Onrust tijdens duel Vitesse - FC Twente: Vitesse start onderzoek

11
Onrust tijdens duel Vitesse - FC Twente: Vitesse start onderzoek

Vitesse is een onderzoek gestart naar aanleiding van de vechtpartijen op de tribune tijdens Vitesse - FC Twente. Vanuit het uitvak met FC Twente-fans was zondag te zien dat er aan de overkant op de Zuid-tribune opstootjes waren.

"Het moge duidelijk zijn dat genoemde misdragingen niet thuishoren in het stadion", laat Vitesse in een verklaring weten. "Indien nodig zullen we gepaste maatregelen nemen. Als Vitesse zijnde zetten wij alles in het werk om ervoor te zorgen dat er geen wanordelijkheden plaatsvinden op de tribune. Wij willen een club zijn waar iedereen zich welkom, thuis, prettig en veilig voelt."

De verklaring is een reactie op een brief die de 33-jarige Vitesse-supporter Frank heeft gestuurd naar de club. "Ik ben gewend mensen aan te spreken op hun gedrag. Maar daar ben ik na de laatste wedstrijden van Vitesse mee gestopt. Te gevaarlijk", laat hij weten aan De Gelderlander.

De Arnhemse supporter vond het duel met FC Twente (1-4) een 'triest dieptepunt'. "Tot drie keer toe brak een vechtpartij uit", meent hij. "Kinderen moesten de tribune af om niet in het gedrang te komen. Mijn maat had zijn dochters bij zich. Ik denk niet dat we die meiden ooit nog terugzien. Als de toestand op de Zuid-tribune op deze manier door blijft gaan, heb ik er geen zin meer in."

De inhoud van de brief liegt er niet om: "Er wordt gescholden met ziektes en in toenemende mate openlijk gerookt en geblowd. Racistische uitingen in allerlei bewoordingen. Na een middag te zijn uitgescholden, diverse bierdouches over mij heen te hebben gehad, mijn kleren stinkend van de rook en slechts een deel van de wedstrijd te hebben gezien omdat we continu moesten opletten wat deze club debielen nu weer aan het doen was, is mij de lol van het bezoeken van een wedstrijd wel vergaan."

 
 
 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door Ultras&TifosiNL (@ultrassnl)

11 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 21 Sep 2021 om 22:43
    • Quote van 21 Sep 2021 om 22:32
      Er zijn inwoners van Nederland die nooit tevreden zijn en totaal geen rekening kunnen houden met anderen in dit overvolle landje . Dan is de optie toch simpel.. Niemand is verplicht om in dit overvolle landje te blijven wonen mensen die dit niet willen en keuzes maken waar nagenoeg geen elke inwoner ik zit te wachten. Moeten een land opzoeken waar ze zichzelf prettig voelen en zichzelf op hun plek voelen.
    Als je ziet wat de toeslagenaffaire en de wooncrisis hebben gebracht ben ik verre van tevreden met dit land, dingen die voorkomen hadden kunnen worden. Corona is wat anders maar de respons van de regering is simpelweg beschamend. Kortom, het is logisch dat mensen het vertrouwen verliezen en reageren dat af op elkaar. Echter zou ik het liever op VVDers afreageren die verantwoordelijk zijn voor dit rampenbeleid en niet op mensen die in dezelfde shit als jijzelf zitten
  • 21 Sep 2021 om 22:32
    • Quote van 21 Sep 2021 om 21:33
      Verkeerde land uitgekozen? Bedoel je daar mee dat we een geweldig land waren zonder in pot
    Er zijn inwoners van Nederland die nooit tevreden zijn en totaal geen rekening kunnen houden met anderen in dit overvolle landje . Dan is de optie toch simpel.. Niemand is verplicht om in dit overvolle landje te blijven wonen mensen die dit niet willen en keuzes maken waar nagenoeg geen elke inwoner ik zit te wachten. Moeten een land opzoeken waar ze zichzelf prettig voelen en zichzelf op hun plek voelen.
  • 21 Sep 2021 om 21:33
    • Quote van 21 Sep 2021 om 18:27
      Lachwekkend mensen hebben te lang opgesloten gezeten. Een deel van mensen zijn niets gewend zijn erg verwend en nemen zelf geen verantwoordelijkheid voor hun eigen onnodige en bizarre gedrag . We leven in een klein landje met meer dan 17 miljoen inwoners dan moet je rekening met anderen houden kun je dit niet ga je dit maar leren. Wil je dit niet leren en kun je en wil je geen rekening met anderen houden heb je het verkeerde land uit gekozen ..
    Verkeerde land uitgekozen? Bedoel je daar mee dat we een geweldig land waren zonder in pot
  • 21 Sep 2021 om 21:31
    • Quote van 21 Sep 2021 om 16:41
      Maar wie tegen wie is dat dan? Vitessefans die andere vitessefans aanvallen?
    Ai Ai Ai kun ie niet lezen
  • 21 Sep 2021 om 18:40
    • Quote van 21 Sep 2021 om 18:27
      Lachwekkend mensen hebben te lang opgesloten gezeten. Een deel van mensen zijn niets gewend zijn erg verwend en nemen zelf geen verantwoordelijkheid voor hun eigen onnodige en bizarre gedrag . We leven in een klein landje met meer dan 17 miljoen inwoners dan moet je rekening met anderen houden kun je dit niet ga je dit maar leren. Wil je dit niet leren en kun je en wil je geen rekening met anderen houden heb je het verkeerde land uit gekozen ..
    Eens John. Een deel van de supporters lijkt te denken dat er in een stadion geen enkele regel meer geldt. Ik sta zelf op P en weet dus dat ik er rekening mee moet houden dat er af en toe iets buiten de lijntjes wordt gekleurd, maar wat met name de fans van Utrecht en PEC hebben laten zien slaat nergens op.
  • 21 Sep 2021 om 18:31
    • Quote van 21 Sep 2021 om 18:27
      Lachwekkend mensen hebben te lang opgesloten gezeten. Een deel van mensen zijn niets gewend zijn erg verwend en nemen zelf geen verantwoordelijkheid voor hun eigen onnodige en bizarre gedrag . We leven in een klein landje met meer dan 17 miljoen inwoners dan moet je rekening met anderen houden kun je dit niet ga je dit maar leren. Wil je dit niet leren en kun je en wil je geen rekening met anderen houden heb je het verkeerde land uit gekozen ..
    +1000
  • 21 Sep 2021 om 18:27
    • Quote van 21 Sep 2021 om 17:08
      Mensen hebben echt te lang opgesloten gezeten. Misdragingen van Utrecht supporters, Eagles supporters en nu weer Vitesse. Daarbij opgeteld de vele schietpartijen en steekpartijen buiten het voetbal in Nederland de politiek dat niet instaat is een kabinet te vormen dan is het nieuwe normaal goed naar de kloten in Nederland is het nu ieder voor zich!
    Lachwekkend mensen hebben te lang opgesloten gezeten. Een deel van mensen zijn niets gewend zijn erg verwend en nemen zelf geen verantwoordelijkheid voor hun eigen onnodige en bizarre gedrag . We leven in een klein landje met meer dan 17 miljoen inwoners dan moet je rekening met anderen houden kun je dit niet ga je dit maar leren. Wil je dit niet leren en kun je en wil je geen rekening met anderen houden heb je het verkeerde land uit gekozen ..
  • 21 Sep 2021 om 17:08
    Mensen hebben echt te lang opgesloten gezeten. Misdragingen van Utrecht supporters, Eagles supporters en nu weer Vitesse. Daarbij opgeteld de vele schietpartijen en steekpartijen buiten het voetbal in Nederland de politiek dat niet instaat is een kabinet te vormen dan is het nieuwe normaal goed naar de kloten in Nederland is het nu ieder voor zich!
  • 21 Sep 2021 om 16:53
    Tijd voor een ander vak duss..
  • 21 Sep 2021 om 16:42
    Zal FC Twente wel weer de schuld krijgen
  • 21 Sep 2021 om 16:41
    Maar wie tegen wie is dat dan? Vitessefans die andere vitessefans aanvallen?
Sunday 5 December 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›