Vlap geniet van FC Twente-fans: ''Die zijn knettergek, geweldig''

10
Vlap geniet van FC Twente-fans: ''Die zijn knettergek, geweldig''

Michel Vlap maakte zondagmiddag zijn eerste goal in Twentse dienst. De middenvelder was trefzeker in de uitwedstrijd tegen Vitesse.

Vlap speelde tot dat moment een ongelukkig wedstrijd. "Tot de zestigste minuut raakte ik maar weinig ballen", beaamt hij in gesprek met Voetbal International. "Als ik al een bal kreeg, dan vloog-ie uit omdat ik totaal niet in de wedstrijd zat. Dat is klote."

De ontlading was dan ook groot na zijn goal. "Dit voelt persoonlijk heel erg lekker. Ik zat er tegenaan te hikken. Deze goal had ik nodig. In de eerste wedstrijden was ik nog wat zoekende. Ik kwam nog niet echt aan de bal zoals ik dat gewend ben", aldus Vlap, die niet de druk van trainer Ron Jans voelde.

"De trainer heeft ook aangegeven dat ik de tijd krijg, maar na de wedstrijd tegen Utrecht baalde ik wel", geeft hij aan. "We wonnen, dat was top, maar ik was niet blij met mijn eigen prestatie. Ik had niet de impact op de wedstrijd die ik wil hebben. De trainer zei toen ook tegen me: Blijf rustig, je momenten gaan komen. Een van die momenten was vandaag en dat was een goal."

Vlap genoot van de manier hoe FC Twente knokte tegen Vitesse. "Wij hebben met z'n allen gevochten. Als er iemand op de grond lag, stonden we er meteen bij. Dat moeten we ook doen, want het uitvak gaat dan tekeer. Daar geniet ik intens van. Daar ga je harder van lopen", meent Vlap, die na de wedstrijd nog uit de catacomben sprintte om het uitvak nogmaals te bedanken.

"Het is echt genieten", looft hij de fans. "Die fans zijn knettergek, geweldig. Vorige week genoot ik er al van tegen FC Utrecht en dan zit het stadion nog niet eens vol. Vandaag keek ik rond de tachtigste minuut naar het uitvak, waar iedereen los ging. Dat is prachtig om te zien. Dat was voor mij zeker een van de redenen om hiernaartoe te komen. De Grolsch Veste is een heksenhekel, daar wil je gewoon voetballen."

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 Sep 2021 om 23:00
    • Quote van 20 Sep 2021 om 22:39
      Heeft allemaal met vertrouwen te maken en geloof in jezelf
    Dat denk ik ook. Was overigens geen makkelijke goal voor hem. Moest met z'n lichaam compenseren en met z'n verkeerde been schieten omdat er nog 1 kwam aan glijden. Zo vaak zie je in de eredivisie dat die nog naast of over geschoten word. Maar vlap schiet hem dan wel dermate binnen dat de keeper volstrekt kansloos is.
  • 20 Sep 2021 om 22:39
    • Quote van 20 Sep 2021 om 22:23
      Na zijn goal werd het al wel wat beter. Hield de ballen beter vast. Ging vaker naar de juiste kleur want voor zijn goal deed hij nagenoeg alles fout. Maar hij werkte wel hard en streed er voor. Maar ik ben wel volledig met je eens.
    Heeft allemaal met vertrouwen te maken en geloof in jezelf
  • 20 Sep 2021 om 22:23
    • Quote van 20 Sep 2021 om 22:10
      Dat is wat men noemt wedstrijdritme Jans doet het enige wat je kan doen hem blijven opstellen en vertrouwen geven dan zou de oude Vlap van Heerenveen vroeg of laat weer te zien moeten zijn. Maar tot nu toe is het idd niet best,wie weet versneld zijn goal het proces.
    Na zijn goal werd het al wel wat beter. Hield de ballen beter vast. Ging vaker naar de juiste kleur want voor zijn goal deed hij nagenoeg alles fout. Maar hij werkte wel hard en streed er voor. Maar ik ben wel volledig met je eens.
  • 20 Sep 2021 om 22:22
    • Quote van 20 Sep 2021 om 22:10
      Dat is wat men noemt wedstrijdritme Jans doet het enige wat je kan doen hem blijven opstellen en vertrouwen geven dan zou de oude Vlap van Heerenveen vroeg of laat weer te zien moeten zijn. Maar tot nu toe is het idd niet best,wie weet versneld zijn goal het proces.
    Bij Heerenveen was hij ook niet elke wedstrijd top.
  • 20 Sep 2021 om 22:10
    • Quote van 20 Sep 2021 om 18:33
      Vlap moet veel meer rust in zijn eigen spel creëren . Zijn bal aannames zijn te onrustig hij wil te snel de acties of verplaatsing van de bal door iets meer tijd te nemen creër hij veel meer controle en rust in zijn eigen spel. Nu maakt hij te veel en te vaak de verkeerde keuzes zonde voor een speler met zoveel kwaliteiten en mogelijkheden
    Dat is wat men noemt wedstrijdritme Jans doet het enige wat je kan doen hem blijven opstellen en vertrouwen geven dan zou de oude Vlap van Heerenveen vroeg of laat weer te zien moeten zijn. Maar tot nu toe is het idd niet best,wie weet versneld zijn goal het proces.
  • 20 Sep 2021 om 18:45
    Manmanman laat hem even wennen en kraak hem niet zo af!
  • 20 Sep 2021 om 18:45
    Manmanman laat hem even wennen en kraak hem niet zo af!
  • 20 Sep 2021 om 18:45