Dumic zakt in pikorde: ''Ik vind Oosterwolde geen opbouwer''

17
Dumic zakt in pikorde: ''Ik vind Oosterwolde geen opbouwer''

Dario Dumic lijkt dit seizoen het slachtoffer in de verdediging te gaan worden. De boomlange Bosniër moet concurrenten als Robin Pröpper en Kik Pierie voor zich dulden in de pikorde, ziet ook spelersmakelaar René Wagelaar.

"Dat is voetbal. Je moet ook een 12 en een 13 hebben. Ik heb liever Pröpper op dit moment. Ik heb liever Pröpper-Pierie, dan Pröpper-Oosterwolde. Ik vind dat Oosterwolde als back meer diepgang heeft aan de buitenkant", stelt hij in gesprek met VoetbalTijd.

Wagelaar vindt Oosterwolde in het centrum niet ideaal. "Ik vind het geen opbouwer in principe. Hij is sterk, hij is snel, maar aan de buitenkant komt hij beter tot zijn recht. Maar het moet maar even op deze manier, want Pierie ligt er nog wel een tijdje uit", besluit hij. 

17 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 4 Aug 2021 om 17:40
    • Quote van 4 Aug 2021 om 11:59
      Daar zijn de meningen over verdeeld
    Ik denk idd dat Oosterwolde het beste als back uit de verf komt. En pieri beter in opbouwen vanuit het centrum, maar vind pieri ook een lichtgewicht (Bijen2.0) dus hoop dat het straks onze Spaanse vriend word samen met propper.
  • 4 Aug 2021 om 13:01
    • Quote van 4 Aug 2021 om 10:48
      Ik zie tien keer liever Oosterwolde daar staan dan Pierie. Oosterwolde heeft alles wat een goede CV nodig heeft is alleen nog wat wild soms. Maar dat komt wel goed met Propper naast hem. En die opbouwende kwaliteiten van Pierie die heeft hij in mijn optiek een jaar lang goed verborgen gehouden. Ik zie iemand die parmantig en een schildpadden tempo naar voren loopt om vervolgens een pass terug te geven of de bal bij de tegenstander in te leveren.
    Het probleem is dat Oosterwolde niet graag daar speelt op die positie. Daarom speelt die ook bij ons.
  • 4 Aug 2021 om 12:28
    • Quote van 4 Aug 2021 om 12:00
      Die Wagelaar is een grote galbak en verder is hij niets, ja lullen voor zijn eigen parochie en verder een grote lul.
    @jadie. Mijn reactie gaat niet over Wagelaar ( die ik ook niet mag) maar over Millionair die mij de les dacht te moeten lezen over een reactie eerder deze week.
  • 4 Aug 2021 om 12:28
    • Quote van 4 Aug 2021 om 12:00
      Die Wagelaar is een grote galbak en verder is hij niets, ja lullen voor zijn eigen parochie en verder een grote lul.
    Hij lult inderdaad alleen voor eigen parochie. Vorig jaar na een paar wedstrijden moest er rustig aan gedaan worden met de mening over oosterwolde en van leeuwen en nog geen 3 minuten later Bosch in bescherming nemen en verkondigen dat roemeratoe echt weer een goede stap gemaakt heeft. Verschillende belangen heet dat. Hij zal wel balen dat onze 2 grootste parade paartjes allebij niet in zijn stal staan. Al is hij wel zakenwaarnemer geweest van zerrouki volgens mij.
  • 4 Aug 2021 om 12:24
    • Quote van 4 Aug 2021 om 11:32
      Jij vind die Walgelaar een prima persoon , die voor eigen parochie preekt?
    Nee, maar jij had deze week een grote mond over mij naar bent dus zelf geen haar beter. Dus probeer niet anderen de les te lezen terwijl jezelf geen haar beter bent.
  • 4 Aug 2021 om 12:23
    • Quote van 4 Aug 2021 om 11:59
      Daar zijn de meningen over verdeeld
    Meningen zijn altijd verdeeld. Maar in dit geval deel ik ze mening van rik.
  • 4 Aug 2021 om 12:00
    • Quote van 4 Aug 2021 om 10:42
      Je moet mensen eens niet zo afzeiken. Dat is een opmerking die je zeker wel bekend voorkomt of niet.
    Die Wagelaar is een grote galbak en verder is hij niets, ja lullen voor zijn eigen parochie en verder een grote lul.
  • 4 Aug 2021 om 11:59
    • Quote van 4 Aug 2021 om 11:43
      Oosterwolde is een stuk betere opbouwer dan Pierie en Dumic. Mooi laten staan, heeft nu een ervaren rot naast zich waar hij het vak van kan leren.
    Daar zijn de meningen over verdeeld
  • 4 Aug 2021 om 11:59
    • Quote van 4 Aug 2021 om 11:43
      Oosterwolde is een stuk betere opbouwer dan Pierie en Dumic. Mooi laten staan, heeft nu een ervaren rot naast zich waar hij het vak van kan leren.
    Daar zijn de meningen over verdeeld
  • 4 Aug 2021 om 11:43
    Oosterwolde is een stuk betere opbouwer dan Pierie en Dumic. Mooi laten staan, heeft nu een ervaren rot naast zich waar hij het vak van kan leren.
  • 4 Aug 2021 om 11:39
    • Quote van 4 Aug 2021 om 11:10
      Hij moet een stuk rustiger worden aan de bal! Het is nu nog allemaal zo ongecontroleerd
    Klopt helemaal. Maar liever dat dan het lamlendige gedoe van Pierie die bang is voor de bal. Overigens sluit ik Dumic/Propper in het centrum ook niet uit zodat Oosterwolde terug kan naar LB. Propper kan ook prima links in de verdediging.
  • 4 Aug 2021 om 11:32
    • Quote van 4 Aug 2021 om 10:42
      Je moet mensen eens niet zo afzeiken. Dat is een opmerking die je zeker wel bekend voorkomt of niet.
    Jij vind die Walgelaar een prima persoon , die voor eigen parochie preekt?
  • 4 Aug 2021 om 11:10
    • Quote van 4 Aug 2021 om 10:48
      Ik zie tien keer liever Oosterwolde daar staan dan Pierie. Oosterwolde heeft alles wat een goede CV nodig heeft is alleen nog wat wild soms. Maar dat komt wel goed met Propper naast hem. En die opbouwende kwaliteiten van Pierie die heeft hij in mijn optiek een jaar lang goed verborgen gehouden. Ik zie iemand die parmantig en een schildpadden tempo naar voren loopt om vervolgens een pass terug te geven of de bal bij de tegenstander in te leveren.
    Hij moet een stuk rustiger worden aan de bal! Het is nu nog allemaal zo ongecontroleerd
  • 4 Aug 2021 om 10:48
    Ik zie tien keer liever Oosterwolde daar staan dan Pierie. Oosterwolde heeft alles wat een goede CV nodig heeft is alleen nog wat wild soms. Maar dat komt wel goed met Propper naast hem. En die opbouwende kwaliteiten van Pierie die heeft hij in mijn optiek een jaar lang goed verborgen gehouden. Ik zie iemand die parmantig en een schildpadden tempo naar voren loopt om vervolgens een pass terug te geven of de bal bij de tegenstander in te leveren.
  • 4 Aug 2021 om 10:42
    • Quote van 4 Aug 2021 om 09:51
      Aldus onze vervelende voetbal professor kwallie.
    Je moet mensen eens niet zo afzeiken. Dat is een opmerking die je zeker wel bekend voorkomt of niet.
  • 4 Aug 2021 om 10:09
    Wat een onzin pieri zal zo zelden spelen dat ze waarschijnlijk evenveel wedstrijden gaan spelen,want pieri is wel heel erg qua blessures een soort Brama alleen heeft die de leeftijd die erbij hoort. Denk eerder dat ze te weinig centrale verdedigers hebben dan te veel met goede,maar ook porseleinen team.
  • 4 Aug 2021 om 09:51
    Aldus onze vervelende voetbal professor kwallie.
Friday 1 October 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›