Van Wissing verbaasd over niet-gevaccineerde Smal: ''Zó oliedom''

110
Van Wissing verbaasd over niet-gevaccineerde Smal: ''Zó oliedom''

Tijmen van Wissing begrijpt niet dat bepaalde spelers van FC Twente zich niet laten vaccineren. Gijs Smal liet zich bijvoorbeeld niet vaccineren. 

"Wat moet je nou met zo'n Oosterwolde en Smal? Wat moet je nou met Smal, zo'n jongen die zich niet laat vaccineren? Die is dan 'ziek'. Ik vind dus dat dat niet kan, bij een teamsport waar je voor miljoenen speelt, waar je bij een bedrijf zit, waar je wekelijks moet presteren", vertelt Van Wissing bij De Oosttribune van RTV Oost.

Heeft Van Wissing zich laten vaccineren? "Ja, uiteraard. Ik vind de knulligheid van de argumenten waarmee mensen soms komen om zich niet te laten vaccineren: ik heb geen tijd, ik ben bang voor oorsuizen, stupide houdingen."

"Ik moet die discussie niet oplaaien, want daar kom je niet uit in een paar minuten", vervolgt de journalist. "Maar dan zit je midden in het seizoen, dan sta je linksback en dan heb je daar je kans gekregen en je hebt vorig jaar niet alles gespeeld. Dat vind ik dus zó oliedom. Maar er zijn er meer hoor. Ik gaf nu Smal als voorbeeld", aldus Van Wissing.

Door zich niet te laten vaccineren kunnen spelers hun basisplek kwijtraken. "De consequentie kan nu zijn dat Sadilek de komende tijd linksback is, want Brama deed het goed en Zerrouki ook", besluit Van Wissing.

110 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Sep 2021 om 07:50
    • Quote van 16 Sep 2021 om 23:33
      Kunnen we stoppen met meningen te delen. Hoe je het went of keert, de een is voor vaccineren en de andere tegen. Bij elke groep zijn wel argumenten die hout snijden. Maar in bijna heel Europa geldt een corona pas, waarbij gevaccineerden en mensen die corona hebben gehad, kunnen laten zien dat ze in elk geval op papier coronavrij zijn. Dan kun je moeilijk doen dat je niet overal naar binnen mag of dat je je onlangs hebt laten testen en tevens vrij bent van Corona. Wat is het verschil? Laat iedereen zijn eigen keuze hierin maken, maar sta niet te roeptoeteren, dat je niks kunt in NL. Het geldt dus bijna in heel West-Europa.
    +1
  • 16 Sep 2021 om 23:33
    Kunnen we stoppen met meningen te delen. Hoe je het went of keert, de een is voor vaccineren en de andere tegen. Bij elke groep zijn wel argumenten die hout snijden. Maar in bijna heel Europa geldt een corona pas, waarbij gevaccineerden en mensen die corona hebben gehad, kunnen laten zien dat ze in elk geval op papier coronavrij zijn. Dan kun je moeilijk doen dat je niet overal naar binnen mag of dat je je onlangs hebt laten testen en tevens vrij bent van Corona. Wat is het verschil? Laat iedereen zijn eigen keuze hierin maken, maar sta niet te roeptoeteren, dat je niks kunt in NL. Het geldt dus bijna in heel West-Europa.
  • 16 Sep 2021 om 22:01
    • Quote van 16 Sep 2021 om 13:06
      1 seconde een code laten zien is wel even iets anders dan elke dag moeten testen voor je iets wil ondernemen. Waarom hou je je van de domme?
    Het grootste deel van degenen die zich niet willen laten vaccineren (en daar zullen best uitzonderingen op zijn) hebben zich afgelopen anderhalf jaar het minst aangetrokken van de maatregelen. Van schijt-aan-coronafeestjes tot 'koffiedrinken' en avondklokrellen. Voor hen is het hypocriet om het nu over discriminatie te hebben.
  • 16 Sep 2021 om 14:12
    • Quote van 16 Sep 2021 om 13:51
      in de korte tijd dat vestifals 1 dag open mochten, tijdje terug, mocht je naar binnen als je getest was..grootste spreaders toen m.n.in Eschede.
    Klopt, omdat er valse QR codes en/of testresultaten gedeeld werden....
  • 16 Sep 2021 om 13:59
    • Quote van 16 Sep 2021 om 13:53
      is al in Frankrijk en Duitsland en word goed gehandhaafd..geen enkel probleem daar..
    Dit beleid geldt straks wereldwijd Meelzak en Nederland was niet het eerste land met invoering van die pas..........
  • 16 Sep 2021 om 13:53
    • Quote van 16 Sep 2021 om 13:35
      Je elke dag moeten laten testen is ook een keuze. Dat hoeft namelijk niet als je die pas hebt.
    is al in Frankrijk en Duitsland en word goed gehandhaafd..geen enkel probleem daar..
  • 16 Sep 2021 om 13:51
    • Quote van 16 Sep 2021 om 13:35
      Je elke dag moeten laten testen is ook een keuze. Dat hoeft namelijk niet als je die pas hebt.
    in de korte tijd dat vestifals 1 dag open mochten, tijdje terug, mocht je naar binnen als je getest was..grootste spreaders toen m.n.in Eschede.
  • 16 Sep 2021 om 13:35
    • Quote van 16 Sep 2021 om 13:06
      1 seconde een code laten zien is wel even iets anders dan elke dag moeten testen voor je iets wil ondernemen. Waarom hou je je van de domme?
    Je elke dag moeten laten testen is ook een keuze. Dat hoeft namelijk niet als je die pas hebt.
  • 16 Sep 2021 om 13:33
    • Quote van 16 Sep 2021 om 12:01
      Dat eerste gedeelte weet ik ook wel maar de Coronapas is zuivere discriminatie. Niet meer spontaan een terrasje kunnen pakken of een kroeg binnen kunnen lopen omdat je een keuze voor je eigen lichaam maakt is zuivere discriminatie. Gelukkig kunnen gemeentes dit nooit handhaven want vele horecaondernemers besluiten om hier niet mee akkoord te gaan en niet te gaan controleren. De mensen die het een jaar geleden over deze Coronapas hadden werden voor wappies uitgemaakt en nu is het realiteit.
    Elke keuze kent consequenties Dennis. Dat weet jij ook. Dat het niet altijd zo gaat en kan gaan zoals iemand dat wil of wenst, dat kun je slechts accepteren want het veranderd niet........
  • 16 Sep 2021 om 13:26
    • Quote van 16 Sep 2021 om 11:44
      Niet om het gehele beleid goed te praten, maar om zaken recht te trekken. Ja gevaccineerde mensen kunnen nog ziek worden, maar kleinere kans en minder ziek. En ja gevaccineerde mensen kunnen het verspreiden, maar ook daar een kleinere kans. En in mijn ogen is dat voldoende voor de invoering van de coronapas. Nee ik ben het niet volledig eens met alles wat de regering nu doet, maar een groot deel valt te begrijpen.
    En dit beleid geldt niet alleen in Nederland en Nederland was niet de eerste met de invoering van de Coronapas. Het is een kwestie van tijd voordat de Coronapas wereldwijd ingevoerd is.
  • 16 Sep 2021 om 13:24
    • Quote van 16 Sep 2021 om 11:01
      Dit uitleggen lijkt geen enkele zin te hebben. Een aantal mensen hier hebben een enorm bord voor de kop en wringen zich in de raarste bochten om dit beleid nog goed te praten.
    Waar praat ik het goed? Ik accepteer dit beleid inzake de Corona omdat ik het aan heb zien komen.


    Juist diegenen die nu het hardst gillen omdat zij dit beleid hekelen hebben imo al die tijd de kop in het zand gestoken en een plaat voor de kop gehad Dennis..........
  • 16 Sep 2021 om 13:09
    • Quote van 16 Sep 2021 om 13:06
      1 seconde een code laten zien is wel even iets anders dan elke dag moeten testen voor je iets wil ondernemen. Waarom hou je je van de domme?
    Ik hou mij niet van de domme. Ik blijf van mening dat vaccineren een vrije keuze is. Maar wel een keuze met gevolgen. Wil je de prik niet, geen probleem, maar dan is testen het gevolg.
  • 16 Sep 2021 om 13:06
    • Quote van 16 Sep 2021 om 13:01
      Niet doen alsof alleen ongevaccineerden nadelen hebben. Niet meer spontaan een kroeg kunnen pakken kan niemand meer. Iedereen heeft er iets voor moeten doen en iedereen moet een code laten zien. En de keuze is aan jou hoe je die code wilt krijgen. Heeft niets met discriminatie te maken maar met je eigen keuze.
    1 seconde een code laten zien is wel even iets anders dan elke dag moeten testen voor je iets wil ondernemen. Waarom hou je je van de domme?
  • 16 Sep 2021 om 13:04
    • Quote van 16 Sep 2021 om 08:24
      Maan wat lul je nou. Tis allemaal flauwekul. 85% moet gevaccineerd zijn. Nu bedenken ze weer vanalles terwijl ze totaal onlogische keuzes maken. Wij als gevaccineerden verspreiden corona ook. We worden alleen minder ziek. Hebben dus ook minder door dat we verspreiders zijn. Wil je het goed doen dan zal je dus bij iedereen testen voor toegang moeten toepassen. Die coronapas zegt helemaal niets. Het zorgt alleen maar voor verdeeldheid en gebrek aan verdraagzaamheid binnen onze samenleving. Dat is nog veel schadelijker voor onze samenleving.
    Ten tijde van de vaccinaties heb ik heel bewust gekozen om zonder beperkingen te kunnen reizen. Het ging mij hierbij niet om het wel of niet ziek kunnen worden door Corona. Wel of niet ziek kunnen worden door Corona, of in mindere mate, daar heb je als individu toch geen invloed op.....
  • 16 Sep 2021 om 13:01
    • Quote van 16 Sep 2021 om 12:01
      Dat eerste gedeelte weet ik ook wel maar de Coronapas is zuivere discriminatie. Niet meer spontaan een terrasje kunnen pakken of een kroeg binnen kunnen lopen omdat je een keuze voor je eigen lichaam maakt is zuivere discriminatie. Gelukkig kunnen gemeentes dit nooit handhaven want vele horecaondernemers besluiten om hier niet mee akkoord te gaan en niet te gaan controleren. De mensen die het een jaar geleden over deze Coronapas hadden werden voor wappies uitgemaakt en nu is het realiteit.
    Niet doen alsof alleen ongevaccineerden nadelen hebben. Niet meer spontaan een kroeg kunnen pakken kan niemand meer. Iedereen heeft er iets voor moeten doen en iedereen moet een code laten zien. En de keuze is aan jou hoe je die code wilt krijgen. Heeft niets met discriminatie te maken maar met je eigen keuze.
  • 16 Sep 2021 om 12:51
    • Quote van 16 Sep 2021 om 10:18
      dat iedereen het krijgt of dat je alsnog besmet lunt raken?
    Of je in die korte tussentijd besmettelijk kan worden.
  • 16 Sep 2021 om 12:01
    • Quote van 16 Sep 2021 om 11:44
      Niet om het gehele beleid goed te praten, maar om zaken recht te trekken. Ja gevaccineerde mensen kunnen nog ziek worden, maar kleinere kans en minder ziek. En ja gevaccineerde mensen kunnen het verspreiden, maar ook daar een kleinere kans. En in mijn ogen is dat voldoende voor de invoering van de coronapas. Nee ik ben het niet volledig eens met alles wat de regering nu doet, maar een groot deel valt te begrijpen.
    Dat eerste gedeelte weet ik ook wel maar de Coronapas is zuivere discriminatie. Niet meer spontaan een terrasje kunnen pakken of een kroeg binnen kunnen lopen omdat je een keuze voor je eigen lichaam maakt is zuivere discriminatie. Gelukkig kunnen gemeentes dit nooit handhaven want vele horecaondernemers besluiten om hier niet mee akkoord te gaan en niet te gaan controleren. De mensen die het een jaar geleden over deze Coronapas hadden werden voor wappies uitgemaakt en nu is het realiteit.
  • 16 Sep 2021 om 11:44
    • Quote van 16 Sep 2021 om 11:01
      Dit uitleggen lijkt geen enkele zin te hebben. Een aantal mensen hier hebben een enorm bord voor de kop en wringen zich in de raarste bochten om dit beleid nog goed te praten.
    Niet om het gehele beleid goed te praten, maar om zaken recht te trekken. Ja gevaccineerde mensen kunnen nog ziek worden, maar kleinere kans en minder ziek. En ja gevaccineerde mensen kunnen het verspreiden, maar ook daar een kleinere kans. En in mijn ogen is dat voldoende voor de invoering van de coronapas. Nee ik ben het niet volledig eens met alles wat de regering nu doet, maar een groot deel valt te begrijpen.
  • 16 Sep 2021 om 11:01
    • Quote van 16 Sep 2021 om 08:24
      Maan wat lul je nou. Tis allemaal flauwekul. 85% moet gevaccineerd zijn. Nu bedenken ze weer vanalles terwijl ze totaal onlogische keuzes maken. Wij als gevaccineerden verspreiden corona ook. We worden alleen minder ziek. Hebben dus ook minder door dat we verspreiders zijn. Wil je het goed doen dan zal je dus bij iedereen testen voor toegang moeten toepassen. Die coronapas zegt helemaal niets. Het zorgt alleen maar voor verdeeldheid en gebrek aan verdraagzaamheid binnen onze samenleving. Dat is nog veel schadelijker voor onze samenleving.
    Dit uitleggen lijkt geen enkele zin te hebben. Een aantal mensen hier hebben een enorm bord voor de kop en wringen zich in de raarste bochten om dit beleid nog goed te praten.
  • 16 Sep 2021 om 10:18
    • Quote van 16 Sep 2021 om 09:19
      Dat betwijfel ik.
    dat iedereen het krijgt of dat je alsnog besmet lunt raken?
  • 16 Sep 2021 om 09:19
    • Quote van 16 Sep 2021 om 08:38
      die test word ook een aantal uren voor de aanvang afgenomen..in de tussentijd kun je dus alsnog besmet worden en dus ook spreader zijn..Iedereen krijgt het in meerdere of mindere mate ..
    Dat betwijfel ik.
  • 16 Sep 2021 om 08:50
    • Quote van 15 Sep 2021 om 17:11
      De reactie van Only is typische Jensen-Jibberjabber. Ongeschoolde poeppraat. Kinderen zijn verschrikkelijk flexibel en passen zich makkelijk aan. Praten over leerachterstand is pure westerse luxe, of zeiken om het zeiken. Montesorri en zelfstandig leren zijn effectieve manieren van les geven. Het Finse schoolmodel (5 uur les maximaal, weinig huiswerk, zelfstandigheid) werkt prima. Overigens ligt in een pandemie situatie verantwoording bij de ouders, verantwoording die wij normaal op leraren afschuiven. Onze collectieve houding tegenover leraren en de schandalige overvolle klassen en grote aantal uren leraren draaien is waarschijnlijk veel schadelijker dan een pandemietje.
    Leraren veel werken, wat een gelul zeg. Ouders die verantwoordelijkheid afschuiven op Leraren? Ouders hebben gewoon geen andere mogelijkheden omdat ze wel met z'n tweeën moeten werken om woonlasten te kunnen dragen. Huizenprijzen die maar blijven stijgen doordat rentes door overheden kunstmatig laag worden gehouden. Burgers worden zo onder grote druk gebracht. Huren is nog duurder. Burnouts te over. Jeugd die zich van kind af aan zelf moet redden. Nooit rust heeft door school of opvang. Jeugdzorg die onbetaalbaar word door psychische problemen bij tieners. Vroeger begonnen ze te werken met 16 en hielpen ze bouwen. Nu zijn ze zorg nodig en kosten ze geld. Ook moeten ze allemaal door leren tot minimaal 20. Ouders zouden samen maximaal 50 uur mogen werken zodat er altijd iemand thuis is voor kinderen. Zodat Ouders ook eens wat rust kunnen vinden. Zodat huizen en huurprijzen niet maar door blijven stijgen. Zodat wie niet mee kan in de maatschappij ook nog kan leven. Zodat de druk op de zorg niet blijft oplopen. Zodat leven betaalbaar blijft.
  • 16 Sep 2021 om 08:38
    • Quote van 16 Sep 2021 om 08:24
      Maan wat lul je nou. Tis allemaal flauwekul. 85% moet gevaccineerd zijn. Nu bedenken ze weer vanalles terwijl ze totaal onlogische keuzes maken. Wij als gevaccineerden verspreiden corona ook. We worden alleen minder ziek. Hebben dus ook minder door dat we verspreiders zijn. Wil je het goed doen dan zal je dus bij iedereen testen voor toegang moeten toepassen. Die coronapas zegt helemaal niets. Het zorgt alleen maar voor verdeeldheid en gebrek aan verdraagzaamheid binnen onze samenleving. Dat is nog veel schadelijker voor onze samenleving.
    die test word ook een aantal uren voor de aanvang afgenomen..in de tussentijd kun je dus alsnog besmet worden en dus ook spreader zijn..Iedereen krijgt het in meerdere of mindere mate ..
  • 16 Sep 2021 om 08:24
    • Quote van 16 Sep 2021 om 07:11
      Iedereen heeft een vrije keuze...vaccineren of niet. Zij die zich niet laten vaccineren hebben dus de keuze gemaakt om in beperkingen te moeten leven, want laten we eerlijk zijn. Zoals gezegd hebben we dit allemaal aan zien komen....de Coronapas...........
    Maan wat lul je nou. Tis allemaal flauwekul. 85% moet gevaccineerd zijn. Nu bedenken ze weer vanalles terwijl ze totaal onlogische keuzes maken. Wij als gevaccineerden verspreiden corona ook. We worden alleen minder ziek. Hebben dus ook minder door dat we verspreiders zijn. Wil je het goed doen dan zal je dus bij iedereen testen voor toegang moeten toepassen. Die coronapas zegt helemaal niets. Het zorgt alleen maar voor verdeeldheid en gebrek aan verdraagzaamheid binnen onze samenleving. Dat is nog veel schadelijker voor onze samenleving.
  • 16 Sep 2021 om 07:11
    Iedereen heeft een vrije keuze...vaccineren of niet. Zij die zich niet laten vaccineren hebben dus de keuze gemaakt om in beperkingen te moeten leven, want laten we eerlijk zijn. Zoals gezegd hebben we dit allemaal aan zien komen....de Coronapas...........
  • 15 Sep 2021 om 18:39
    • Quote van 15 Sep 2021 om 17:37
      Helemaal waar maar wat grappig is, is als een prof een belangrijke wedstrijd heeft en alleen kan spelen met een injectie of een wazig tabletje doen ze het bijna allemaal. Puur voor zichzelf in de hoop om een volgende stap te maken. Op zich prima, maar dan wel miepen over dat ze nergens naar toe kunnen omdat ze geen vaccinatie hebben. Is zo'n injectie niet net zo dubieus.
    hooguit nemen ze de pil van de vrouw ...Onana-:))
  • 15 Sep 2021 om 18:25
    • Quote van 14 Sep 2021 om 15:41
      Iedere ongevaccineerde heeft begrip voor een gevaccineerde. Omdat het je eigen keuze is. Vaccineren doe je voor jezelf en niet voor een ander. De gevaccineerden wijzen alleen maar onterecht naar de ongevaccineerden die daarop in de verdediging moeten en er een 2 deling ontstaat. Zoals velen hier ook al schrijven, laat een ieder in zijn eigen waarde.
    Die eerste zin is natuurlijk onzin. Waarom worden zo veel gevaccineerden om niets uitgemaakt voor schapen dan? En lees je, ook hier, reacties van mensen die niet kunnen begrijpen dat iemand gevaccineerd is, om welke reden dan ook. Respect komt van 2 kanten.
  • 15 Sep 2021 om 17:37
    • Quote van 14 Sep 2021 om 15:41
      Iedere ongevaccineerde heeft begrip voor een gevaccineerde. Omdat het je eigen keuze is. Vaccineren doe je voor jezelf en niet voor een ander. De gevaccineerden wijzen alleen maar onterecht naar de ongevaccineerden die daarop in de verdediging moeten en er een 2 deling ontstaat. Zoals velen hier ook al schrijven, laat een ieder in zijn eigen waarde.
    Helemaal waar maar wat grappig is, is als een prof een belangrijke wedstrijd heeft en alleen kan spelen met een injectie of een wazig tabletje doen ze het bijna allemaal. Puur voor zichzelf in de hoop om een volgende stap te maken. Op zich prima, maar dan wel miepen over dat ze nergens naar toe kunnen omdat ze geen vaccinatie hebben. Is zo'n injectie niet net zo dubieus.
  • 15 Sep 2021 om 17:22
    • Quote van 15 Sep 2021 om 17:11
      De reactie van Only is typische Jensen-Jibberjabber. Ongeschoolde poeppraat. Kinderen zijn verschrikkelijk flexibel en passen zich makkelijk aan. Praten over leerachterstand is pure westerse luxe, of zeiken om het zeiken. Montesorri en zelfstandig leren zijn effectieve manieren van les geven. Het Finse schoolmodel (5 uur les maximaal, weinig huiswerk, zelfstandigheid) werkt prima. Overigens ligt in een pandemie situatie verantwoording bij de ouders, verantwoording die wij normaal op leraren afschuiven. Onze collectieve houding tegenover leraren en de schandalige overvolle klassen en grote aantal uren leraren draaien is waarschijnlijk veel schadelijker dan een pandemietje.
    Finse model is perfect maar heeft geen fuck met online lessen te maken net zoals dat ik geen flikker met Jensen te maken heb. Ik ben groot voorstander van minder uren school en vrijwel alle andere dingen die jij benoemd maar die moeten dan wel efficient zijn en niet ingevuld worden met rommelige Microsoft Teams lessen waar het voor veel leerlingen onmogelijk is zich op te concentreren, helemaal als je verder ook nog is een "morele plicht" hebt om binnen te blijven. Als jij al vind dat klassen teveel uren maken hoe kun jij het dan niet zo'n groot probleem vinden dat door een "pandemietje" vrijwel diezelfde uren via een scherm gevolgd moeten worden?
  • 15 Sep 2021 om 17:11
    • Quote van 15 Sep 2021 om 07:17
      Dat is dan jouw mening. Maar ik ben van mening dat het zwaar overdreven is. Ja er is een achterstand en ja ik zou niet ontkennen dat scholieren geen last hebben van deze situatie. Maar ik kan mij niet vinden in jouw omschrijving. Als ik puur naar mijn eigen kinderen en de kinderen van buren en vrienden kijk is er weinig aan de hand. Ja een enkeling heeft op bepaalde vlakken enige achterstand, maar niets wat de komende tijd onmogelijk ingehaald kan worden. En ook je omschrijving van de online lessen. "Onmogelijk te volgen", of allemaal wat lastiger dan een normale les. Nogal een nuance.
    De reactie van Only is typische Jensen-Jibberjabber. Ongeschoolde poeppraat. Kinderen zijn verschrikkelijk flexibel en passen zich makkelijk aan. Praten over leerachterstand is pure westerse luxe, of zeiken om het zeiken. Montesorri en zelfstandig leren zijn effectieve manieren van les geven. Het Finse schoolmodel (5 uur les maximaal, weinig huiswerk, zelfstandigheid) werkt prima. Overigens ligt in een pandemie situatie verantwoording bij de ouders, verantwoording die wij normaal op leraren afschuiven. Onze collectieve houding tegenover leraren en de schandalige overvolle klassen en grote aantal uren leraren draaien is waarschijnlijk veel schadelijker dan een pandemietje.
  • 15 Sep 2021 om 16:59
    • Quote van 15 Sep 2021 om 16:39
      Lees mijn reactie is opnieuw
    En geef jij danny eens antwoord op zijn vraag; 'Welke opleiding en welke school dan'?
  • 15 Sep 2021 om 16:57
    We kunnen elkaar in de haren blijven vliegen, maar verandert daar iets van inzake de Coronapas?

    Laten we nou niet doen alsof dit besluit uit de lucht komt vallen, want dit werd maanden geleden al eens benoemd dat dit zou kunnen gaan gebeuren en dat de 'Niet gevaccineerde' de dupe zou kunnen gaan worden betreffende het bezoeken van theaters, cafés, musea, voetbalwedstrijden, concerten, etc....etc...

    Meningen zijn leuk, maar daar heeft de regering lak aan......
  • 15 Sep 2021 om 16:45
    • Quote van 15 Sep 2021 om 09:12
      Dat hangt natuurlijk ook een beetje van je thuissituatie af. Ben je opgegroeid in een achterstandswijk en heb je niet allemaal een eigen slaapkamer en computer dan kan online onderwijs best een uitdaging zijn. Bovendien hebben veel leerlingen begeleiding nodig van hun ouders en zijn niet alle ouders hier even goed toe in staat. Door de lockdown zullen de verschillen in prestaties dus groter zijn geworden. Het is echter nog te vroeg om te zeggen of er ook een effect is op de lange termijn. De kinderen en jongeren die in lockdown hebben gezeten gaan wanneer ze toetreden tot de arbeidsmarkt namelijk concurreren met leeftijdsgenoten die dezelfde ervaring hebben.
    Klopt helemaal Pol, daarom geef ik ook aan dat er best achterstanden zijn opgelopen. Dat zal ik echt niet gaan ontkrachten. Echter doet onlyfctwente het overkomen alsof alle scholieren 1,5 niets hebben stil gezeten en hun niets is bijgeleerd. Ja er zullen extreme gevallen bij zijn die niet tot nauwelijks iets hebben bijgeleerd, maar het grootste deel zal toch echt niet hebben stilgezeten. Vandaar dat ik aangaf mij hierin totaal niet te herkennen en dit dus zwaar overdreven is.
  • 15 Sep 2021 om 16:39
    • Quote van 15 Sep 2021 om 16:24
      95% gezakt op een bepaalde opleiding afgelopen jaar. Nergens voorbij zien komen. Welke opleiding en welke school dan? Ik zie namelijk nergens deze getallen voorbij komen. Ik zie juist berichten voorbij komen dat het slagingspercentage over het algemeen hoger ligt dan voor corona. Dit doordat leerlingen vaak een extra herkansing krijgen of een vak mogen laten vallen vanwege de omstandigheden. Dus ben wel benieuwd welke school/opleiding een slagingspercentage heeft gehad van maar 5% afgelopen schooljaar. ik geloof er namelijk geen zak van. Toevoeging; ik zie net dat je praat over 95% voor de herkansing. Dit zegt dus vrij weinig. Het gaat om % definitief.
    Lees mijn reactie is opnieuw
  • 15 Sep 2021 om 16:24
    • Quote van 15 Sep 2021 om 16:06
      Ik zit zelf op die opleiding maar je hoeft het niet te geloven natuurlijk haha
    95% gezakt op een bepaalde opleiding afgelopen jaar. Nergens voorbij zien komen. Welke opleiding en welke school dan? Ik zie namelijk nergens deze getallen voorbij komen. Ik zie juist berichten voorbij komen dat het slagingspercentage over het algemeen hoger ligt dan voor corona. Dit doordat leerlingen vaak een extra herkansing krijgen of een vak mogen laten vallen vanwege de omstandigheden. Dus ben wel benieuwd welke school/opleiding een slagingspercentage heeft gehad van maar 5% afgelopen schooljaar. ik geloof er namelijk geen zak van. Toevoeging; ik zie net dat je praat over 95% voor de herkansing. Dit zegt dus vrij weinig. Het gaat om % definitief.
  • 15 Sep 2021 om 16:06
    • Quote van 15 Sep 2021 om 14:53
      Ik geloof je niet want ik herken mij totaal niet in de getallen die je noemt. Ik ervaar en zie het heel anders in mijn omgeving.
    Ik zit zelf op die opleiding maar je hoeft het niet te geloven natuurlijk haha
  • 15 Sep 2021 om 14:53
    • Quote van 15 Sep 2021 om 10:44
      Geloof mij maar. Uit ervaring weet ik dat het voor velen echt onmogelijk is om online lessen te volgen. Van de ca. 100 leerlingen zijn er zo ongeveer 95 gezakt afgelopen jaar op mijn opleiding voordat de herkansing is geweest. Het is voor velen disciplinair heel moeilijk om vol te houden en daarnaast sla je veel informatie ook gewoon niet op bij een online les. Is het veel te rommelig voor. Daarnaast werd ook nog verwacht dat jongeren binnenbleven dus een uitlaatklep hadden ze ook niet. Urenlang voor een schermpje lessen volgen en verder ook voornamelijk binnen moeten blijven is echt niet te doen. Geen wonder dat sommige jongeren de regels hebben overtreden.
    Ik geloof je niet want ik herken mij totaal niet in de getallen die je noemt. Ik ervaar en zie het heel anders in mijn omgeving.
  • 15 Sep 2021 om 10:44
    • Quote van 15 Sep 2021 om 07:17
      Dat is dan jouw mening. Maar ik ben van mening dat het zwaar overdreven is. Ja er is een achterstand en ja ik zou niet ontkennen dat scholieren geen last hebben van deze situatie. Maar ik kan mij niet vinden in jouw omschrijving. Als ik puur naar mijn eigen kinderen en de kinderen van buren en vrienden kijk is er weinig aan de hand. Ja een enkeling heeft op bepaalde vlakken enige achterstand, maar niets wat de komende tijd onmogelijk ingehaald kan worden. En ook je omschrijving van de online lessen. "Onmogelijk te volgen", of allemaal wat lastiger dan een normale les. Nogal een nuance.
    Geloof mij maar. Uit ervaring weet ik dat het voor velen echt onmogelijk is om online lessen te volgen. Van de ca. 100 leerlingen zijn er zo ongeveer 95 gezakt afgelopen jaar op mijn opleiding voordat de herkansing is geweest. Het is voor velen disciplinair heel moeilijk om vol te houden en daarnaast sla je veel informatie ook gewoon niet op bij een online les. Is het veel te rommelig voor. Daarnaast werd ook nog verwacht dat jongeren binnenbleven dus een uitlaatklep hadden ze ook niet. Urenlang voor een schermpje lessen volgen en verder ook voornamelijk binnen moeten blijven is echt niet te doen. Geen wonder dat sommige jongeren de regels hebben overtreden.
  • 15 Sep 2021 om 09:12
    • Quote van 15 Sep 2021 om 07:17
      Dat is dan jouw mening. Maar ik ben van mening dat het zwaar overdreven is. Ja er is een achterstand en ja ik zou niet ontkennen dat scholieren geen last hebben van deze situatie. Maar ik kan mij niet vinden in jouw omschrijving. Als ik puur naar mijn eigen kinderen en de kinderen van buren en vrienden kijk is er weinig aan de hand. Ja een enkeling heeft op bepaalde vlakken enige achterstand, maar niets wat de komende tijd onmogelijk ingehaald kan worden. En ook je omschrijving van de online lessen. "Onmogelijk te volgen", of allemaal wat lastiger dan een normale les. Nogal een nuance.
    Dat hangt natuurlijk ook een beetje van je thuissituatie af. Ben je opgegroeid in een achterstandswijk en heb je niet allemaal een eigen slaapkamer en computer dan kan online onderwijs best een uitdaging zijn. Bovendien hebben veel leerlingen begeleiding nodig van hun ouders en zijn niet alle ouders hier even goed toe in staat. Door de lockdown zullen de verschillen in prestaties dus groter zijn geworden. Het is echter nog te vroeg om te zeggen of er ook een effect is op de lange termijn. De kinderen en jongeren die in lockdown hebben gezeten gaan wanneer ze toetreden tot de arbeidsmarkt namelijk concurreren met leeftijdsgenoten die dezelfde ervaring hebben.
  • 15 Sep 2021 om 07:34
    • Quote van 14 Sep 2021 om 23:53
      Beter lezen. Jij snapt mij totaal niet. Geeft niet, maar hier verspil ik geen moeite meer aan.
    Ik begrijp jou heel goed, maar soms moet je je in het leven ook kunnen aanpassen en niet denken dat de wereld alleen om jou draait. Als je je niet aan wilt passen dan kan dat consequenties hebben, in dit geval een tijdje testen voor toegang of lekker thuisblijven. Blijf gezond ket !!!
  • 15 Sep 2021 om 07:17
    • Quote van 14 Sep 2021 om 23:52
      De scholieren zijn keihard laten vallen. 1,5 jaar geen ene fuck geleerd met onmogelijk te volgen online lessen die onmogelijk te organiseren zijn voor leraren. Kinderen die zich moeten ontwikkelen hebben dat 1,5 jaar niet of nauwelijks kunnen doen. Sociale contacten zijn ontnomen met als gevolg depressies en eenzaamheid voor vele jongeren. Er is alleen gekeken naar Corona en er is zwaar onvoldoende gelet op wat de maatregelen voor impact hebben op jongeren en kinderen. Vervolgens wordt er dan wel verwacht dat compleet gezonde jongeren en zelfs kinderen vanaf 12(!) jaar zich laten vaccineren voor de ouderen. Als ze daar hun bedenkingen bij hebben of dat simpelweg niet willen om uiteenlopende redenen worden ze door een groot deel van de maatschappij weggezet als wappies, de oorzaak van het probleem en onrustschoppers.
    Dat is dan jouw mening. Maar ik ben van mening dat het zwaar overdreven is. Ja er is een achterstand en ja ik zou niet ontkennen dat scholieren geen last hebben van deze situatie. Maar ik kan mij niet vinden in jouw omschrijving. Als ik puur naar mijn eigen kinderen en de kinderen van buren en vrienden kijk is er weinig aan de hand. Ja een enkeling heeft op bepaalde vlakken enige achterstand, maar niets wat de komende tijd onmogelijk ingehaald kan worden. En ook je omschrijving van de online lessen. "Onmogelijk te volgen", of allemaal wat lastiger dan een normale les. Nogal een nuance.
  • 14 Sep 2021 om 23:53
    • Quote van 14 Sep 2021 om 20:02
      Je wilt je vrijheid terug maar alleen op jouw manier, je kunt je vrijheid krijgen door te vaccineren of voorlopig nog even te testen voor toegang. Dat zijn de smaken ijs die er nou eenmaal zijn. Dergelijke besluiten worden echt niet voor de grap genomen, maar om de samenleving te beschermen. Ik heb verdomd veel moeite met mensen die dat ontkennen en geen verantwoordelijkheid nemen om zich te vaccineren of te laten testen voor toegang.
    Beter lezen. Jij snapt mij totaal niet. Geeft niet, maar hier verspil ik geen moeite meer aan.
  • 14 Sep 2021 om 23:52
    • Quote van 14 Sep 2021 om 22:43
      Ja om de samenleving te beschermen. Hier zijn de scholieren namelijk ook onderdeel van en nagenoeg iedereen is getroffen de laatste tijd. Maar om te roepen dat we de scholieren keihard hebben laten vallen is natuurlijk zwaar overdreven.
    De scholieren zijn keihard laten vallen. 1,5 jaar geen ene fuck geleerd met onmogelijk te volgen online lessen die onmogelijk te organiseren zijn voor leraren. Kinderen die zich moeten ontwikkelen hebben dat 1,5 jaar niet of nauwelijks kunnen doen. Sociale contacten zijn ontnomen met als gevolg depressies en eenzaamheid voor vele jongeren. Er is alleen gekeken naar Corona en er is zwaar onvoldoende gelet op wat de maatregelen voor impact hebben op jongeren en kinderen. Vervolgens wordt er dan wel verwacht dat compleet gezonde jongeren en zelfs kinderen vanaf 12(!) jaar zich laten vaccineren voor de ouderen. Als ze daar hun bedenkingen bij hebben of dat simpelweg niet willen om uiteenlopende redenen worden ze door een groot deel van de maatschappij weggezet als wappies, de oorzaak van het probleem en onrustschoppers.
  • 14 Sep 2021 om 22:43
    • Quote van 14 Sep 2021 om 21:16
      , maar om de samenleving te beschermen. Dat meen je ech hè. Kijk even naar de jeugd. Basisschool, middelbare en hoge scholen. De toekomst, de alle belangrijkste generatie’s zij moeten het straks doen. Die hebben ze keihard laten vallen. Leer, sociale, taal en motorieke achterstanden. Je kijkt er echt objectief naar hoor. Die generatie voelt zich ook echt beschermt door de overheid. Klasse!!!!
    Ja om de samenleving te beschermen. Hier zijn de scholieren namelijk ook onderdeel van en nagenoeg iedereen is getroffen de laatste tijd. Maar om te roepen dat we de scholieren keihard hebben laten vallen is natuurlijk zwaar overdreven.
  • 14 Sep 2021 om 22:43
    • Quote van 14 Sep 2021 om 21:16
      , maar om de samenleving te beschermen. Dat meen je ech hè. Kijk even naar de jeugd. Basisschool, middelbare en hoge scholen. De toekomst, de alle belangrijkste generatie’s zij moeten het straks doen. Die hebben ze keihard laten vallen. Leer, sociale, taal en motorieke achterstanden. Je kijkt er echt objectief naar hoor. Die generatie voelt zich ook echt beschermt door de overheid. Klasse!!!!
    Die generatie kent staat niet los van de rest van de samenleving. De meesten hebben bijvoorbeeld nog opa's en oma's die ze nog een tijdje bij zich willen houden. Dat neemt niet weg dat er (ook) meer aandacht voor de jeugd had moeten zijn.
  • 14 Sep 2021 om 21:16
    • Quote van 14 Sep 2021 om 20:02
      Je wilt je vrijheid terug maar alleen op jouw manier, je kunt je vrijheid krijgen door te vaccineren of voorlopig nog even te testen voor toegang. Dat zijn de smaken ijs die er nou eenmaal zijn. Dergelijke besluiten worden echt niet voor de grap genomen, maar om de samenleving te beschermen. Ik heb verdomd veel moeite met mensen die dat ontkennen en geen verantwoordelijkheid nemen om zich te vaccineren of te laten testen voor toegang.
    , maar om de samenleving te beschermen. Dat meen je ech hè. Kijk even naar de jeugd. Basisschool, middelbare en hoge scholen. De toekomst, de alle belangrijkste generatie’s zij moeten het straks doen. Die hebben ze keihard laten vallen. Leer, sociale, taal en motorieke achterstanden. Je kijkt er echt objectief naar hoor. Die generatie voelt zich ook echt beschermt door de overheid. Klasse!!!!
  • 14 Sep 2021 om 20:02
    • Quote van 14 Sep 2021 om 17:23
      Ook die zijn er volop. Blindelings maar volgen wat de Overheid zegt. Die laten zichzelf nog een voet afhakken als de Overheid dat wenselijk acht. Mensen zonder mening zijn nog erger dan eentje met een mening. Daar heb ik als ongevaccineerde dan wel verdomd veel moeite mee. Ook in mijn vriendenkring vaccinatie onder het motto; ik wil gewoon mijn vrijheid terug.
    Je wilt je vrijheid terug maar alleen op jouw manier, je kunt je vrijheid krijgen door te vaccineren of voorlopig nog even te testen voor toegang. Dat zijn de smaken ijs die er nou eenmaal zijn. Dergelijke besluiten worden echt niet voor de grap genomen, maar om de samenleving te beschermen. Ik heb verdomd veel moeite met mensen die dat ontkennen en geen verantwoordelijkheid nemen om zich te vaccineren of te laten testen voor toegang.
  • 14 Sep 2021 om 17:35
    • Quote van 14 Sep 2021 om 17:23
      Ook die zijn er volop. Blindelings maar volgen wat de Overheid zegt. Die laten zichzelf nog een voet afhakken als de Overheid dat wenselijk acht. Mensen zonder mening zijn nog erger dan eentje met een mening. Daar heb ik als ongevaccineerde dan wel verdomd veel moeite mee. Ook in mijn vriendenkring vaccinatie onder het motto; ik wil gewoon mijn vrijheid terug.
    Ja ik snap dat het voor jou specifiek erg moeilijk is om te zien. Toch vind ik het wel te begrijpen dat mensen voor hun zelf kiezen en hun principes aan de kant leggen. Als jij je levensvreugde haalt uit zaken als reizen of festivals ga je wel nadenken natuurlijk, je leeft immers maar 1 keer en wilt die tijd optimaal benutten. Ik heb ontzettend veel respect voor mensen die dan toch bij hun principes weten te blijven, dat zeker.
  • 14 Sep 2021 om 17:23
    • Quote van 14 Sep 2021 om 16:23
      Veel ongevaccineerden wel maar er zijn er ook wat bij die gevaccineerden de hele tijd schapen etc. etc. noemen.
    Ook die zijn er volop. Blindelings maar volgen wat de Overheid zegt. Die laten zichzelf nog een voet afhakken als de Overheid dat wenselijk acht. Mensen zonder mening zijn nog erger dan eentje met een mening. Daar heb ik als ongevaccineerde dan wel verdomd veel moeite mee. Ook in mijn vriendenkring vaccinatie onder het motto; ik wil gewoon mijn vrijheid terug.
  • 14 Sep 2021 om 16:23
    • Quote van 14 Sep 2021 om 15:41
      Iedere ongevaccineerde heeft begrip voor een gevaccineerde. Omdat het je eigen keuze is. Vaccineren doe je voor jezelf en niet voor een ander. De gevaccineerden wijzen alleen maar onterecht naar de ongevaccineerden die daarop in de verdediging moeten en er een 2 deling ontstaat. Zoals velen hier ook al schrijven, laat een ieder in zijn eigen waarde.
    Veel ongevaccineerden wel maar er zijn er ook wat bij die gevaccineerden de hele tijd schapen etc. etc. noemen.
  • 14 Sep 2021 om 15:53
    • Quote van 14 Sep 2021 om 15:41
      Iedere ongevaccineerde heeft begrip voor een gevaccineerde. Omdat het je eigen keuze is. Vaccineren doe je voor jezelf en niet voor een ander. De gevaccineerden wijzen alleen maar onterecht naar de ongevaccineerden die daarop in de verdediging moeten en er een 2 deling ontstaat. Zoals velen hier ook al schrijven, laat een ieder in zijn eigen waarde.
    Precies!
  • 14 Sep 2021 om 15:41
    • Quote van 14 Sep 2021 om 12:09
      Voor of tegen de prik! Met prik verklein je risico’s voor jezelf. Daarom ik wel, omdat ik wel in de risicofactor zit qua leeftijd. Ik hoop dat je daarvoor ook begrip hebt.
    Iedere ongevaccineerde heeft begrip voor een gevaccineerde. Omdat het je eigen keuze is. Vaccineren doe je voor jezelf en niet voor een ander. De gevaccineerden wijzen alleen maar onterecht naar de ongevaccineerden die daarop in de verdediging moeten en er een 2 deling ontstaat. Zoals velen hier ook al schrijven, laat een ieder in zijn eigen waarde.
  • 14 Sep 2021 om 14:48
    • Quote van 14 Sep 2021 om 14:39
      Er zijn ook nog mensen die werken.
    Helaas wel.
  • 14 Sep 2021 om 14:39
    • Quote van 14 Sep 2021 om 13:51
      Nou een terrasje pakken is lekker nu met dat zonnetje
    Er zijn ook nog mensen die werken.
  • 14 Sep 2021 om 13:51
    • Quote van 14 Sep 2021 om 13:45
      Is het nog net iets te vroeg voor.
    Nou een terrasje pakken is lekker nu met dat zonnetje
  • 14 Sep 2021 om 13:48
    • Quote van 14 Sep 2021 om 13:33
      Wie is Van Wissing?
      Wil die nu mensen veroordelen, wat een nietsnut.
      Denkt hij dat hij god is of zo.
      Laat hij zich gewoon bij zijn werk houden, waar hij trouwens ook niet echt sterk in is.
      Dit is dus de reden dat Nederland in tweeën wordt gesplitst.
      Laat ieder in zijn of haar waarde, dan zou er ook niet zo'n tweestrijd zijn.

    Dank ons waardeloze slappe happen-kabinet wordt ons land inderdaad opgesplitst. Chapeau!
  • 14 Sep 2021 om 13:45
    • Quote van 14 Sep 2021 om 13:39
      Hou jij lekker aan je biertje dan.
    Is het nog net iets te vroeg voor.
  • 14 Sep 2021 om 13:41
    • Quote van 14 Sep 2021 om 13:33
      Wie is Van Wissing?
      Wil die nu mensen veroordelen, wat een nietsnut.
      Denkt hij dat hij god is of zo.
      Laat hij zich gewoon bij zijn werk houden, waar hij trouwens ook niet echt sterk in is.
      Dit is dus de reden dat Nederland in tweeën wordt gesplitst.
      Laat ieder in zijn of haar waarde, dan zou er ook niet zo'n tweestrijd zijn.

    +100
  • 14 Sep 2021 om 13:39
    • Quote van 14 Sep 2021 om 12:57
      Zoals gezegd; hou je lekjer bij de wedstrijdanalyses.
    Hou jij lekker aan je biertje dan.
  • 14 Sep 2021 om 13:33
    Wie is Van Wissing?
    Wil die nu mensen veroordelen, wat een nietsnut.
    Denkt hij dat hij god is of zo.
    Laat hij zich gewoon bij zijn werk houden, waar hij trouwens ook niet echt sterk in is.
    Dit is dus de reden dat Nederland in tweeën wordt gesplitst.
    Laat ieder in zijn of haar waarde, dan zou er ook niet zo'n tweestrijd zijn.

  • 14 Sep 2021 om 13:06
    • Quote van 14 Sep 2021 om 13:06
      De feiten spreken voor zich . Gewoon je als een struisvogel gedragen wat veel wappies doen is water naar de zee dragen. In maart en april 2022 zijn de feiten erg duidelijk hoe verder met ongevacineerde personen. De ziekenhuizen en opnames van corona patiënten is de graadmeter voor het beleid wat gevoerd gaat worden dat is een feit en realiteit . Met pappen en nat houden los je dit probleem niet op alleen me duidelijkheid kun je dit probleem oplossen Mischien een optie om te gaan emigreren voor de wappies naar landen waar geen corona is bijvoorbeeld noord Korea.
    Liever een wappie dan een slappie. Houdt je lekker met voetbal bezig joh en laat iedereen in zijn waarde!!!! Ga nou niet de wise guy uithangen. De tijd zal het wel leren waar het allemaal naar toe gaat. Daarbij; jij bent gevaccineerd, dus waar maak jij je in godsnaam druk om? Angst om door een "melaatse" te worden aangestoken? Ik ga je een geheimpje verklappen. Eens zijn wij allemaal aan de beurt. Het zij dan zo. Ook na 84 vaccinaties zal ene John W.aan de beurt zijn.
  • 14 Sep 2021 om 13:06
    • Quote van 14 Sep 2021 om 12:57
      Zoals gezegd; hou je lekjer bij de wedstrijdanalyses.
    De feiten spreken voor zich . Gewoon je als een struisvogel gedragen wat veel wappies doen is water naar de zee dragen. In maart en april 2022 zijn de feiten erg duidelijk hoe verder met ongevacineerde personen. De ziekenhuizen en opnames van corona patiënten is de graadmeter voor het beleid wat gevoerd gaat worden dat is een feit en realiteit . Met pappen en nat houden los je dit probleem niet op alleen me duidelijkheid kun je dit probleem oplossen Mischien een optie om te gaan emigreren voor de wappies naar landen waar geen corona is bijvoorbeeld noord Korea.
  • 14 Sep 2021 om 12:57
    • Quote van 14 Sep 2021 om 12:55
      De feiten spreken voor duidelijkheid het vaccineren van ouderen gewoon een succes gebleken. Nagenoeg geen ouderen in ziekenhuizen die gevaccineerd zijn . Dat spreekt voor een succesvolle actie . Nu nog de personen die zichzelf een enorme beperking hebben opgelegd door niet te kiezen voor een vaccinatie . De reden om dit niet te doen is tenen kromend en bijzonder slecht onderbouwd met werkelijke feiten . De fabels die veel gekkies gebruiken om de vaccinatie niet te nemen is bizar . Deze personen willen de problemen niet oplossen maar juist problemen creëren
    Zoals gezegd; hou je lekjer bij de wedstrijdanalyses.
  • 14 Sep 2021 om 12:55
    • Quote van 14 Sep 2021 om 10:45
      Google even op "kobi haviv channel 13".....Het enige wat jij hier ventileert is natte vingerwerk en onderbuik. Net zoals ene Diederik Gommers, en die zit er ook altijd zo'n 400% naast met z'n doemdenkerij. Zullen we deze winter eerst maar even afwachten?
    De feiten spreken voor duidelijkheid het vaccineren van ouderen gewoon een succes gebleken. Nagenoeg geen ouderen in ziekenhuizen die gevaccineerd zijn . Dat spreekt voor een succesvolle actie . Nu nog de personen die zichzelf een enorme beperking hebben opgelegd door niet te kiezen voor een vaccinatie . De reden om dit niet te doen is tenen kromend en bijzonder slecht onderbouwd met werkelijke feiten . De fabels die veel gekkies gebruiken om de vaccinatie niet te nemen is bizar . Deze personen willen de problemen niet oplossen maar juist problemen creëren
  • 14 Sep 2021 om 12:09
    Voor of tegen de prik! Met prik verklein je risico’s voor jezelf. Daarom ik wel, omdat ik wel in de risicofactor zit qua leeftijd. Ik hoop dat je daarvoor ook begrip hebt.
  • 14 Sep 2021 om 12:01
    • Quote van 14 Sep 2021 om 10:04
      Daar ligt nou juist het grootste probleem in de herfst en winter . De waarheid is gewoon dat de wappies ernstige klachten krijgen van dit virus en de zorg daardoor weer overbelast gaat worden. De patiënten die op wachtlijsten staan zichzelf adb de regelgeving houden worden weer de dupe door een groep die wel logisch kunnen nadenken maarxer niets mee doen. Mocht dit gebeuren wordt in begin 2022 de de regelgeving aan gescherpt en ben je verplicht een vaccinatie te nemen, om ergens binnen te komen wat ook volstrekt logisch is . Onder het motto wie nier horen wil moet het maar voelen in de praktijk.
    Hou jij je nu maar mooi bij de wedstrijdanalyses, lijkt mij vele malen beter.
  • 14 Sep 2021 om 11:20
    • Quote van 14 Sep 2021 om 10:45
      Google even op "kobi haviv channel 13".....Het enige wat jij hier ventileert is natte vingerwerk en onderbuik. Net zoals ene Diederik Gommers, en die zit er ook altijd zo'n 400% naast met z'n doemdenkerij. Zullen we deze winter eerst maar even afwachten?
    Je hoeft de winter niet af te wachten, John w heeft gelijk, verweg de meeste opnames in ZH en op IC zijn ongevaccineerde mensen. Dit zijn dus degenen die de zorg extra onder druk zetten terwijl er al jaren sprake is van druk in de zorg. Laten we overigens blij zijn dat er straks weer iets meer kan, eerst met de beperkingen van de QR code, maar hopelijk kan dit er over paar maand ook weer af. Iedereen kan een QR code krijgen, als je niet gevaccineerd bent kun je testen, en ja dat testen is een beperking maar daar kies je zelf voor.
  • 14 Sep 2021 om 11:04
    • Quote van 14 Sep 2021 om 10:59
      Google jij maar eens op fabeltjesfuik Lubach, uitzending van vorig jaar is dat, dan zie je wat dat gegoogle met jou heeft gedaan ;-) Wel uitkijken hoor, wordt nl steeds triester
    Alsof de fabeltjesfuik niet geldt voor de mainstream media. Daar heb je ook algoritmes.
  • 14 Sep 2021 om 10:59
    • Quote van 14 Sep 2021 om 10:45
      Google even op "kobi haviv channel 13".....Het enige wat jij hier ventileert is natte vingerwerk en onderbuik. Net zoals ene Diederik Gommers, en die zit er ook altijd zo'n 400% naast met z'n doemdenkerij. Zullen we deze winter eerst maar even afwachten?
    Google jij maar eens op fabeltjesfuik Lubach, uitzending van vorig jaar is dat, dan zie je wat dat gegoogle met jou heeft gedaan ;-) Wel uitkijken hoor, wordt nl steeds triester
  • 14 Sep 2021 om 10:45
    • Quote van 14 Sep 2021 om 10:04
      Daar ligt nou juist het grootste probleem in de herfst en winter . De waarheid is gewoon dat de wappies ernstige klachten krijgen van dit virus en de zorg daardoor weer overbelast gaat worden. De patiënten die op wachtlijsten staan zichzelf adb de regelgeving houden worden weer de dupe door een groep die wel logisch kunnen nadenken maarxer niets mee doen. Mocht dit gebeuren wordt in begin 2022 de de regelgeving aan gescherpt en ben je verplicht een vaccinatie te nemen, om ergens binnen te komen wat ook volstrekt logisch is . Onder het motto wie nier horen wil moet het maar voelen in de praktijk.
    Google even op "kobi haviv channel 13".....Het enige wat jij hier ventileert is natte vingerwerk en onderbuik. Net zoals ene Diederik Gommers, en die zit er ook altijd zo'n 400% naast met z'n doemdenkerij. Zullen we deze winter eerst maar even afwachten?
  • 14 Sep 2021 om 10:33
    • Quote van 14 Sep 2021 om 10:20
      Nee die bevolkingsgroepen worden niet anders behandeld. Besef je je wel wat je zegt? De enige die dat wil is Geert Wilders.
    Dus jij wil zeggen dat als de politie die moet kiezen tussen een blank gozertje van begin twintig aan te houden in een dure auto of een turkse-marokaanse gozer van begin 20 dat ze die blanke aanhouden? Je bent knettergek!
  • 14 Sep 2021 om 10:26
    Gaan we weer hoor. Zum kotzen deze bijdrages over wel-niet gevaccineerd.
  • 14 Sep 2021 om 10:20
    • Quote van 14 Sep 2021 om 09:55
      Begin jij weer over gelijke behandeling! Dit heeft niks met discriminatie te maken maar met veiligheid. Trouwens je kan het vergelijken met opsporing verzocht, programma's als handhaving en dergelijke. 80 % is gekleurd wie gezocht of gearresteerd worden. Dus ja die bevolkingsgroepen moeten het accepteren dat ze toch ook anders behandeld worden. Discriminatie? Nee maar je gewoon aanpassen.
    Nee die bevolkingsgroepen worden niet anders behandeld. Besef je je wel wat je zegt? De enige die dat wil is Geert Wilders.
  • 14 Sep 2021 om 10:10
    • Quote van 14 Sep 2021 om 10:04
      Daar ligt nou juist het grootste probleem in de herfst en winter . De waarheid is gewoon dat de wappies ernstige klachten krijgen van dit virus en de zorg daardoor weer overbelast gaat worden. De patiënten die op wachtlijsten staan zichzelf adb de regelgeving houden worden weer de dupe door een groep die wel logisch kunnen nadenken maarxer niets mee doen. Mocht dit gebeuren wordt in begin 2022 de de regelgeving aan gescherpt en ben je verplicht een vaccinatie te nemen, om ergens binnen te komen wat ook volstrekt logisch is . Onder het motto wie nier horen wil moet het maar voelen in de praktijk.
    Het enigste woord wat je kan gebruiken is: EGOÏSTISCH.
  • 14 Sep 2021 om 10:04
    • Quote van 14 Sep 2021 om 09:44
      Ik vind niet dat de operaties van de patienten die therminaal ziek zijn moeten blijven wachten inderdaad. Dat is wat nu teveel gebeurd. Ik vind dat een ongevaccineerd iemand straks niet moet komen aanhuilen dat die doodsbenauwd is en direct geholpen moet worden ten koste van…. Het is tenslotte een vrije keus om je niet te vaccineren.
    Daar ligt nou juist het grootste probleem in de herfst en winter . De waarheid is gewoon dat de wappies ernstige klachten krijgen van dit virus en de zorg daardoor weer overbelast gaat worden. De patiënten die op wachtlijsten staan zichzelf adb de regelgeving houden worden weer de dupe door een groep die wel logisch kunnen nadenken maarxer niets mee doen. Mocht dit gebeuren wordt in begin 2022 de de regelgeving aan gescherpt en ben je verplicht een vaccinatie te nemen, om ergens binnen te komen wat ook volstrekt logisch is . Onder het motto wie nier horen wil moet het maar voelen in de praktijk.
  • 14 Sep 2021 om 09:58
    • Quote van 14 Sep 2021 om 09:44
      Ik vind niet dat de operaties van de patienten die therminaal ziek zijn moeten blijven wachten inderdaad. Dat is wat nu teveel gebeurd. Ik vind dat een ongevaccineerd iemand straks niet moet komen aanhuilen dat die doodsbenauwd is en direct geholpen moet worden ten koste van…. Het is tenslotte een vrije keus om je niet te vaccineren.
    Helemaal gelijk in. Sommigen hier zijn vreselijk egoïstisch maar gebruiken wel alcohol, sigaretten, drugs en vet eten. Iemand die 100 % gezond leeft is een ander verhaal.
  • 14 Sep 2021 om 09:55
    • Quote van 14 Sep 2021 om 00:16
      Ik stop niet. Jij hebt geen ene flikker te zeggen over wat een ander in z'n lichaam spuit. Zo fucking simpel is het. Gevaccineerd of ongevaccineerd, maakt geen flikker uit. Iedereen moet het zelf weten en moet gelijk behandeld worden.
    Begin jij weer over gelijke behandeling! Dit heeft niks met discriminatie te maken maar met veiligheid. Trouwens je kan het vergelijken met opsporing verzocht, programma's als handhaving en dergelijke. 80 % is gekleurd wie gezocht of gearresteerd worden. Dus ja die bevolkingsgroepen moeten het accepteren dat ze toch ook anders behandeld worden. Discriminatie? Nee maar je gewoon aanpassen.
  • 14 Sep 2021 om 09:44
    • Quote van 14 Sep 2021 om 09:39
      Klonk meer dat je iets tegen ongevaccineerde personen hebt. Met andere woorden: je hebt corona, sorry niet ingeënt? Ga maar naar huis.
    Ik vind niet dat de operaties van de patienten die therminaal ziek zijn moeten blijven wachten inderdaad. Dat is wat nu teveel gebeurd. Ik vind dat een ongevaccineerd iemand straks niet moet komen aanhuilen dat die doodsbenauwd is en direct geholpen moet worden ten koste van…. Het is tenslotte een vrije keus om je niet te vaccineren.
  • 14 Sep 2021 om 09:39
    • Quote van 14 Sep 2021 om 09:38
      Die operaties worden ingepland, duurt vaak erg (te) lang, dat is net wat ik zeg!! Was daar maar een vaccinatie voor.
    Klonk meer dat je iets tegen ongevaccineerde personen hebt. Met andere woorden: je hebt corona, sorry niet ingeënt? Ga maar naar huis.
  • 14 Sep 2021 om 09:38
    • Quote van 14 Sep 2021 om 08:38
      En wie is van missing om te denken dat mensen zich verplicht moeten vaccineren???
    Van Wissing is een kleine opdonder met een veel grote bek. Denkt dat hij heel wat is, de kleine smurf.
  • 14 Sep 2021 om 09:38
    • Quote van 14 Sep 2021 om 09:35
      Het is te hopen voor je dat je geen longkanker of leverkanker krijgt. Moet je maar niet zuipen en roken. Sorry meneer, anderen gaan voor.
    Die operaties worden ingepland, duurt vaak erg (te) lang, dat is net wat ik zeg!! Was daar maar een vaccinatie voor.
  • 14 Sep 2021 om 09:35
    • Quote van 14 Sep 2021 om 08:45
      Wat een ophef weer. Vaccineren moet inderdaad een vrije keus zijn. Maar op de IC’s moeten ze straks ook kunnen zeggen: ‘alle geplande oparaties krijgen voorrang, dus ga met je griepje thuis maar bijkomen’. Vind dat er veel te moeilijk gedaan word!
    Het is te hopen voor je dat je geen longkanker of leverkanker krijgt. Moet je maar niet zuipen en roken. Sorry meneer, anderen gaan voor.
  • 14 Sep 2021 om 09:34
    • Quote van 14 Sep 2021 om 00:21
      Hahaha, hoe leuk. Waarschijnlijk ben je als kind ingeënt tegen allerlei ziekten. Nu zit je te veel op Facebook en begin je dingen die roepen die de nazis ook riepen. Veel plezier in de kroeg binnenkort! Of nee, dan moet je je laten testen toch?;)
    Goh. Had je als kind iets te vertellen? Nee. Dus die vergelijken gaat niet op. We gaan weer terug naar de oorlog, waarin vrijheden beperkt waren. En nu helemaal met die ‘keuze’ die je hebt.
  • 14 Sep 2021 om 09:32
    • Quote van 13 Sep 2021 om 22:46
      "De kans op corona na een vaccinatie is kleiner, maar nog zeker aanwezig". Klopt helemaal, en dus verstandig om te nemen. We gaan toch ook niet zeggen "ik draag geen gordel in de auto, want de kans op ernstige verwondingen zijn kleiner, maar nog aanwezig".
    Gelul. Je kan ook geen gordel dragen en je leven redden in iets dergelijks; verdrinking of zo. Tijmen moet zijn bek houden. Vieze Go Ahead fan.
  • 14 Sep 2021 om 09:14
    • Quote van 14 Sep 2021 om 06:52
      Meestal is het andersom Mark, en als het kwartje bij hen dan ook eens zou vallen dan was het leven al een stuk prettiger
    Klopt want door dit gedrag bepaalt een kleine minderheid (ca15%) het beleid voor de meerderheid
  • 14 Sep 2021 om 08:54
    • Quote van 14 Sep 2021 om 06:48
      Ik snap nu wel, dat jij van keuze vrijheid houd. Maar accepteer dan ook, dat anderen een andere mening hebben. Dus niet zo stoer praten, komt heel kortzichtig over
    Ik accepteer ieder z'n mening die niet een ander buitensluit.
  • 14 Sep 2021 om 08:45
    Wat een ophef weer. Vaccineren moet inderdaad een vrije keus zijn. Maar op de IC’s moeten ze straks ook kunnen zeggen: ‘alle geplande oparaties krijgen voorrang, dus ga met je griepje thuis maar bijkomen’. Vind dat er veel te moeilijk gedaan word!
  • 14 Sep 2021 om 08:45
    Wat een ophef weer. Vaccineren moet inderdaad een vrije keus zijn. Maar op de IC’s moeten ze straks ook kunnen zeggen: ‘alle geplande oparaties krijgen voorrang, dus ga met je griepje thuis maar bijkomen’. Vind dat er veel te moeilijk gedaan word!
  • 14 Sep 2021 om 08:38
    En wie is van missing om te denken dat mensen zich verplicht moeten vaccineren???
  • 14 Sep 2021 om 06:57
    Kolere eey je kunt zelfs niet eens een voetbal gerelateerde app openen zonder een topic over vaccinatie
  • 14 Sep 2021 om 06:52
    • Quote van 14 Sep 2021 om 06:48
      Ik snap nu wel, dat jij van keuze vrijheid houd. Maar accepteer dan ook, dat anderen een andere mening hebben. Dus niet zo stoer praten, komt heel kortzichtig over
    Meestal is het andersom Mark, en als het kwartje bij hen dan ook eens zou vallen dan was het leven al een stuk prettiger
  • 14 Sep 2021 om 06:48
    • Quote van 13 Sep 2021 om 23:59
      Geen probleem Smal en Oosterwolde, jullie kunnen niks doen aan de quarantaineregels van de regering. Volledig eigen keuze. Van Wissing mag opflikkeren.
    Ik snap nu wel, dat jij van keuze vrijheid houd. Maar accepteer dan ook, dat anderen een andere mening hebben. Dus niet zo stoer praten, komt heel kortzichtig over
  • 14 Sep 2021 om 00:51
    • Quote van 14 Sep 2021 om 00:42
      En iedereen die daar anders over denkt moet is bij zichzelf gaan nadenken hoe achterlijk ze bezig zijn, aan beide kanten. Vaak zal het emotie of onwetendheid zijn maar soms lijkt het ook een beetje autoritair extremisme.
    Precies! Kijk ik ben wel gevaccineerd ook omdat ik van jongs af aan al gevaccineerd was dus dacht waarom ook niet deze? Maar de regering maakt het wel erg bont door met een coronapas te komen.
  • 14 Sep 2021 om 00:42
    • Quote van 14 Sep 2021 om 00:40
      Dat heb je goed gezegt! Iedereen moet het zelf weten!
    En iedereen die daar anders over denkt moet is bij zichzelf gaan nadenken hoe achterlijk ze bezig zijn, aan beide kanten. Vaak zal het emotie of onwetendheid zijn maar soms lijkt het ook een beetje autoritair extremisme.
  • 14 Sep 2021 om 00:40
    • Quote van 14 Sep 2021 om 00:16
      Ik stop niet. Jij hebt geen ene flikker te zeggen over wat een ander in z'n lichaam spuit. Zo fucking simpel is het. Gevaccineerd of ongevaccineerd, maakt geen flikker uit. Iedereen moet het zelf weten en moet gelijk behandeld worden.
    Dat heb je goed gezegt! Iedereen moet het zelf weten!
  • 14 Sep 2021 om 00:22
    • Quote van 13 Sep 2021 om 22:55
      Vaccinazi macht frei!
    Fuck off met WW2 vergelijkingen
  • 14 Sep 2021 om 00:21
    • Quote van 13 Sep 2021 om 22:55
      Vaccinazi macht frei!
    Hahaha, hoe leuk. Waarschijnlijk ben je als kind ingeënt tegen allerlei ziekten. Nu zit je te veel op Facebook en begin je dingen die roepen die de nazis ook riepen. Veel plezier in de kroeg binnenkort! Of nee, dan moet je je laten testen toch?;)
  • 14 Sep 2021 om 00:16
    • Quote van 14 Sep 2021 om 00:14
      Begin je nou weer? Hou toch eens op! Vaccineren hoort er gewoon bij en zeker als ze zoveel verdienen. Let maar op dat er in oktober weer een stijging is van Corona gevallen. 85 % niet gevaccineerd die in het ziekenhuis komen.
    Ik stop niet. Jij hebt geen ene flikker te zeggen over wat een ander in z'n lichaam spuit. Zo fucking simpel is het. Gevaccineerd of ongevaccineerd, maakt geen flikker uit. Iedereen moet het zelf weten en moet gelijk behandeld worden.
  • 14 Sep 2021 om 00:14
    • Quote van 13 Sep 2021 om 23:59
      Geen probleem Smal en Oosterwolde, jullie kunnen niks doen aan de quarantaineregels van de regering. Volledig eigen keuze. Van Wissing mag opflikkeren.
    Begin je nou weer? Hou toch eens op! Vaccineren hoort er gewoon bij en zeker als ze zoveel verdienen. Let maar op dat er in oktober weer een stijging is van Corona gevallen. 85 % niet gevaccineerd die in het ziekenhuis komen.
  • 13 Sep 2021 om 23:59
    Geen probleem Smal en Oosterwolde, jullie kunnen niks doen aan de quarantaineregels van de regering. Volledig eigen keuze. Van Wissing mag opflikkeren.
  • 13 Sep 2021 om 23:27
    • Quote van 13 Sep 2021 om 23:19
      Niet leuk!
    Maar wel de realiteit. Kijk naar alle (nieuwe) maatregelen. Verplichten om te vaccineren gaat mij echt te ver!
  • 13 Sep 2021 om 23:26
    • Quote van 13 Sep 2021 om 22:55
      Vaccinazi macht frei!
    Schaam je kapot.
  • 13 Sep 2021 om 23:19
    • Quote van 13 Sep 2021 om 22:55
      Vaccinazi macht frei!
    Niet leuk!
  • 13 Sep 2021 om 23:14
    • Quote van 13 Sep 2021 om 23:00
      Eigenlijk is het natuurlijk ook heel onlogisch dat gevaccineerden niet hoeven te testen voor toegang.
    Klopt. Eigenlijk is het ook heel onlogisch dat je alleen moet testen bij evenementen, reizen en horeca. Idealiter zou je de hele bevolking elke paar dagen door de teststraat sturen. Helaas is dat praktisch en financieel onuitvoerbaar.
  • 13 Sep 2021 om 23:00
    Eigenlijk is het natuurlijk ook heel onlogisch dat gevaccineerden niet hoeven te testen voor toegang.
  • 13 Sep 2021 om 22:55
    Vaccinazi macht frei!
  • 13 Sep 2021 om 22:46
    • Quote van 13 Sep 2021 om 22:26
      Wie zegt dat Smal en Oosterwolde dat niet hebben gedaan? De kans op Corona na een vaccinatie is kleiner, maar zeker nog aanwezig. Volgens mij is dit gewoon tunnelvisie van Wissing.
    "De kans op corona na een vaccinatie is kleiner, maar nog zeker aanwezig". Klopt helemaal, en dus verstandig om te nemen. We gaan toch ook niet zeggen "ik draag geen gordel in de auto, want de kans op ernstige verwondingen zijn kleiner, maar nog aanwezig".
  • 13 Sep 2021 om 22:45
    • Quote van 13 Sep 2021 om 22:26
      Wie zegt dat Smal en Oosterwolde dat niet hebben gedaan? De kans op Corona na een vaccinatie is kleiner, maar zeker nog aanwezig. Volgens mij is dit gewoon tunnelvisie van Wissing.
    JS heeft al aangegeven dat een deel van de selectie niet gevaccineerd is. Dus TvW zou zo maar eens gelijk kunnen hebben.
  • 13 Sep 2021 om 22:41
    Testen ze bij Twente de gevaccineerde spelers ook nog telkens weer voor wedstrijden?
  • 13 Sep 2021 om 22:26
    Wie zegt dat Smal en Oosterwolde dat niet hebben gedaan? De kans op Corona na een vaccinatie is kleiner, maar zeker nog aanwezig. Volgens mij is dit gewoon tunnelvisie van Wissing.
Friday 1 October 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›