Hake bevestigt: ''Interesse in een aantal spelers van FC Twente''

25
Hake bevestigt: ''Interesse in een aantal spelers van FC Twente''

Trainer René Hake geeft toe dat FC Utrecht deze zomer interesse had in spelers van FC Twente, maar zich moesten terugtrekken omdat ze niet te betalen waren. Volgens Voetbal International-journalist Freek Jansen hebben de Tukkers afgelopen zomer flinke salarissen betaald.

"We hadden het voor de uitzending over een aantal spelers van FC Twente waarvan je (Hake, red.) aangaf dat jullie er ook wel interesse in hadden, maar je gewoon het salaris niet van kon betalen", zegt Jansen bij Studio Voetbal. "Dat geeft wel aan dat FC Twente, sowieso afgelopen zomer, qua salaris best veel heeft kunnen doen."

Hake heeft geen exacte verklaring waarom sommige spelers van FC Twente op dit moment niet haalbaar zijn. "Ik weet niet op welke manier dat gaat, want er zijn verschillende manieren waarop je kan betalen. Ik weet alleen hoe het bij ons gaat en kan niet in de keuken kijken bij anderen."

25 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Sep 2021 om 17:11
    • Quote van 15 Sep 2021 om 17:24
      Utrecht kan toch gewoon interesse hebben in spelers van welke club dan ook? Heeft niks te maken met een club haten of wat dan ook. Vergeten dat wij notabene de aanvoerder van Almelo hebben gehaald?
    ik zeg niet dat hij ons haat stel gewoon vraag
  • 15 Sep 2021 om 18:13
    • Quote van 15 Sep 2021 om 17:24
      Utrecht kan toch gewoon interesse hebben in spelers van welke club dan ook? Heeft niks te maken met een club haten of wat dan ook. Vergeten dat wij notabene de aanvoerder van Almelo hebben gehaald?
    Ik vind dat alle andere clubs FCT moeten informeren voordat ze spelers van welke club dan ook een contract aanbieden. ;-)
  • 15 Sep 2021 om 17:24
    • Quote van 15 Sep 2021 om 15:13
      hake moet van spelers twente afblijven we zijn net op de goede weg of wil hij bal terug slaan omdat hij bij ons is weggestuurt
    Utrecht kan toch gewoon interesse hebben in spelers van welke club dan ook? Heeft niks te maken met een club haten of wat dan ook. Vergeten dat wij notabene de aanvoerder van Almelo hebben gehaald?
  • 15 Sep 2021 om 17:24
    • Quote van 15 Sep 2021 om 15:13
      hake moet van spelers twente afblijven we zijn net op de goede weg of wil hij bal terug slaan omdat hij bij ons is weggestuurt
    Utrecht kan toch gewoon interesse hebben in spelers van welke club dan ook? Heeft niks te maken met een club haten of wat dan ook. Vergeten dat wij notabene de aanvoerder van Almelo hebben gehaald?
  • 15 Sep 2021 om 15:42
    • Quote van 15 Sep 2021 om 14:50
      Elia was een hele dure 'grap' voor van Seumeren........
    Dat klopt binnen gehaald als de Ronaldo maar reken er op dat ze blij zijn dat ie vot is
  • 15 Sep 2021 om 15:26
    • Quote van 15 Sep 2021 om 14:49
      "Twente Komt Eraan"


      Hoeveel jaren roepen we dat nu al niet, en blijkt dat die trein nog vaak stokt omdat er zo ineens een obstakel verschijnt?
    Daarom roepen we ook " Twente komt er aan" en niet " Twente is er volgende week". De schulden die we hebben poetsen we niet in een paar jaar weg. Dat gaat simpelweg meer tijd kosten. Tot die tijd mogen we blij zijn als het met kleine stapjes vooruit gaat.
  • 15 Sep 2021 om 15:13
    hake moet van spelers twente afblijven we zijn net op de goede weg of wil hij bal terug slaan omdat hij bij ons is weggestuurt
  • 15 Sep 2021 om 14:50
    • Quote van 15 Sep 2021 om 13:16
      Jan heeft bewust gekozen geen transfersommen te willen betalen om meer salaris budget te kunnen hebben. En dan nog bleef het keurig binnen de begroting. Twente gebruikt 30% voor salarissen waar veel clubs verhoudingsgewijs veel meer gebruiken. En wat hier al geschreven werd, Utrecht moest eerst spelers kwijt voordat ze konden toeslaan. Dat is wel een geluk voor ons geweest.
    Elia was een hele dure 'grap' voor van Seumeren........
  • 15 Sep 2021 om 14:49
    • Quote van 15 Sep 2021 om 12:50
      Kijk dat zijn mooie weetjes, wij betalen al meer dan Utrecht, conclusie: Twente Komt Eraan.
    "Twente Komt Eraan"


    Hoeveel jaren roepen we dat nu al niet, en blijkt dat die trein nog vaak stokt omdat er zo ineens een obstakel verschijnt?
  • 15 Sep 2021 om 13:17
    • Quote van 15 Sep 2021 om 12:50
      Kijk dat zijn mooie weetjes, wij betalen al meer dan Utrecht, conclusie: Twente Komt Eraan.
    Twente heeft ook een grotere inkomstenbron dan Utrecht en ook nog eens grotere sponsors. Is niet voor niks dat twente op dat gebied de 4e club van Nederland is. Alleen op sportief gebied en organisatie moet twente nog veel stappen maken. Maar dat twente er aan komt is een goed teken. Zonder corona had twente ook al transfer sommen kunnen betalen.
  • 15 Sep 2021 om 13:16
    • Quote van 15 Sep 2021 om 12:50
      Kijk dat zijn mooie weetjes, wij betalen al meer dan Utrecht, conclusie: Twente Komt Eraan.
    Jan heeft bewust gekozen geen transfersommen te willen betalen om meer salaris budget te kunnen hebben. En dan nog bleef het keurig binnen de begroting. Twente gebruikt 30% voor salarissen waar veel clubs verhoudingsgewijs veel meer gebruiken. En wat hier al geschreven werd, Utrecht moest eerst spelers kwijt voordat ze konden toeslaan. Dat is wel een geluk voor ons geweest.
  • 15 Sep 2021 om 12:50
    Kijk dat zijn mooie weetjes, wij betalen al meer dan Utrecht, conclusie: Twente Komt Eraan.
  • 15 Sep 2021 om 12:33
    • Quote van 15 Sep 2021 om 12:00
      Dat denk ik ook. Tegen Twente hebben ze het altijd moeilijk, maar ook tegen andere subtoppers. Daarnaast laten ze ook regelmatig punten liggen tegen degradatiekandidaten en middenmoters. Alleen tegen Ajax en Feyenoord spelen ze vaak op hun best. Constant is het daar nooit geweest. Dit jaar zie ik ze hoog eindigen, maar dat komt mede door een verzwakt AZ en Vitesse. Er zou maarzo een verrassing als Fortuna Sittard kunnen eindigen in de top 7
    Zou zo maar kunnen, of als wij op stoom komen, dat wij de verassing zijn
  • 15 Sep 2021 om 12:00
    • Quote van 15 Sep 2021 om 11:49
      Ik denk dat iedereen FC Utrecht een beetje overschat
    Dat denk ik ook. Tegen Twente hebben ze het altijd moeilijk, maar ook tegen andere subtoppers. Daarnaast laten ze ook regelmatig punten liggen tegen degradatiekandidaten en middenmoters. Alleen tegen Ajax en Feyenoord spelen ze vaak op hun best. Constant is het daar nooit geweest. Dit jaar zie ik ze hoog eindigen, maar dat komt mede door een verzwakt AZ en Vitesse. Er zou maarzo een verrassing als Fortuna Sittard kunnen eindigen in de top 7
  • 15 Sep 2021 om 11:49
    • Quote van 15 Sep 2021 om 11:07
      Dat denk ik ook, maar ik geloof echt niet dat Twente meer betaald dan dat Utrecht zou kunnen. Er liggen ook andere redenen ten grondslag. Dat moest haast wel. Een belangrijk ding is denk ik de verwachte speeltijd. Bij Utrecht kunnen ze met hun huidige selectie al bijna twee A teams opstellen. Als ze dan ook nog de spelers op hadden gehaald die Twente nu heeft kun je uitrekenen hoeveel speeltijd je kunt verwachten. Bij Utrecht zijn namelijk maar weinig spelers weggegaan.
    Ik denk dat iedereen FC Utrecht een beetje overschat
  • 15 Sep 2021 om 11:48
    • Quote van 15 Sep 2021 om 11:04
      Lijkt mij ook. Daarvan is Vlap huur. Op het moment dat RvW en Pröpper werden vastgelegd moest Utrecht eerst nog wat spelers slijten. Het is dus niet zo dat FCT hogere salarissen betaalt dan Utrecht.
    Wat ik gelezen heb, soms wel hoor
  • 15 Sep 2021 om 11:07
    • Quote van 15 Sep 2021 om 10:47
      Het lijkt me dat Hake hier niet doelt op spelers die al onder contract stonden bij Twente, maar om spelers die Twente afgelopen zomer heeft aangetrokken (bijv. Propper, Vlap, V. Wolfswinkel).
    Dat denk ik ook, maar ik geloof echt niet dat Twente meer betaald dan dat Utrecht zou kunnen. Er liggen ook andere redenen ten grondslag. Dat moest haast wel. Een belangrijk ding is denk ik de verwachte speeltijd. Bij Utrecht kunnen ze met hun huidige selectie al bijna twee A teams opstellen. Als ze dan ook nog de spelers op hadden gehaald die Twente nu heeft kun je uitrekenen hoeveel speeltijd je kunt verwachten. Bij Utrecht zijn namelijk maar weinig spelers weggegaan.
  • 15 Sep 2021 om 11:04
    • Quote van 15 Sep 2021 om 10:47
      Het lijkt me dat Hake hier niet doelt op spelers die al onder contract stonden bij Twente, maar om spelers die Twente afgelopen zomer heeft aangetrokken (bijv. Propper, Vlap, V. Wolfswinkel).
    Lijkt mij ook. Daarvan is Vlap huur. Op het moment dat RvW en Pröpper werden vastgelegd moest Utrecht eerst nog wat spelers slijten. Het is dus niet zo dat FCT hogere salarissen betaalt dan Utrecht.
  • 15 Sep 2021 om 10:47
    Het lijkt me dat Hake hier niet doelt op spelers die al onder contract stonden bij Twente, maar om spelers die Twente afgelopen zomer heeft aangetrokken (bijv. Propper, Vlap, V. Wolfswinkel).
  • 15 Sep 2021 om 10:41
    Zerrouki typisch een speler die Utrecht zou halen. Gelukkig verkopen wij ze niet voor een schijntje.
  • 15 Sep 2021 om 10:33
    Menig, Ebuehi en Oosterwolde
  • 15 Sep 2021 om 10:30
    • Quote van 15 Sep 2021 om 09:58
      Roemeratoe afgelopen weekend 0 minuten gespeeld bij Willem2.
    Ik ben er nooit fan van geweest al heeft die me een aantal keer zeer positief verrast. Dan denk je net van hij is er en dan valt die weer terug. Ik denk een mentaal dingetje.
  • 15 Sep 2021 om 10:19
    • Quote van 15 Sep 2021 om 09:44
      Zal Oosterwolde, Roemeratoe en Menig geweest zijn.
    Roemeratoe niet. Zerrouki zat er trouwens ook bij.
  • 15 Sep 2021 om 09:58
    • Quote van 15 Sep 2021 om 09:44
      Zal Oosterwolde, Roemeratoe en Menig geweest zijn.
    Roemeratoe afgelopen weekend 0 minuten gespeeld bij Willem2.
  • 15 Sep 2021 om 09:44
    Zal Oosterwolde, Roemeratoe en Menig geweest zijn.
Friday 1 October 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›