Rots: ''Ik moet nog beter worden en op de deur gaan kloppen''

9
Rots: ''Ik moet nog beter worden en op de deur gaan kloppen''

FC Twente heeft dinsdag voor het eerst een oefenwedstrijd in de voorbereiding verloren. In De Grolsch Veste ging de ploeg van trainer Ron Jans met 0-1 onderuit tegen het Italiaanse Venezia FC. Aanvaller Daan Rots stond negentig minuten binnen de lijnen.

"Ik heb wel een goed gevoel na deze wedstrijd, ook al hebben we verloren", zo vertelt Rots op de clubsite. "Weer negentig minuten gespeeld, gewoon mijn ding gedaan. Op een paar slordige foutjes na is dat wel goed gegaan. Als je zo tegen een Serie A ploeg speelt, denk ik dat we wel vooruit kunnen met dit spel."

Rots zag dat zijn ploeg het in de eerste helft goed deed. "Je merkte veel positiviteit. Iedereen wilde graag en was scherp. Je zag in de eerste helft dat het drukzetten heel goed ging. We zaten overal kort bovenop. Alleen in de zestien kon nog wat winst geboekt worden door te scoren. Op het einde kwam de verzuring opzetten, maar dat is alleen maar goed."

Rots zit nu een jaar bij het eerste en is tevreden over zijn ontwikkeling. "Het was een leerzaam jaar. Van Ron Jans heb ik vorig jaar de kans gekregen en daardoor ben ik echt een betere voetballer geworden. Nu moet ik nog beter worden en op de deur gaan kloppen."

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 4 Aug 2021 om 20:12
    • Quote van 4 Aug 2021 om 12:52
      Ik krijg een beetje een Patrick Gerritsen gevoel bij deze keal. Prima kop op, maar voetbaltechnisch gewoon niet goed genoeg.
    Dat was gewoon een hele goede speler totdat hij kapot geschopt werd. Verkeerde vergelijking wat mij betreft.
  • 4 Aug 2021 om 12:52
    Ik krijg een beetje een Patrick Gerritsen gevoel bij deze keal. Prima kop op, maar voetbaltechnisch gewoon niet goed genoeg.
  • 3 Aug 2021 om 21:22
    • Quote van 3 Aug 2021 om 20:03
      Denk dat hij te licht blijft helaas. Maar laat hem I derdaad maar eerst krachthonk in gaan en dan verder kijken maar ik heb er geen vetrouwen in dat hij het gaat maken.
    Ik denk dat je deze jongen onderschat. Hij is hartstikke fit en sterker dan menig 1 denkt. Als je hem hoort praten merk je ook dat dit een verstandige jongen is die weet wat hij wil en wat er nodig is. Het enige wat hij nodig is, is minuten maken, het liefst in de spits. Ugalde had een paar goede momenten. Maar onze eigen Daan Rots ook. Ik wil er geen welles nietes spel van gaan maken over wie er gelijk heeftbmaar ben wel benieuwd hoe het gaat lopen. Forza Twente! Btw, hij moet zeker in het krachthonk aan het werk. En weet ook wel zeker dat hij daar al druk mee bezig is.
  • 3 Aug 2021 om 20:25
    Rots is een leuke speler met mogelijkheden heeft een goede beleving en inzet . Is doelgericht en durft te voetballen. Nu alleen dit seizoen de vlieguren maken dan staat er een goede speler voor fctwente de komende seizoenen.
  • 3 Aug 2021 om 20:14
    • Quote van 3 Aug 2021 om 20:03
      Denk dat hij te licht blijft helaas. Maar laat hem I derdaad maar eerst krachthonk in gaan en dan verder kijken maar ik heb er geen vetrouwen in dat hij het gaat maken.
    Waarom dan? Neem aan dat onze mooie club wel een goede voedingsdeskundige in dienst heeft. Dat in combinatie met een uurtje pompen in de sportschool per dag?
    Geen aanleg ergens voor vind ik zo’n kul
  • 3 Aug 2021 om 20:03
    Denk dat hij te licht blijft helaas. Maar laat hem I derdaad maar eerst krachthonk in gaan en dan verder kijken maar ik heb er geen vetrouwen in dat hij het gaat maken.
  • 3 Aug 2021 om 19:40
    • Quote van 3 Aug 2021 om 19:29
      Die jongen moet echt het krachthonk in om meer body te krijgen. Hij wordt nu nog zo makkelijk van de bal gezet.
    Helemaal mee eens.
  • 3 Aug 2021 om 19:29
    Die jongen moet echt het krachthonk in om meer body te krijgen. Hij wordt nu nog zo makkelijk van de bal gezet.
  • 3 Aug 2021 om 19:22
    Ging hartstikke goed voor een b team
Friday 1 October 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›