Bruggenwirth rekent uit: ''Op jaarbasis zijn dat er zo'n 900.000''

22
Bruggenwirth rekent uit: ''Op jaarbasis zijn dat er zo'n 900.000''

Algemeen directeur Jan-Willem Brüggenwirth heeft weer een aantal updates gegeven in zijn wekelijkse nieuwsbrief op de website van FC Twente. De opvolger van Paul van der Kraan wijst onder meer op de plastic bekers in de Grolsch Veste. 

"Wereldwijd is er steeds meer aandacht voor duurzaam ondernemen. Van organisaties wordt verwacht niet enkel oog te hebben voor het maken van winst, maar ook voor sociaal-maatschappelijke en klimaatvraagstukken. Er komt ook steeds meer wetgeving op deze terreinen", schrijft hij.

"Zo is per 3 juli een nieuwe wet van kracht: het verbod op wegwerpplastic. Dit moet ertoe leiden dat het gebruik van wegwerpplastic wordt verminderd en dat er meer plastic wordt ingezameld en gerecycled.  Het gaat hierbij met name om plastic bestek, roerstaafjes, rietjes en borden", legt Brüggenwirth uit. 

"Hoewel plastic bekers nog niet onder de wet vallen, wil FC Twente alvast op de nieuwe situatie anticiperen", vervolgt hij. "Gedurende het komende seizoen worden de huidige plastic bekers vervangen door bekers die gemaakt zijn van gerecycled plastic. Op jaarbasis zijn dat er zo’n 900.000 (!). Een mooi initiatief van onze mensen van Meetings & Events", besluit Brüggenwirth. 

22 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Jul 2021 om 12:05
    • Quote van 23 Jul 2021 om 21:40
      Na een wedstrijd waad je in het stadion door het plastic afval. Prima dat daar wat aan gedaan wordt. Het zou mij niets verbazen dat je over een paar jaar bekers met statiegeld hebt.
    In Duitsland zie je het al dat er met statiegeld in stadions wordt gewerkt.
  • 24 Jul 2021 om 10:26
    • Quote van 24 Jul 2021 om 07:22
      als de directeur zich bemoeit wat voor de koffie jufrouw is... krijg ik twijfels...goed hij zit nog in zn witte broodsweken we zullen zien...
    Dit is gewoon beleid
  • 24 Jul 2021 om 09:28
    • Quote van 24 Jul 2021 om 00:46
      Knap dat sommigen hier toch weer iets negatiefs van weten te maken
    Gelukkig was Edson Braafheid op de brommer.....
  • 24 Jul 2021 om 08:48
    • Quote van 24 Jul 2021 om 08:29
      Hij praat hier over het milieu, de koffie juffrouw moet het alleen inschenken, kortzichtige
    laten we het idd maar over voetballen hebben..-:))
  • 24 Jul 2021 om 08:29
    • Quote van 24 Jul 2021 om 07:22
      als de directeur zich bemoeit wat voor de koffie jufrouw is... krijg ik twijfels...goed hij zit nog in zn witte broodsweken we zullen zien...
    Hij praat hier over het milieu, de koffie juffrouw moet het alleen inschenken, kortzichtige
  • 24 Jul 2021 om 07:22
    • Quote van 24 Jul 2021 om 00:46
      Knap dat sommigen hier toch weer iets negatiefs van weten te maken
    als de directeur zich bemoeit wat voor de koffie jufrouw is... krijg ik twijfels...goed hij zit nog in zn witte broodsweken we zullen zien...
  • 24 Jul 2021 om 06:50
    • Quote van 23 Jul 2021 om 21:00
      Ik vind het eigenlijk wel tegenvallen. Als je 900000 deelt door 18 thuiswedstrijden komt dat uit op 50000 bakkies per wedstrijd. Niet iedereen drinkt bier natuurlijk maar als je uit gaat van een volle Veste…
    Dat is twee consumpties pp, warme dranken (waarop gigantische marges zitten) niet meegerekend. Helemaal niet slecht.
  • 24 Jul 2021 om 00:46
    Knap dat sommigen hier toch weer iets negatiefs van weten te maken
  • 23 Jul 2021 om 23:35
    • Quote van 23 Jul 2021 om 23:06
      ‘Niks is mooier dan een goed bezette Grolsch Veste’ mooie quote beste man maar dan heb je het vooral over de centen want kan me niet voorstellen dat hij al een keer bij Twente is geweest of ik moet me sterk vergissen..
    Och och toch
  • 23 Jul 2021 om 23:06
    ‘Niks is mooier dan een goed bezette Grolsch Veste’ mooie quote beste man maar dan heb je het vooral over de centen want kan me niet voorstellen dat hij al een keer bij Twente is geweest of ik moet me sterk vergissen..
  • 23 Jul 2021 om 22:25
    Pfand ?
  • 23 Jul 2021 om 22:00
    • Quote van 23 Jul 2021 om 21:48
      Drink je bier door een rietje dan? ;)
    goeie..-:))
  • 23 Jul 2021 om 21:48
    • Quote van 23 Jul 2021 om 20:57
      Als het maar niet zo goor wordt als die nieuwe rietjes maar verder ok.
    Drink je bier door een rietje dan? ;)
  • 23 Jul 2021 om 21:42
    • Quote van 23 Jul 2021 om 21:40
      Na een wedstrijd waad je in het stadion door het plastic afval. Prima dat daar wat aan gedaan wordt. Het zou mij niets verbazen dat je over een paar jaar bekers met statiegeld hebt.
    alles prima..
  • 23 Jul 2021 om 21:40
    • Quote van 23 Jul 2021 om 21:15
      valt me tegen begint die sukkel met het plastik ..moet ie in Pauperstad zijn hebben ze een voetbalveld vol.vlgs mij heeft ie toch wel wat anders te doen d.i. Twente geen 020
    Na een wedstrijd waad je in het stadion door het plastic afval. Prima dat daar wat aan gedaan wordt. Het zou mij niets verbazen dat je over een paar jaar bekers met statiegeld hebt.
  • 23 Jul 2021 om 21:27
    Glas is ook milieuvriendelijk; zijn maar een paar wedstrijden in het jaar dat je ze om moet wisselen voor plastic ;)
  • 23 Jul 2021 om 21:15
    • Quote van 23 Jul 2021 om 20:57
      Als het maar niet zo goor wordt als die nieuwe rietjes maar verder ok.
    valt me tegen begint die sukkel met het plastik ..moet ie in Pauperstad zijn hebben ze een voetbalveld vol.vlgs mij heeft ie toch wel wat anders te doen d.i. Twente geen 020
  • 23 Jul 2021 om 21:04
    • Quote van 23 Jul 2021 om 21:01
      Gerecycled plastic is geen karton
    Zolang dat dat ook maar niet gebeurt.
  • 23 Jul 2021 om 21:01
    • Quote van 23 Jul 2021 om 20:57
      Als het maar niet zo goor wordt als die nieuwe rietjes maar verder ok.
    Gerecycled plastic is geen karton
  • 23 Jul 2021 om 21:00
    • Quote van 23 Jul 2021 om 20:54
      Netjes
    Ik vind het eigenlijk wel tegenvallen. Als je 900000 deelt door 18 thuiswedstrijden komt dat uit op 50000 bakkies per wedstrijd. Niet iedereen drinkt bier natuurlijk maar als je uit gaat van een volle Veste…
  • 23 Jul 2021 om 20:57
    Als het maar niet zo goor wordt als die nieuwe rietjes maar verder ok.
  • 23 Jul 2021 om 20:54
    Netjes
Friday 1 October 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›