Jans ambitieus: ''Als de 9 en 10 komen die we voor ogen hebben''

15
Jans ambitieus: ''Als de 9 en 10 komen die we voor ogen hebben''

FC Twente begint over een kleine maand aan de competitie met een uitwedstrijd tegen Fortuna Sittard, maar trainer Ron Jans kampt nog altijd met de nodige personele problemen in zijn selectie. Toch maakt de oefenmeester zich nog geen zorgen. 

"We zullen jongens hebben die bij de competitiestart niet honderd procent fit zijn", vertelt hij in gesprek met Voetbal International. "Maar als de 9 en 10 komen die we voor ogen hebben, Unnerstall, Brama en Bosch terug zijn en Ugalde is geacclimatiseerd, dan heeft FC Twente voor dit seizoen een heel aardige selectie staan", aldus Jans, die blij is met de komst van Ugalde. 

"Een groot talent, maar óók een jongen van negentien jaar, die het nog helemaal moet waarmaken", vervolgt hij realistisch. "Daar moet dus nog zeker een spits bij die goed is voor vijftien tot twintig goals per seizoen. We zijn met iemand (Van Wolfswinkel, red.) bezig van wie iedereen gaat zeggen: Zó... Ik heb goede hoop, maar het moet nog wel gebeuren", benadrukt Jans. 

"Bij de versterkingen zoeken we het in ervaring en kwaliteit en tegelijkertijd hebben we veel jonge spelers in wie nog zóveel rek zit, dat we hoger moeten kunnen eindigen dan die tiende plaats", legt hij uit. "Als er straks meer publiek komt, gaan wij in ieder geval this veel meer punten pakken, daarvan ben ik overtuigd", besluit Jans over de resultaten in de Grolsch Veste. 

 

15 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Jul 2021 om 16:55
    • Quote van 21 Jul 2021 om 15:46
      Voor de 10 of linksbuiten positie?
    10
  • 21 Jul 2021 om 16:02
    • Quote van 21 Jul 2021 om 15:31
      El Allouchi staat als 2e op lijstje achter Mauro
    Dat zijn wel 2 totaal verschillende spelers
  • 21 Jul 2021 om 15:46
    • Quote van 21 Jul 2021 om 15:31
      El Allouchi staat als 2e op lijstje achter Mauro
    Voor de 10 of linksbuiten positie?
  • 21 Jul 2021 om 15:31
    El Allouchi staat als 2e op lijstje achter Mauro
  • 21 Jul 2021 om 15:15
    • Quote van 21 Jul 2021 om 14:26
      Zo staat het er niet. Maar dat is precies het aantal wat ik ook zeg;) zou prima zijn.
    Snap je maat
  • 21 Jul 2021 om 14:26
    • Quote van 21 Jul 2021 om 14:15
      Hoi , ten eerst zegt hij 15-20 doelpunten, en ik denk dat hij bedoelt dat de twee spitsen samen voor dat aantal gaan.
    Zo staat het er niet. Maar dat is precies het aantal wat ik ook zeg;) zou prima zijn.
  • 21 Jul 2021 om 14:25
    • Quote van 21 Jul 2021 om 13:51
      Jans denkt dus dat v Wolfswinkel er 15 tot 20inschiet en verwacht tegelijk dat Ugalde ook gaat spelen. Hoe ziet hij dat voor zich?
    Van Wolfswinkel wordt waarschijnlijk 1ste spits en Ulgarde 2de. Hij kan zich wel bewijzen tot 1ste spits, maar als je 2 spitsen in de selectie hebt op eredivisie niveau ga je niet met 2 spitsen spelen en daar je team voor slijten.
  • 21 Jul 2021 om 14:25
    • Quote van 21 Jul 2021 om 13:51
      Jans denkt dus dat v Wolfswinkel er 15 tot 20inschiet en verwacht tegelijk dat Ugalde ook gaat spelen. Hoe ziet hij dat voor zich?
    Van Wolfswinkel wordt waarschijnlijk 1ste spits en Ulgarde 2de. Hij kan zich wel bewijzen tot 1ste spits, maar als je 2 spitsen in de selectie hebt op eredivisie niveau ga je niet met 2 spitsen spelen en daar je team voor slijten.
  • 21 Jul 2021 om 14:19
    • Quote van 21 Jul 2021 om 14:10
      "Eventueel" zei ik ook.
    ik dacht al...heb ik iets gemist..-))
  • 21 Jul 2021 om 14:15
    • Quote van 21 Jul 2021 om 14:04
      Ik moet nog zien of van wolfswinkel er 20 inschiet. Op z'n top schoot hij er 25 was het volgens mij in en behoorlijk aantal strafschoppen. Die top is hij niet meer. Ik zou al blij zijn als hij er 10 tot 14 inschiet. Met cerny misidjan ulgalde rots van leeuwen en eventueel denhilo en mauro heb je ook de nodige doelpunten in huis en dan heb je nog een corner die propper vaker binnen kopt of een andere verdedigers. Als Bosch en zerrouki dan ook nog eens beginnen met scoren en assists geven word het in iedergeval makkelijker.
    Hoi , ten eerst zegt hij 15-20 doelpunten, en ik denk dat hij bedoelt dat de twee spitsen samen voor dat aantal gaan.
  • 21 Jul 2021 om 14:10
    • Quote van 21 Jul 2021 om 14:08
      hebben we Mauro al binnen dan?
    "Eventueel" zei ik ook.
  • 21 Jul 2021 om 14:08
    • Quote van 21 Jul 2021 om 14:04
      Ik moet nog zien of van wolfswinkel er 20 inschiet. Op z'n top schoot hij er 25 was het volgens mij in en behoorlijk aantal strafschoppen. Die top is hij niet meer. Ik zou al blij zijn als hij er 10 tot 14 inschiet. Met cerny misidjan ulgalde rots van leeuwen en eventueel denhilo en mauro heb je ook de nodige doelpunten in huis en dan heb je nog een corner die propper vaker binnen kopt of een andere verdedigers. Als Bosch en zerrouki dan ook nog eens beginnen met scoren en assists geven word het in iedergeval makkelijker.
    hebben we Mauro al binnen dan?
  • 21 Jul 2021 om 14:04
    Ik moet nog zien of van wolfswinkel er 20 inschiet. Op z'n top schoot hij er 25 was het volgens mij in en behoorlijk aantal strafschoppen. Die top is hij niet meer. Ik zou al blij zijn als hij er 10 tot 14 inschiet. Met cerny misidjan ulgalde rots van leeuwen en eventueel denhilo en mauro heb je ook de nodige doelpunten in huis en dan heb je nog een corner die propper vaker binnen kopt of een andere verdedigers. Als Bosch en zerrouki dan ook nog eens beginnen met scoren en assists geven word het in iedergeval makkelijker.
  • 21 Jul 2021 om 13:55
    • Quote van 21 Jul 2021 om 13:51
      Jans denkt dus dat v Wolfswinkel er 15 tot 20inschiet en verwacht tegelijk dat Ugalde ook gaat spelen. Hoe ziet hij dat voor zich?
    442 denk ik dan. Is tegen clubs als ajax niet zo erg en misschien juist wel beter. Of het druk zetten in een 442 tegen een club als fortuna of cambuur ook werkt is een hele goede vraag.
  • 21 Jul 2021 om 13:51
    Jans denkt dus dat v Wolfswinkel er 15 tot 20inschiet en verwacht tegelijk dat Ugalde ook gaat spelen. Hoe ziet hij dat voor zich?