Jans: ''Rots, Hilgers en Everink worden meegezogen door het team''

17
Jans: ''Rots, Hilgers en Everink worden meegezogen door het team''

Ron Jans is tevreden over de prestatie van zijn FC Twente tegen SC Heerenveen. De Tukkers wonnen wederom, nadat zij Vitesse, FC Utrecht en AZ al over de knie kregen.

Het vroege druk zetten leidt bij de Tukkers tot veel goals. "Dat is niet het enige wapen wat we nu hebben denk ik. Alleen in de slotfase was het wel vrouwen en kinderen eerst", vertelt de oefenmeester in gesprek met ESPN.

Overigens genoot de trainer van de jonge spelers, die zich goed staande hielden. "Rots, Hilgers en Everink, die goed debuteerde, worden meegezogen door het team, de ervaring en het vertrouwen wat er nu inzit. Vorig jaar hebben we daar wel eens aan de andere kant gezeten, nu is het heel positief", besluit de coach.

17 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 27 Sep 2021 om 12:46
    • Quote van 27 Sep 2021 om 09:27
      Speelt nu ook degelijke wedstrijden. Verdediging staat prima. Dus kan alleen maar beter. Ik vindt hem prima keuze voor geld dat wij hebben. Zou mooi zijn als everink beter kan dan degelijk. In verleden werden we nog wel eens overlopen op de flank. Dat gebeurd nu niet. Wat slordig in de balbehandeling en passing maar dat zijn juist dingen waar troupee aan kan werken. Ik zou nu everink een kans geven maar troupee heb ik nog zeker niet afgeschreven.
    Zeker troupee speelt gewoon heel degelijk met goede acties en minder goede acties net als de rest van het team . Everink was gisteren zeker erg goed net als se andere spelers in de wedstrijd in Heerenveen als Everink dit niveau kan aanhouden krijgen de trainers steeds meer mogelijkheden om te kunnen spelen in systemen
  • 27 Sep 2021 om 12:14
    • Quote van 27 Sep 2021 om 11:48
      Pierie maakt ze ook wel, dus wat is het verschil;-)
    Haha dat is waar. Maar dat is wel een goed voorbeeld van krediet die snel verspeelt is. Zoals hilgers in de fout ging bij die 2-3 die gaan ze wel vaker maken. Zijn leermomenten. Die ruimte moeten we ze wel geven. Onverkomelijk dat we daardoor ook een keer gaan verliezen.
  • 27 Sep 2021 om 11:48
    • Quote van 27 Sep 2021 om 10:33
      Sluit ik me volledig bij aan. Maar als ze die fouten maken. Moeten we ook als supporters achter deze jongens blijven staan want zoals je zegt hoort het er ook bij.
    Pierie maakt ze ook wel, dus wat is het verschil;-)
  • 27 Sep 2021 om 11:48
    • Quote van 27 Sep 2021 om 10:33
      Sluit ik me volledig bij aan. Maar als ze die fouten maken. Moeten we ook als supporters achter deze jongens blijven staan want zoals je zegt hoort het er ook bij.
    Pierie maakt ze ook wel, dus wat is het verschil;-)
  • 27 Sep 2021 om 10:33
    • Quote van 27 Sep 2021 om 09:27
      Everink speelde gisteren fantastisch en Hilgers speelt al weken heel erg goed. En natuurlijk hoop ik ook dat Ron Jans ze laat staan, maar we moeten wel in gaan calculeren dat zowel Everink als ook Hilgers nog beslissende fouten zullen gaan maken waardoor we mogelijk punten zullen gaan verliezen. Maar dat hoort natuurlijk bij het leerproces en worden ze alleen maar beter van. Kijk eens wat een Zerrouki gegroeid is bij FC Twente. Ondanks dat ze ook nog wel wat mindere wedstrijden zullen gaan spelen hoop ik dat Ron Jans achter ze blijft staan. Is toch wel knap dat je met een Everink, Hilgers, Rots, en ook Zerrouki ( komt in eerste instantie wel van Ajax, maar heeft ook een paar jaar in de jeugdopleiding van FC Twente gezeten) Heerenveen gewoon 75 minuten lang helemaal wegspeelt. En daarna komen met Brama en Bosch gewoon nog twee spelers uit de eigen opleiding in het veld. En dan was Oosterwolde door een allergie er nog niet eens bij. De toekomst ziet er goed uit voor FC Twente.
    Sluit ik me volledig bij aan. Maar als ze die fouten maken. Moeten we ook als supporters achter deze jongens blijven staan want zoals je zegt hoort het er ook bij.
  • 27 Sep 2021 om 09:27
    Everink speelde gisteren fantastisch en Hilgers speelt al weken heel erg goed. En natuurlijk hoop ik ook dat Ron Jans ze laat staan, maar we moeten wel in gaan calculeren dat zowel Everink als ook Hilgers nog beslissende fouten zullen gaan maken waardoor we mogelijk punten zullen gaan verliezen. Maar dat hoort natuurlijk bij het leerproces en worden ze alleen maar beter van. Kijk eens wat een Zerrouki gegroeid is bij FC Twente. Ondanks dat ze ook nog wel wat mindere wedstrijden zullen gaan spelen hoop ik dat Ron Jans achter ze blijft staan. Is toch wel knap dat je met een Everink, Hilgers, Rots, en ook Zerrouki ( komt in eerste instantie wel van Ajax, maar heeft ook een paar jaar in de jeugdopleiding van FC Twente gezeten) Heerenveen gewoon 75 minuten lang helemaal wegspeelt. En daarna komen met Brama en Bosch gewoon nog twee spelers uit de eigen opleiding in het veld. En dan was Oosterwolde door een allergie er nog niet eens bij. De toekomst ziet er goed uit voor FC Twente.
  • 27 Sep 2021 om 09:27
    • Quote van 27 Sep 2021 om 08:32
      Hij heeft ooit een heel goed seizoen gedraaid en heeft daarna nooit meer gepresteerd. Toen hij bij ons was 2 jaar geleden vielhij in aan lamlendig elftal op door zijn werklust maar ook toen was het ver onder de maat. Wanneer ze bij Utrecht krap zaten in de middenvelders dan stelden ze nog liever een middenvelder op dan Troupee en dat had genoeg moeten zeggen. Kan me ook niet voorstellen dat ze de optie aan het eind van het seizoen gaan lichten.
    Speelt nu ook degelijke wedstrijden. Verdediging staat prima. Dus kan alleen maar beter. Ik vindt hem prima keuze voor geld dat wij hebben. Zou mooi zijn als everink beter kan dan degelijk. In verleden werden we nog wel eens overlopen op de flank. Dat gebeurd nu niet. Wat slordig in de balbehandeling en passing maar dat zijn juist dingen waar troupee aan kan werken. Ik zou nu everink een kans geven maar troupee heb ik nog zeker niet afgeschreven.
  • 27 Sep 2021 om 09:21
    • Quote van 27 Sep 2021 om 08:40
      Jullio is nog heel ver verwijdert van zijn wedstrijd ritme. Dat is logisch.
    Julio is ook geen back en inderdaad geen speeltijd gehad. Dan is dit wel logisch idd.
  • 27 Sep 2021 om 08:40
    • Quote van 27 Sep 2021 om 08:25
      Als je Julio gisteren ziet invallen daar denk ik alleen maar: dan nog liever Troupée
    Jullio is nog heel ver verwijdert van zijn wedstrijd ritme. Dat is logisch.
  • 27 Sep 2021 om 08:32
    • Quote van 27 Sep 2021 om 07:49
      Everink is een jonge speler. Ik zou hem na gisteren zeker laten staan maar een wedstrijd is natuurlijk te vroeg. Waarom Twente hem heeft gekocht? Hij was een paar jaar geleden speler van het jaar bij Utrecht en is nog maar 23.
    Hij heeft ooit een heel goed seizoen gedraaid en heeft daarna nooit meer gepresteerd. Toen hij bij ons was 2 jaar geleden vielhij in aan lamlendig elftal op door zijn werklust maar ook toen was het ver onder de maat. Wanneer ze bij Utrecht krap zaten in de middenvelders dan stelden ze nog liever een middenvelder op dan Troupee en dat had genoeg moeten zeggen. Kan me ook niet voorstellen dat ze de optie aan het eind van het seizoen gaan lichten.
  • 27 Sep 2021 om 08:25
    • Quote van 27 Sep 2021 om 08:15
      Zo ver ga ik niet. Ik snap het wel. Goedkope transfervrije rechtsback met niet zo lang geleden nog HET talent op rechtsachter.
    Als je Julio gisteren ziet invallen daar denk ik alleen maar: dan nog liever Troupée
  • 27 Sep 2021 om 08:15
    • Quote van 27 Sep 2021 om 07:31
      Ik heb ook nooit gesnapt dat ze Troupee weer gehaald hebben. Als je het niveau op wilt schroeven dan heb je niks aan dat soort jongens.
    Zo ver ga ik niet. Ik snap het wel. Goedkope transfervrije rechtsback met niet zo lang geleden nog HET talent op rechtsachter.
  • 27 Sep 2021 om 08:09
    • Quote van 27 Sep 2021 om 07:31
      Ik heb ook nooit gesnapt dat ze Troupee weer gehaald hebben. Als je het niveau op wilt schroeven dan heb je niks aan dat soort jongens.
    Transfervrij, eenjarig contract, zo erg is het niet. En als reserve is hij wel bruikbaar lijkt me.
  • 27 Sep 2021 om 07:49
    • Quote van 27 Sep 2021 om 07:31
      Ik heb ook nooit gesnapt dat ze Troupee weer gehaald hebben. Als je het niveau op wilt schroeven dan heb je niks aan dat soort jongens.
    Everink is een jonge speler. Ik zou hem na gisteren zeker laten staan maar een wedstrijd is natuurlijk te vroeg. Waarom Twente hem heeft gekocht? Hij was een paar jaar geleden speler van het jaar bij Utrecht en is nog maar 23.
  • 27 Sep 2021 om 07:31
    • Quote van 27 Sep 2021 om 07:23
      Zeker weten. Wat een verschil met Troupee die helemaal in paniek raakt als hij wat onder druk komt.
    Ik heb ook nooit gesnapt dat ze Troupee weer gehaald hebben. Als je het niveau op wilt schroeven dan heb je niks aan dat soort jongens.
  • 27 Sep 2021 om 07:23
    • Quote van 26 Sep 2021 om 22:28
      Jans doe ons een plezier en laat everink maar even staan. Zelden een debutant gezien met die flair en rust aan de bal alsof het de normaalste zaak van de wereld is de 1 tweetjes met rots verloopt ook soepeler.
    Zeker weten. Wat een verschil met Troupee die helemaal in paniek raakt als hij wat onder druk komt.
  • 26 Sep 2021 om 22:28
    Jans doe ons een plezier en laat everink maar even staan. Zelden een debutant gezien met die flair en rust aan de bal alsof het de normaalste zaak van de wereld is de 1 tweetjes met rots verloopt ook soepeler.
Saturday 30 October 2021
16:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›