Wagelaar te gast bij afscheid Peter R. de Vries: ''Dat kwam binnen''

13
Wagelaar te gast bij afscheid Peter R. de Vries: ''Dat kwam binnen''

Voetbalmakelaar René Wagelaar was donderdag te gast bij de uitvaartplechtigheid voor Peter R. de Vries in het Amsterdamse Carré. De Oldenzaler kende De Vries bijna tien jaar en was erg onder de indruk en ontroerd van de rouwplechtigheid.

"Peters ex-vrouw en zijn kinderen lazen verhalen voor over hem", zegt Wagelaar tegen Tubantia. "Zo warm, met zoveel liefde. En dan zag je op de achtergrond foto’s van hen met Peter. Dat kwam binnen, want ik ben uit diezelfde tijd, dus ik herkende de kleding, de auto’s, dat sfeertje uit die tijd."

"En dan zie je zo’n plaatje van een klein meissie op de arm van pappa. Man, ik snap gewoon niet dat je daar kan staan en dat kan vertellen. Ik zou helemaal stuk gaan", zo vervolgt Wagelaar. "Man, dat verdriet. Zijn dochter die daar stond te vertellen, met op de achtergrond foto’s uit haar kindertijd. Zij op de arm bij pappa Peter. Dat ging me dwars door m’n hart."

Aan het eind van de plechtigheid was er geen gelegenheid tot condoleren. De familie vertrok voor de begrafenis, die in kleine kring plaats had. "We hebben afscheid genomen met applaus, we stonden allemaal te klappen. Zijn zoon, Royce, stond daar met gebogen schouders, helemaal kapot. Dat raakt je. Dit had nooit mogen gebeuren", aldus Wagelaar.

13 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Jul 2021 om 10:42
    • Quote van 23 Jul 2021 om 09:58
      Je moet eens wat minder het nieuws volgen. Het aantal moorden is al jaren stabiel tussen de 100/150 per jaar. Dat is nog steeds te hoog maar dat het steeds erger wordt klopt dus niet.
    Je bent gek het gaat erom dat die gastjes alleen maar jonger worden. Man de moord en zware criminaliteit groeit al jaren man. Ze vertellen je luchtverhalen, en het gaat nu om de georganiseerde misdaad. Geen 2 junken die elkaar neersteken of wat dan ook, nee de zware criminaliteit dat wordt en is veel erger als paar jaar terug.
  • 23 Jul 2021 om 09:58
    • Quote van 22 Jul 2021 om 23:56
      Wordt alleen maar erger joh, kijk wat een snot belagen dit hebben gedaan en die andere moorden is maar een oplossing en dat is de opdrachtgever in de bajes een spuitje geven. We geven dit land gewoon uit handen, duurt niet lang meer heb je hier Amerikaanse toestanden. Voordat je het weet heb je een kogel in je kopen het gekke is zijn allemaal jonge gastjes uit het buitenland. Ben niet vies van handel en zo en ben ook niet bang maar als ik soms zie hoe het gaat denk ik WTF dit land is naar de kloten. Weggegeven aan buitenlandse organisaties dat is de waarheid, en die gastjes hebben niets te verliezen. En of het nou peter van R de Vries is, of gewoon een ander persoon het is even kloten. En zolang deze kut regering er niet anders in gaat staan wordt het nog veel erger dit is pas het begin.
    Je moet eens wat minder het nieuws volgen. Het aantal moorden is al jaren stabiel tussen de 100/150 per jaar. Dat is nog steeds te hoog maar dat het steeds erger wordt klopt dus niet.
  • 23 Jul 2021 om 05:29
    • Quote van 22 Jul 2021 om 23:56
      Wordt alleen maar erger joh, kijk wat een snot belagen dit hebben gedaan en die andere moorden is maar een oplossing en dat is de opdrachtgever in de bajes een spuitje geven. We geven dit land gewoon uit handen, duurt niet lang meer heb je hier Amerikaanse toestanden. Voordat je het weet heb je een kogel in je kopen het gekke is zijn allemaal jonge gastjes uit het buitenland. Ben niet vies van handel en zo en ben ook niet bang maar als ik soms zie hoe het gaat denk ik WTF dit land is naar de kloten. Weggegeven aan buitenlandse organisaties dat is de waarheid, en die gastjes hebben niets te verliezen. En of het nou peter van R de Vries is, of gewoon een ander persoon het is even kloten. En zolang deze kut regering er niet anders in gaat staan wordt het nog veel erger dit is pas het begin.
    Mee eens in Nederland denken ze alles te kunnen oplossen met praten en dat iedereen met een kronkel in zijn hoofd te genezen is. Erg naïef en dat zie je ook terug met gevangen die opdrachten geven voor buiten de gevangenis en verkrachters en moordenaars die op proefverlof meteen weer in de fout gaan.
  • 23 Jul 2021 om 03:13
    • Quote van 22 Jul 2021 om 21:01
      Het is erg maar dat iedereen nog zo schrikt van dit soort voorvallen. Ik vind dingen als het doodschoppen van een persoon of neersteken of schieten van iemand nog altijd erg en begrijpen doe ik het al helemaal niet, maar schrikken doe ik er ook al jaren niet meer van daarvoor gebeurd het te veel en te vaak! Vind het overigens niet erger omdat het Peter r de vries is vind de dood van die jongen in Spanje misschien nog wel erger .
    Das het zelfde als mensen denken het komt steeds dichterbij!!!!! Dit zeiden ze 20 jaar geleden ook al!! Hoe naïef kun je zijn!!! Het is er al lange dit criminele geweld!
  • 23 Jul 2021 om 01:56
    • Quote van 22 Jul 2021 om 19:53
      Het is toch verschrikkelijk dat zoiets in Nederland kan gebeuren, dat iemand als Peter R de Vries die zijn werk doet gewoon neergeschoten word. Ik vraag me echt af waarom waarom waarom.
    De onderwereld heeft bijna wekelijks afrekeningen. Ook hier in NL. Peter bemoeide zich met de mokromafia en ook nog eens met Holleeder. Dan heb je toch wel 2 van de gevaarlijkste georganiseerde misdaad organisaties die er zijn in NL. Als je dan ook nog eens beveiliging weigerd, dan weet je dat dit kan gebeuren. Maakt het niet minder erg. Maar wel minder verrassend. Die jongen in Spanje, dat vind ik erger. Maargoed, die was minder bekend, en deed minder voor het onrecht. Dus zal ik wel niet mogen vinden
  • 22 Jul 2021 om 23:56
    Wordt alleen maar erger joh, kijk wat een snot belagen dit hebben gedaan en die andere moorden is maar een oplossing en dat is de opdrachtgever in de bajes een spuitje geven. We geven dit land gewoon uit handen, duurt niet lang meer heb je hier Amerikaanse toestanden. Voordat je het weet heb je een kogel in je kopen het gekke is zijn allemaal jonge gastjes uit het buitenland. Ben niet vies van handel en zo en ben ook niet bang maar als ik soms zie hoe het gaat denk ik WTF dit land is naar de kloten. Weggegeven aan buitenlandse organisaties dat is de waarheid, en die gastjes hebben niets te verliezen. En of het nou peter van R de Vries is, of gewoon een ander persoon het is even kloten. En zolang deze kut regering er niet anders in gaat staan wordt het nog veel erger dit is pas het begin.
  • 22 Jul 2021 om 23:37
    Het is even erg alleen omdat Peter r de vries een bekende Nederlander en iemand die veel heeft gedaan voor mensen die door justitie in jou werden gezet. Een vechter voor het onrecht. Ja dat krijgt nu eenmaal meer aandacht. Maar hoop wel dat die mongolen uit het gooi worden berecht in Spanje en daar ook de straf moet uitzitten .
  • 22 Jul 2021 om 22:08
    Heeft weer helemaal niks met Twente te maken dit.
  • 22 Jul 2021 om 22:00
    • Quote van 22 Jul 2021 om 20:11
      Het is niet normaal, maar hij nam wel risico's....en dat wist hij zelf ook.
    Is ook zo, hij had beveiliging moeten nemen. Maar alsnog mag dit in Nederland nooit gebeuren.
  • 22 Jul 2021 om 21:52
    • Quote van 22 Jul 2021 om 19:53
      Het is toch verschrikkelijk dat zoiets in Nederland kan gebeuren, dat iemand als Peter R de Vries die zijn werk doet gewoon neergeschoten word. Ik vraag me echt af waarom waarom waarom.
    Afrekening, meer niet
  • 22 Jul 2021 om 21:01
    Het is erg maar dat iedereen nog zo schrikt van dit soort voorvallen. Ik vind dingen als het doodschoppen van een persoon of neersteken of schieten van iemand nog altijd erg en begrijpen doe ik het al helemaal niet, maar schrikken doe ik er ook al jaren niet meer van daarvoor gebeurd het te veel en te vaak! Vind het overigens niet erger omdat het Peter r de vries is vind de dood van die jongen in Spanje misschien nog wel erger .
  • 22 Jul 2021 om 20:11
    • Quote van 22 Jul 2021 om 19:53
      Het is toch verschrikkelijk dat zoiets in Nederland kan gebeuren, dat iemand als Peter R de Vries die zijn werk doet gewoon neergeschoten word. Ik vraag me echt af waarom waarom waarom.
    Het is niet normaal, maar hij nam wel risico's....en dat wist hij zelf ook.
  • 22 Jul 2021 om 19:53
    Het is toch verschrikkelijk dat zoiets in Nederland kan gebeuren, dat iemand als Peter R de Vries die zijn werk doet gewoon neergeschoten word. Ik vraag me echt af waarom waarom waarom.
Saturday 14 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›