Ten Voorde wijst naar drie spelers: ''Dat moet nog wel beter''

30
Ten Voorde wijst naar drie spelers: ''Dat moet nog wel beter''

FC Twente won afgelopen weekend in eigen huis met 1-0 van FC Utrecht, maar Leon ten Voorde ziet nog voldoende verbeterpunten bij de club uit Enschede. De verslaggever van Tubantia merkt dat drie spelers op dit moment nog niet in topvorm verkeren. 

"De ploeg speelt nu nog heel erg op basis van adrenaline in thuiswedstrijden en dat kan als je tegen Utrecht en Ajax speelt", legt hij uit in de podcast De Ballen Verstand. "Die ploegen hebben meer kwaliteit. Maar na AZ-thuis krijg je wedstrijden tegen Willem II, NEC, noem maar op", aldus Ten Voorde. 

"Dan zul je het spel moeten gaan maken en dan moet er nog wel wat gebeuren. Dan moeten ze echt stappen maken", vervolgt hij. "Er moet wat meer vertrouwen zijn om van achteruit te voetballen. Je ziet toch dat een rechtsback als Troupee nog wat zelfvertrouwen mist om vrij te komen en om mee te doen in die opbouw", constateert Ten Voorde, die ook wijst op de rol van Vlap en Van Wolfswinkel. 

De clubwatcher zag dat beide spelers in de wedstrijd tegen FC Utrecht te veel 'lange ballen' kregen. "Spreekwoordelijk gezien ga je die spelers dan vermoorden, want daar kunnen ze niks mee", beseft hij. "Er wordt ook wel gekeken naar die twee, want het zijn voor Twentse begrippen grote namen die gehaald zijn. Die moeten nog landen, je kunt zien dat ze toch afgelopen seizoen weinig hebben gespeeld. Die komen nog ritme te kort. Dat moet nog wel beter", besluit Ten Voorde. 

 

30 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Sep 2021 om 10:15
    • Quote van 16 Sep 2021 om 09:21
      Op dit moment dus starten vanaf de bank om Brama later af te kunnen lossen.
    zou niet verkeerd kunnen zijn.
  • 16 Sep 2021 om 09:21
    • Quote van 16 Sep 2021 om 08:26
      mee eens Sadilek weet dat zelf ook en heeft dat ook kenbaar gemaakt aan Ron Jans maar kon even niet anders rest was ziek zwak en misselijk..mooi in het middenveld daar is ie prima..
    Op dit moment dus starten vanaf de bank om Brama later af te kunnen lossen.
  • 16 Sep 2021 om 08:26
    • Quote van 16 Sep 2021 om 08:02
      Sadilek werkte keihard maar maar was verdedigend veel te druistig. Aanvallend noem je het goed maar brengt hij juist veel te weinig. Prima ingevuld tegen Utrecht als middenvelder maar een back is het absoluut niet. Je rode bril even afzetten als je objectief wil analyseren. ;-)
    mee eens Sadilek weet dat zelf ook en heeft dat ook kenbaar gemaakt aan Ron Jans maar kon even niet anders rest was ziek zwak en misselijk..mooi in het middenveld daar is ie prima..
  • 16 Sep 2021 om 08:02
    • Quote van 15 Sep 2021 om 21:08
      Ik zelf vond sadilek het gewoon erg goed doen tegen Utrecht opkomend erg sterk duels erg.sterk Van links was dit goed van rechts moet dit ook kunnen als sadilek en de trainers hier voor openstaan. In het systeem wat fctwente speelt zijn juist beide backs erg aanvallend in balbezit dat zag je tege Utrecht ook sadilek die dit gewoon goed kan bespelen.
    Sadilek werkte keihard maar maar was verdedigend veel te druistig. Aanvallend noem je het goed maar brengt hij juist veel te weinig. Prima ingevuld tegen Utrecht als middenvelder maar een back is het absoluut niet. Je rode bril even afzetten als je objectief wil analyseren. ;-)
  • 16 Sep 2021 om 05:34
    • Quote van 15 Sep 2021 om 19:26
      Dat werkt niet meer omdat tegenstanders dit ook doen. Of proberen. Daarnaast heb je gewoon enorm technische vleugels spelers nodig en een heel dynamisch middenveld en dat laatste hebben we sowieso niet. Die vleugel spelers alleen als cerny en misidjan terug en wedstrijdfit zijn.
    Ik twijfel daar dus aan in deze tijd kopieert iedereen elkaar. Niet alleen in het voetbal, maar overal. Maar goed nu over het voetbal hoevaak zal een back van de tegenstander er nog overheen komen als de vleugel spelers op scherp blijven staan en de backs van ons zich op verdedigen blijven richten? Ik denk dat een tegenstander even niet weet wat ze er mee aanmoeten.
  • 15 Sep 2021 om 23:05
    • Quote van 15 Sep 2021 om 22:52
      hoe lossen we dat dan op op het middenveld
    Dat ligt volledig aan hoe iedereen zich ontwikkeld en hoe fit brama is en blijft. Al is vlap een zekerheid want illic is gewoon verruit drama. Brama zerrouki Bosch en sadilek zal wel in gerouleerd worden. Al moet ik wel zeggen dat ik zelfs bosch liever op de 10 zie als back up dan illic.
  • 15 Sep 2021 om 22:52
    • Quote van 15 Sep 2021 om 21:33
      Precies. Hij heeft dat zelf ook aangegeven dat niet fijn te vinden. Maar is wel een team speler pur sang als hij daar staat doet hij dat na zijn kwaliteiten en 130 procent overgave. Vind het een heerlijke speler. Zijn gif zijn duels af en toe een opstootje veroozaken heerlijk man. Spelers waarvan je weet dat als die in een volle veste speelt zijn felheid alleen maar toe neemt. Publieks speler die sadilek.
    hoe lossen we dat dan op op het middenveld
  • 15 Sep 2021 om 22:44
    • Quote van 15 Sep 2021 om 22:38
      Dan worden de heertjes op hun tenen getrapt moet elke club doen en vooral thuis
    Uit of thuis maakt niet uit. Voor elke club van plek 5 tot 12 kun je ook "gewoon" punten pakken door effectief vecht voetbal ervan te maken. Uit is het nog makkelijker zelfs want als het niet loopt bij de topclubs en je creëert zelf wel wat. Dan werkt het thuis publiek tegen je. Maar Uit vergt het wel 4x zoveel discipline want thuis publiek blijft een voordeel.
  • 15 Sep 2021 om 22:38
    • Quote van 15 Sep 2021 om 22:34
      Eens. Maar dit gebeurt er als je tegen ajax wil voetballen. Dan word je geslacht. Nec dacht dat ook heel naïef te kunnen doen. Werkt niet. Hebben ze gewoon te veel klasse voor. Straks als wij tegen psv moeten over een paar weken. Moet je een vochtbestrijding van maken. Is echt de enige manier om zulke clubs te bestrijden.
    Dan worden de heertjes op hun tenen getrapt moet elke club doen en vooral thuis
  • 15 Sep 2021 om 22:35
    • Quote van 15 Sep 2021 om 22:34
      Eens. Maar dit gebeurt er als je tegen ajax wil voetballen. Dan word je geslacht. Nec dacht dat ook heel naïef te kunnen doen. Werkt niet. Hebben ze gewoon te veel klasse voor. Straks als wij tegen psv moeten over een paar weken. Moet je een vochtbestrijding van maken. Is echt de enige manier om zulke clubs te bestrijden.
    *Vecht wedstrijd van maken* kloten autocorretie.
  • 15 Sep 2021 om 22:34
    • Quote van 15 Sep 2021 om 22:29
      En daar hebben wij een puntje tegen gepakt ;)
    Eens. Maar dit gebeurt er als je tegen ajax wil voetballen. Dan word je geslacht. Nec dacht dat ook heel naïef te kunnen doen. Werkt niet. Hebben ze gewoon te veel klasse voor. Straks als wij tegen psv moeten over een paar weken. Moet je een vochtbestrijding van maken. Is echt de enige manier om zulke clubs te bestrijden.
  • 15 Sep 2021 om 22:29
    • Quote van 15 Sep 2021 om 22:24
      Maarja als je antony en haller hebt. Mag hij dat foutje wel maken. Man wat speelt dat ajax comfortabel zeg. Niet normaal. Die Portugezen krijgen weinig tegen doelpunten en toen kwam ajax langs hahaha.
    En daar hebben wij een puntje tegen gepakt ;)
  • 15 Sep 2021 om 22:24
    • Quote van 15 Sep 2021 om 21:34
      Besef dat onze tweede keus nu in de cl blundert echt een wereldkeeper hebben we
    Maarja als je antony en haller hebt. Mag hij dat foutje wel maken. Man wat speelt dat ajax comfortabel zeg. Niet normaal. Die Portugezen krijgen weinig tegen doelpunten en toen kwam ajax langs hahaha.
  • 15 Sep 2021 om 21:34
    Besef dat onze tweede keus nu in de cl blundert echt een wereldkeeper hebben we
  • 15 Sep 2021 om 21:33
    • Quote van 15 Sep 2021 om 21:19
      Sadilek nooit back zetten als het niet nodig is ..
    Precies. Hij heeft dat zelf ook aangegeven dat niet fijn te vinden. Maar is wel een team speler pur sang als hij daar staat doet hij dat na zijn kwaliteiten en 130 procent overgave. Vind het een heerlijke speler. Zijn gif zijn duels af en toe een opstootje veroozaken heerlijk man. Spelers waarvan je weet dat als die in een volle veste speelt zijn felheid alleen maar toe neemt. Publieks speler die sadilek.
  • 15 Sep 2021 om 21:19
    • Quote van 15 Sep 2021 om 21:12
      Als je een fitte everink erachter hebt voor die positie zou ik dat eerst proberen want dat is ook zijn positie. Voor de rest ben ik het met je eens.
    Sadilek nooit back zetten als het niet nodig is ..
  • 15 Sep 2021 om 21:12
    • Quote van 15 Sep 2021 om 21:08
      Ik zelf vond sadilek het gewoon erg goed doen tegen Utrecht opkomend erg sterk duels erg.sterk Van links was dit goed van rechts moet dit ook kunnen als sadilek en de trainers hier voor openstaan. In het systeem wat fctwente speelt zijn juist beide backs erg aanvallend in balbezit dat zag je tege Utrecht ook sadilek die dit gewoon goed kan bespelen.
    Als je een fitte everink erachter hebt voor die positie zou ik dat eerst proberen want dat is ook zijn positie. Voor de rest ben ik het met je eens.
  • 15 Sep 2021 om 21:08
    • Quote van 15 Sep 2021 om 21:00
      John sadilek wil geen back staan bij voorkeur. Zei jans ook al. Die rechtsachter word ingevuld door everink troupee of hilger. Maar dan moet je of oosterwolde centraal zetten of dumic. Maar ik denk dat dumic wel klaar is bij ons. Hilgers valt eerder in mag zelfs starten in plaats van hij. Dat is wel een signaal. Zag je afgelopen jaar ook met van leeuwen en lamprou.
    Ik zelf vond sadilek het gewoon erg goed doen tegen Utrecht opkomend erg sterk duels erg.sterk Van links was dit goed van rechts moet dit ook kunnen als sadilek en de trainers hier voor openstaan. In het systeem wat fctwente speelt zijn juist beide backs erg aanvallend in balbezit dat zag je tege Utrecht ook sadilek die dit gewoon goed kan bespelen.
  • 15 Sep 2021 om 21:03
    • Quote van 15 Sep 2021 om 20:53
      Je kunt natuurlijk ook de keuze maken als troupee niet her gewenste niveau kan halen om everink of sadilek rechtsback te laten spelen en oosterwolde of smal linksback Dan hilgers of Julio samen met propper centraal als vervangers centraal heb je ook nog dumic en pierie als hij weer fit is . Het middenveld bestaat dan uit vlap brama en zerrouki met vervangers Bosch en staring en rots en ilic.
    het word puzzelen..idd
  • 15 Sep 2021 om 21:00
    • Quote van 15 Sep 2021 om 20:53
      Je kunt natuurlijk ook de keuze maken als troupee niet her gewenste niveau kan halen om everink of sadilek rechtsback te laten spelen en oosterwolde of smal linksback Dan hilgers of Julio samen met propper centraal als vervangers centraal heb je ook nog dumic en pierie als hij weer fit is . Het middenveld bestaat dan uit vlap brama en zerrouki met vervangers Bosch en staring en rots en ilic.
    John sadilek wil geen back staan bij voorkeur. Zei jans ook al. Die rechtsachter word ingevuld door everink troupee of hilger. Maar dan moet je of oosterwolde centraal zetten of dumic. Maar ik denk dat dumic wel klaar is bij ons. Hilgers valt eerder in mag zelfs starten in plaats van hij. Dat is wel een signaal. Zag je afgelopen jaar ook met van leeuwen en lamprou.
  • 15 Sep 2021 om 20:56
    • Quote van 15 Sep 2021 om 20:41
      tegen Vites kan Jans het al uitproberen Hilgers (Pluego is nog niet zo ver) begint naast Propper en Oosterwolde op links ..
    Was tegen Utrecht ook het duo al hé? Het is dan eigenlijk niet uit proberen meer. Alleen moet iemand even af en toe troupee op de huid zitten dat hij zijn hoofd erbij houd want die bal van jesse van slecht op troupee. Maar die bal van troupee naar hilgers was pas ECHT belabberd. Troupee kiest ook vaak de verkeerde positie. Dus iemand moet zich ook bezig houden met troupee. Zonder deginigrerend over te komen. Jongen heeft af en toe echt even hulp nodig bijna al het gevaar van de tegenstanders komen van zijn kant af en leid zelfs geregeld de tegenstoot in en wat dat betreft zou brama voor hem geen slecht idee zijn. Die kan hem beter bijsturen en helpen.
  • 15 Sep 2021 om 20:53
    • Quote van 15 Sep 2021 om 20:14
      maar dan moet je backs hebben die buitenom dan opkomen..wij hebben alleen in die zin Oosterwolde en die moeten we nu centraal gebruiken ..helaas..
    Je kunt natuurlijk ook de keuze maken als troupee niet her gewenste niveau kan halen om everink of sadilek rechtsback te laten spelen en oosterwolde of smal linksback Dan hilgers of Julio samen met propper centraal als vervangers centraal heb je ook nog dumic en pierie als hij weer fit is . Het middenveld bestaat dan uit vlap brama en zerrouki met vervangers Bosch en staring en rots en ilic.
  • 15 Sep 2021 om 20:41
    • Quote van 15 Sep 2021 om 20:26
      Even los van die backs. Oosterwolde moet gewoon terug naar linksback. Laat tot jullio fit is gewoon hilgers staan. Propper kan prima links centraal staan. Als jans dat blijft doen(met oosterwolde centra)dan gaat die koppigheid je gegarandeerd nog punten kosten. Waar hilgers misschien te vaak terug speelt is Oosterwolde echt te onrustig aan de bal centraal achterin en aan de linkerkant mag hij lekker opkomen en door verdedigingen heen beuken en ze beuk erin gooien aan de zijkant waar het ook minder dodelijk is als hij daar de bal verliest. Gaat hem een stuk beter af dan naast propper. Als hij nog stappen gaat maken is hij echt een type Douglas. Maar nu nog niet.
    tegen Vites kan Jans het al uitproberen Hilgers (Pluego is nog niet zo ver) begint naast Propper en Oosterwolde op links ..
  • 15 Sep 2021 om 20:26
    • Quote van 15 Sep 2021 om 20:14
      maar dan moet je backs hebben die buitenom dan opkomen..wij hebben alleen in die zin Oosterwolde en die moeten we nu centraal gebruiken ..helaas..
    Even los van die backs. Oosterwolde moet gewoon terug naar linksback. Laat tot jullio fit is gewoon hilgers staan. Propper kan prima links centraal staan. Als jans dat blijft doen(met oosterwolde centra)dan gaat die koppigheid je gegarandeerd nog punten kosten. Waar hilgers misschien te vaak terug speelt is Oosterwolde echt te onrustig aan de bal centraal achterin en aan de linkerkant mag hij lekker opkomen en door verdedigingen heen beuken en ze beuk erin gooien aan de zijkant waar het ook minder dodelijk is als hij daar de bal verliest. Gaat hem een stuk beter af dan naast propper. Als hij nog stappen gaat maken is hij echt een type Douglas. Maar nu nog niet.
  • 15 Sep 2021 om 20:14
    • Quote van 15 Sep 2021 om 19:26
      Dat werkt niet meer omdat tegenstanders dit ook doen. Of proberen. Daarnaast heb je gewoon enorm technische vleugels spelers nodig en een heel dynamisch middenveld en dat laatste hebben we sowieso niet. Die vleugel spelers alleen als cerny en misidjan terug en wedstrijdfit zijn.
    maar dan moet je backs hebben die buitenom dan opkomen..wij hebben alleen in die zin Oosterwolde en die moeten we nu centraal gebruiken ..helaas..
  • 15 Sep 2021 om 20:10
    • Quote van 15 Sep 2021 om 18:34
      Backs die niet mee gaan hoeft helemaal geen probleem te zijn als je twee sterke vleugel spelers hebt. Nog helemaal niet zo heel lang geleden waren de backs altijd pure verdedigers en waarom zou dat nu niet meer mogelijk zijn? Omdat heel Europa dat nu het zelfde doet? Misschien is het wel heel succesvol om anders te spelen dat de rest van de wereld! Echte vleugel spelers links poot op links rechts poot op rechts. Twee backs die met name verdedigen en een keeper die ballen tegenhoud i.p.v te functioneren als extra veld speler! Soms is simpel en anders ook een weg tot succes.
    Is zeker mogelijkheid het probleem is de tegenstander die vaak met 1 spits gaat spelen dan staan de beide backs lucht te dekken als ze niet mee op komen. Daarbij komt de links en rechtsbuiten tegen een overmacht te spelen want de tegenstander zakt in en gaat compact spelen. De buitenspelers in het systeem dat fctwente wil spelen zijn de links en rechtsbacks de links en rechtsbuiten op papier gaan dan meer centraal en moeten de aansluiting verzorgen richting spits . En de loopacties maken om ruimtes te creëren waardoor je meer kansen en mogelijkheden kunt creëren in balbezit.
  • 15 Sep 2021 om 19:26
    • Quote van 15 Sep 2021 om 18:34
      Backs die niet mee gaan hoeft helemaal geen probleem te zijn als je twee sterke vleugel spelers hebt. Nog helemaal niet zo heel lang geleden waren de backs altijd pure verdedigers en waarom zou dat nu niet meer mogelijk zijn? Omdat heel Europa dat nu het zelfde doet? Misschien is het wel heel succesvol om anders te spelen dat de rest van de wereld! Echte vleugel spelers links poot op links rechts poot op rechts. Twee backs die met name verdedigen en een keeper die ballen tegenhoud i.p.v te functioneren als extra veld speler! Soms is simpel en anders ook een weg tot succes.
    Dat werkt niet meer omdat tegenstanders dit ook doen. Of proberen. Daarnaast heb je gewoon enorm technische vleugels spelers nodig en een heel dynamisch middenveld en dat laatste hebben we sowieso niet. Die vleugel spelers alleen als cerny en misidjan terug en wedstrijdfit zijn.
  • 15 Sep 2021 om 19:07
    • Quote van 15 Sep 2021 om 18:34
      Backs die niet mee gaan hoeft helemaal geen probleem te zijn als je twee sterke vleugel spelers hebt. Nog helemaal niet zo heel lang geleden waren de backs altijd pure verdedigers en waarom zou dat nu niet meer mogelijk zijn? Omdat heel Europa dat nu het zelfde doet? Misschien is het wel heel succesvol om anders te spelen dat de rest van de wereld! Echte vleugel spelers links poot op links rechts poot op rechts. Twee backs die met name verdedigen en een keeper die ballen tegenhoud i.p.v te functioneren als extra veld speler! Soms is simpel en anders ook een weg tot succes.
    Het is wel handig als beide backs voetballend wat meer kunnen dan alleen verdedigen en dat ze de bal vooruit spelen naar de juiste kleur. Dat vind ik bij Troupee nog wel een probleem.
  • 15 Sep 2021 om 19:04
    • Quote van 15 Sep 2021 om 18:34
      Backs die niet mee gaan hoeft helemaal geen probleem te zijn als je twee sterke vleugel spelers hebt. Nog helemaal niet zo heel lang geleden waren de backs altijd pure verdedigers en waarom zou dat nu niet meer mogelijk zijn? Omdat heel Europa dat nu het zelfde doet? Misschien is het wel heel succesvol om anders te spelen dat de rest van de wereld! Echte vleugel spelers links poot op links rechts poot op rechts. Twee backs die met name verdedigen en een keeper die ballen tegenhoud i.p.v te functioneren als extra veld speler! Soms is simpel en anders ook een weg tot succes.
    Mooi verwoord, de verassing in het normale. Veelal zijn coaches, analisten en voetbalgekken dit vergeten.
  • 15 Sep 2021 om 18:34
    Backs die niet mee gaan hoeft helemaal geen probleem te zijn als je twee sterke vleugel spelers hebt. Nog helemaal niet zo heel lang geleden waren de backs altijd pure verdedigers en waarom zou dat nu niet meer mogelijk zijn? Omdat heel Europa dat nu het zelfde doet? Misschien is het wel heel succesvol om anders te spelen dat de rest van de wereld! Echte vleugel spelers links poot op links rechts poot op rechts. Twee backs die met name verdedigen en een keeper die ballen tegenhoud i.p.v te functioneren als extra veld speler! Soms is simpel en anders ook een weg tot succes.
Friday 1 October 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›