Van der Vaart kritisch: ''FC Twente kom op, jullie zijn veel beter''

9
Van der Vaart kritisch: ''FC Twente kom op, jullie zijn veel beter''

Rafael van der Vaart heeft weinig begrip voor de manier waarop FC Utrecht voor de dag kwam tegen FC Twente. De analist weet dat trainer René Hake verder naar voren wilde spelen met zijn ploeg.

"Jullie speelden wel heel erg teruggetrokken", zegt Van der Vaart bij Studio Voetbal. "Dan zeg je het één en het andere gebeurt. Daar irriteer ik me helemaal wezenloos aan. Ik kan me voorstellen dat je zit te kijken en denkt: FC Twente kom op, jullie zijn veel beter in principe."

Van der Vaart zag dat de belangrijke spelers van FC Utrecht niet thuis gaven. "Gustafson en Maher zijn voor mij jullie beste spelers. Maar als het moeilijk wordt... Als het lekker loopt is het genieten, maar ze missen gif, vooral aan de bal. Gustafson vinden we allemaal een geweldige speler, maar als het allemaal niet loopt dan is het niet iemand die zegt: geef mij die bal, ik doe het even."

Afellay ziet dat ze het 'gogme' voor de echte top missen. "Daarom spelen ze ook bij FC Utrecht. Omdat ze toch in de echte top dat verschil niet kunnen maken. In de top worden je beste spelers vastgezet. Dan moet je wegdraaien en andere wapens gaan creëren, eerder vrijlopen. Als je vrij wordt gelaten, dan kunnen we allemaal wel voetballen. Als je tegen Zerrouki speelt, dan vond ik dat hij met zijn ervaring daarboven had moeten staan."

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Sep 2021 om 22:27
    • Quote van 14 Sep 2021 om 20:11
      Hij zegt niets verkeerds, ik denk dat als je geen rode bril op hebt dan ook zou zeggen dat Utrecht een betere en bredere selectie heeft. Tevens heeft Utrecht de laatste jaren beter gepresteerd en het ook in de voorgaande wedstrijden goed gedaan.
    Kan zijn, maar ik heb er niets van teruggezien dan, volgens mij heeft Twente ook afgelopen seizoen tot iets voorbij de winterstop nog boven Utrecht gestaan totdat Cerny uitviel en de klad erin kwam. Dus “in principe veel beter” lijkt mij weldegelijk niet heel sterk onderbouwd, ook zonder Twente bril op.
  • 14 Sep 2021 om 20:11
    • Quote van 14 Sep 2021 om 19:30
      Hij zegt dus FC Utrecht is in principe veel beter. Dus dat staat niet goed in de tekst. Maar ik begrijp vd Vaart ook volstrekt niet; Utrecht is in principe veel beter? Waar blijkt dat uit dan? Twente houdt ook Ajax toch ook op 1-1. Het zijn allemaal weer nieuwe selecties, het duurt gewoon even voordat we weten welke teams in principe (veel ) beter zijn dan andere. Daarnaast ligt het volgens mij ook allemaal heel dicht bij elkaar, zit je in de neerwaartse spiraal kun je ipv 8ste gewoon 16de worden of andersom, dat is de bandbreedte
    Hij zegt niets verkeerds, ik denk dat als je geen rode bril op hebt dan ook zou zeggen dat Utrecht een betere en bredere selectie heeft. Tevens heeft Utrecht de laatste jaren beter gepresteerd en het ook in de voorgaande wedstrijden goed gedaan.
  • 14 Sep 2021 om 19:30
    Hij zegt dus FC Utrecht is in principe veel beter. Dus dat staat niet goed in de tekst. Maar ik begrijp vd Vaart ook volstrekt niet; Utrecht is in principe veel beter? Waar blijkt dat uit dan? Twente houdt ook Ajax toch ook op 1-1. Het zijn allemaal weer nieuwe selecties, het duurt gewoon even voordat we weten welke teams in principe (veel ) beter zijn dan andere. Daarnaast ligt het volgens mij ook allemaal heel dicht bij elkaar, zit je in de neerwaartse spiraal kun je ipv 8ste gewoon 16de worden of andersom, dat is de bandbreedte
  • 14 Sep 2021 om 19:30
    Hij zegt dus FC Utrecht is in principe veel beter. Dus dat staat niet goed in de tekst. Maar ik begrijp vd Vaart ook volstrekt niet; Utrecht is in principe veel beter? Waar blijkt dat uit dan? Twente houdt ook Ajax toch ook op 1-1. Het zijn allemaal weer nieuwe selecties, het duurt gewoon even voordat we weten welke teams in principe (veel ) beter zijn dan andere. Daarnaast ligt het volgens mij ook allemaal heel dicht bij elkaar, zit je in de neerwaartse spiraal kun je ipv 8ste gewoon 16de worden of andersom, dat is de bandbreedte
  • 14 Sep 2021 om 18:22
    • Quote van 14 Sep 2021 om 17:30
      Ongelofelijk denigrerende opmerking van hem. Alsof Utrecht maar even de punten komt ophalen. Zoveel sterker is de selectie niet ten opzichte van FC Twente. Wat mij betreft de punten terecht in eigen huis gehouden!
    Wij lieten Uttreg niet in hun spel komen..zij vielen mij ook echt tegen ..ze wistenniet goed wat ze er aan moesten doen ..idd terecht 3 pnt voor ons
  • 14 Sep 2021 om 18:18
    • Quote van 14 Sep 2021 om 17:44
      En als je de volg orde omdraait dan heb je de beste analist naar de minste. Vind ik althans.
    hehe die Sneijder heeft er echt geen verstand van ..jou volgorde idd prima
  • 14 Sep 2021 om 17:44
    • Quote van 14 Sep 2021 om 17:32
      Vd Vaart is een grote drammert. Zie 100x liever Sneijder, Afellay of Janssen analyseren.
    En als je de volg orde omdraait dan heb je de beste analist naar de minste. Vind ik althans.
  • 14 Sep 2021 om 17:32
    Vd Vaart is een grote drammert. Zie 100x liever Sneijder, Afellay of Janssen analyseren.
  • 14 Sep 2021 om 17:30
    Ongelofelijk denigrerende opmerking van hem. Alsof Utrecht maar even de punten komt ophalen. Zoveel sterker is de selectie niet ten opzichte van FC Twente. Wat mij betreft de punten terecht in eigen huis gehouden!
Friday 1 October 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›