Lorenzo reageert na mishandeling: ''Toen haalde hij uit naar mij''

30
Lorenzo reageert na mishandeling: ''Toen haalde hij uit naar mij''

Tukkertje Lorenzo is donderdagavond mishandeld in de binnenstad van Almelo. De FC Twente-supporter uit Hengelo vierde daar de overwinning van het Nederlands elftal vanuit zijn auto.

"Na de wedstrijd zijn we de stad ingegaan om te gaan toeteren", legt Lorenzo Lubbers uit in gesprek met RTV Oost. Een van de feestvierders herkende hem als FC Twente-supporter. "Ik probeerde nog uit te leggen dat we niet met de eredivisie bezig waren, respect voor elkaar moesten hebben, maar toen haalde hij uit naar mij." 

Lubbers liet dat niet zomaar gebeuren. "Ik heb hem geduwd uit zelfverdediging", vertelt hij. De FC Twente-supporters krijgt meerdere klappen, zoals te zien is op beelden. Hij stapt daarna weer in zijn auto, die wordt bekogeld met flessen en stenen. "Die is total loss. Hij is van mijn stiefvader." Op een video is te horen dat 'Enschede hier niet welkom is'.

Lubbers gaat aangifte doen van de mishandelingen. Hij heeft last van 'kneuzingen in zijn gezicht'. "Alles staat op film", aldus Lubbers.

30 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Jun 2021 om 11:41
    • Quote van 20 Jun 2021 om 21:47
      Ikzeg. Mét tranen in míjn ogen lees én zie ik wat er gebeurt is, komt álles wéér boven, drijven. Blijf van mensen af op welke manier dan óók. Én wíe hét óók is. En blijf van ander mans spullen af. Én óók dáár in KAN ik helaas over mee praten. Ik wens lorenzo héél veel sterkte toe dé komende tijd, en ik hoop dát je er geen trouma aan over houd, sterkte kerel.
    Beste @Ik : De wereld is ziek !!!!..... (-slechte opvoeding), (-slechte vrienden)
  • 20 Jun 2021 om 21:47
    Ikzeg. Mét tranen in míjn ogen lees én zie ik wat er gebeurt is, komt álles wéér boven, drijven. Blijf van mensen af op welke manier dan óók. Én wíe hét óók is. En blijf van ander mans spullen af. Én óók dáár in KAN ik helaas over mee praten. Ik wens lorenzo héél veel sterkte toe dé komende tijd, en ik hoop dát je er geen trouma aan over houd, sterkte kerel.
  • 20 Jun 2021 om 20:15
    • Quote van 20 Jun 2021 om 16:11
      Nu al €6750!
    Daar kunnen ze zeker een auto van kopen!
  • 20 Jun 2021 om 16:11
    • Quote van 19 Jun 2021 om 17:46
      Doneer actie van lorenzo loopt aardig, 4440 euro al bij elkaar....mooi zo
    Nu al €6750!
  • 20 Jun 2021 om 13:00
    • Quote van 19 Jun 2021 om 22:21
      Met dat geld kun je levens redden
    Met dat geld kan er tenminste weer een auto komen, om deze jongen naar zijn dagbesteding te brengen...
  • 19 Jun 2021 om 22:21
    • Quote van 19 Jun 2021 om 17:46
      Doneer actie van lorenzo loopt aardig, 4440 euro al bij elkaar....mooi zo
    Met dat geld kun je levens redden
  • 19 Jun 2021 om 21:22
    • Quote van 19 Jun 2021 om 17:46
      Doneer actie van lorenzo loopt aardig, 4440 euro al bij elkaar....mooi zo
    Bizar…
  • 19 Jun 2021 om 20:18
    • Quote van 19 Jun 2021 om 17:44
      Dat laatste is ook zeker waar....
    Ik heb daar met de jongens waar ik mee was gingen we samen tot bittere eind. En niemand liep weg.
  • 19 Jun 2021 om 20:17
    • Quote van 19 Jun 2021 om 15:31
      De meeste ratten in dat filmpje, lopen je schuw voorbij als ze alleen zijn. Viezerikken
    Ja gewoon een keer Almelo verassen stelletje lafaards. Mooi toch met gelijke munt terug betalen dat zou het mooiste zijn.
  • 19 Jun 2021 om 18:07
    • Quote van 19 Jun 2021 om 15:31
      De meeste ratten in dat filmpje, lopen je schuw voorbij als ze alleen zijn. Viezerikken
    met de capuchon op..
  • 19 Jun 2021 om 17:46
    Doneer actie van lorenzo loopt aardig, 4440 euro al bij elkaar....mooi zo
  • 19 Jun 2021 om 17:44
    • Quote van 19 Jun 2021 om 16:55
      Ach, zo was het bij vakp ook wel hoor. In een groep altijd stoer, de grote hooligan uithangen. Wie kent wie is dan ook heel belangrijk. Vaak genoeg gezien met z'n allen op één. Zijn er niet zoveel, waar je echt van op aan kunt.
    Dat laatste is ook zeker waar....
  • 19 Jun 2021 om 16:55
    • Quote van 19 Jun 2021 om 15:31
      De meeste ratten in dat filmpje, lopen je schuw voorbij als ze alleen zijn. Viezerikken
    Ach, zo was het bij vakp ook wel hoor. In een groep altijd stoer, de grote hooligan uithangen. Wie kent wie is dan ook heel belangrijk. Vaak genoeg gezien met z'n allen op één. Zijn er niet zoveel, waar je echt van op aan kunt.
  • 19 Jun 2021 om 15:31
    • Quote van 19 Jun 2021 om 12:06
      Met knuppel en hangslot erlangs dan weten ze hoe het voelt:-)))
    De meeste ratten in dat filmpje, lopen je schuw voorbij als ze alleen zijn. Viezerikken
  • 19 Jun 2021 om 15:01
    • Quote van 19 Jun 2021 om 12:32
      Actie _ reactie toch op zo een minne laffe aanval??
    Helaas gebeurd het overal door tuig onder het mom van supporter zijn.
    Je blijft met je poten van een ander af altijd en overal
  • 19 Jun 2021 om 12:32
    • Quote van 19 Jun 2021 om 12:18
      Supporters van welke club dan ook daar hoort rivaliteit bij maar ook respect.
      Dit is ordinair volk dat dit geweld gebruikt die mag de naam supporter niet hebben.
    Actie _ reactie toch op zo een minne laffe aanval??
  • 19 Jun 2021 om 12:18
    • Quote van 18 Jun 2021 om 22:22
      Enigszins prominente fan.. en het laat zien hoe debiel de supporters van de rivaal zijn
    Supporters van welke club dan ook daar hoort rivaliteit bij maar ook respect.
    Dit is ordinair volk dat dit geweld gebruikt die mag de naam supporter niet hebben.
  • 19 Jun 2021 om 12:06
    • Quote van 19 Jun 2021 om 10:06
      Hij is een twentefan, en daarvoor in elkaar geslagen. Als je goed luistert in het filmpje hoor je ook een zwakbegaafde Marrokaans zeggen “weg hier die van Enschede !!” Zegt mij genoeg lijkt mij !
    Met knuppel en hangslot erlangs dan weten ze hoe het voelt:-)))
  • 19 Jun 2021 om 10:06
    • Quote van 18 Jun 2021 om 21:39
      Wat heeft dit met fct te maken…?
    Hij is een twentefan, en daarvoor in elkaar geslagen. Als je goed luistert in het filmpje hoor je ook een zwakbegaafde Marrokaans zeggen “weg hier die van Enschede !!” Zegt mij genoeg lijkt mij !
  • 18 Jun 2021 om 22:22
    • Quote van 18 Jun 2021 om 21:39
      Wat heeft dit met fct te maken…?
    Enigszins prominente fan.. en het laat zien hoe debiel de supporters van de rivaal zijn
  • 18 Jun 2021 om 21:39
    Wat heeft dit met fct te maken…?
  • 18 Jun 2021 om 17:36
    • Quote van 18 Jun 2021 om 16:20
      Daar in Almelo is 80% zwakbegaafd volgens mij.
    Als je daar rondkijkt zal ik er 85% van maken wat een pauper
  • 18 Jun 2021 om 16:41
    Zit naar aanleiding van dit even op zn youtube kanaal te kijken, de reacties op oudere videos zijn van hetzelfde soort types. Althans dat hoop ik want als dat normaal is...
  • 18 Jun 2021 om 16:20
    • Quote van 18 Jun 2021 om 15:12
      Een zwakbegaafde man mishandelen gek in de kop oppakken dat volk
    Daar in Almelo is 80% zwakbegaafd volgens mij.
  • 18 Jun 2021 om 16:13
    Zat ook nog een kind in die auto, waar ben je dan helemaal mee bezig. "Joop" gaat sowieso een tijdje brommen en ik hoop dat ze de rest van die droeftoeters ook vinden.
  • 18 Jun 2021 om 15:33
    Bizar
  • 18 Jun 2021 om 15:23
    • Quote van 18 Jun 2021 om 15:12
      Een zwakbegaafde man mishandelen gek in de kop oppakken dat volk
    Nou indd, totaal niet etisch onderlegd!
  • 18 Jun 2021 om 15:21
    Heelveel beterschap!
  • 18 Jun 2021 om 15:12
    Een zwakbegaafde man mishandelen gek in de kop oppakken dat volk