VIDEO | Samenvatting: FC Twente wint in eigen huis ook van AZ

30
VIDEO | Samenvatting: FC Twente wint in eigen huis ook van AZ

FC Twente heeft donderdagavond weten te winnen van AZ. In De Grolsch Veste won de formatie van trainer Ron Jans met 3-1 van de Alkmaarders. De Enschedeërs stijgen door deze zege naar de zesde plek in de Eredivisie. 

In de eerste minuut was het al raak voor FC Twente. Op aangeven van Vlap zette Van Wolfswinkel de Tukkers op een 1-0 voorsprong. In de zeventiende minuut vergrootte FC Twente de voorsprong. Rots profiteerde van een fout van Letschert en rondde de bal keurig af.

AZ kreeg in het restant van de eerste helft een aantal goede kansen, maar Unnerstall lag een aantal keer goed in de weg. Vlak voor rust scoorden de Alkmaarders alsnog de aansluitingstreffer. Karlsson schoot raak in de linkerhoek. In de rust moest FC Twente noodgedwongen wisselen. Ugalde kwam in het veld voor de geblesseerde Van Wolfswinkel.

In de 66ste minuut dacht Pavlidis AZ op gelijke hoogte te brengen, maar de spits werd afgevlagd voor buitenspel. In de 92ste minuut zorgde Limnios voor de definitieve beslissing. De FC Twente-aanvaller schoot mooi raak, na een mooie actie van Misidjan, die een tegenstander door de benen speelde. 

FC Twente - AZ 3-1 (2-1)
1' 1-0 Van Wolfswinkel
17' 2-0 Rots
44' 2-1 Karlsson
90+1' 3-1 Limnios

Opstelling FC Twente: Unnerstall; Troupée, Hilgers (89' Dumic), Propper, Sadilek; Brama, Zerrouki (82' Bosch), Vlap (72' Oosterwolde), Rots (72' Misidjan), Van Wolfswinkel (46' Ugalde) en Limnios.

Opstelling AZ: Vindahl; Sugawara, Letschert (23' Hatzidiakos), Martins Indi, Wijndal (75' Oosting); Mitdjø, De Wit (69' Evjen), Reijnders (46' Aboukhlal); Gudmundsson, Pavlidis (75' Duin) en Karlsson.

30 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Sep 2021 om 22:11
    • Quote van 24 Sep 2021 om 14:04
      Die eindigd zijn carrière gewoon bij twente. Heeft al een aantal keer gezegd dat hij bij twente gaat afsluiten.
    Daar zou ik geen geld op inzetten!!!
  • 24 Sep 2021 om 14:04
    • Quote van 24 Sep 2021 om 13:50
      Als Unnerstahl dit niveau het hele jaar laat zien dan zijn we hem volgend jaar kwijt, helaas. Gelschenkirchen, Hamburg, Bremen, het ligt allemaal op rijafstand van zijn woning. Wat een geweldige keeper.
    Die eindigd zijn carrière gewoon bij twente. Heeft al een aantal keer gezegd dat hij bij twente gaat afsluiten.
  • 24 Sep 2021 om 13:50
    Als Unnerstahl dit niveau het hele jaar laat zien dan zijn we hem volgend jaar kwijt, helaas. Gelschenkirchen, Hamburg, Bremen, het ligt allemaal op rijafstand van zijn woning. Wat een geweldige keeper.
  • 24 Sep 2021 om 11:20
    • Quote van 24 Sep 2021 om 09:48
      Ik heb genoten, Unnerstahl is echt een klasse beter als Drommel, ech een baas in de 16 meter. Vindt alleen Troupe uit de boot vallen, laat zijn man steeds lopen en komt voetballend te kort. Ik zou die Everink of zo daar neer zetten maakte op mij toen hij speelde gretige en goede indruk . Hoop dat dat gaat gebeuren en Oosterwolde weer vast op LB, en verder zou ik met het middenveld, Sadilek, Vlap, Zerouki , beginnen en Brama brengen als het nodig is of in bepaalde wedstrijden want je ziet dat bij Wout met alle respect de jaren gaan tellen, maar hij is belangrijk voor de ploeg. En ik heb vaak gezegd dat Rots te kort komt maar ontwikkeld zich goed, net als Ugalde ook een vechtertje. En voorin zijn er genoeg opties dat laat maar lekker gaan al vindt ik dat Midsijan in de basis moet en dan komt Cerny nog terug ik denk dat we een mooi jaar tegemoet gaan jongs.
    als die Unnerstal de Nederlandse nationaliteit ..gelijk in Oranje ..Grote sloapers bint het bie PSV..maar wie hebt hem.. voetbal moet en kan kog een stuk beter zo werd het wel spannend of AZ de 2 - 2 zou maken.. niet dus ja en iedere keer in de laatste minuut een goal voor ons...het hele stadion .trilde..prachtig..
  • 24 Sep 2021 om 11:11
    • Quote van 24 Sep 2021 om 01:41
      FC Twente top. Belangrijke 3 punten tegen een laagvlieger. Neem mijn woorden terug. Jans In!
    Zodra Jans Illic buiten de basis laat is er niks op aan te merken. Het elftal staat, alleen voetballend kan het nog stukken beter. Maar aan de effectiviteit van deze spelers, hoeven we niet te twijfelen. Ze scoren en dat is het belangrijkste.
  • 24 Sep 2021 om 11:11
    • Quote van 24 Sep 2021 om 01:41
      FC Twente top. Belangrijke 3 punten tegen een laagvlieger. Neem mijn woorden terug. Jans In!
    Zodra Jans Illic buiten de basis laat is er niks op aan te merken. Het elftal staat, alleen voetballend kan het nog stukken beter. Maar aan de effectiviteit van deze spelers, hoeven we niet te twijfelen. Ze scoren en dat is het belangrijkste.
  • 24 Sep 2021 om 11:00
    • Quote van 24 Sep 2021 om 09:48
      Ik heb genoten, Unnerstahl is echt een klasse beter als Drommel, ech een baas in de 16 meter. Vindt alleen Troupe uit de boot vallen, laat zijn man steeds lopen en komt voetballend te kort. Ik zou die Everink of zo daar neer zetten maakte op mij toen hij speelde gretige en goede indruk . Hoop dat dat gaat gebeuren en Oosterwolde weer vast op LB, en verder zou ik met het middenveld, Sadilek, Vlap, Zerouki , beginnen en Brama brengen als het nodig is of in bepaalde wedstrijden want je ziet dat bij Wout met alle respect de jaren gaan tellen, maar hij is belangrijk voor de ploeg. En ik heb vaak gezegd dat Rots te kort komt maar ontwikkeld zich goed, net als Ugalde ook een vechtertje. En voorin zijn er genoeg opties dat laat maar lekker gaan al vindt ik dat Midsijan in de basis moet en dan komt Cerny nog terug ik denk dat we een mooi jaar tegemoet gaan jongs.
    Unnerstal is ook ouder en heeft meer ervaring. Drommel zit nog in zijn ontwikkeling kerel. ;)
  • 24 Sep 2021 om 10:43
    • Quote van 24 Sep 2021 om 09:48
      Ik heb genoten, Unnerstahl is echt een klasse beter als Drommel, ech een baas in de 16 meter. Vindt alleen Troupe uit de boot vallen, laat zijn man steeds lopen en komt voetballend te kort. Ik zou die Everink of zo daar neer zetten maakte op mij toen hij speelde gretige en goede indruk . Hoop dat dat gaat gebeuren en Oosterwolde weer vast op LB, en verder zou ik met het middenveld, Sadilek, Vlap, Zerouki , beginnen en Brama brengen als het nodig is of in bepaalde wedstrijden want je ziet dat bij Wout met alle respect de jaren gaan tellen, maar hij is belangrijk voor de ploeg. En ik heb vaak gezegd dat Rots te kort komt maar ontwikkeld zich goed, net als Ugalde ook een vechtertje. En voorin zijn er genoeg opties dat laat maar lekker gaan al vindt ik dat Midsijan in de basis moet en dan komt Cerny nog terug ik denk dat we een mooi jaar tegemoet gaan jongs.
    Helemaal mee eens ja die. Uiteindelijk zullen misidjan en cerny inderdaad de basis wel worden. Maar het is wel fijn en de grootste plus punt in de selectie dat iedereen kwaliteit en de potentie bezit om mee te kunnen in eredivisie. Dus niet alleen breedte maar ook kwaliteit. Dat is een enorm verschil.
  • 24 Sep 2021 om 09:48
    Ik heb genoten, Unnerstahl is echt een klasse beter als Drommel, ech een baas in de 16 meter. Vindt alleen Troupe uit de boot vallen, laat zijn man steeds lopen en komt voetballend te kort. Ik zou die Everink of zo daar neer zetten maakte op mij toen hij speelde gretige en goede indruk . Hoop dat dat gaat gebeuren en Oosterwolde weer vast op LB, en verder zou ik met het middenveld, Sadilek, Vlap, Zerouki , beginnen en Brama brengen als het nodig is of in bepaalde wedstrijden want je ziet dat bij Wout met alle respect de jaren gaan tellen, maar hij is belangrijk voor de ploeg. En ik heb vaak gezegd dat Rots te kort komt maar ontwikkeld zich goed, net als Ugalde ook een vechtertje. En voorin zijn er genoeg opties dat laat maar lekker gaan al vindt ik dat Midsijan in de basis moet en dan komt Cerny nog terug ik denk dat we een mooi jaar tegemoet gaan jongs.
  • 24 Sep 2021 om 09:48
    Ik heb genoten, Unnerstahl is echt een klasse beter als Drommel, ech een baas in de 16 meter. Vindt alleen Troupe uit de boot vallen, laat zijn man steeds lopen en komt voetballend te kort. Ik zou die Everink of zo daar neer zetten maakte op mij toen hij speelde gretige en goede indruk . Hoop dat dat gaat gebeuren en Oosterwolde weer vast op LB, en verder zou ik met het middenveld, Sadilek, Vlap, Zerouki , beginnen en Brama brengen als het nodig is of in bepaalde wedstrijden want je ziet dat bij Wout met alle respect de jaren gaan tellen, maar hij is belangrijk voor de ploeg. En ik heb vaak gezegd dat Rots te kort komt maar ontwikkeld zich goed, net als Ugalde ook een vechtertje. En voorin zijn er genoeg opties dat laat maar lekker gaan al vindt ik dat Midsijan in de basis moet en dan komt Cerny nog terug ik denk dat we een mooi jaar tegemoet gaan jongs.
  • 24 Sep 2021 om 08:22
    • Quote van 24 Sep 2021 om 01:41
      FC Twente top. Belangrijke 3 punten tegen een laagvlieger. Neem mijn woorden terug. Jans In!
    Mooi dit. Top
  • 24 Sep 2021 om 07:26
    • Quote van 24 Sep 2021 om 00:58
      En dan riepen mensen aan het begin van het seizoen nog wel om het vertrek van Jans.. aan de 3-1 kun je zien dat de teamgeest echt optimaal is en dat is vooral aan hem en zijn assistenten te danken!! Voor het eerst sinds de tijden met Chadli en Tadic is het weer een genot om naar de Veste te gaan!! Heerlijk die inzet en opportuniteit, dat heb ik echt gemist
    Helemaal mee eens, daarnaast is Jans gewoon een geweldig uithangbord voor onze club. Lang geleden dat we een trainer hebben gehad die zo positief in het leven staat en zo positief over de club spreekt.
  • 24 Sep 2021 om 01:41
    FC Twente top. Belangrijke 3 punten tegen een laagvlieger. Neem mijn woorden terug. Jans In!
  • 24 Sep 2021 om 00:58
    En dan riepen mensen aan het begin van het seizoen nog wel om het vertrek van Jans.. aan de 3-1 kun je zien dat de teamgeest echt optimaal is en dat is vooral aan hem en zijn assistenten te danken!! Voor het eerst sinds de tijden met Chadli en Tadic is het weer een genot om naar de Veste te gaan!! Heerlijk die inzet en opportuniteit, dat heb ik echt gemist
  • 24 Sep 2021 om 00:32
    Teamspirit , mentaliteit en de organisatie is top . Grootste verrassing tot nu toe is Hilgers en dat kleine kutspitsje.
  • 24 Sep 2021 om 00:19
    • Quote van 23 Sep 2021 om 23:18
      4 Wedstrijden geleden verkondigden een aantal hier dat ik knettergek was met dat we minimaal 7 punten zouden pakken in de volgende 3 wedstrijden. Sorry jongens maar dat zijn er 9 geworden. hahahahaha
      Snap alleen niet dat Troupee eeuwig blijft staan. Echt de minste van iedereen en verloor het meeste de bal bij Twente.
      Hopelijk valt de blessure van van Wolfswinkel mee want dat is echt een belangrijke speler voor ons.
      En wat ben ik blij dat Menig weg is. Sinds dat hij is opgerot is ons elftal weer een echt team die voor elkaar door het vuur gaat.
    Klopt RITC. Ik zei minstens 4 punten, maar een aantal had het over 1 uit 7. Alleen moet ik nog zien of we zelf genoeg creëren als de tegenstander achteruit leunt. Aan de bal moet het spel nog beter en over een langere fase van de wedstrijd, anders is het wachten op het volgende 'kleintje' dat ons slacht.
  • 24 Sep 2021 om 00:11
    • Quote van 24 Sep 2021 om 00:03
      Veel kritiek gelezen op de trainer van PSV,maar wat heeft de TD daar zitten slapen om een keeper als Unerstal transfervrij te laten vertrekken en voor veel geld een middelmatig talent te halen ben er heel blij mee,maar dat noem ik wanbeleid!!!
    Helemaal mee eens, vind Unnerstal een klasse beter dan Drommel
  • 24 Sep 2021 om 00:03
    Veel kritiek gelezen op de trainer van PSV,maar wat heeft de TD daar zitten slapen om een keeper als Unerstal transfervrij te laten vertrekken en voor veel geld een middelmatig talent te halen ben er heel blij mee,maar dat noem ik wanbeleid!!!
  • 24 Sep 2021 om 00:02
    • Quote van 23 Sep 2021 om 23:42
      Oi oi oi, je zult maar tegenover Sadilek staan. Als je die als aanvaller voorbij bent kom je m nog 3x tegen, paardenkusje hier, stomp in je rug en tikje op de enkel daar en als kers op de taart scheld ie je de hoed nog vol ook. Ik ben fan en pot mee! Wat n kearl!
    Helemaal mee eens! Sadilek is ook voor mij de beste speler in dit elftal. Ik hoop dat Twente hem gaat overnemen definitief. Wat ook opviel was dat AZ in de tweede helft aandrong en de gelijkmaker leek te gaan maken. De controle was echter volledig terug toen Sadilek weer op het middenveld kwam te spelen toen Oosterwolde zijn plek op de lb-positie overnam. Niks ten nadele van vlap, die gewisseld werd, maar het viel echt op. We hebben deze pot gewonnen door inzet maar ook zeker door Ron Jans die met zijn wissels de wedstrijd in een moeilijke fase weer naar de hand zette. Chapeau! De toekomst ziet er rooskleurig uit.
  • 23 Sep 2021 om 23:45
    • Quote van 23 Sep 2021 om 23:13
      Vechtelftal, in de goede zin van het woord. Ik was bang dat het na de rust mis zou gaan, maar ze hebben dik en dik verdiend gewonnen.
    2e helft domineerden we in de zin van zakelijk. Gaven niks meer weg waren veelal dreigend op hun helft. 2e helft was de 3-1 veel meer in de maak dan de 2-2. Eerste helft waren we simpel gezegd effectief en unnerstall die ons red. Maar dat is ook voetbal. Zie heracles of GAE creëren genoeg maar straffen het niet af en lopen tegen de lamp.
  • 23 Sep 2021 om 23:42
    • Quote van 23 Sep 2021 om 23:08
      Zal wel een vooraf bepaald max bedrag zijn
    Oi oi oi, je zult maar tegenover Sadilek staan. Als je die als aanvaller voorbij bent kom je m nog 3x tegen, paardenkusje hier, stomp in je rug en tikje op de enkel daar en als kers op de taart scheld ie je de hoed nog vol ook. Ik ben fan en pot mee! Wat n kearl!
  • 23 Sep 2021 om 23:28
    • Quote van 23 Sep 2021 om 23:20
      Af en toe rust in t elftal gezien en dan was het leuk om naar te kijken. Vooral Hilgers, Limnios en sadilek vielen bij mij positief op deze wedstrijd (en unnerstall altijd steady goed)
    En vergeet ook die jonge Rots niet, speelt als een rots! Snel, goed in het duel en hij kan ook nog eens scoren! Petje af!
  • 23 Sep 2021 om 23:27
    • Quote van 23 Sep 2021 om 23:18
      4 Wedstrijden geleden verkondigden een aantal hier dat ik knettergek was met dat we minimaal 7 punten zouden pakken in de volgende 3 wedstrijden. Sorry jongens maar dat zijn er 9 geworden. hahahahaha
      Snap alleen niet dat Troupee eeuwig blijft staan. Echt de minste van iedereen en verloor het meeste de bal bij Twente.
      Hopelijk valt de blessure van van Wolfswinkel mee want dat is echt een belangrijke speler voor ons.
      En wat ben ik blij dat Menig weg is. Sinds dat hij is opgerot is ons elftal weer een echt team die voor elkaar door het vuur gaat.
    Ga niet checken of jij dat ooit gezegd hebt maar laten we vooral blij zijn met deze punten! Eens over Troupee, die komt gewoon tekort voor dit niveau. Menig weg scheelt ook heel wat, Misidjan heeft bijvoorbeeld niet zulke oogkleppen op. Sinds Menig weg is en Ilic op de tribune zit (zag hem niet bij de wissels) is het veel meer een team geworden. Rots mag van mij blijven staan. Maar ook achterin is er een juiste combi. Hilgers als leerling van de ervaren Pröpper gaat uitstekend samen. Vorig seizoen hadden we de voorsprong weggegeven, maar mede dankzij een stabiel centraal duo en een hele betrouwbare keeper was er geen vuiltje aan de lucht
  • 23 Sep 2021 om 23:20
    Af en toe rust in t elftal gezien en dan was het leuk om naar te kijken. Vooral Hilgers, Limnios en sadilek vielen bij mij positief op deze wedstrijd (en unnerstall altijd steady goed)
  • 23 Sep 2021 om 23:18
    4 Wedstrijden geleden verkondigden een aantal hier dat ik knettergek was met dat we minimaal 7 punten zouden pakken in de volgende 3 wedstrijden. Sorry jongens maar dat zijn er 9 geworden. hahahahaha
    Snap alleen niet dat Troupee eeuwig blijft staan. Echt de minste van iedereen en verloor het meeste de bal bij Twente.
    Hopelijk valt de blessure van van Wolfswinkel mee want dat is echt een belangrijke speler voor ons.
    En wat ben ik blij dat Menig weg is. Sinds dat hij is opgerot is ons elftal weer een echt team die voor elkaar door het vuur gaat.
  • 23 Sep 2021 om 23:13
    Vechtelftal, in de goede zin van het woord. Ik was bang dat het na de rust mis zou gaan, maar ze hebben dik en dik verdiend gewonnen.
  • 23 Sep 2021 om 23:08
    • Quote van 23 Sep 2021 om 23:03
      Wie heeft zijn spaarpot al klaar liggen? Gaat veel geld kosten om limnios en sadilek vast te leggen.
    Zal wel een vooraf bepaald max bedrag zijn
  • 23 Sep 2021 om 23:08
    • Quote van 23 Sep 2021 om 22:57
      Gratuliere leute! Yesyes! :-)
    Oh wie ist dat schön!! Altijd lekker om AZ te verslaan. Deze keer ook echt een spannende editie want meestal is het al vrij vroeg beslist. Verdedigend uitstekend weer vandaag! En Limnios speelde heerlijk. Gelukkig heeft AZ niks meer gekregen in de slotfase en zijn we eigenlijk geen enkel moment in de problemen gekomen. Nu al 3 moeilijke wedstrijden in winst omgezet, dat is gewoon fantastisch! Nu maar hopen dat het tegen de kleintjes ook een keer lukt.
  • 23 Sep 2021 om 23:03
    Wie heeft zijn spaarpot al klaar liggen? Gaat veel geld kosten om limnios en sadilek vast te leggen.
  • 23 Sep 2021 om 22:57
    Gratuliere leute! Yesyes! :-)