FC Twente met 1.200 fans naar Heerenveen: ''Kijken we naar uit''

7
FC Twente met 1.200 fans naar Heerenveen: ''Kijken we naar uit''

FC Twente gaat zondagmiddag op bezoek bij SC Heerenveen. De Tukkers worden in Friesland gesteund door 1.200 supporters, waarmee het uitvak bomvol zit.

Trainer Ron Jans heeft al aangekondigd een aantal wijzigingen in zijn opstelling door te voeren. "Een aantal jongens is donderdag erg diep moeten gaan en we moeten goed kijken hoe iedereen er fysiek op staat", zegt de oefenmeester op de officiële website van FC Twente. "Het is de derde wedstrijd in een week tijd, dus ik denk dat we wel een paar wisselingen moeten doorvoeren."

"Dat is ook niet erg, we hebben donderdag kunnen zien dat ook de spelers die in het veld kwamen er meteen stonden en de juiste energie leverden", vervolgt Jans. "Dat hebben we nodig. Het is alleen maar goed om die concurrentie te hebben en keuzes te kunnen maken als trainer."

De oefenmeester kijkt uit naar het duel in het Abe Lenstra Stadion. "Dit weekend zijn de stadions weer 'helemaal open' en het is extra mooi dat we weer worden gesteund door een vol uitvak, daar kijken we naar uit", aldus Jans, die weet dat SC Heerenveen net als FC Twente tien punten heeft.

"Heerenveen heeft een goede ploeg met een aantal smaakmakers", geeft hij aan. "Als we een resultaat willen behalen zondag, dan zal onze instelling met de juiste energie, strijd en passie weer de basis moeten zijn."

7 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 26 Sep 2021 om 13:27
    • Quote van 26 Sep 2021 om 11:31
      Engeland wisselen ze juist veel. Doordeweeks in beker en evt. in EL wedstrijden of tegen de zwakkere broeders in de competitie spelen ze vaak met de mindere spelers.
    Klopt, volgens mij hebben de sheiks, Russen en Amerikanen zoveel geld voor hun speeltjes dat ze selecties hebben van 30 spelers of zo. Zover zijn we nog niet. Het wachten is op Ali Ben Zine die met veel oliemuntjes op de proppen komt
  • 26 Sep 2021 om 11:31
    • Quote van 26 Sep 2021 om 09:59
      Wat is dat toch dat spelers in Nederland sporadisch meer wedstrijden per week spelen en dan rust nodig hebben, terwijl de top clubs in bv Engeland het hele jaar door zo spelen zelfs zonder winterstop maar de basis is vrijwel altijd de basis geblesseerde spelers uitgezonderd! Én maken Nederlandse spelers een transfer naar Engeland kunnen ze het ineens wel,worden ze hier te veel gepamperd?
    Engeland wisselen ze juist veel. Doordeweeks in beker en evt. in EL wedstrijden of tegen de zwakkere broeders in de competitie spelen ze vaak met de mindere spelers.
  • 26 Sep 2021 om 11:29
    • Quote van 26 Sep 2021 om 09:59
      Wat is dat toch dat spelers in Nederland sporadisch meer wedstrijden per week spelen en dan rust nodig hebben, terwijl de top clubs in bv Engeland het hele jaar door zo spelen zelfs zonder winterstop maar de basis is vrijwel altijd de basis geblesseerde spelers uitgezonderd! Én maken Nederlandse spelers een transfer naar Engeland kunnen ze het ineens wel,worden ze hier te veel gepamperd?
    Ik snap de vergelijking. Alleen in Engeland spelen ze niet standaard met de “basis”. Mooi voorbeeld is Liverpool, die wisselen eigenlijk week in week uit een paar spelers.
  • 26 Sep 2021 om 11:05
    • Quote van 26 Sep 2021 om 11:02
      Goede vraag ? Dat zelfde is wanneer ze hier CL spelen of de bekerwedstrijden dan krijgen ze ook sofort rust bizar.
    Misschien met trainen te maken?
  • 26 Sep 2021 om 11:05
    • Quote van 26 Sep 2021 om 09:59
      Wat is dat toch dat spelers in Nederland sporadisch meer wedstrijden per week spelen en dan rust nodig hebben, terwijl de top clubs in bv Engeland het hele jaar door zo spelen zelfs zonder winterstop maar de basis is vrijwel altijd de basis geblesseerde spelers uitgezonderd! Én maken Nederlandse spelers een transfer naar Engeland kunnen ze het ineens wel,worden ze hier te veel gepamperd?
    wie zegt dat er in engeland niet gewisseld word met spelers daar speelt ook niet altijd dezelfde elf
  • 26 Sep 2021 om 11:02
    • Quote van 26 Sep 2021 om 09:59
      Wat is dat toch dat spelers in Nederland sporadisch meer wedstrijden per week spelen en dan rust nodig hebben, terwijl de top clubs in bv Engeland het hele jaar door zo spelen zelfs zonder winterstop maar de basis is vrijwel altijd de basis geblesseerde spelers uitgezonderd! Én maken Nederlandse spelers een transfer naar Engeland kunnen ze het ineens wel,worden ze hier te veel gepamperd?
    Goede vraag ? Dat zelfde is wanneer ze hier CL spelen of de bekerwedstrijden dan krijgen ze ook sofort rust bizar.
  • 26 Sep 2021 om 09:59
    Wat is dat toch dat spelers in Nederland sporadisch meer wedstrijden per week spelen en dan rust nodig hebben, terwijl de top clubs in bv Engeland het hele jaar door zo spelen zelfs zonder winterstop maar de basis is vrijwel altijd de basis geblesseerde spelers uitgezonderd! Én maken Nederlandse spelers een transfer naar Engeland kunnen ze het ineens wel,worden ze hier te veel gepamperd?
Saturday 30 October 2021
16:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›