Jans voorspelt: ''Dan moet hij de dubbele cijfers kunnen halen''

17
Jans voorspelt: ''Dan moet hij de dubbele cijfers kunnen halen''

Ron Jans hoopt dat FC Twente komend seizoen qua doelpunten en assists minder afhankelijk is van de drie spelers in de voorhoede. De oefenmeester hoopt dat spelers als Luka Ilic en Jesse Bosch hun statistieken ook gaan opkrikken in aanvallend opzicht. 

"Als het om goals gaat, kijk je ook naar andere posities", legt hij uit in een interview met Voetbal International. "Jesse Bosch maakte vorig seizoen twee doelpunten. Een speler op de 10-positie moet er toch vijf of zes maken. In onze speelwijze worden ook veel assists en goals van de backs verwacht", constateert Jans, die voorlopig nog geen beroep kan doen op Vaclav Cerny. 

"Diezelfde Cerny gaat ergens in de komende maanden natuurlijk wel weer voetballen. Vlak ook Queensy Menig niet uit, die afgelopen seizoen negen keer scoorde", blikt hij terug. "Als hij iets meer concurrentie krijgt, moet hij de dubbele cijfers kunnen halen. En voor Jody Lukoki proberen we toch een vervanger aan te trekken", aldus Jans, die al liet weten dat FC Twente 'in gesprek' is met Denilho Cleonise. 

17 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Jul 2021 om 22:16
    • Quote van 23 Jul 2021 om 17:32
      Nee hoor . Van Leeuwen linksbuiten . Illusie en Bosch voor de 10 positie . Tja, Menig 18 x scoren (dubbele cijfers ) . Hij had een relatief goed eerste seizoen maar na de w stop niet veel meer van gezien . Maar zet v L op 10 idd . Die scoort er wel 6 tot 8 (veel aanvallender ingesteld ) als aanvallende m velder . Maar ik neem aan Ilic eerste 10 (of een nieuwe ) en Bosch daarachter ? . Dan wordt 6 goals moeilijk . Want neem aan dat Brama op 6 komt met Roemeratoe erachter en Zerouki op 8
    Dubbele cijfers is 10 of meer. Dat moet Menig, mits basis, kunnen lukken. Na de winter had ook hij het nadeel dat het team minder draaide. Desondanks was hij wel vaak gevaarlijk en had hij pech met afgekeurde doelpunten en een aantal keer paal en lat.
  • 23 Jul 2021 om 19:35
    • Quote van 23 Jul 2021 om 17:32
      Nee hoor . Van Leeuwen linksbuiten . Illusie en Bosch voor de 10 positie . Tja, Menig 18 x scoren (dubbele cijfers ) . Hij had een relatief goed eerste seizoen maar na de w stop niet veel meer van gezien . Maar zet v L op 10 idd . Die scoort er wel 6 tot 8 (veel aanvallender ingesteld ) als aanvallende m velder . Maar ik neem aan Ilic eerste 10 (of een nieuwe ) en Bosch daarachter ? . Dan wordt 6 goals moeilijk . Want neem aan dat Brama op 6 komt met Roemeratoe erachter en Zerouki op 8
    Illusie lijkt mij inderdaad een uitstekende 10
  • 23 Jul 2021 om 17:43
    • Quote van 23 Jul 2021 om 17:32
      Nee hoor . Van Leeuwen linksbuiten . Illusie en Bosch voor de 10 positie . Tja, Menig 18 x scoren (dubbele cijfers ) . Hij had een relatief goed eerste seizoen maar na de w stop niet veel meer van gezien . Maar zet v L op 10 idd . Die scoort er wel 6 tot 8 (veel aanvallender ingesteld ) als aanvallende m velder . Maar ik neem aan Ilic eerste 10 (of een nieuwe ) en Bosch daarachter ? . Dan wordt 6 goals moeilijk . Want neem aan dat Brama op 6 komt met Roemeratoe erachter en Zerouki op 8
    Met zoveel blessures zal thijs de eerste zijn die naar de vleugels geschoven word. Brama is ook nog afwachten hoe snel die fit is. Ik denk dat het middenveld nieuwe 10 illic zerrouki roemeratoe word en Bosch daarachter. Als je de samenvattingen ziet lijkt Bosch een linie maar achteren te spelen. Maar dat kan ook zo lijken. YouTube is altijd een beetje vertekend beeld.
  • 23 Jul 2021 om 17:32
    • Quote van 23 Jul 2021 om 15:25
      Met=meer.
    Nee hoor . Van Leeuwen linksbuiten . Illusie en Bosch voor de 10 positie . Tja, Menig 18 x scoren (dubbele cijfers ) . Hij had een relatief goed eerste seizoen maar na de w stop niet veel meer van gezien . Maar zet v L op 10 idd . Die scoort er wel 6 tot 8 (veel aanvallender ingesteld ) als aanvallende m velder . Maar ik neem aan Ilic eerste 10 (of een nieuwe ) en Bosch daarachter ? . Dan wordt 6 goals moeilijk . Want neem aan dat Brama op 6 komt met Roemeratoe erachter en Zerouki op 8
  • 23 Jul 2021 om 15:55
    • Quote van 23 Jul 2021 om 15:44
      Vrije verkoop voor CC houders nog niet gestart denk ik?
    Nee volgens mij niet. Off topic: misidjan mist ook competitie start.
  • 23 Jul 2021 om 15:44
    • Quote van 23 Jul 2021 om 12:17
      Helemaal mee eens. Net 2 kaartjes op gehaald voor die pot tegen lazio. Echt onwijs veel zin an.
    Vrije verkoop voor CC houders nog niet gestart denk ik?
  • 23 Jul 2021 om 15:44
    • Quote van 23 Jul 2021 om 12:17
      Helemaal mee eens. Net 2 kaartjes op gehaald voor die pot tegen lazio. Echt onwijs veel zin an.
    Vrije verkoop voor CC houders nog niet gestart denk ik?
  • 23 Jul 2021 om 15:35
    Juichen!!!
  • 23 Jul 2021 om 15:32
    • Quote van 23 Jul 2021 om 14:26
      Misidjan kan wel op links maar is vooral rechtsbuiten, speelde daar bij pec ook. Bij Ilic en Rots zei ik niet voor niets 'eventueel'. Misschien had 'desnoods' beter gepast
    Volgens mij is rechtsbuiten voor Rots zijn op 1 na beste positie. Dus eventueel is in zijn geval meer op zijn plaats dan desnoods.
  • 23 Jul 2021 om 15:25
    • Quote van 23 Jul 2021 om 15:16
      Van leeuwen gaat met op 10 spelen. Als er een nieuwe rechtsbuiten moet komen zou dat jehnoah Markelo kunnen zijn. (Geen idee hoe hij het doet op de trainingen hoor of die überhaupt de kwaliteit laat zien) goedkope oplossing en dat zal niet geheel onbelangrijk zijn aangezien glasgow eerder al melde dat de bodem van de schatkist in zicht was.
    Met=meer.
  • 23 Jul 2021 om 15:16
    • Quote van 23 Jul 2021 om 14:26
      Misidjan kan wel op links maar is vooral rechtsbuiten, speelde daar bij pec ook. Bij Ilic en Rots zei ik niet voor niets 'eventueel'. Misschien had 'desnoods' beter gepast
    Van leeuwen gaat met op 10 spelen. Als er een nieuwe rechtsbuiten moet komen zou dat jehnoah Markelo kunnen zijn. (Geen idee hoe hij het doet op de trainingen hoor of die überhaupt de kwaliteit laat zien) goedkope oplossing en dat zal niet geheel onbelangrijk zijn aangezien glasgow eerder al melde dat de bodem van de schatkist in zicht was.
  • 23 Jul 2021 om 14:26
    • Quote van 23 Jul 2021 om 12:39
      Misidjan is een linker vleugelspits, Rots is een spits en Ilic is een nr. 10.
    Misidjan kan wel op links maar is vooral rechtsbuiten, speelde daar bij pec ook. Bij Ilic en Rots zei ik niet voor niets 'eventueel'. Misschien had 'desnoods' beter gepast
  • 23 Jul 2021 om 12:39
    • Quote van 23 Jul 2021 om 12:22
      Van Leeuwen, Cerny, Misidjan, en eventueel zelfs Ilic of Rots. Ik begrijp echt niet waarom er door die blessure van Lukoki nog een rechtsbuiten bij moet, op links is de spoeling toch veel dunner?
    Misidjan is een linker vleugelspits, Rots is een spits en Ilic is een nr. 10.
  • 23 Jul 2021 om 12:22
    Van Leeuwen, Cerny, Misidjan, en eventueel zelfs Ilic of Rots. Ik begrijp echt niet waarom er door die blessure van Lukoki nog een rechtsbuiten bij moet, op links is de spoeling toch veel dunner?
  • 23 Jul 2021 om 12:17
    • Quote van 23 Jul 2021 om 12:01
      Heb er weer veel zin in om lekker te schreeuwen, vloeken, en te juichen voor onze FCT
    Helemaal mee eens. Net 2 kaartjes op gehaald voor die pot tegen lazio. Echt onwijs veel zin an.
  • 23 Jul 2021 om 12:01
    Heb er weer veel zin in om lekker te schreeuwen, vloeken, en te juichen voor onze FCT