VIDEO | Samenvatting: FC Twente speelt gelijk bij FC Groningen

61
VIDEO | Samenvatting: FC Twente speelt gelijk bij FC Groningen

FC Twente en FC Groningen hebben er op vrijdagavond een heus voetbalgevecht van gemaakt. Beide ploegen moeten genoegen nemen met een gelijkspel: 1-1.

FC Groningen, dat in de eerste helft sterk voor de dag kwam, kwam al vroeg in de wedstrijd op voorsprong. Cyril Ngonge wist na al acht minuten de thuisploeg in het zadel te helpen met een fraaie ietwat gelukkige goal. FC Groningen meende ook nog recht te hebben op een tweede goal, via Michael de Leeuw, maar deze werd door de scheidsrechter afgekeurd vanwege een vermeende overtreding. 

In de tweede helft scoorde FC Groningen opnieuw via De Leeuw. Wederom werd de goal afgekeurd nadat in de aanval in aanloop naar de goal er hands zou zijn gemaakt. De Tukkers zaten inmiddels goed in de wedstrijd en kregen loon na werken. Een messcherpe Ugalde scoorde na miscommunicatie in de verdediging van FC Groningen. In de slotfase bleef FC Twente aanzetten, waarbij er grote kansen waren voor de ingevallen Cleonise en Misidjan. Gescoord werd er echter niet meer. 

Opstelling FC Groningen: Leeuwenburgh, Kasanwirjo, Van Hintum, Dammers, El Hankouri, Suslov, Dankerlui, De Leeuw (90' Mortensen), Ngonge (79' Van Kaam), Strand Larsen (79' Postema), Abraham (60' Kalley).

Opstelling FC Twente: Unnerstall, Everink (87' Dumic), Hilgers, Pröpper, Sadilek, Brama, Zerrouki (87' Oosterwolde), Vlap (69' Cleonise), Rots (55' Misidjan), Van Wolfswinkel, Limnios (69' Ugalde).

61 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 2 Oct 2021 om 15:56
    • Quote van 2 Oct 2021 om 15:50
      Inderdaad. Het is m.i. vooral belangrijk dat Zerrouki speelt en of Sadilek of Brama dan naast hem staat maakt niet zoveel uit. Die doen het allebei prima, Brama wat meer ervaring, Sadilek meer voetballend vermogen. Zonder Zerrouki lever je een hoop snelheid en daarmee druk op de bal in.
    Precies.
  • 2 Oct 2021 om 15:50
    • Quote van 2 Oct 2021 om 08:50
      Dat ben ik deels met je eens. Tegen Heerenveen werkte die tendem sadilek zerrouki ook prima. De stijgende lijn is inderdaad begonnen met brama zerrouki dat is waar en om maar gelijk op je andere post te reageren. Ja everink heeft heel veel pech met blessures gehad inderdaad. Maar als die heel blijft zou ik winterstop er gewoon een langer contract van maken.
    Inderdaad. Het is m.i. vooral belangrijk dat Zerrouki speelt en of Sadilek of Brama dan naast hem staat maakt niet zoveel uit. Die doen het allebei prima, Brama wat meer ervaring, Sadilek meer voetballend vermogen. Zonder Zerrouki lever je een hoop snelheid en daarmee druk op de bal in.
  • 2 Oct 2021 om 10:58
    • Quote van 1 Oct 2021 om 22:10
      Voor mij mogen Ugalde voor van Wolfswinkel en Cleonise voor Rots volgende keer wel beginnen tegen Willem II .
    Snap wat je zegt alleen dan heb je al helemaal geen kopkracht meer
  • 2 Oct 2021 om 09:29
    elke keer oogt het stabieler en beter en de meeste gebleseerden zijn na de kerst ook weer terug ..we hebben iedereen nodig..ben benieuwd waar dit eindigd.
  • 2 Oct 2021 om 09:18
    • Quote van 2 Oct 2021 om 09:12
      ja Sadilek is ook mijn favoriet..
    We moeten hem echt overnemen, wat een spöler man
  • 2 Oct 2021 om 09:12
    • Quote van 2 Oct 2021 om 08:50
      Dat ben ik deels met je eens. Tegen Heerenveen werkte die tendem sadilek zerrouki ook prima. De stijgende lijn is inderdaad begonnen met brama zerrouki dat is waar en om maar gelijk op je andere post te reageren. Ja everink heeft heel veel pech met blessures gehad inderdaad. Maar als die heel blijft zou ik winterstop er gewoon een langer contract van maken.
    ja Sadilek is ook mijn favoriet..
  • 2 Oct 2021 om 09:00
    • Quote van 2 Oct 2021 om 08:32
      Zerrouki bloeit juist op naast Brama vond hem beter spelen nu Brama weer terug is . Liet zich gisteren ook niet de kaas van zn brood eten.
    Precies, je ziet duidelijk dat Zerrouki veel leert van Brama als ze samen spelen.....
  • 2 Oct 2021 om 08:50
    • Quote van 2 Oct 2021 om 08:32
      Zerrouki bloeit juist op naast Brama vond hem beter spelen nu Brama weer terug is . Liet zich gisteren ook niet de kaas van zn brood eten.
    Dat ben ik deels met je eens. Tegen Heerenveen werkte die tendem sadilek zerrouki ook prima. De stijgende lijn is inderdaad begonnen met brama zerrouki dat is waar en om maar gelijk op je andere post te reageren. Ja everink heeft heel veel pech met blessures gehad inderdaad. Maar als die heel blijft zou ik winterstop er gewoon een langer contract van maken.
  • 2 Oct 2021 om 08:36
    Mooi potje voetbal gisteren man. 1-1 uit tegen Groningen is gewoon een goed resultaat
  • 2 Oct 2021 om 08:32
    • Quote van 1 Oct 2021 om 23:46
      Sorry maar brama boven zerrouki verkiezen zou ik niet doen. Brama naar de bank sadilek zerrouki. Troupee absoluut niet. Everink is beter. Hilgers zal voorlopig wel blijven staan. Of dat zo blijft is wat anders. Cerny en misidjan zijn we het over eens.
    Zerrouki bloeit juist op naast Brama vond hem beter spelen nu Brama weer terug is . Liet zich gisteren ook niet de kaas van zn brood eten.
  • 2 Oct 2021 om 08:29
    • Quote van 1 Oct 2021 om 23:46
      Sorry maar brama boven zerrouki verkiezen zou ik niet doen. Brama naar de bank sadilek zerrouki. Troupee absoluut niet. Everink is beter. Hilgers zal voorlopig wel blijven staan. Of dat zo blijft is wat anders. Cerny en misidjan zijn we het over eens.
    Everink is een beetje van glas heb ik begrepen maar is echt een openbaring ook voor mij ..wat kan die voetballen ...hoop dat ie heel blijft .
  • 2 Oct 2021 om 06:14
    • Quote van 1 Oct 2021 om 23:41
      Straks gewoon, Unnerstall, Trompee, Pröpper, Julio, Oosterwolde, Sadilek, Brama, Vlap/Ugalde, Misidjan, Wolfswinkel en Cerny. Dan mogen we toch écht niet klagen
    Ik ben opgehouden bij Troupee. Hoe blind moet je zijn om niet te zien dat Evering 3 keer beter is.
  • 2 Oct 2021 om 00:54
    • Quote van 1 Oct 2021 om 22:24
      De leeuw realistisch, netjes!
    Speelde een goede pot. Had vorig seizoen gehoopt dat Twente interesse zou tonen. 34 jaar en voetballen voor iemand van 24. Top speler voor de subtop, slim en leep.
  • 1 Oct 2021 om 23:58
    Wau, mijn grote dank aan Scheidsrechter van den kerkhof. Was genieten van een heerlijke pot voetbal met veel strijd en actie. Mijn bewondering voor het lef en de wijze van leiding geven door van den Kerkhof. Wat ontstaat er dan weer een dynamiek en bovendien bijzonder leerzaam voor de spelers om eigen grenzen te zoeken ipv beteuterd te worden. Inderdaad. Luca Everink was wederom fantastisch en de invallers eisen o.a een plekkie in de basis op. Prachtig team waar we dit jaar van gaan genieten en als zelf de scheidsrechters al prima gaan fluiten dan......
  • 1 Oct 2021 om 23:55
    • Quote van 1 Oct 2021 om 23:46
      Sorry maar brama boven zerrouki verkiezen zou ik niet doen. Brama naar de bank sadilek zerrouki. Troupee absoluut niet. Everink is beter. Hilgers zal voorlopig wel blijven staan. Of dat zo blijft is wat anders. Cerny en misidjan zijn we het over eens.
    Zeerouki en Brama mag je inderdaad over twisten. In beide gevallen gaan we er niet op achteruit. Ben het wel met je eens als je dan ook kijkt naar kapitaal. Dan is Zeerouki belangrijker. Een Algerijns international is altijd zeer gewild in de LIgue 1. Dus van mij mag hij zeker spelen. Everink bevalt mij ook uitstekend, maar het is even aankijken of hij zo constant kan blijven. Hij is nog jong. Dat Hilgers het goed doet verbaasd me niet. Vond het al vreemd dat ze van hem af wilden. Maar denk als Julio straks weer fit is je iets vaker een mannetje op het middenveld kan creëren. Dat moet Hilges nog leren.
  • 1 Oct 2021 om 23:46
    • Quote van 1 Oct 2021 om 23:41
      Straks gewoon, Unnerstall, Trompee, Pröpper, Julio, Oosterwolde, Sadilek, Brama, Vlap/Ugalde, Misidjan, Wolfswinkel en Cerny. Dan mogen we toch écht niet klagen
    Sorry maar brama boven zerrouki verkiezen zou ik niet doen. Brama naar de bank sadilek zerrouki. Troupee absoluut niet. Everink is beter. Hilgers zal voorlopig wel blijven staan. Of dat zo blijft is wat anders. Cerny en misidjan zijn we het over eens.
  • 1 Oct 2021 om 23:41
    • Quote van 1 Oct 2021 om 22:42
      Conclusie vanavond: everink unnerstall propper hilgers sadilek en zerrouki en ook vlap(speelde niet best maar alleen illic zit erachter dus tja) zouden het eerst op het wedstrijd formulier moeten staan. De rest kun je wisselen naar smaak of wedstrijd verloop. Gewoon dikke prima en dus weer duidelijk dat kwaliteit ook dus ook vanaf de bank gebracht kan worden. Een fijne gedachtegang voor de rest van het seizoen.
    Straks gewoon, Unnerstall, Trompee, Pröpper, Julio, Oosterwolde, Sadilek, Brama, Vlap/Ugalde, Misidjan, Wolfswinkel en Cerny. Dan mogen we toch écht niet klagen
  • 1 Oct 2021 om 23:37
    • Quote van 1 Oct 2021 om 22:22
      De Leeuw zegt het zelf ook, ik raakte hem iets.
    Zonder VAR(vroeger...) was dit een slimmigheidje van de aanvaller. Nou, met VAR, een slimmigheidje van de verdediger....
  • 1 Oct 2021 om 23:21
    • Quote van 1 Oct 2021 om 22:08
      Hoop dat Jans na vanavond zijn conclusie trekt, Ugalde samen met Sadilek volgende wedstrijd als eerste op papier......en de keeper blijft een genot een baken van rust.
    En Brama als laatste
  • 1 Oct 2021 om 23:08
    • Quote van 1 Oct 2021 om 22:50
      100+ Ugalde is een hele lepe spits. ziet kansen die anderen niet zien. maar gauw keer in de basis.
    100% dan heb je pas een vechtmachine, Vlap is wel heel vaak en lang onzichtbaar voor een nummer 10.
  • 1 Oct 2021 om 22:59
    • Quote van 1 Oct 2021 om 22:44
      Behalve dat hij de elleboog op Sadilec niet bestrafte vloot de scheidsrechter goed, en hadden we hem zeker niet tegen, maar daar zijn meerder forumleden het niet mee eens.
    De scheidsrechter floot uitstekend en had een goed verhaal na afloop. Zal dus wel een slechte beoordeling krijgen van Wiedemeijer.
  • 1 Oct 2021 om 22:58
    • Quote van 1 Oct 2021 om 22:51
      Het leek eigenlijk andersom. Ulgalde op 10 Ricky in de spits.
    Idd ze wisselden het af. Maar die 2 gaan niet in de strijd ten onder zoals Vlap. Hoewel Vlap wel een heel mooi pasje had op Rots dacht ik. Vlap komt beter tot zijn recht in wedstrijden waar meer ruimte is. Hij mist ook nog zelfvertrouwen denk ik.
  • 1 Oct 2021 om 22:53
    • Quote van 1 Oct 2021 om 22:51
      Het leek eigenlijk andersom. Ulgalde op 10 Ricky in de spits.
    Inderdaad
  • 1 Oct 2021 om 22:51
    • Quote van 1 Oct 2021 om 22:47
      Zoals Jans wisselde met Ugalde in de spits en Wolfswinkel op 10 is ook heel interessant.
    Het leek eigenlijk andersom. Ulgalde op 10 Ricky in de spits.
  • 1 Oct 2021 om 22:50
    • Quote van 1 Oct 2021 om 22:45
      Mooie wedstrijd , veel duels , strijd , en een klein kutspitsje waar ik fan van ben .
    100+ Ugalde is een hele lepe spits. ziet kansen die anderen niet zien. maar gauw keer in de basis.
  • 1 Oct 2021 om 22:47
    • Quote van 1 Oct 2021 om 22:45
      Mooie wedstrijd , veel duels , strijd , en een klein kutspitsje waar ik fan van ben .
    net Gert Muller..whaha
  • 1 Oct 2021 om 22:47
    • Quote van 1 Oct 2021 om 22:42
      Conclusie vanavond: everink unnerstall propper hilgers sadilek en zerrouki en ook vlap(speelde niet best maar alleen illic zit erachter dus tja) zouden het eerst op het wedstrijd formulier moeten staan. De rest kun je wisselen naar smaak of wedstrijd verloop. Gewoon dikke prima en dus weer duidelijk dat kwaliteit ook dus ook vanaf de bank gebracht kan worden. Een fijne gedachtegang voor de rest van het seizoen.
    Zoals Jans wisselde met Ugalde in de spits en Wolfswinkel op 10 is ook heel interessant.
  • 1 Oct 2021 om 22:46
    • Quote van 1 Oct 2021 om 22:44
      Behalve dat hij de elleboog op Sadilec niet bestrafte vloot de scheidsrechter goed, en hadden we hem zeker niet tegen, maar daar zijn meerder forumleden het niet mee eens.
    zien het gekleurd... ik ook
  • 1 Oct 2021 om 22:45
    Mooie wedstrijd , veel duels , strijd , en een klein kutspitsje waar ik fan van ben .
  • 1 Oct 2021 om 22:44
    Behalve dat hij de elleboog op Sadilec niet bestrafte vloot de scheidsrechter goed, en hadden we hem zeker niet tegen, maar daar zijn meerder forumleden het niet mee eens.
  • 1 Oct 2021 om 22:42
    Conclusie vanavond: everink unnerstall propper hilgers sadilek en zerrouki en ook vlap(speelde niet best maar alleen illic zit erachter dus tja) zouden het eerst op het wedstrijd formulier moeten staan. De rest kun je wisselen naar smaak of wedstrijd verloop. Gewoon dikke prima en dus weer duidelijk dat kwaliteit ook dus ook vanaf de bank gebracht kan worden. Een fijne gedachtegang voor de rest van het seizoen.
  • 1 Oct 2021 om 22:39
    Inpakken en snel weg wezen uit dat kut Groningen.
  • 1 Oct 2021 om 22:36
    • Quote van 1 Oct 2021 om 22:32
      Scheids Kerkhof ook.
    Op zijn uitleg van elleboogstoot na
  • 1 Oct 2021 om 22:32
    • Quote van 1 Oct 2021 om 22:27
      Danny B. Ook
    Scheids Kerkhof ook.
  • 1 Oct 2021 om 22:27
    • Quote van 1 Oct 2021 om 22:24
      De leeuw realistisch, netjes!
    Danny B. Ook
  • 1 Oct 2021 om 22:24
    De leeuw realistisch, netjes!
  • 1 Oct 2021 om 22:22
    De Leeuw zegt het zelf ook, ik raakte hem iets.
  • 1 Oct 2021 om 22:21
    Op 1 herhaling kon je toch zien dat pröpper zijn voet werd aangetikt. Op de hak.
  • 1 Oct 2021 om 22:17
    Gelukkig niet verloren in een altijd vervelende uitwedstrijd in Grunn. Het is wel te hopen dat we op de één of andere manier Sadilek écht kunnen gaan binden. Die gast krikt het niveau wel op. Lekker op de grens voetballen, maar ook overal bijzitten. En tja, qua keeper zitten we de komende 3,5 jaar nog gebakken. Heerlijk zo'n klasbak daar achterin.
  • 1 Oct 2021 om 22:11
    • Quote van 1 Oct 2021 om 22:08
      Hoop dat Jans na vanavond zijn conclusie trekt, Ugalde samen met Sadilek volgende wedstrijd als eerste op papier......en de keeper blijft een genot een baken van rust.
    vorig jaar werd ik al zenuwachtig als de bal hoog voor de goal kwam ..idd rust daar nu ..
  • 1 Oct 2021 om 22:11
    • Quote van 1 Oct 2021 om 22:04
      Een groot gevecht op het veld met van beide clubs veel inzet en beleving . Fctwente laat zien dat ze kunnen vechten en voetballen dat ze bij vlagen lieten zien . Een kijkspel wat je leuk vind of niet leuk vind ik heb genoten van de tweede helft de inzet beleving waren geweldig.
    Helemaal eens John!
  • 1 Oct 2021 om 22:10
    Gematigde blijdschap hier. Ik had gehoopt op 3 punten.
  • 1 Oct 2021 om 22:10
    Voor mij mogen Ugalde voor van Wolfswinkel en Cleonise voor Rots volgende keer wel beginnen tegen Willem II .
  • 1 Oct 2021 om 22:09
    • Quote van 1 Oct 2021 om 22:00
      Ik vind het trouwens wel meevallen hoe goed Misidjan inviel.
    Eens , let maar is op , zodra hij de bal krijgt gaat die wandelen met de bal tot dat er 2 man bij hem staan . Vetraagd het spel redelijk erg
  • 1 Oct 2021 om 22:08
    • Quote van 1 Oct 2021 om 22:00
      Ik vind het trouwens wel meevallen hoe goed Misidjan inviel.
    Jij bent niet lekker bij je knikei
  • 1 Oct 2021 om 22:08
    Hoop dat Jans na vanavond zijn conclusie trekt, Ugalde samen met Sadilek volgende wedstrijd als eerste op papier......en de keeper blijft een genot een baken van rust.
  • 1 Oct 2021 om 22:07
    • Quote van 1 Oct 2021 om 22:00
      Ik vind het trouwens wel meevallen hoe goed Misidjan inviel.
    Maar jij bent ook een mafketel eerste klas.
  • 1 Oct 2021 om 22:07
    Geweldige invallers, cleonise, ugalde en misidjan. Mooi om te zien. Twente goed terug gekomen in tweede helft. Hadden nog kunnen winnen maar was niet terecht geweest
  • 1 Oct 2021 om 22:07
    Heerlijke pot. Jammer dat die bal van Cleonise er niet in ging. Goede speler overigens.
  • 1 Oct 2021 om 22:04
    • Quote van 1 Oct 2021 om 21:59
      Heerlijke pot voetbal zeg
    Een groot gevecht op het veld met van beide clubs veel inzet en beleving . Fctwente laat zien dat ze kunnen vechten en voetballen dat ze bij vlagen lieten zien . Een kijkspel wat je leuk vind of niet leuk vind ik heb genoten van de tweede helft de inzet beleving waren geweldig.
  • 1 Oct 2021 om 22:04
    Terecht gelijkspel in deze schoppartij. Wedstrijden tegen Groningen kost ons al jaren een zwaar geblesseerde speler, gelukkig is ons dat in deze wedstrijd bespaart gebleven
  • 1 Oct 2021 om 22:04
    • Quote van 1 Oct 2021 om 22:03
      Wat snuif jij dan?
    Hij heeft plet opgesnoven.
  • 1 Oct 2021 om 22:03
    • Quote van 1 Oct 2021 om 22:00
      Ik vind het trouwens wel meevallen hoe goed Misidjan inviel.
    Wat snuif jij dan?
  • 1 Oct 2021 om 22:01
    • Quote van 1 Oct 2021 om 22:00
      Ik vind het trouwens wel meevallen hoe goed Misidjan inviel.
    Goede loopacties en constant dreiging!
  • 1 Oct 2021 om 22:01
    • Quote van 1 Oct 2021 om 22:00
      Sadilek soldier!!
    Wat een heerlijke speler
  • 1 Oct 2021 om 22:00
    Sadilek soldier!!
  • 1 Oct 2021 om 22:00
    Ik vind het trouwens wel meevallen hoe goed Misidjan inviel.
  • 1 Oct 2021 om 21:59
    Heerlijke pot voetbal zeg
  • 1 Oct 2021 om 21:59
    Ugalde klasse speler
  • 1 Oct 2021 om 21:57
    Everink, misidjan en ugaldo super pot gespeeld. Ook cleonise was goed
  • 1 Oct 2021 om 21:56
    Troupe nooit meer in de basis!
Sunday 5 December 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›