Update over Cleonise: ''Dan gaat FC Twente de stekker eruit trekken''

28
Update over Cleonise: ''Dan gaat FC Twente de stekker eruit trekken''

Genoa-aanvaller Denilho Cleonise staat nog altijd hoog op het lijstje van FC Twente. Clubwatcher Leon ten Voorde weet donderdagavond te melden dat de clubs er nog steeds niet uit weten te komen.

"Ook vandaag is er geen bevestiging vanuit Genoa gekomen voor Cleonise", zo schrijft de voetbaljournalist van Tubantia op Twitter. "Speler wil graag, maar als dit nog veel langer duurt gaat Twente de stekker eruit trekken", aldus Ten Voorde.

Denilho Cleonise kwam begin juli bij FC Twente als proefspeler. De 19-jarige aanvaller is afkomstig uit de opleiding van Ajax, maar speelde de voorbije drie seizoenen voor het Italiaanse Genoa.

28 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 Aug 2021 om 23:15
    • Quote van 5 Aug 2021 om 22:35
      Geld dat meestal niet als er een transferbedrag word betaald
    Dit is een ander soort vergoeding om jeugdopleidingen van clubs te beschermen. Indien Genoa Cleonisse een contract heeft aangeboden wordt die club beschermd tegen clubs die gebruik willen maken van de transfervrije status van de speler. Daardoor heeft Genoa in dat geval hoe dan ook recht op een vergoeding, tenzij de club daar zelf vanaf ziet.
  • 5 Aug 2021 om 22:56
    • Quote van 5 Aug 2021 om 21:38
      Gevoelsmatig zeg ik dit komt wel goed. Kan me haast niet voorstellen dat het op z'n kleinigheid stuk loopt. Helemaal aangezien ze hem echt willen en hij zelfs graag wil.
    Het gaat er soms niet om wat de speler wil en ook niet om de club waar hij naar toe gaat. Voetbal is ook koehandel, ook al wordt de speler er ook niet financieel slechter van.
  • 5 Aug 2021 om 22:35
    • Quote van 5 Aug 2021 om 20:00
      Gaat om de opleiding vergoeding,Twente wil die niet betalen, moet normaal wel maar meestal spreken ze af dat het niet hoeft,moet zijn zaakwaarnemer regelen normaal.
    Geld dat meestal niet als er een transferbedrag word betaald
  • 5 Aug 2021 om 21:38
    • Quote van 5 Aug 2021 om 21:19
      Gewoon teveel geld,65000 is niet niks,kan overigens geen zaakwaarnemer vinden,waarschijnlijk papa die het doet, beetje geduld nog,het kan nog steeds.
    Gevoelsmatig zeg ik dit komt wel goed. Kan me haast niet voorstellen dat het op z'n kleinigheid stuk loopt. Helemaal aangezien ze hem echt willen en hij zelfs graag wil.
  • 5 Aug 2021 om 21:19
    • Quote van 5 Aug 2021 om 20:42
      Het zou echt dom zijn als ze deze potentie le goudmijn laten lopen. Iedereen inclusief de staf heeft gezien dat die jongen kan ballen. Dit is een speler die je geld in het laatje gaat brengen. Helaas ken ik de in en outs niet van het contract. Maar het is wel frappant, dat er wel van alles gehaald word, en ze muggenziften over een opleidingsvergoeding. Hoe het er nu voor staat, kan Jan niet zeggen. Heb hem er op gewezen geduld te houden en anders hulp zoeken bij de UEFA.
    Gewoon teveel geld,65000 is niet niks,kan overigens geen zaakwaarnemer vinden,waarschijnlijk papa die het doet, beetje geduld nog,het kan nog steeds.
  • 5 Aug 2021 om 20:42
    • Quote van 5 Aug 2021 om 20:27
      Denk ik niet, zal hem echt beloofd zijn,had het alleen meteen op papier moeten laten zetten, alles is verder rond,internationaal weet ik de bedragen zo niet,maar een jeugdspeler van ons die naar Ajax ging kreeg de Academie 65000 euro voor,dus kunnen wij het risico niet lopen.Ook 3 jaar in de opleiding gezeten.
    Het zou echt dom zijn als ze deze potentie le goudmijn laten lopen. Iedereen inclusief de staf heeft gezien dat die jongen kan ballen. Dit is een speler die je geld in het laatje gaat brengen. Helaas ken ik de in en outs niet van het contract. Maar het is wel frappant, dat er wel van alles gehaald word, en ze muggenziften over een opleidingsvergoeding. Hoe het er nu voor staat, kan Jan niet zeggen. Heb hem er op gewezen geduld te houden en anders hulp zoeken bij de UEFA.
  • 5 Aug 2021 om 20:27
    • Quote van 5 Aug 2021 om 20:05
      Tenzij die makelaar nog andere opties voor hem aan het zoeken is. Dat zou me niet verbazen. cLEO heeft het blijkbaar goed gedaan in zijn proefperiode. Dat gaat die zaakwaarnemer vast gebruiken.
    Denk ik niet, zal hem echt beloofd zijn,had het alleen meteen op papier moeten laten zetten, alles is verder rond,internationaal weet ik de bedragen zo niet,maar een jeugdspeler van ons die naar Ajax ging kreeg de Academie 65000 euro voor,dus kunnen wij het risico niet lopen.Ook 3 jaar in de opleiding gezeten.
  • 5 Aug 2021 om 20:13
    Goh wat irritant zeg. Zou echt een aanwinst voor ons zijn.. Ik zag de bui al wel hangen nadat die Griek werd aangetrokken, lijkt dus echt niet meer te gebeuren..
  • 5 Aug 2021 om 20:10
    • Quote van 5 Aug 2021 om 19:48
      Dan wordt er een transfersom betaalt. Cleonise heeft daar 3 jaar gespeeld dus 3x0,5% maar ja anderhalf procent van niks is niks dus daarom willen ze weten of hij wel transfervrij is lijkt me
    Denk dat de club hem een nieuwe aanbieding heeft gedaan en Cleonise en zaakwaarnemer niet wilden,in dit geval heeft die club recht op een bedrag aan opleiding vergoeding, de 3 jaar dat hij opgeleid is door hun,mondeling is verteld dat ze niets hoefden,Steuer wil dit zwart op wit op papier,denk dat de Italianen nu geld ruiken. Als hij nu bij ons tekent kunnen ze dat geld opeisen en moet je betalen
  • 5 Aug 2021 om 20:05
    • Quote van 5 Aug 2021 om 20:00
      der was een mondelinge overeenkomst die de Italianen maar niet schriftelijk bevestigen ..zn zaakwaarnemer , wie dat ook is , moet stappen ondernemen anders zit ie weer op de bank te verpieteren..
    Precies. Maar wie dat is een 1 vraag. Wat die aan het doen is nu is een veel grotere vraag? En momenteel zelfs belangrijker.
  • 5 Aug 2021 om 20:05
    Tenzij die makelaar nog andere opties voor hem aan het zoeken is. Dat zou me niet verbazen. cLEO heeft het blijkbaar goed gedaan in zijn proefperiode. Dat gaat die zaakwaarnemer vast gebruiken.
  • 5 Aug 2021 om 20:00
    • Quote van 5 Aug 2021 om 19:51
      Ja dat zeg je wel anders lappen. Maar dit zullen ze niet doen als dit gaat om een klein bedrag. Dat geloof ik niet. Dit zullen ze doen om een reden. Wat die reden is? Geen idee. Feit is dat ze niet zomaar willen dat het op papier staat en gezien de onwelwillendheid van de itialianen kun je je zeker af vragen waarom dit zo lang moet duren. Daar speelt dan nog wel iets is mijn mening daarover.
    der was een mondelinge overeenkomst die de Italianen maar niet schriftelijk bevestigen ..zn zaakwaarnemer , wie dat ook is , moet stappen ondernemen anders zit ie weer op de bank te verpieteren..
  • 5 Aug 2021 om 20:00
    • Quote van 5 Aug 2021 om 19:53
      Begrijp het misschien niet helemaal. Hij speelde de afgelopen 3 seizoen voor Genoa en is nu transfervrij of hij heeft nog een contract? Speler en zaakwaarnemer kennen het contract toch? Is hij transfervrij wat moet er dan nog betaald worden dan?
    Gaat om de opleiding vergoeding,Twente wil die niet betalen, moet normaal wel maar meestal spreken ze af dat het niet hoeft,moet zijn zaakwaarnemer regelen normaal.
  • 5 Aug 2021 om 19:59
    • Quote van 5 Aug 2021 om 19:53
      Begrijp het misschien niet helemaal. Hij speelde de afgelopen 3 seizoen voor Genoa en is nu transfervrij of hij heeft nog een contract? Speler en zaakwaarnemer kennen het contract toch? Is hij transfervrij wat moet er dan nog betaald worden dan?
    Dat is precies waar Twente zekerheid in wil. Wat die zakenwaarnemer aan het doen vroeg iemand aan leon op Twitter en die antwoorden goede vraag. Schijnbaar is daar onzekerheid over.
  • 5 Aug 2021 om 19:53
    Begrijp het misschien niet helemaal. Hij speelde de afgelopen 3 seizoen voor Genoa en is nu transfervrij of hij heeft nog een contract? Speler en zaakwaarnemer kennen het contract toch? Is hij transfervrij wat moet er dan nog betaald worden dan?
  • 5 Aug 2021 om 19:51
    • Quote van 5 Aug 2021 om 19:39
      Tja beter te duur dan niet te koop toch? Snap deze soap wel hoor maar als het echt een versterking is dan Lappe. Anderson Berghuis enz allemaal meevallers maar abwarten wie de stiefste kop hef
    Ja dat zeg je wel anders lappen. Maar dit zullen ze niet doen als dit gaat om een klein bedrag. Dat geloof ik niet. Dit zullen ze doen om een reden. Wat die reden is? Geen idee. Feit is dat ze niet zomaar willen dat het op papier staat en gezien de onwelwillendheid van de itialianen kun je je zeker af vragen waarom dit zo lang moet duren. Daar speelt dan nog wel iets is mijn mening daarover.
  • 5 Aug 2021 om 19:48
    • Quote van 5 Aug 2021 om 19:44
      Twente profiteert regelmatig van dit soort constructies waarom dan zo moeilijk doen als het zo'n goede speler is? Gaat meestal niet om grote bedragen.
    Dan wordt er een transfersom betaalt. Cleonise heeft daar 3 jaar gespeeld dus 3x0,5% maar ja anderhalf procent van niks is niks dus daarom willen ze weten of hij wel transfervrij is lijkt me
  • 5 Aug 2021 om 19:44
    • Quote van 5 Aug 2021 om 19:34
      Is een vaste regel
    Twente profiteert regelmatig van dit soort constructies waarom dan zo moeilijk doen als het zo'n goede speler is? Gaat meestal niet om grote bedragen.
  • 5 Aug 2021 om 19:44
    Bericht toch gewoon de uefa of financiële of knvb kunnen toch zo even mee kijken
  • 5 Aug 2021 om 19:41
    Ik denk niet dat twente hier de stekker uit gaat trekken. Cleonise is gewoon een speler die over een aantal jaar geld in het laadje gaat brengen voor twente. Zulke spelers vind je niet snel voor weinig.
  • 5 Aug 2021 om 19:39
    • Quote van 5 Aug 2021 om 19:28
      Nee want juridisch gezien hebben ze geen poot om op te staan als ze toch moeten betalen. Zou ontzettend jammer zijn. Maar ik denk wel dat dit goed komt.
    Tja beter te duur dan niet te koop toch? Snap deze soap wel hoor maar als het echt een versterking is dan Lappe. Anderson Berghuis enz allemaal meevallers maar abwarten wie de stiefste kop hef
  • 5 Aug 2021 om 19:35
    • Quote van 5 Aug 2021 om 19:29
      Naar als er geen opleidingsvergoeding afgesproken is hoef je dat toch sowieso niet te betalen of is dat by default geregeld?
    Dat is volgens mij* en ik kan me hierin vergissen* by default. Werkt volgens mij bij de meeste clubs zo.
  • 5 Aug 2021 om 19:34
    • Quote van 5 Aug 2021 om 19:29
      Naar als er geen opleidingsvergoeding afgesproken is hoef je dat toch sowieso niet te betalen of is dat by default geregeld?
    Is een vaste regel
  • 5 Aug 2021 om 19:29
    • Quote van 5 Aug 2021 om 19:28
      Nee want juridisch gezien hebben ze geen poot om op te staan als ze toch moeten betalen. Zou ontzettend jammer zijn. Maar ik denk wel dat dit goed komt.
    Naar als er geen opleidingsvergoeding afgesproken is hoef je dat toch sowieso niet te betalen of is dat by default geregeld?
  • 5 Aug 2021 om 19:28
    • Quote van 5 Aug 2021 om 19:25
      Pff dat zou balen zijn, dit is echt een potentieel goudmijntje van wat ik er tot nu toe van heb gezien. Kunnen ze niet gewoon dit alsnog laten doorgaan, het is nu toch bekend dat ze een mondelinge toezegging hebben?!
    Nee want juridisch gezien hebben ze geen poot om op te staan als ze toch moeten betalen. Zou ontzettend jammer zijn. Maar ik denk wel dat dit goed komt.
  • 5 Aug 2021 om 19:25
    Pff dat zou balen zijn, dit is echt een potentieel goudmijntje van wat ik er tot nu toe van heb gezien. Kunnen ze niet gewoon dit alsnog laten doorgaan, het is nu toch bekend dat ze een mondelinge toezegging hebben?!
  • 5 Aug 2021 om 19:15
    Hoop dat dit nog doorgaat