BREAKING | Van Wolfswinkel tekent meerjarig contract bij FC Twente

38
BREAKING | Van Wolfswinkel tekent meerjarig contract bij FC Twente

Ricky van Wolfswinkel gaat - zoals Twentefans.nl maandagavond al wist te melden - een contract tekenen bij FC Twente, zo bevestigt clubwatcher Jeroen Kapteijns op de website van de Telegraaf. Hij maakt transfervrij de overstap naar de club uit Enschede.

De 32-jarige centrumspits - die volgens VI 'topfit' is - zal een contract voor twee seizoenen tekenen met een optie voor nog een seizoen. "FC Twente is een hele mooie club, ik heb ontzettend veel zin in dit nieuwe avontuur", vertelt hij op de website van Voetbal International. "Daarnaast is het ook lekker om weer echt thuis te komen. Bij familie en vrienden, we kijken er echt naar uit", aldus Van Wolfswinkel.

Van Wolfswinkel was in 115 officiële duels bij FC Basel goed voor 37 goals en 13 assists. "Het was een mooie en intensieve periode in Bazel", blikt hij terug. "We hebben daar vier jaar gewoond, onze zoon is er opgegroeid en onze dochter geboren. Het afscheid was dan ook niet zo makkelijk zoals in het verleden in de andere steden in het buitenland, maar deze stap voelt heel goed", besluit Van Wolfswinkel. 

38 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 Jul 2021 om 15:23
    • Quote van
      Deze quote is verwijderd.
    Zou prachtig zijn voor fctwente als deze speler ook nu de selectie gaat versterken . Wat ze in Almelo is niet interessant ze zijn al jaren niet serieus te nemen met de vloerbedekking waar ze op voetballen.
  • 20 Jul 2021 om 14:38
    • Quote van 20 Jul 2021 om 08:53
      Welkom. Ik hoop dat je verrast en fit blijft. Succes gewenst. Off topic: jimmy meld mauro junior heeft ook de Twentse koffie geproeft.
    Hahaha als die zou komen zullen in Almelo wel helemaal doordraaien!
  • 20 Jul 2021 om 13:21
    Wanneer Ricky goed hersteld is van zijn blessure dan is dit een hele goede speler voor ons. Wie er dan eerste spits word dat zoeken ze maar mooi samen uit. Vind het knap dat met onze bescheiden middelen dit gelukt is. Mocht Mauro junior ook nog komen dan ziet het er veelbelovend uit. Maak me echter wel veel zorgen over de rechterkant. Van Ebuehi-Cerny naar wat er nu voorhanden is naar mijn mening een wereld van verschil. We doen daar een hele dikke jas uit. Hopelijk maakt Everink een Oosterwolde achtige ontwikkeling door en laat hij in de voorbereiding Troupee alle hoeken van het veld zien. Ik ben niet overtuigd van Troupee. Harde werker maar zowel verdedigend als opbouwend veel minder dan Ebuehi.
  • 20 Jul 2021 om 11:18
    • Quote van 20 Jul 2021 om 11:08
      Oh dan 0
    Jep, everink schijnt echt indruk te maken. Super benieuwd wie van de 2 die concurrentie strijd wint. Op voorhand zou je zeggen troupee. Maar ja hoe wat laat luca zien? Is het een gevalletje oosterwolde en smal zoals afgelopen jaar. Of blijkt troupee echt beter. Hoop ook dat daarom aankomende wedstrijden uitgezonden worden. Zaterdag ado. Arminia bielefield. Venezio ofzo en dan de generale waar ik hoop heen te kunnen.
  • 20 Jul 2021 om 11:17
    • Quote van 20 Jul 2021 om 10:54
      Dat moeten we nog maar zien, John. Tot op heden hebben we nog niet veel geluk gehad met blessure gevoelige spelers. Mauro jr daarentegen zou wel een goede (directe) versterking zijn!
    Elke speler kan een (zware) blessure oplopen. Net als dat blessure gevoelige spelers seizoenen spelen zonder nieuw blessureleed. Kijk naar Vuckic, heeft uiteindelijk zijn voedingspatroon aangepast en sindsdien, geen (noemenswaardige) blessures gehad. Blijft altijd een gok, is inherent aan sport. Het is balen als je als club met meerdere zwaar geblesseerde spelers zit. Al vind ik dat het Twente wel erg tegenzit met zware knieblessures.
  • 20 Jul 2021 om 11:08
    • Quote van 20 Jul 2021 om 11:08
      Wie 1e rechtsback en 2e rechtsback gaat bepaalt worden door everink en troupee. Zijn al zoveel signalen over Dat everink aan gaat sluiten en streuer benoemde eeen ervaren spits en een 10 en nog 1 buitenspeler. 2 als menig weg gaat.
    Oh dan 0
  • 20 Jul 2021 om 11:08
    • Quote van 20 Jul 2021 om 11:02
      2?
    1, was trouppee vergeten
  • 20 Jul 2021 om 11:08
    • Quote van 20 Jul 2021 om 11:00
      Helemaal geweldig. Zo vroeg in de zomer en we hebben alleen nog een middenvelder en 2 rechtsbacks nodig
    Wie 1e rechtsback en 2e rechtsback gaat bepaalt worden door everink en troupee. Zijn al zoveel signalen over Dat everink aan gaat sluiten en streuer benoemde eeen ervaren spits en een 10 en nog 1 buitenspeler. 2 als menig weg gaat.
  • 20 Jul 2021 om 11:02
    • Quote van 20 Jul 2021 om 11:00
      Helemaal geweldig. Zo vroeg in de zomer en we hebben alleen nog een middenvelder en 2 rechtsbacks nodig
    2?
  • 20 Jul 2021 om 11:00
    Helemaal geweldig. Zo vroeg in de zomer en we hebben alleen nog een middenvelder en 2 rechtsbacks nodig
  • 20 Jul 2021 om 10:56
    Welkom en trap ze er in
  • 20 Jul 2021 om 10:55
    • Quote van 20 Jul 2021 om 08:56
      Laatste 2 jaar drie doelpunten, ik hoop wel dat je wat aan je gemiddelde kunt gaan doen. Vraag me ook echt af of die FIT hier heen komt eerlijk gezegd.
    Zorg eerst eens dat je de juiste info hebt voordat je alleen kijkt naar statts.
  • 20 Jul 2021 om 10:54
    • Quote van 20 Jul 2021 om 09:28
      Goede ervaren spits een uitstekende versterking voor deze groep
    Dat moeten we nog maar zien, John. Tot op heden hebben we nog niet veel geluk gehad met blessure gevoelige spelers. Mauro jr daarentegen zou wel een goede (directe) versterking zijn!
  • 20 Jul 2021 om 10:54
    • Quote van 20 Jul 2021 om 09:28
      Goede ervaren spits een uitstekende versterking voor deze groep
    Dat moeten we nog maar zien, John. Tot op heden hebben we nog niet veel geluk gehad met blessure gevoelige spelers. Mauro jr daarentegen zou wel een goede (directe) versterking zijn!
  • 20 Jul 2021 om 10:37
    Twijfel toch een beetje. Het moeten niet teveel spelers worden van: "die ken ik nog van vroeger".Lukoki, Abbas, nu van Wolfswinkel. Ook gezien zijn leeftijd en het aantal doelpunten dat hij gescoord heeft.Kweet nie.
  • 20 Jul 2021 om 09:50
    • Quote van 20 Jul 2021 om 09:35
      Dat is wel een creatieve middenvelder met een aller aardigst schot in de benen. Zou een prima keus zijn.
    Dat is wel een toppertje voor Twente
  • 20 Jul 2021 om 09:38
    Welkom en kww
  • 20 Jul 2021 om 09:35
    • Quote van 20 Jul 2021 om 09:24
      dacht ik ook aan zou mooi zijn als Mauro jr nog kwam..
    Dat is wel een creatieve middenvelder met een aller aardigst schot in de benen. Zou een prima keus zijn.
  • 20 Jul 2021 om 09:28
    Goede ervaren spits een uitstekende versterking voor deze groep
  • 20 Jul 2021 om 09:26
    Succes ricky
  • 20 Jul 2021 om 09:24
    • Quote van 20 Jul 2021 om 08:53
      Welkom. Ik hoop dat je verrast en fit blijft. Succes gewenst. Off topic: jimmy meld mauro junior heeft ook de Twentse koffie geproeft.
    dacht ik ook aan zou mooi zijn als Mauro jr nog kwam..
  • 20 Jul 2021 om 09:22
    • Quote van 20 Jul 2021 om 09:17
      En niet vergeten die Neger van Ted Olaitan. ;))
    (zucht)-:((
  • 20 Jul 2021 om 09:17
    • Quote van 20 Jul 2021 om 08:43
      Daar is die dan, de ervaren spits!Vorige 2 seizoen kwa statistieken niet goed, maar dat komt uiteraard door een bijzondere hoofd blessure. Hij is weer helemaal fit, dus ik ga er van uit dat hij zeker een meerwaarde is voor ons. Klinkt nu al beter dan de 3e spits van Dynamo Dresden...
    En niet vergeten die Neger van Ted Olaitan. ;))
  • 20 Jul 2021 om 09:02
    • Quote van 20 Jul 2021 om 08:58
      Dat zou ook mooi zijn en weer zeg ik het ik hoop dat Cleonise ook hier tekent dan zijn we klaar.
    Mee eens ja die. Maar als menig gaat zoals eppie eerder benoemd zullen ze de markt nog wel op gaan.
  • 20 Jul 2021 om 09:01
    • Quote van 20 Jul 2021 om 08:58
      Dat zou ook mooi zijn en weer zeg ik het ik hoop dat Cleonise ook hier tekent dan zijn we klaar.
    Ik ben bang dat die cleonise ergens anders na toe gaat.
  • 20 Jul 2021 om 08:58
    • Quote van 20 Jul 2021 om 08:53
      Welkom. Ik hoop dat je verrast en fit blijft. Succes gewenst. Off topic: jimmy meld mauro junior heeft ook de Twentse koffie geproeft.
    Dat zou ook mooi zijn en weer zeg ik het ik hoop dat Cleonise ook hier tekent dan zijn we klaar.
  • 20 Jul 2021 om 08:56
    Laatste 2 jaar drie doelpunten, ik hoop wel dat je wat aan je gemiddelde kunt gaan doen. Vraag me ook echt af of die FIT hier heen komt eerlijk gezegd.
  • 20 Jul 2021 om 08:53
    Welkom. Ik hoop dat je verrast en fit blijft. Succes gewenst. Off topic: jimmy meld mauro junior heeft ook de Twentse koffie geproeft.
  • 20 Jul 2021 om 08:49
    Welkom Ricky hopelijk evenaar je het doelpunten moyenne van Danilo Pereira da Silva. Heel veel plezier bij deze club en succes toegewenst !
  • 20 Jul 2021 om 08:49
    Welkom Ricky hopelijk evenaar je het doelpunten moyenne van Danilo Pereira da Silva. Heel veel plezier bij deze club en succes toegewenst !
  • 20 Jul 2021 om 08:47
    Ikzeg. Welkom Welkom bij ons fctwente ik wens u een geweldige tijd bij ons fctwente.
  • 20 Jul 2021 om 08:46
    Heel veel succes. Hopelijk verras je ons allemaal, gezien het feit dat hij de afgelopen jaren weinig heeft gescoord. Zal mede te maken gehad hebben met goede concurrentie en zijn operatie. Belangrijkste is dat hij zijn plezier terug vindt. Dan gaat hij vast nog wel een aantal goals maken. Kww.
  • 20 Jul 2021 om 08:44
    Voor Twente en de eredivisie een meer dan goede spits. Kan weleens 1 van de verrassingen worden komend seizoen.
  • 20 Jul 2021 om 08:43
    Daar is die dan, de ervaren spits!Vorige 2 seizoen kwa statistieken niet goed, maar dat komt uiteraard door een bijzondere hoofd blessure. Hij is weer helemaal fit, dus ik ga er van uit dat hij zeker een meerwaarde is voor ons. Klinkt nu al beter dan de 3e spits van Dynamo Dresden...