Jans: ''Gesprek met hem een van de leukste die ik heb gevoerd''

13
Jans: ''Gesprek met hem een van de leukste die ik heb gevoerd''

FC Twente heeft al de nodige versterkingen gepresenteerd voor het komende seizoen. Lars Unnerstall is de nieuwe doelman van de Tukkers. De Duitser kwam transfervrij over van PSV en vervangt Joël Drommel, die juist van FC Twente naar PSV vertrok.

Trainer Ron Jans is blij met de ervaren sluitpost. "Lars is wat meer lijnkeeper, maar qua leeftijd en persoonlijkheid een goede toevoeging voor onze selectie", zegt Jans in Voetbal International. "Het gesprek met hem is een van de leukste die ik heb gevoerd. Binnen een uur waren we klaar, hij wilde graag, het was zó geregeld."

In de achterhoede versterkte FC Twente zich met Robin Pröpper en Giovanni Troupée, die transfervrij overkwamen van respectievelijk Heracles Almelo en FC Utrecht. "Robin past precies in het patroon qua ervaring en leiderschap. Tegen ploegen die zich terugtrekken zullen we aan de bal beter moeten zijn. (...) Dat begint achterin en ook in die opbouw kan Robin zeker van waarde zijn", aldus Jans.

De oefenmeester is ook blij met Troupée. "Voor Giovanni en ook voor ons ligt er een mooie uitdaging om echt de volgende stap te maken. Een paar seizoenen geleden had hij een heel goed eerste jaar bij FC Utrecht, daarna verloor hij terrein aan eerst Sean Klaiber en daarna Hidde ter Avest. Hij is jong, heeft een enorme drive naar voren, is technisch nog wel wat ruw, maar hij pikt wel zijn goed en eindpasses mee."

Foto: NESImages.nl

13 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Jul 2021 om 00:37
    • Quote van 22 Jul 2021 om 23:27
      Unnerstal pakt die bal ole ole. ;-)
    Unnerstall is een wall
  • 22 Jul 2021 om 23:27
    • Quote van 22 Jul 2021 om 19:44
      Als jij een leuke naam heb verqnder ik hem daarin
    Unnerstal pakt die bal ole ole. ;-)
  • 22 Jul 2021 om 21:33
    • Quote van 22 Jul 2021 om 21:28
      Ik dacht rtv oost. Maar weet het niet zeker.
    De tv gids liet het niet in zien in elk geval.
  • 22 Jul 2021 om 21:28
    • Quote van 22 Jul 2021 om 20:57
      Off topic: iemand enig idee waar de wedstrijd van zaterdag uitgezonden word tegen ado? Word doe überhaupt uit gezonden?
    Ik dacht rtv oost. Maar weet het niet zeker.
  • 22 Jul 2021 om 20:57
    Off topic: iemand enig idee waar de wedstrijd van zaterdag uitgezonden word tegen ado? Word doe überhaupt uit gezonden?
  • 22 Jul 2021 om 19:57
    • Quote van 22 Jul 2021 om 19:44
      Als jij een leuke naam heb verqnder ik hem daarin
    FCT65isred
  • 22 Jul 2021 om 19:44
    • Quote van 22 Jul 2021 om 18:55
      Wanneer verander je jouw naam of wordt je psv fan?
    Als jij een leuke naam heb verqnder ik hem daarin
  • 22 Jul 2021 om 18:55
    • Quote van 22 Jul 2021 om 18:26
      Cleo lekker wijf
    Wanneer verander je jouw naam of wordt je psv fan?
  • 22 Jul 2021 om 18:26
    • Quote van 22 Jul 2021 om 18:20
      Zou zeker mooi zijn. Maar ook met deze selectie en Cleo er nog bij kan het ook al wel. We hebben er al aardig wat ervaring bij inmiddels. Ik hoop echt dat v Leeuwen de nodige minuten op 10 zal gaan maken. Als je zelf een goede 10 op weet te leiden kan je al snel veel van je schuld aflossen bij een verkoop. Die jonge eigen gasten moeten ook wel gewoon minuten kunnen blijven maken voor hun ontwikkeling.
    Cleo lekker wijf
  • 22 Jul 2021 om 18:22
    • Quote van 22 Jul 2021 om 17:50
      Mauro Jr erbij, dan hebben we een aardige selectie dacht ik zo
    In iedergeval zin aan.
  • 22 Jul 2021 om 18:20
    • Quote van 22 Jul 2021 om 17:50
      Mauro Jr erbij, dan hebben we een aardige selectie dacht ik zo
    Zou zeker mooi zijn. Maar ook met deze selectie en Cleo er nog bij kan het ook al wel. We hebben er al aardig wat ervaring bij inmiddels. Ik hoop echt dat v Leeuwen de nodige minuten op 10 zal gaan maken. Als je zelf een goede 10 op weet te leiden kan je al snel veel van je schuld aflossen bij een verkoop. Die jonge eigen gasten moeten ook wel gewoon minuten kunnen blijven maken voor hun ontwikkeling.
  • 22 Jul 2021 om 17:50
    • Quote van 22 Jul 2021 om 17:33
      laat het seizoen maar beginnen. mooie selectie met meer ervaring dan vorig seizoen en jongens die er voor gaan. . Fct kan voor een verassing gaan zorgen. ik heb er zin in.
    Mauro Jr erbij, dan hebben we een aardige selectie dacht ik zo
  • 22 Jul 2021 om 17:33
    laat het seizoen maar beginnen. mooie selectie met meer ervaring dan vorig seizoen en jongens die er voor gaan. . Fct kan voor een verassing gaan zorgen. ik heb er zin in.