Ten Voorde onthult: ''Ze wilden hem in de zomer graag verkopen''

10
Ten Voorde onthult: ''Ze wilden hem in de zomer graag verkopen''

FC Twente won zaterdag in de Grolsch Veste met 1-0 van FC Utrecht en Mees Hilgers speelde negentig minuten mee bij de club uit Enschede. Leon ten Voorde laat in de podcast De Ballen Verstand weten waarom Dario Dumic niet werd opgesteld. 

"De opstelling was best wel verrassend, want Jans koos voor Mees Hilgers terwijl mensen hadden verwacht dat Dumic zou gaan spelen", blikt hij terug. "Ik denk dat Hilgers speelde omdat hij veel sneller is dan Dumic. Het is natuurlijk ook wel een signaal naar Dumic", constateert Ten Voorde. 

"Vanaf vorig seizoen zijn ze eigenlijk op zoek geweest naar een nieuwe centrale verdediger en die hebben ze in de vorm van Pröpper gehaald", vervolgt hij. "Eigenlijk, en dat zeggen ze niet hardop, wilden ze Dumic in de zomer graag verkopen. Dat is niet gebeurd en Dumic zit er nog steeds. Die is vervolgens zelf ziek geworden, is nu weer fit en ze kiezen bij FC Twente voor Hilgers. Dat is wel een heel duidelijk signaal." 

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Sep 2021 om 07:21
    • Quote van 14 Sep 2021 om 00:49
      Dat Cambuur eruit zou springen had vooraf ook vrijwel niemand verwacht, het jaar daarvoor eindigden ze namelijk slechts als 10e.
    Cambuur het afgelopen jaar bedoelde ik. Maar precies wat je nu zegt is wat ik bedoel.
  • 14 Sep 2021 om 00:49
    • Quote van 13 Sep 2021 om 22:56
      Sorry 7e inderdaad en ja ik vind de kkd erg wisselvallig en een aantal ploegen willen graag terug. Maar laten het ook vaak na in de wedstrijden. Normaal zijn er wel ploegen die eruit springen zoals cambuur. Maar dit jaar? Durf ik dat niet te zeggen En normaal check ik die dingen overigens altijd na puur voor de zekerheid en het is niet voor het eerst dat ploegen die bij de winterstop niet lijken te promoveren dit toch doen. Dus ja de KKD is wel degelijk zo wisselvallig om meerdere redenen. Word wel vaker daar pas na de winter echt duidelijk wie daar aanspraak op gaat maken. Al was cambuur wel dermate goed dat je die al snel wel op kon schrijven als grootste kandidaat.
    Dat Cambuur eruit zou springen had vooraf ook vrijwel niemand verwacht, het jaar daarvoor eindigden ze namelijk slechts als 10e.
  • 13 Sep 2021 om 22:56
    • Quote van 13 Sep 2021 om 22:36
      GAE stond in de winterstop helemaal geen 14e, maar gewoon keurig op de 7e plek. Misschien eerste even de feiten checken voordat je iets roept.
      Je eindigt in de eerste divisie hoe dan ook echt niet zomaar vanuit het niets als 2e. Ploegen als FC Oss of MVV worden in de KKD geen kampioen, zo onvoorspelbaar is de KKD nu ook weer niet.
    Sorry 7e inderdaad en ja ik vind de kkd erg wisselvallig en een aantal ploegen willen graag terug. Maar laten het ook vaak na in de wedstrijden. Normaal zijn er wel ploegen die eruit springen zoals cambuur. Maar dit jaar? Durf ik dat niet te zeggen En normaal check ik die dingen overigens altijd na puur voor de zekerheid en het is niet voor het eerst dat ploegen die bij de winterstop niet lijken te promoveren dit toch doen. Dus ja de KKD is wel degelijk zo wisselvallig om meerdere redenen. Word wel vaker daar pas na de winter echt duidelijk wie daar aanspraak op gaat maken. Al was cambuur wel dermate goed dat je die al snel wel op kon schrijven als grootste kandidaat.
  • 13 Sep 2021 om 22:36
    • Quote van 13 Sep 2021 om 22:12
      Die hele Kkd is erg grimmig en wisselvallig. 1 moment beslist een wedstrijd en of dat nou in minuut 2 of 80 is maakt niet zoveel uit. Is daardoor erg lastig te voorspellen. Maar de graafschap is daar een mooi voorbeeld van een week of 2 3 geleden speelden ze best behoorlijk en dan zie je ze tegen volendam best goed beginnen. Dat zakte wat weg en toen liep volendam erover heen. Ik moet zeggen ik volg het de ene week meer als een ander. Maar van wat ik gezien heb schat ik die kansen voor Emmen en graafschap zeker niet hoog in. Maar dat past perfect bij de KKD. GAE stond in de winterstop 14e en spelen nu eredivisie en de graafschap had 3 keer 2e kunnen worden en promoverenen directeen zelfs via de play offswilhet niet. Dat zegt eigenlijk alles
    GAE stond in de winterstop helemaal geen 14e, maar gewoon keurig op de 7e plek. Misschien eerste even de feiten checken voordat je iets roept.
    Je eindigt in de eerste divisie hoe dan ook echt niet zomaar vanuit het niets als 2e. Ploegen als FC Oss of MVV worden in de KKD geen kampioen, zo onvoorspelbaar is de KKD nu ook weer niet.
  • 13 Sep 2021 om 22:12
    • Quote van 13 Sep 2021 om 22:02
      Hé fragie volg jij de keukenkampioen divisie nog een beetje? Zat er net eff doorheen te spitten maar poh de graafschap of een Emmen die komen nog lang niet terug in de eredivisie
    Die hele Kkd is erg grimmig en wisselvallig. 1 moment beslist een wedstrijd en of dat nou in minuut 2 of 80 is maakt niet zoveel uit. Is daardoor erg lastig te voorspellen. Maar de graafschap is daar een mooi voorbeeld van een week of 2 3 geleden speelden ze best behoorlijk en dan zie je ze tegen volendam best goed beginnen. Dat zakte wat weg en toen liep volendam erover heen. Ik moet zeggen ik volg het de ene week meer als een ander. Maar van wat ik gezien heb schat ik die kansen voor Emmen en graafschap zeker niet hoog in. Maar dat past perfect bij de KKD. GAE stond in de winterstop 14e en spelen nu eredivisie en de graafschap had 3 keer 2e kunnen worden en promoverenen directeen zelfs via de play offswilhet niet. Dat zegt eigenlijk alles
  • 13 Sep 2021 om 22:02
    • Quote van 13 Sep 2021 om 21:30
      Jullio en hilgers zouden voor die rechts centrale positie moeten gaan propper voor ernaast en ik zou zeggen probeer everink eens in wedstrijd verband. Puur om verschillen te zien tussen troupee en everink. Ze hebben beide hun min punten en de plus punten. Maar troupee maakt het ons echt vaak moeilijk en of propper daar nu staat of hilgers. Lijkt voor troupee niet zoveel uit te maken. Is soms te achteloos in zijn passing en staat eigenlijk zo vaak uit positie en kan het zelf niet herstellen zoals een oosterwolde dit wel kan bijvoorbeeld. Maar types als propper hem eigelijk zouden moeten zeggen waar hij het best kan gaan staan.
    Hé fragie volg jij de keukenkampioen divisie nog een beetje? Zat er net eff doorheen te spitten maar poh de graafschap of een Emmen die komen nog lang niet terug in de eredivisie
  • 13 Sep 2021 om 21:53
    Ik vond hilgers echt een goeie pot spelen won verl duels speelde slim en dat heeft zeker te maken met de man naast hem
  • 13 Sep 2021 om 21:30
    • Quote van 13 Sep 2021 om 21:13
      Ik vond Mees vorig seizoen al beter.
    Jullio en hilgers zouden voor die rechts centrale positie moeten gaan propper voor ernaast en ik zou zeggen probeer everink eens in wedstrijd verband. Puur om verschillen te zien tussen troupee en everink. Ze hebben beide hun min punten en de plus punten. Maar troupee maakt het ons echt vaak moeilijk en of propper daar nu staat of hilgers. Lijkt voor troupee niet zoveel uit te maken. Is soms te achteloos in zijn passing en staat eigenlijk zo vaak uit positie en kan het zelf niet herstellen zoals een oosterwolde dit wel kan bijvoorbeeld. Maar types als propper hem eigelijk zouden moeten zeggen waar hij het best kan gaan staan.
  • 13 Sep 2021 om 21:13
    • Quote van 13 Sep 2021 om 20:24
      Hilgers is nu al beter dan Dumic
    Ik vond Mees vorig seizoen al beter.
  • 13 Sep 2021 om 20:24
    Hilgers is nu al beter dan Dumic
Friday 1 October 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›