''Dat getuigt niet van een gezonde bedrijfsvoering bij FC Twente''

50
''Dat getuigt niet van een gezonde bedrijfsvoering bij FC Twente''

FC Twente roert zich flink op de transfermarkt. Waarschijnlijk worden deze week Dimitris Limnios, Michel Vlap en Michal Sadílek gepresenteerd bij FC Twente, dat ook nog proefspeler Denilho Cleonise wil vastleggen.

De dadendrang van technisch directeur Jan Streuer zorgt voor vraagtekens bij supporters van andere clubs. "Zit FC Twente bijna aan een selectie met 75 eredivisiewaardige selectiespelers?", vraagt PEC Zwolle-fan en journalist Remco Regterschot zich af op Twitter. "Hoe kan FC Twente nou zoveel spenderen met zoveel schuld? Baal ook dat mijn club weinig tot niets klaarspeelt op transfermarkt en Twente met tientallen miljoenen schuld wel."

Jeroen Kapteijns van De Telegraaf geeft aan dat FC Twente nog een schuld van zo'n 33 miljoen euro heeft. "Het was ooit 60 miljoen dus er is al een hoop weggewerkt/weggestreept met enkele forse schuldsaneringen", legt hij uit. "Maar de club sleept de erfenis van het Munsterman-tijdperk nog jaren met zich mee. Alleen succes op transfermarkt zet echt zoden aan de dijk bij afbouw."

Regterschot vindt dat 'clubs met achterlijk hoge schulden overeind worden gehouden met verderfelijke kunstgrepen een schande is'. "Er zijn met uitzondering van Ajax weinig clubs zonder schulden", reageert Kapteijns. "Maar je hebt wel een punt dat het niet getuigt van gezonde bedrijfsvoering. In het geval van FC Twente is het erfenis uit het verleden. Afgelopen jaren redelijk quitte gedraaid. Ze betalen ook al jaren geen transfersommen meer.

50 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Aug 2021 om 11:24
    • Quote van 6 Aug 2021 om 08:29
      dat noemen zich clubwatchers ... iedere club moet een begroting inleveren bij de KNVB gebaseerd op de totale inkomsten Het/Ons spelersbudget is daarvan een onderdeel . vlgs mij moeten iedere club na de1e helft van competitie een overzicht inleveren bij de KNVB hoe de 1e helft gelopen is en met de verwachtingen voor de 2e helft... hou je je aan je begroting worden er geen sancties opgelegd...punten in mindering etc ..onze FD weet er alles van.
    Bij mijn weten moeten in onze huidige situatie alle uitgaven eerst langs een serie toezichthouders. Zelfs in die mate dat het het werk soms aardig bemoeilijkt. De gemeente, de RvC, TV, de noabers en de KNVB houden allemaal strak de vinger aan de pols.
  • 6 Aug 2021 om 08:29
    • Quote van 6 Aug 2021 om 08:16
      Het aantrekken van gehuurde spelers past binnen het budget, dus,, waar lullen ze dan over ???
    dat noemen zich clubwatchers ... iedere club moet een begroting inleveren bij de KNVB gebaseerd op de totale inkomsten Het/Ons spelersbudget is daarvan een onderdeel . vlgs mij moeten iedere club na de1e helft van competitie een overzicht inleveren bij de KNVB hoe de 1e helft gelopen is en met de verwachtingen voor de 2e helft... hou je je aan je begroting worden er geen sancties opgelegd...punten in mindering etc ..onze FD weet er alles van.
  • 6 Aug 2021 om 08:16
    • Quote van 6 Aug 2021 om 07:45
      Ze kunnen beter over je lullen, dan van je vreten!
    Het aantrekken van gehuurde spelers past binnen het budget, dus,, waar lullen ze dan over ???
  • 6 Aug 2021 om 07:45
    Ze kunnen beter over je lullen, dan van je vreten!
  • 6 Aug 2021 om 06:36
    Kapiteins en objectiviteit .????,…dat kun je wel vergeten Bovendien komt hij het verkeerde nest
  • 6 Aug 2021 om 05:38
    • Quote van 5 Aug 2021 om 23:42
      Juist! Dat zocht ik al. Ik meen mij ook te herinneren dat vd Kraan een paar jaar geleden 25 miljoen noemde. Is het bedrag hoger geworden door Corona of roeptoeteren ze gewoon wat? Weet iemand de huidige stand van de schulden?
    Volgens mij is het verlies ivm corona beperkt tot een paar miljoen. Daar is enkele maanden terug wat over geschreven. Daar staat tegenover dat we inmiddels wat transferinkomsten hebben. Dus zal de schuld nog steeds rond de 25 miljoen liggen.
  • 5 Aug 2021 om 23:42
    • Quote van 5 Aug 2021 om 22:12
      https://www.twenteinsite.nl/fc-twente-voorzitter-positief-schuld-van-90-naar-25-miljoen-teruggebracht.html
    Juist! Dat zocht ik al. Ik meen mij ook te herinneren dat vd Kraan een paar jaar geleden 25 miljoen noemde. Is het bedrag hoger geworden door Corona of roeptoeteren ze gewoon wat? Weet iemand de huidige stand van de schulden?
  • 5 Aug 2021 om 22:44
    • Quote van 5 Aug 2021 om 22:12
      https://www.twenteinsite.nl/fc-twente-voorzitter-positief-schuld-van-90-naar-25-miljoen-teruggebracht.html
    Ik keek ook op van de bedragen die Kapteijns dropte.
  • 5 Aug 2021 om 22:12
    https://www.twenteinsite.nl/fc-twente-voorzitter-positief-schuld-van-90-naar-25-miljoen-teruggebracht.html
  • 5 Aug 2021 om 22:09
    • Quote van 5 Aug 2021 om 21:28
      ach die gek heeft het over dat wij 79 eredivisiewaardige spelers onder contract hebben ???..ze kunnen er wel 2 huren..
    Uiteindelijk waarschijnlijk 29 spelers onder contract, waaronder een hoop jonkies die nog niet in de buurt van het salarisplafond zullen zitten. We hebben kunnen lezen dat het salarisbudget vorig seizoen 5,5 miljoen was en omhoog is gegaan. Dus daar zie ik niets geks in. Bij PEC was het budget al lager en door een overschrijding hiervan moesten ze dit seizoen nog verder omlaag. Mede daarom hebben vele spelers, waaronder Misidjan, in eerste instantie geen nieuw contract aangeboden gekregen. Eigenlijk het omgekeerde beleid van FCT afgelopen seizoen. Waar wij in de winter 4 man lieten vertrekken haalde PEC Misidjan en Buitink juist op. Op zich een prima zet, maar het geld dat ze daar toen aan hebben uitgegeven komen ze nu tekort.
  • 5 Aug 2021 om 21:57
    • Quote van 5 Aug 2021 om 21:43
      Guus Til, till I die!! Goed plan Dennis.
    Guus Til I die gemiste kans...
  • 5 Aug 2021 om 21:55
    • Quote van 5 Aug 2021 om 21:46
      Hopelijk kan Vlap die rol bij ons gaan vervullen.
    Ja dat hoop ik ook.
  • 5 Aug 2021 om 21:46
    • Quote van 5 Aug 2021 om 21:33
      Effectiviteit en een neus voor de goaltjes is een prima senvatting van de eerste 3 wedstrijden voor til bij feyenoord.
    Hopelijk kan Vlap die rol bij ons gaan vervullen.
  • 5 Aug 2021 om 21:45
    • Quote van 5 Aug 2021 om 21:36
      Ik houd het maar op jaloers
    Tuulk in Zwolle is het al jaren een lachertje. Met Lam achterop is het altijd lachen. Gelukkig hebben wij Pröpper, wat een verademing daar achterin.
  • 5 Aug 2021 om 21:43
    • Quote van 5 Aug 2021 om 21:35
      Maak anders een fanpagina van hem
    Guus Til, till I die!! Goed plan Dennis.
  • 5 Aug 2021 om 21:42
    • Quote van 5 Aug 2021 om 20:57
      Espn of rtv oost zenden het uit.
    Espn laat de wedstrijd om de Johan druif zien volgens mij . Tussen ajax en psv
  • 5 Aug 2021 om 21:36
    Ik houd het maar op jaloers
  • 5 Aug 2021 om 21:36
    • Quote van 5 Aug 2021 om 21:18
      Rtv oost mag hem niet uitzenden volgensmij omdat espn de eerste rechten hebben van de eredivisie clubs. Als hun het niet uitzenden, dan mag rtv oost het uitzenden. Als ik het goed heb.
    FF kijken dan of ESPN het gaat uitzenden, zal gek zijn als ze het niet deden.
  • 5 Aug 2021 om 21:35
    Wat als we gewoon kampioen worden dit jaar?
  • 5 Aug 2021 om 21:35
    • Quote van 5 Aug 2021 om 21:27
      Guus Til ook!
    Maak anders een fanpagina van hem
  • 5 Aug 2021 om 21:33
    • Quote van 5 Aug 2021 om 21:27
      Guus Til ook!
    Effectiviteit en een neus voor de goaltjes is een prima senvatting van de eerste 3 wedstrijden voor til bij feyenoord.
  • 5 Aug 2021 om 21:28
    • Quote van 5 Aug 2021 om 21:10
      Weet je ook hoeveel spelers er zijn vertrokken na 1 juli en al dat geld is beschikbaar om andere spelers aan te trekken en ik denk dat streuer en de rest bepaalde clausules in de contracten verwerkt hebben om het aantrekkelijk te maken om hier te spelen. En natuurlijk is fctwente nog altijd een grote club om je in de kijker te spelen.
    ach die gek heeft het over dat wij 79 eredivisiewaardige spelers onder contract hebben ???..ze kunnen er wel 2 huren..
  • 5 Aug 2021 om 21:27
    • Quote van 5 Aug 2021 om 20:35
      Hahahaha laat ze de tering krijgen WIJ ZIJN TERUG!!!!!!
    Guus Til ook!
  • 5 Aug 2021 om 21:27
    Afgunst komt veel voor in de voetballerij, vind het wel jammer dat andere clubs zich meer bezig houden met andere clubs dan met hun eigen organisatie. Want ik verbaas me er ook wel over,maar heb niet de indruk dat de leiding van het huidige fc twente zaken doen die onverantwoordelijk zijn. Naar wat ik begrijp gaan ze elk seizoen nog steeds omlaag in hun salaris huishouden.
  • 5 Aug 2021 om 21:22
    Hoe debiel kun je zijn??? Is dit serieus een journalist??? Als ik z'n baas was had ik hem allang ontslagen
  • 5 Aug 2021 om 21:18
    • Quote van 5 Aug 2021 om 21:07
      Ik las dat RTV Oost het niet ging uitzenden, maar kon niks vinden van ESPN
    Rtv oost mag hem niet uitzenden volgensmij omdat espn de eerste rechten hebben van de eredivisie clubs. Als hun het niet uitzenden, dan mag rtv oost het uitzenden. Als ik het goed heb.
  • 5 Aug 2021 om 21:10
    • Quote van 5 Aug 2021 om 20:54
      Snap wel dat er vragen gesteld worden want dat doen we hier op het forum ook. Mij verbaast het grote aantal nieuwe spelers ook. Neemt niet weg dat het pure afgunst is natuurlijk want naast geld speelt er meer waarom spelers voor Twente kiezen en niet voor PEC of Heracles.
    Weet je ook hoeveel spelers er zijn vertrokken na 1 juli en al dat geld is beschikbaar om andere spelers aan te trekken en ik denk dat streuer en de rest bepaalde clausules in de contracten verwerkt hebben om het aantrekkelijk te maken om hier te spelen. En natuurlijk is fctwente nog altijd een grote club om je in de kijker te spelen.
  • 5 Aug 2021 om 21:09
    • Quote van 5 Aug 2021 om 20:50
      Off topic, Messi gespot bij de veste. Streuer gaat stunten.
    Zou jammer zijn dat hij hier verdwijnt, ik zal zijn humor missen.
  • 5 Aug 2021 om 21:07
    • Quote van 5 Aug 2021 om 20:57
      Espn of rtv oost zenden het uit.
    Ik las dat RTV Oost het niet ging uitzenden, maar kon niks vinden van ESPN
  • 5 Aug 2021 om 21:06
    • Quote van 5 Aug 2021 om 20:35
      Hahahaha laat ze de tering krijgen WIJ ZIJN TERUG!!!!!!
    En zo is het.
  • 5 Aug 2021 om 21:05
    • Quote van 5 Aug 2021 om 20:50
      Off topic, Messi gespot bij de veste. Streuer gaat stunten.
    Tip van UT
  • 5 Aug 2021 om 20:58
    Plaats dat soort afgunst verhaaltjes aub hier niet meer. Pffff
  • 5 Aug 2021 om 20:57
    • Quote van 5 Aug 2021 om 20:56
      Offtopic, is Twente Lazio ergens live te bekijken op internet?
    Espn of rtv oost zenden het uit.
  • 5 Aug 2021 om 20:56
    Offtopic, is Twente Lazio ergens live te bekijken op internet?
  • 5 Aug 2021 om 20:54
    Snap wel dat er vragen gesteld worden want dat doen we hier op het forum ook. Mij verbaast het grote aantal nieuwe spelers ook. Neemt niet weg dat het pure afgunst is natuurlijk want naast geld speelt er meer waarom spelers voor Twente kiezen en niet voor PEC of Heracles.
  • 5 Aug 2021 om 20:53
    • Quote van 5 Aug 2021 om 20:50
      offtopic ...ik kijk naar Vitesse tegen Dundalk.. 8200 toeschouwers voor eufacup...wij zaterdagavond vriendschappelijk tegen Lazio ...20.000 man als we niet gestopt waren door de corona maatregelen nog meer...wij zijn de 4e club van Nederland ..
    Vitesse is ook niet zo goed meer als vorig seizoen. Hoe kan je nu niet winnen van dundalk.
  • 5 Aug 2021 om 20:51
    • Quote van 5 Aug 2021 om 20:50
      Off topic, Messi gespot bij de veste. Streuer gaat stunten.
    Ik kan dit bevestigen.
  • 5 Aug 2021 om 20:51
    • Quote van 5 Aug 2021 om 20:35
      Hahahaha laat ze de tering krijgen WIJ ZIJN TERUG!!!!!!
    Precies dit :-)
  • 5 Aug 2021 om 20:50
    Off topic, Messi gespot bij de veste. Streuer gaat stunten.
  • 5 Aug 2021 om 20:50
    Ze moeten hun mond houden over onze prachtclub!!! Ze zijn allemaal jaloers dat hun clubje niet zo'n achterban en stadion heeft, je zult eigenlijk medelijden moeten hebben.
  • 5 Aug 2021 om 20:50
    offtopic ...ik kijk naar Vitesse tegen Dundalk.. 8200 toeschouwers voor eufacup...wij zaterdagavond vriendschappelijk tegen Lazio ...20.000 man als we niet gestopt waren door de corona maatregelen nog meer...wij zijn de 4e club van Nederland ..
  • 5 Aug 2021 om 20:49
    • Quote van 5 Aug 2021 om 20:44
      zwolle is ook een potentiële degradatiekandidaat ..wie wil daar nou spelen
    Ze hebben bat weinig charme inderdaad.
  • 5 Aug 2021 om 20:45
    Laat iedereen naar zichzelf kijken. Waarom is iedereen zo druk met Twente? Jaloezie of afgunst? Nobody likes us, we do not care.
  • 5 Aug 2021 om 20:44
    • Quote van 5 Aug 2021 om 20:38
      Als jeroen kapteijns het al gaat opnemen voor ons dan weet je dat je er echt naast zit haha. Is gewoon pure frustratie zodat zijn club niks klaar speelt zoals hij zelf al zegt. Heerlijk die afgunst. We zijn gehaat en asociaal en we zijn de mooiste club van allemaal is wat ik er van vind;)
    zwolle is ook een potentiële degradatiekandidaat ..wie wil daar nou spelen
  • 5 Aug 2021 om 20:38
    Als jeroen kapteijns het al gaat opnemen voor ons dan weet je dat je er echt naast zit haha. Is gewoon pure frustratie zodat zijn club niks klaar speelt zoals hij zelf al zegt. Heerlijk die afgunst. We zijn gehaat en asociaal en we zijn de mooiste club van allemaal is wat ik er van vind;)
  • 5 Aug 2021 om 20:35
    Hahahaha laat ze de tering krijgen WIJ ZIJN TERUG!!!!!!
  • 5 Aug 2021 om 20:32
    • Quote van 5 Aug 2021 om 20:21
      Die remco is echt een mongool. Zit twente continue zwart te maken op Twitter.
    schuld van die eikel van van Wissing die heeft het aangezwengeld..ze moeten zich eens goed laten informeren.. Ik heb een lijst gezien van de eredivisieclubs met schulden FCT staat op 10e plek ...Vitesse op 1..
  • 5 Aug 2021 om 20:28
    Deze onbenullen ga je toch niet serieus nemen . Ze weten totaal niet hoe het er financieel voor staat bij de club fctwente in allerlei opzichten.
  • 5 Aug 2021 om 20:24
    • Quote van 5 Aug 2021 om 20:21
      Die remco is echt een mongool. Zit twente continue zwart te maken op Twitter.
    Ach nog ff en die trainer van Zwolle reageert er ook weer op.
  • 5 Aug 2021 om 20:21
    Die remco is echt een mongool. Zit twente continue zwart te maken op Twitter.
Friday 1 October 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›