Te Wierik vrijgesproken en kan spelen tegen FC Twente (update)

19
Te Wierik vrijgesproken en kan spelen tegen FC Twente (update)

FC Groningen kan volgende week in de thuiswedstrijd tegen FC Twente mogelijk geen beroep doen op Mike te Wierik. De aanklager betaald voetbal van de KNVB wil de verdediger voor twee wedstrijden schorsen.

Te Wierik kreeg woensdagavond na ingrijpen van de VAR een directe rode kaart in het thuisduel met Vitesse (0-1). De aanklager meent Te Wierik een schorsing te moeten opleggen van drie duels waarvan één voorwaardelijk. Hij zou daardoor de wedstrijden tegen Ajax en FC Twente missen.

FC Groningen gaat echter niet akkoord met de straf. "Te Wierik is van mening dat de rode kaart hem ten onrechte gegeven is", laat FC Groningen weten op de officiële website. "De zaak zal vanavond bij de tuchtcommissie in Zeist voorkomen. Te Wierik dient bij de zaak aanwezig te zijn en wordt ondersteund door clubjurist Wim Entzinger."

Ook Daniël van Kaam kreeg woensdag rood bij FC Groningen na een bewuste handsbal. Hij is voor één duel uitgesloten en kan op 1 oktober dus in actie komen als FC Groningen het in eigen huis opneemt tegen FC Twente.

Update: Mike te Wierik kan volgende week gewoon in actie komen tegen FC Twente. De verdediger van FC Groningen is vrijgesproken door tuchtcommissie van de KNVB. "De tuchtcommissie van de KNVB achtte donderdagavond niet bewezen dat Te Wierik zich schuldig heeft gemaakt aan ernstig gemeen spel", aldus FC Groningen op de officiële website.

19 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Sep 2021 om 14:44
    Goed nieuws, kan ie tegen Twente weer tegen een rode prent aanlopen :)
  • 24 Sep 2021 om 12:40
    • Quote van 23 Sep 2021 om 20:35
      Aanvechten kan leiden tot meer dan de oorspronkelijke straf
    Dat kan maar ik neem aan dat die advocaten wel weten wanneer het slim is om aan te vechten en wanneer niet
  • 24 Sep 2021 om 11:51
    • Quote van 24 Sep 2021 om 11:48
      Insta twente
    Mooi nieuws dan. Zal wel om everink gaan.
  • 24 Sep 2021 om 11:48
    • Quote van 24 Sep 2021 om 11:39
      Bron?
    Insta twente
  • 24 Sep 2021 om 11:48
    • Quote van 24 Sep 2021 om 11:39
      Bron?
    Insta twente
  • 24 Sep 2021 om 11:42
    Gaat om everink heeft zijn contract getekend zie insta twente
  • 24 Sep 2021 om 11:39
    • Quote van 24 Sep 2021 om 11:26
      OFF!!! Volgende verlenging of nieuw contract komt eraan vandaag bij Twente!!!
    Bron?
  • 24 Sep 2021 om 11:33
    Mooi nieuws!
  • 24 Sep 2021 om 11:30
    • Quote van 24 Sep 2021 om 11:26
      OFF!!! Volgende verlenging of nieuw contract komt eraan vandaag bij Twente!!!
    Ik denk dat het om everink gaat.
  • 24 Sep 2021 om 11:26
    OFF!!! Volgende verlenging of nieuw contract komt eraan vandaag bij Twente!!!
  • 24 Sep 2021 om 10:48
    Mooi zo, die draait onze voorhoede dol. Of VW naait hem 2x geel aan.
  • 23 Sep 2021 om 20:35
    • Quote van 23 Sep 2021 om 20:11
      Ik denk dat Groningen toch wel een beetje weet wat ze doen, dus verhoging lijkt me sterk
    Aanvechten kan leiden tot meer dan de oorspronkelijke straf
  • 23 Sep 2021 om 20:11
    • Quote van 23 Sep 2021 om 19:40
      Hij zet na de eerste overtreding nog zijn noppen op de enkel van zijn tegenstander. Is een bewuste overtreding en een smerige. Wordt vanavond waarschijnlijk 3 wedstrijden ipv 2+1.
    Ik denk dat Groningen toch wel een beetje weet wat ze doen, dus verhoging lijkt me sterk
  • 23 Sep 2021 om 19:40
    • Quote van 23 Sep 2021 om 16:43
      Hij blijft wel geschorst, al kan hij er weinig aan doet dat hij door glijdt. Maar ze kijken ook naar vorige overtredingen en die spreken ook niet echt in zijn voordeel. Dus ik denk dat hij gewoon 2 wedstrijden geschorst blijft.
    Hij zet na de eerste overtreding nog zijn noppen op de enkel van zijn tegenstander. Is een bewuste overtreding en een smerige. Wordt vanavond waarschijnlijk 3 wedstrijden ipv 2+1.
  • 23 Sep 2021 om 19:25
    Matige speler dus geen voordeel voor ons
  • 23 Sep 2021 om 19:25
    Matige speler dus geen voordeel voor ons
  • 23 Sep 2021 om 18:36
    • Quote van 23 Sep 2021 om 17:44
      Heeft z'n reputatie niet mee. Smerig mannetje gewoon, maar ook een 'klootzak' die ieder 11-tal nodig heeft.
    Die hebben wij met propper
  • 23 Sep 2021 om 17:44
    Heeft z'n reputatie niet mee. Smerig mannetje gewoon, maar ook een 'klootzak' die ieder 11-tal nodig heeft.
  • 23 Sep 2021 om 16:43
    Hij blijft wel geschorst, al kan hij er weinig aan doet dat hij door glijdt. Maar ze kijken ook naar vorige overtredingen en die spreken ook niet echt in zijn voordeel. Dus ik denk dat hij gewoon 2 wedstrijden geschorst blijft.
Sunday 5 December 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›