strafje van 80 uur. Donder op met dat hele klasse justitie systeem klopt niets van. En bij Prommes is het gewoon poging tot doodslag oral met een mes of ander wapen. Echt schijthufters dat hele justitie systeem.
Saturday 14 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›