FC Twente walgt van FC Utrecht-fans: ''Gooiden bekers met urine''

34
FC Twente walgt van FC Utrecht-fans: ''Gooiden bekers met urine''

FC Twente is klaar met het wangedrag van supporters in het uitvak, zo weet Leon ten Voorde te melden. Bij de thuiswedstrijd tegen FC Utrecht vertrokken sommige FC Twente-fans op de 1e ring zelfs naar huis vanwege de overlast.

"In De Grolsch Veste is er nauwelijks een afscheiding tussen het uitvak en de plekken beneden, waardoor supporters van de tegenpartij in tegenstelling tot veel andere stadion een uitstekend zicht hebben op het veld", schrijft de verslaggever op de website van Tubantia. 

"Het nadeel is dat kwaadwillenden vanaf de tweede ring bijna vrij spel hebben", constateert hij. "Volgens de Enschedese club vulden supporters van Utrecht plastic bekers met urine die ze vervolgens naar beneden gooiden. Ook werd er regelmatig met bier gesmeten", aldus Ten Voorde. 

"Bij FC Twente wordt er nu gekeken hoe men de vakken beter kan scheiden", vervolgt de clubwatcher. "Te denken valt onder meer aan netten. De club neemt dezer dagen contact op met de supporters die door het wangedrag van de Utrecht-fans zijn verjaagd van hun plekken", besluit Ten Voorde. 

34 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Sep 2021 om 21:09
    • Quote van 13 Sep 2021 om 18:46
      Dus moet je die paar er consequent uitfilteren. War mij betreft krijg je15 jaar stadionverbod als je lef hebt urine over kinderen heen te gooien. Er zullen altijd dwazen blijven die rare dingen blijven doen. Maar denk dat de utrechtsupporter met enig besef wel twee keer nadenkt als hij hoort dat zijn kameraden 15 jaar niet meemogen na zo’n actie. En nog belangrijker, vervod moet gelden voor alle stadions
    Graag ook met meldingsplicht. Anders is het zo lek als een mandje. Als je zo stoer bent om met urine naar een kindervak te gooien reis je maar op alle speeldagen van je club stad en land af om je in de meest afgelegen uithoeken van het land op een politiebureau te melden.
  • 13 Sep 2021 om 20:55
    • Quote van 13 Sep 2021 om 18:46
      Dus moet je die paar er consequent uitfilteren. War mij betreft krijg je15 jaar stadionverbod als je lef hebt urine over kinderen heen te gooien. Er zullen altijd dwazen blijven die rare dingen blijven doen. Maar denk dat de utrechtsupporter met enig besef wel twee keer nadenkt als hij hoort dat zijn kameraden 15 jaar niet meemogen na zo’n actie. En nog belangrijker, vervod moet gelden voor alle stadions
    Zou inderdaad mooi zijn als je het zo zou kunnen oplossen
  • 13 Sep 2021 om 18:46
    • Quote van 13 Sep 2021 om 15:50
      Omdat er altijd een bepaalde groep is die het verpesten voor de rest. En dus word je bij uitwedstrijden in een hok gedrukt omdat dat groepje zich niet gedraagt. Als ik een uitwedstrijd bezoek accepteer ik dat maar gewoon omdat het blijkbaar nodig is voor die paar.
    Dus moet je die paar er consequent uitfilteren. War mij betreft krijg je15 jaar stadionverbod als je lef hebt urine over kinderen heen te gooien. Er zullen altijd dwazen blijven die rare dingen blijven doen. Maar denk dat de utrechtsupporter met enig besef wel twee keer nadenkt als hij hoort dat zijn kameraden 15 jaar niet meemogen na zo’n actie. En nog belangrijker, vervod moet gelden voor alle stadions
  • 13 Sep 2021 om 18:46
    • Quote van 13 Sep 2021 om 15:50
      Omdat er altijd een bepaalde groep is die het verpesten voor de rest. En dus word je bij uitwedstrijden in een hok gedrukt omdat dat groepje zich niet gedraagt. Als ik een uitwedstrijd bezoek accepteer ik dat maar gewoon omdat het blijkbaar nodig is voor die paar.
    Dus moet je die paar er consequent uitfilteren. War mij betreft krijg je15 jaar stadionverbod als je lef hebt urine over kinderen heen te gooien. Er zullen altijd dwazen blijven die rare dingen blijven doen. Maar denk dat de utrechtsupporter met enig besef wel twee keer nadenkt als hij hoort dat zijn kameraden 15 jaar niet meemogen na zo’n actie. En nog belangrijker, vervod moet gelden voor alle stadions
  • 13 Sep 2021 om 18:24
    • Quote van 13 Sep 2021 om 16:08
      Ben het met je eens hoor, zou niet nodig moeten zijn
    Gewoon statement maken tegen uitsupporters. Bij constatering vh gooien van urine of bier en dergelijke > meteen uitvak ontruimen en terugsturen.
  • 13 Sep 2021 om 18:01
    • Quote van 13 Sep 2021 om 16:01
      Hoe lastig is het voor FC Twente om Utrecht het volgende seizoen te berichten dat die imbeciele supporters niet welkom zijn op basis van hetgeen dit weekend gebeurt is? Waarom honderden duperen voor een handjevol imbecielen uit de Domstad?


    Precies. Utrecht heeft een jaar de tijd om de daders op te sporen en een sv te geven en dat terug te koppelen aan FCT. Als Utrecht meewerkt leiden hun goedwillende fans en supporters van andere clubs er niet onder. Doet Utrecht niets dan blijven hun supporters maar een jaartje of wat allemaal weg.
  • 13 Sep 2021 om 16:19
    • Quote van 13 Sep 2021 om 16:06
      Daarom stelde Pieter post de glazen schermen dus voor. Ik neem aan dat ze niet allemaal met urine gegooid hebben.
    Ware het niet dat Pieter geen benul heeft van de kosten en zelf geen uitwedstrijden bezoekt of ooit heeft bezocht.....
  • 13 Sep 2021 om 16:08
    • Quote van 13 Sep 2021 om 16:01
      Hoe lastig is het voor FC Twente om Utrecht het volgende seizoen te berichten dat die imbeciele supporters niet welkom zijn op basis van hetgeen dit weekend gebeurt is? Waarom honderden duperen voor een handjevol imbecielen uit de Domstad?


    Ben het met je eens hoor, zou niet nodig moeten zijn
  • 13 Sep 2021 om 16:06
    • Quote van 13 Sep 2021 om 16:01
      Hoe lastig is het voor FC Twente om Utrecht het volgende seizoen te berichten dat die imbeciele supporters niet welkom zijn op basis van hetgeen dit weekend gebeurt is? Waarom honderden duperen voor een handjevol imbecielen uit de Domstad?


    Daarom stelde Pieter post de glazen schermen dus voor. Ik neem aan dat ze niet allemaal met urine gegooid hebben.
  • 13 Sep 2021 om 16:01
    • Quote van 13 Sep 2021 om 15:50
      Omdat er altijd een bepaalde groep is die het verpesten voor de rest. En dus word je bij uitwedstrijden in een hok gedrukt omdat dat groepje zich niet gedraagt. Als ik een uitwedstrijd bezoek accepteer ik dat maar gewoon omdat het blijkbaar nodig is voor die paar.
    Hoe lastig is het voor FC Twente om Utrecht het volgende seizoen te berichten dat die imbeciele supporters niet welkom zijn op basis van hetgeen dit weekend gebeurt is? Waarom honderden duperen voor een handjevol imbecielen uit de Domstad?


  • 13 Sep 2021 om 15:50
    • Quote van 13 Sep 2021 om 15:42
      Waarom wel Pieter en wat kost zoiets? Word jij graag als vee behandeld en in een kooi gestopt? Jij weet niet hoe het voelt in zo'n benauwd hok te zitten....vooral wanneer de temperaturen + 22° Celsius aantikken.....
    Omdat er altijd een bepaalde groep is die het verpesten voor de rest. En dus word je bij uitwedstrijden in een hok gedrukt omdat dat groepje zich niet gedraagt. Als ik een uitwedstrijd bezoek accepteer ik dat maar gewoon omdat het blijkbaar nodig is voor die paar.
  • 13 Sep 2021 om 15:42
    • Quote van 13 Sep 2021 om 15:20
      Waarom er geen plastic scherm voorlangs trekken net als bij Groningen en nac.
    Waarom wel Pieter en wat kost zoiets? Word jij graag als vee behandeld en in een kooi gestopt? Jij weet niet hoe het voelt in zo'n benauwd hok te zitten....vooral wanneer de temperaturen + 22° Celsius aantikken.....
  • 13 Sep 2021 om 15:25
    Dom volk daar in die Domstad, altijd gesodemieter met die lui. Erge is dat die FCU supporters altijd anderen de schuld geven, ben benieuwd hoe ze zich hieruit lullen:-)
  • 13 Sep 2021 om 15:20
    • Quote van 13 Sep 2021 om 14:27
      Stelletje smeerpijpen. Volgend seizoen weren.
      Maar ik heb ook nooit gesnapt waarom ze het uitvak gingen verplaatsen. Zat toch prima in de hoek waar het zat. Maar dat zal wel weer met de capaciteit te maken hebben.
    Waarom er geen plastic scherm voorlangs trekken net als bij Groningen en nac.
  • 13 Sep 2021 om 15:14
    • Quote van 13 Sep 2021 om 13:37
      Vroeger heb ik ook met mijn zoontje in dat vak gezeten. Toen begreep ik al niet waarom ze het uitvak boven het ouder en kind vak positioneren. Dit is iets voor Fct om over na te denken . Daarnaast vind ik dat KNVB hard op moet treden tegen Utrecht. Beker urine is wel zo goor en zoveel kwalijker dan een bekers bier. Aanpakken die hap en graag ook in de media! Bij Fct staat het altijd meteen overal in grote letter terwijl ik bijna nooit wat lees over anderen clubs.
    Idd Twente moet belang eigen supporters voorop stellen. Utrecht supporters blijven maar thuis
  • 13 Sep 2021 om 14:27
    Stelletje smeerpijpen. Volgend seizoen weren.
    Maar ik heb ook nooit gesnapt waarom ze het uitvak gingen verplaatsen. Zat toch prima in de hoek waar het zat. Maar dat zal wel weer met de capaciteit te maken hebben.
  • 13 Sep 2021 om 13:40
    • Quote van 13 Sep 2021 om 13:13
      Plastic ervoor klaar, utrecht volgend jaar weren nog 1 x zon geintje en voor altijd ban, verschillende stadions hebben plexiglas dus dan hier ook
    Kosten?

    Gewoon het volgende seizoen geen uitsupporters van Utrecht toelaten als reactie op deze imbeciele actie. Daar pak je deze idioten mee. Niet met een plasticwandje die tevens het plezier ontneemt van goedwillende uitsupporters.


    Ik waardeer deze gastvrijheid juist wel en daarnaast moet je goedwillende uitsupporters niet gaan duperen door toedoen van totaal onbekende imbecielen......
  • 13 Sep 2021 om 13:37
    Vroeger heb ik ook met mijn zoontje in dat vak gezeten. Toen begreep ik al niet waarom ze het uitvak boven het ouder en kind vak positioneren. Dit is iets voor Fct om over na te denken . Daarnaast vind ik dat KNVB hard op moet treden tegen Utrecht. Beker urine is wel zo goor en zoveel kwalijker dan een bekers bier. Aanpakken die hap en graag ook in de media! Bij Fct staat het altijd meteen overal in grote letter terwijl ik bijna nooit wat lees over anderen clubs.
  • 13 Sep 2021 om 13:33
    • Quote van 13 Sep 2021 om 13:06
      Zo'n net plaatsen helpt vlg mij niet tegen urine,ma kan t mis hebben!
    Als je een volle beker urine in het net gooit, weet ik niet of je vrienden maakt met de eerste rijen van het uitval. Lost het probleem zich vanzelf op:)
  • 13 Sep 2021 om 13:28
    En waarom zet je uitsupporters op de 2de ring uberhaupt, zet ze dan onder, of zoals ik eerder al zei, plexiglas ervoor
  • 13 Sep 2021 om 13:28
    En waarom zet je uitsupporters op de 2de ring uberhaupt, zet ze dan onder, of zoals ik eerder al zei, plexiglas ervoor
  • 13 Sep 2021 om 13:24
    Dat is echt te ranzig, en daar onder zitten volgens mij voornamelijk gezinnen met kinderen. Leuk hoor zo’n open vak en graag willen laten zien dat we een gastvrije club. Maar niet ten koste van je eigen supporters die dan maar moeten besluiten om naar huis te gaan. Plastic wand ervoor, afgelopen met die onzin. Dan maar niet gastvrij, kom je maar niet.
  • 13 Sep 2021 om 13:24
    Dat is echt te ranzig, en daar onder zitten volgens mij voornamelijk gezinnen met kinderen. Leuk hoor zo’n open vak en graag willen laten zien dat we een gastvrije club. Maar niet ten koste van je eigen supporters die dan maar moeten besluiten om naar huis te gaan. Plastic wand ervoor, afgelopen met die onzin. Dan maar niet gastvrij, kom je maar niet.
  • 13 Sep 2021 om 13:13
    Plastic ervoor klaar, utrecht volgend jaar weren nog 1 x zon geintje en voor altijd ban, verschillende stadions hebben plexiglas dus dan hier ook
  • 13 Sep 2021 om 13:06
    Zo'n net plaatsen helpt vlg mij niet tegen urine,ma kan t mis hebben!
  • 13 Sep 2021 om 13:05
    Stel ratten zijn het
  • 13 Sep 2021 om 13:05
    Stel ratten zijn het
  • 13 Sep 2021 om 12:45
    Gewoon wat duiven loslaten boven de Galgenwaard
  • 13 Sep 2021 om 12:15
    Jammer en achterlijk. Want inderdaad bij Twente is het zicht mooi in het uitvak, maar als je zelf afreist richting Venlo( nu verbeterd) of Leeuwarden klaag je ook van te voren want je weet van het zicht. Als je als uitsupporter je dan zo gigantisch misdraagt in het uitvak vraag je er ook om en dat moeten we met zn allen niet willen. Zelfde geld voor stenen gooien vanaf het treinspoor, spreek een confrontatie af als je hem wilt.
  • 13 Sep 2021 om 11:57
    Sorry hoor enigste goede was geweest het vak gelijk ontruimen door ME en hup hup terug waar het weg komt. Het was echt erg voor woorden hoe de stewards hier mee omgingen als ik hoofd van de stewards was dan was vak gelijk leeg gehaald alle Utrechters retour afzender en fc utrecht de rekening sturen
  • 13 Sep 2021 om 11:56
    Bekers met Zeik in een kindervak gooien......wat een helden! Met de piele tussen de bankschroef voor deze zwijnen.
  • 13 Sep 2021 om 11:46
    Zet maar een muur van beton voor dat uitvak. Er moet echt wat aan gedaan worden want de Twente-supporters die aan die kant zitten zijn ook best vaak families met kinderen. Dat tuig uit Utrecht mag hangen wmb. Mooi dat we de drie punten hebben gepakt