FC Twente speelt bekerduel in stadion: live te zien op ESPN

12
FC Twente speelt bekerduel in stadion: live te zien op ESPN

FC Twente weet de tegenstander in de eerste ronde van de KNVB-beker. De club uit Enschede gaat op bezoek bij de amateurs van OSS'20.

FC Twente kwam zaterdagavond als eerste uit de koker bij de loting op ESPN, maar speelt een uitwedstrijd omdat het aan een amateurclub werd gekoppeld. OSS'20 komt uit in de Derde Divisie op zondag. De Brabanders bereikten het hoofdtoernooi van de KNVB-beker door woensdag met 2-1 te winnen van HSC'21 uit Haaksbergen.

FC Twente speelt de uitwedstrijd tegen OSS'20 op dinsdag 26, woensdag 27 of donderdag 28 oktober. De speeldatum is nog niet bekend. Het duel wordt gespeeld op sportpark de Rusheuvel in Oss. In de eerste ronde ontbreken de clubs die Europees voetbal spelen. Zij mogen een ronde later instromen.

Update: FC Twente speelt de bekerwedstrijd tegen OSS'20 op woensdag 27 oktober. Er zal om 18.45 uur worden afgetrapt in Oss. De wedstrijd is live te zien op ESPN. Informatie over de kaartverkoop volgt later.

Update II: De bekerwedstrijd tussen OSS'20 en FC Twente wordt niet gespeeld op het complex van de amateurclub. Plaats van handeling is namelijk het Frans Heesen Stadion van eerstedivisionist TOP Oss, dat meldt het Brabants Dagblad.

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 30 Sep 2021 om 19:14
    • Quote van 30 Sep 2021 om 16:33
      Deel je die mening ook als wij volgend jaar Europees spelen?
    Ja
  • 30 Sep 2021 om 17:12
    • Quote van 26 Sep 2021 om 02:41
      Ikzeg. Een uitwedstrijd voor ons fctwente, het is niet zomaar een uitwedstrijd, ook al is het een amateur club met respect, de bal is rond, natuurlijk snap ik ook wel dat deze gewonnen moet worden, maar de bal is en blijft rond.
    Minimaal 5 doelpunten anders moeten ze zich echt schamen. Ook als het 2e moet spelen tegen die amateurs.
  • 30 Sep 2021 om 16:40
    • Quote van 30 Sep 2021 om 15:45
      18.45?! Mag hopen dat het vrij vervoer is
    Het aantal klotetijden wordt elk seizoen weer wat meer in ieder geval. Totdat je maar beter kunt stoppen met werken zodat je zo af en toe nog naar een pot voetbal kan.
  • 30 Sep 2021 om 16:33
    • Quote van 30 Sep 2021 om 14:25
      Wat is er vervelender voor de profs als het zo een dag is dat het koud is, hard waait en regent en je moet op een kunstgrasveld met slechte verlichting tegen de amateurs. Je komt 1-0 achter en vlak voor tijd lukt het nog maar net om er een verlenging uit te halen. Uiteindelijk win je toch nog met penalties. Moe, koud en nat en een deuk in het zelfvertrouwen opgelopen kun je weer naar huis reizen. Dat zou pas echt bekervoetbal zijn. Vind overigens belachelijk dat de clubs die europees voetbal spelen vrij zijn. Laat die arrogante clubs dan maar met de reserves opdraven.
    Deel je die mening ook als wij volgend jaar Europees spelen?
  • 30 Sep 2021 om 15:45
    18.45?! Mag hopen dat het vrij vervoer is
  • 30 Sep 2021 om 14:25
    Wat is er vervelender voor de profs als het zo een dag is dat het koud is, hard waait en regent en je moet op een kunstgrasveld met slechte verlichting tegen de amateurs. Je komt 1-0 achter en vlak voor tijd lukt het nog maar net om er een verlenging uit te halen. Uiteindelijk win je toch nog met penalties. Moe, koud en nat en een deuk in het zelfvertrouwen opgelopen kun je weer naar huis reizen. Dat zou pas echt bekervoetbal zijn. Vind overigens belachelijk dat de clubs die europees voetbal spelen vrij zijn. Laat die arrogante clubs dan maar met de reserves opdraven.
  • 26 Sep 2021 om 05:36
    • Quote van 26 Sep 2021 om 05:35
      Ik zeg. De bal is áltijd rond.
    Ughhh..........jullie hebben gezegd!!!!!
  • 26 Sep 2021 om 05:35
    • Quote van 26 Sep 2021 om 02:41
      Ikzeg. Een uitwedstrijd voor ons fctwente, het is niet zomaar een uitwedstrijd, ook al is het een amateur club met respect, de bal is rond, natuurlijk snap ik ook wel dat deze gewonnen moet worden, maar de bal is en blijft rond.
    Ik zeg. De bal is áltijd rond.
  • 26 Sep 2021 om 02:41
    Ikzeg. Een uitwedstrijd voor ons fctwente, het is niet zomaar een uitwedstrijd, ook al is het een amateur club met respect, de bal is rond, natuurlijk snap ik ook wel dat deze gewonnen moet worden, maar de bal is en blijft rond.
  • 26 Sep 2021 om 00:25
    Nog een paar "makkelijke" tegenstanders.in de beker en dan op weg naar de Kuip. Wederom een volksfeest. Zou mooi zijn
  • 25 Sep 2021 om 23:39
    • Quote van 25 Sep 2021 om 23:36
      Anders hadden we tegen HSC gemoeten. Was wel leuker geweest ;)
    Nou dat was een feestje geweest
  • 25 Sep 2021 om 23:36
    Anders hadden we tegen HSC gemoeten. Was wel leuker geweest ;)
Saturday 30 October 2021
16:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›