VIDEO | Samenvatting: Oranje groepswinnaar na zege op Oostenrijk

15
VIDEO | Samenvatting: Oranje groepswinnaar na zege op Oostenrijk

Het Nederlands elftal heeft donderdagavond zijn tweede EK-overwinning geboekt. In de Johan Cruijff Arena werd er met 2-0 gewonnen van Oostenrijk. Oranje is dankzij deze zege verzekerd van een plek in de achtste finale.

Nederland kwam al vroeg in de eerste helft op een 1-0 voorsprong. Denzel Dumfries werd op zijn voet getrapt door David Alaba en de Oostenrijker veroorzaakte daarmee een penalty. Memphis Depay wist vervolgens Oranje vanaf elf meter op voorsprong te zetten.

Pas in de 67ste minuut wist Nederland de score te verdubbelen. Het was een doelpunt van Eindhovense makelij, want PSV-spits Donyell Malen zorgde voor de assist en PSV-verdediger Denzel Dumfries zorgde voor het doelpunt. In het restant van het duel werd niet meer gescoord.

Bij het Nederlands elftal viel voormalig FC Twente-spits Luuk de Jong in. Steven Berghuis en Quincy Promes bleven negentig minuten lang op de bank. Bij Oostenrijk was Marko Arnautovic geschorst. Aanstaande maandag neemt Oranje het in de Johan Cruijff Arena op tegen Noord-Macedonië.

Opstelling Nederland: Stekelenburg; Dumfries, De Ligt, De Vrij, Blind (Aké, 64.), Van Aanholt (Wijndal, 64.); De Roon (Gravenberch, 74.), Wijnaldum, F. De Jong; Weghorst (Malen, 64.), Depay (L. De Jong, 82.) 

15 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Jun 2021 om 06:30
    De transferwaarde van Dumpries gaat richting de 100 miljoen
  • 19 Jun 2021 om 05:58
    Tot op heden is Dumpries met zijn twee doelpunten en de aanleiding tot de pingel de redder van de natie zonder Dumpries waren we allang buiten de boot gevallen en hadden we na de volgende wedstrijd huiswaarts kunnen keren
  • 18 Jun 2021 om 14:18
    • Quote van 18 Jun 2021 om 10:50
      Dat is mooi, die kun je namelijk beter niet opstellen
    Probleem is dat deze zwakke schakel zelf de opstelling bepaalt.
  • 18 Jun 2021 om 10:50
    • Quote van 18 Jun 2021 om 08:32
      De zwakste schakel zit op de bank.
    Dat is mooi, die kun je namelijk beter niet opstellen
  • 18 Jun 2021 om 10:49
    Ik heb met m'n briljante hoofd al begin dit jaar Chelsea als CL-winnaar voorspeld, en voor het EK dat Italië zou winnen (gaat natuurlijk gebeuren) maar eindig om een of andere reden altijd ergens onderaan die poules
  • 18 Jun 2021 om 10:02
    • Quote van 18 Jun 2021 om 02:18
      Je gaat lekker in de Twentefans-poule. Ik krijg smeer als een jachthond.
    Haha ja heb dezelfde voorspellingen gedaan in die andere poule met 3000 man en sta nu dus 13e. Had toto moeten inzetten...
  • 18 Jun 2021 om 10:01
    • Quote van 18 Jun 2021 om 09:35
      Kijk maar uit straks ga je nog geloven dat je er echt verstand van hebt.
    Is ook zo heb er bizar veel verstand van
  • 18 Jun 2021 om 09:35
    • Quote van 17 Jun 2021 om 23:08
      2-0 dankjewel 13e van de 3000 in een EK-poule...
    Kijk maar uit straks ga je nog geloven dat je er echt verstand van hebt.
  • 18 Jun 2021 om 08:32
    De zwakste schakel zit op de bank.
  • 18 Jun 2021 om 05:47
    Dumpries wordt de speler van de Oranjenatie Super
  • 18 Jun 2021 om 02:18
    • Quote van 17 Jun 2021 om 23:08
      2-0 dankjewel 13e van de 3000 in een EK-poule...
    Je gaat lekker in de Twentefans-poule. Ik krijg smeer als een jachthond.
  • 17 Jun 2021 om 23:16
    • Quote van 17 Jun 2021 om 23:02
      ?? Wat heeft dit artikel met Twente te maken?
    Dan lees je het toch niet?
  • 17 Jun 2021 om 23:16
    • Quote van 17 Jun 2021 om 23:02
      ?? Wat heeft dit artikel met Twente te maken?
    Wat heeft jou gezwets met twente te maken???
  • 17 Jun 2021 om 23:08
    2-0 dankjewel 13e van de 3000 in een EK-poule...
  • 17 Jun 2021 om 23:02
    ?? Wat heeft dit artikel met Twente te maken?