Jans wijst op twee talenten: ''Ik heb de nodige plusjes gezien''

12
Jans wijst op twee talenten: ''Ik heb de nodige plusjes gezien''

FC Twente begon dinsdagmiddag in de Grolsch Veste met een veredeld B-elftal aan de vriendschappelijke wedstrijd tegen Venezia, maar trainer Ron Jans toonde zich na afloop - ondanks de nipte nederlaag (0-1) - wel tevreden. 

"Ik heb zeker de nodige plusjes gezien", legt de oefenmeester uit op de website van Tubantia. "Jongens als Max Bruns en Casper Staring hadden het in het begin van de voorbereiding heel lastig om aan te haken, maar wat ze nu lieten zien was prima", constateert Jans.

Ook jongens als Mees Hilgers, Thijs van Leeuwen, Daan Rots, Jahnoah Markelo en Stanislav Dyulgerov kregen in de voorbereiding veel speelminuten. "Na de wedstrijd tegen Lazio gaan we kijken welke spelers bij de groep blijven”, besluit Jans over het duel van zaterdag.

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 4 Aug 2021 om 22:05
    • Quote van 4 Aug 2021 om 20:16
      Mee eens. Daarom moet je proberen rots te verhuren aan kkd club. Mooi minuten maken elke week. Verder voor van Leeuwen hoop ik dat hij wat meer min op de 10 gaat maken in plaats van op de vleugels
    Dat hangt er van af. Wat heb je liever voor de ontwikkeling van een jonkie? Een hoger trainingsniveau of speelminuten in de KKD?
  • 4 Aug 2021 om 20:16
    • Quote van 4 Aug 2021 om 17:39
      Daan Rots krijgt het moeilijk. Zijn bal aanname is onvoldoende. En op de vleugel komt hij creativiteit tekort. De overige jeugdspelers speelden op alle onderdelen fantastisch. Met name die jongste 2 vond ik verrassend goed spelen. Dat biedt perspectief en dus belangrijk om die bij de groep te houden.
    Mee eens. Daarom moet je proberen rots te verhuren aan kkd club. Mooi minuten maken elke week. Verder voor van Leeuwen hoop ik dat hij wat meer min op de 10 gaat maken in plaats van op de vleugels
  • 4 Aug 2021 om 18:41
    Zie markelo graag als buitenspeler gebracht worden. Technische en snelle buitenspeler met een goede trap techniek. Zou zonde zijn om van hem een back te maken.
  • 4 Aug 2021 om 18:30
    Van leeuwen niet bij de eerste selectie halen is een absolute blunder. Het grootste talent bij fctwente sinds jaren samen met oosterwolde . Van leeuwen is een echte 10 en moet hier ook de minuten kunnen en mogen maken dit seizoen.. De andere talenten moeten geduldig zijn en mogen hopelijk dagelijks mee trainen met de selectie. Een seizoen duurd ?ang en door blessures en schorsingen dit seizoen zal je iedereen hard nodig hebben.
  • 4 Aug 2021 om 18:06
    • Quote van 4 Aug 2021 om 18:02
      Ik vond Bruns en van Leeuwen de betere jongeren .v Leeuwen kreeg eerste H heel weinig ballen omdat ze Markelo niet goed durfden inspelen (als jonge rechtsbuiten op linksback ) en daardoor veel over rechts ging . Toen Smal en Oosterwolde erin kwamen speelde v L juist goed . Bruns speelde ook goed vond ik .
    Starring vond ik ook best redelijk aan de bal ook niet constant terug maar gewoon ook af en toe met jesse en hilgers en illic zoeken naar combinaties en dook een paar keer de 16 in. Maar bruns oogde het meest comfortabel aan de bal. Werd ook niet nerveus als er wat druk op hem gezet werd. Bleef het overzicht houden. Alleen jammer dat hij niet goed stond bij die tegen goal.
  • 4 Aug 2021 om 18:02
    • Quote van 4 Aug 2021 om 17:43
      Die jongen van 17 ging het allemaal nog te snel leek het. Maar ik vond juist van leeuwen minder dan rots. Rots was veel dreigender dan thijs. Maar van leeuwen is wel balvaster dan rots dat klopt.
    Ik vond Bruns en van Leeuwen de betere jongeren .v Leeuwen kreeg eerste H heel weinig ballen omdat ze Markelo niet goed durfden inspelen (als jonge rechtsbuiten op linksback ) en daardoor veel over rechts ging . Toen Smal en Oosterwolde erin kwamen speelde v L juist goed . Bruns speelde ook goed vond ik .
  • 4 Aug 2021 om 17:56
    • Quote van 4 Aug 2021 om 17:39
      Daan Rots krijgt het moeilijk. Zijn bal aanname is onvoldoende. En op de vleugel komt hij creativiteit tekort. De overige jeugdspelers speelden op alle onderdelen fantastisch. Met name die jongste 2 vond ik verrassend goed spelen. Dat biedt perspectief en dus belangrijk om die bij de groep te houden.
    Lijkt mij dat zijn fysiek hem ook nog in de weg loopt. Geen verdediger wordt bang van Rots.
  • 4 Aug 2021 om 17:43
    • Quote van 4 Aug 2021 om 17:39
      Daan Rots krijgt het moeilijk. Zijn bal aanname is onvoldoende. En op de vleugel komt hij creativiteit tekort. De overige jeugdspelers speelden op alle onderdelen fantastisch. Met name die jongste 2 vond ik verrassend goed spelen. Dat biedt perspectief en dus belangrijk om die bij de groep te houden.
    Die jongen van 17 ging het allemaal nog te snel leek het. Maar ik vond juist van leeuwen minder dan rots. Rots was veel dreigender dan thijs. Maar van leeuwen is wel balvaster dan rots dat klopt.
  • 4 Aug 2021 om 17:39
    Daan Rots krijgt het moeilijk. Zijn bal aanname is onvoldoende. En op de vleugel komt hij creativiteit tekort. De overige jeugdspelers speelden op alle onderdelen fantastisch. Met name die jongste 2 vond ik verrassend goed spelen. Dat biedt perspectief en dus belangrijk om die bij de groep te houden.
  • 4 Aug 2021 om 17:38
    • Quote van 4 Aug 2021 om 17:34
      Beetje jammer voor van leeuwen straks met de vele vleugel spelers als iedereen fit is. Staat huur de jeugd dan niet weer in de weg?
    Zo tegen de winter aan dan ja. Dan lopen ze elkaar enorm voor de voeten. Als iedereen fit word en blijft. Gaan er nog wel een aantal verhuurt worden. Kan niet anders. Maarja dat moet niet weer de ene na de ander omvallen want dan gaat dat niet gebeuren.
  • 4 Aug 2021 om 17:34
    Beetje jammer voor van leeuwen straks met de vele vleugel spelers als iedereen fit is. Staat huur de jeugd dan niet weer in de weg?
  • 4 Aug 2021 om 17:13
    Markelo mag ook blijven vulde die positie van linksback alleraardigste in en dat voor een rechtsbuiten. Doet een beetje denken micheal Maria. Kon ook prima op alle zijkanten uit de voeten. Vond het een onderschatte voetballer met een prima bal beheersing.
Friday 1 October 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›