Da Cruz vertrekt naar Club Santos, FC Twente profiteert (update)

19
Da Cruz vertrekt naar Club Santos, FC Twente profiteert (update)

FC Twente heeft door de miljoenentransfers van Steven Berghuis (van Feyenoord naar Ajax) en Joachim Andersen bijna een half miljoen euro (van Olympique Lyon naar Crystal Palace) aan 'solidariteitsvergoedingen' geïncasseerd. 

Leon ten Voorde legt uit dat de kassa deze zomer nog vaker kan gaan rinkelen. "Zo is Alessio da Cruz op weg naar Santos Laguna in Mexico", schrijft hij op de website van Tubantia. "Da Cruz speelde in totaal vier jaar in de jeugd van de Enschedese club", blikt de verslaggever terug. 

"Om het geld - dat officieel het solidariteitsbeginsel wordt genoemd - binnen te krijgen moet FC Twente volgens de regels zelf actie ondernemen richting de club die de speler heeft gekocht. Zoals wel vaker de laatste jaren moet FC Twente vooral hopen op een transfer van Jesus Corona", vervolgt hij. 

"De Mexicaan werd in 2015 voor iets meer dan 10 miljoen verkocht aan Porto. In tegenstelling tot bij Andersen bedong FC Twente bij de aanvaller wel een doorverkooppercentage. De Enschedese club krijgt ongeveer zes procent van de transfersom. De verwachting is dat hij meer dan 20 miljoen euro moet opleveren", besluit Ten Voorde, die weet dat Corona op de radar staat bij 'meerdere grote clubs'. 

Update: Alessio da Cruz zet zijn loopbaan voort bij Club Santos. Hij wordt gehuurd met een verplichte optie tot koop, waardoor FC Twente in de nabije toekomst ook profiteert van de overstap. Het is helaas (nog) niet bekend hoeveel de Tukkers uiteindelijk zullen ontvangen. 

19 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 4 Aug 2021 om 15:33
    Hoe zit het eigenlijk met de contracten van jeugdspelers zoals Jenoah Markelo. Hij heeft vorig seizoen al vaker meegetraind en heeft de hele voorbereiding mee gedaan met 1. Weet iemand iets meer hier over ?
  • 4 Aug 2021 om 14:57
    Vlap komt over op huurbasis voor 1 seizoen.
  • 4 Aug 2021 om 14:56
    • Quote van 4 Aug 2021 om 14:55
      Wie is dh
    dirty harry, doorgaans betrouwbare bron op het forum
  • 4 Aug 2021 om 14:56
    • Quote van 4 Aug 2021 om 14:55
      Wie is dh
    dirty harry, doorgaans betrouwbare bron op het forum
  • 4 Aug 2021 om 14:55
    • Quote van 4 Aug 2021 om 14:47
      DH heeft gezegd dat vlap Twente speler is
    Wie is dh
  • 4 Aug 2021 om 14:49
    • Quote van 4 Aug 2021 om 14:48
      Plus dat Vlap bij de Veste is gezien. Lijkt mij dat het in kannen en kruiken is.
    Zou top zijn, ben benieuwd of het huur wordt
  • 4 Aug 2021 om 14:48
    Plus dat Vlap bij de Veste is gezien. Lijkt mij dat het in kannen en kruiken is.
  • 4 Aug 2021 om 14:47
    • Quote van 4 Aug 2021 om 14:45
      ?
    DH heeft gezegd dat vlap Twente speler is
  • 4 Aug 2021 om 14:47
    • Quote van 4 Aug 2021 om 14:45
      ?
    DH heeft gezegd dat vlap Twente speler is
  • 4 Aug 2021 om 14:45
    • Quote van 4 Aug 2021 om 14:36
      Welkom Vlap!
    ?
  • 4 Aug 2021 om 14:36
    Welkom Vlap!
  • 29 Jul 2021 om 13:40
    • Quote van 29 Jul 2021 om 13:36
      Moest dat geld voor corona niet terug naar 1 van de investeerders?
    Dat hebben ze volgens mij afgekocht, omdat dit binnen een bepaald termijn moest worden betaald.
  • 29 Jul 2021 om 13:36
    Moest dat geld voor corona niet terug naar 1 van de investeerders?
  • 29 Jul 2021 om 13:34
    Door zijn 84 transfers de laatste 4 jaar heeft Twente mooi het koppie boven water weten te houden. Geweldige deal hebben ze met deze speler gemaakt.
  • 29 Jul 2021 om 13:21
    We elk jaar 30x dat Corona verkocht gaat worden, eerst zien dan geloven.
  • 29 Jul 2021 om 12:50
    Hoe vaak hebben we dat riedeltje nu al gehoord,de enige corona die met regelmaat een transfer maakt ik covid en dat levert geen geld op,maar kost alleen maar geld!
  • 29 Jul 2021 om 12:27
    Ik geloof er niet meer in. Om de één of andere manier heb ik heel vervelende associaties bij de naam Corona
  • 29 Jul 2021 om 11:55
    Hoe zou het nu eigenlijk met Ekkelenkamp gaan? Al lang niks meer van hem vernomen.
  • 29 Jul 2021 om 11:26
    Voor corona zou dat dus minimaal een miljoen moeten zijn( 5%)
Friday 1 October 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›