FC Twente moet talent voorlopig missen: ''Enkele weken'' (update)

41
FC Twente moet talent voorlopig missen: ''Enkele weken'' (update)

Luca Everink heeft woensdag tijdens de training van FC Twente weer een blessure opgelopen, zo weet Leon ten Voorde te melden via Twitter. De verslaggever verwacht dat de Tukkers voorlopig geen beroep kunnen doen op de rechtsback.

"Gaat net kermend van pijn van het veld, vrees dat hij er weer tijdje uit is", aldus Ten Voorde. De talentvolle vleugelverdediger heeft waarschijnlijk een hamstringblessure opgelopen en dat zou betekenen dat hij minimaal enkele weken uit de roulatie is. 

Daardoor moet hij waarschijnlijk sowieso de thuiswedstrijden tegen Willem II en NEC aan zich voorbij laten gaan. Giovanni Troupée, die in het begin van de competitie nog in de basis stond bij de ploeg van trainer Ron Jans, lijkt zijn logische vervanger. 

Update: Luca Everink is 'enkele weken' uitgeschakeld, zo weten 1Twente Enschede en Tubantia vrijdagmiddag te melden. Hij liep deze week een hamstringblessure op tijdens de training. 

 

41 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Oct 2021 om 23:57
    • Quote van 15 Oct 2021 om 19:55
      Over ilic gesproken een speler met kwaliteiten en mogelijkheden daarom is hij door fctwente gehaald het vorige seizoen. Dit seizoen weer gehuurd niet omdat hij goed kan klaverjassen. Dat zien de trainers ook de mogelijkheden bij deze speler Het probleem is niet de kwaliteiten van deze speler maar hoe ga ik om met mijn kwaliteiten als speler ilic . Deze speler moet veel simpeler leren spelen en de moeilijke oplossingen niet zoeken . Daar zijn de trainers ook mee bezig als ilic dit kan gaat hij nog genoeg minuten maken het kwartje moet vallen bij hem .
    Zullwn we ilic gewoon nooit meer doen, gezien de alternatieven diecer korter zijn en beter presteren
  • 15 Oct 2021 om 23:00
    • Quote van 15 Oct 2021 om 20:56
      Troupee is gewoon een gemiddelde Eredivisie back. Kan tot nu toe niet mee met ons (subtop) niveau maar het is in vergelijking met Nunnely echt geen dramatische speler hoor. Nunnely is een redelijke vleugelspeler maar ik vind Llonch, Saddiki en Wriedt minstens zo belangrijk voor Willem II. Ik zou het zeker snappen als Hilgers rechtsback komt te spelen en Troupee wissel blijft de komende weken want hij heeft een paar domme fouten gemaakt tot nu toe maar ik wil hem zeker nog niet afschrijven. Als Troupee nog iets beter gaat voetballen en iets meer mee opkomt is het in combinatie met zijn wilskracht gewoon een degelijke back.
    Nunnely is echt de meeste gevaarlijke speler. Troupee wordt er dan vreselijk uitgelopen. Die andere 3 die jij benoemt zijn geen toppers en stichten samen nog niet zoveel gevaar als Nunnely in zn ééntje.
  • 15 Oct 2021 om 20:56
    • Quote van 15 Oct 2021 om 19:54
      In verhouding tot troupee wel en ik zou hem niet onderschatten. De meeste dreiging vanuit Willem 2 begint vaak of veelal vanuit hem.
    Troupee is gewoon een gemiddelde Eredivisie back. Kan tot nu toe niet mee met ons (subtop) niveau maar het is in vergelijking met Nunnely echt geen dramatische speler hoor. Nunnely is een redelijke vleugelspeler maar ik vind Llonch, Saddiki en Wriedt minstens zo belangrijk voor Willem II. Ik zou het zeker snappen als Hilgers rechtsback komt te spelen en Troupee wissel blijft de komende weken want hij heeft een paar domme fouten gemaakt tot nu toe maar ik wil hem zeker nog niet afschrijven. Als Troupee nog iets beter gaat voetballen en iets meer mee opkomt is het in combinatie met zijn wilskracht gewoon een degelijke back.
  • 15 Oct 2021 om 19:55
    • Quote van 15 Oct 2021 om 18:51
      Overigens dat trainers vertrouwen hebben in spelers zegt lang niet alles. Jans en de staf hebben streuer overtuigd van illic en waar staat die momenteel op het veld. Het zegt in lang niet alle gevallen alles John.
    Over ilic gesproken een speler met kwaliteiten en mogelijkheden daarom is hij door fctwente gehaald het vorige seizoen. Dit seizoen weer gehuurd niet omdat hij goed kan klaverjassen. Dat zien de trainers ook de mogelijkheden bij deze speler Het probleem is niet de kwaliteiten van deze speler maar hoe ga ik om met mijn kwaliteiten als speler ilic . Deze speler moet veel simpeler leren spelen en de moeilijke oplossingen niet zoeken . Daar zijn de trainers ook mee bezig als ilic dit kan gaat hij nog genoeg minuten maken het kwartje moet vallen bij hem .
  • 15 Oct 2021 om 19:54
    • Quote van 15 Oct 2021 om 19:20
      Zo goed is die Nunnely nou ook weer niet
    In verhouding tot troupee wel en ik zou hem niet onderschatten. De meeste dreiging vanuit Willem 2 begint vaak of veelal vanuit hem.
  • 15 Oct 2021 om 19:20
    • Quote van 15 Oct 2021 om 14:05
      Troupee begint dus. Dan hoop ik dat ze bij Willem 2 niet die nunnely van kant wisselen want dan dan wacht ons aan de rechterkant een zware dag. Nunnely in een slechte dag maakt al gehakt van troupee.
    Zo goed is die Nunnely nou ook weer niet
  • 15 Oct 2021 om 18:51
    • Quote van 15 Oct 2021 om 18:39
      We gaan her zondag middag zien hoe troupee gaat spelen. De trainers hebben vertrouwen in hem dat zegt genoeg in de praktijk
    Overigens dat trainers vertrouwen hebben in spelers zegt lang niet alles. Jans en de staf hebben streuer overtuigd van illic en waar staat die momenteel op het veld. Het zegt in lang niet alle gevallen alles John.
  • 15 Oct 2021 om 18:50
    • Quote van 15 Oct 2021 om 18:39
      We gaan her zondag middag zien hoe troupee gaat spelen. De trainers hebben vertrouwen in hem dat zegt genoeg in de praktijk
    Is dat vertrouwen of armoede? Is soms een verdomd dunne lijn in het voetbal. Troupee is rechtsback als jans daar nu hilgers gaat neerzetten dan krijg je hetzelfde signaal al dumic die hilgers niet uit de basis speelt. Jans is nooit iemand geweest die zo (relatief)vroeg zijn conclusies trekt. Dat is niks nieuws en zal geen nieuws worden. Maar je kunt echt wel zien dat als everink fit is dat troupee er echt niet in de buurt gaat komen. Troupee is met zijn mentaliteit wel een goede back up. Maar voor de basis ben ik er aller minst van overtuigd. Ongeacht wat hij zondag gaat laten zien. Everink liet gewoon meer zien in minder tijd.
  • 15 Oct 2021 om 18:39
    • Quote van 15 Oct 2021 om 15:48
      Man ga heen. Everink is in beide facetten beter dan troupee. Je bent werkelijk de enige die het vertikt te zien en nunnely en tadic zijn niet te vergelijken. Nunnely is meer een type menig dan een type tadic en het is ook niet raar dat hij defensief beter LIJKT want aanvallend doet hij gewoon zelden tot niet mee. Of op zijn best en subtiel gezegd te weinig mee.
    We gaan her zondag middag zien hoe troupee gaat spelen. De trainers hebben vertrouwen in hem dat zegt genoeg in de praktijk
  • 15 Oct 2021 om 17:18
    • Quote van 15 Oct 2021 om 14:05
      Troupee begint dus. Dan hoop ik dat ze bij Willem 2 niet die nunnely van kant wisselen want dan dan wacht ons aan de rechterkant een zware dag. Nunnely in een slechte dag maakt al gehakt van troupee.
    Nunnely staat normaliter rechtsvoorin dus geen nood aan de man. ;-) over Evering heb je helemaal gelijk, hij is in alle facetten beter dan Troupee.....die overigens 3e rechts back was bij Utrech. Ook Hake zag dat het niets was en niets ging worden.
  • 15 Oct 2021 om 15:48
    • Quote van 15 Oct 2021 om 15:24
      Belachelijk troupee heeft zichzelf uitstekend staande gehouden in tegen tadic en meer goede buitenspelers. Troupee is verdedigend beter op dit moment als Everink aanvallend heeft Everink meer mogelijkheden.
    Man ga heen. Everink is in beide facetten beter dan troupee. Je bent werkelijk de enige die het vertikt te zien en nunnely en tadic zijn niet te vergelijken. Nunnely is meer een type menig dan een type tadic en het is ook niet raar dat hij defensief beter LIJKT want aanvallend doet hij gewoon zelden tot niet mee. Of op zijn best en subtiel gezegd te weinig mee.
  • 15 Oct 2021 om 15:24
    • Quote van 15 Oct 2021 om 14:05
      Troupee begint dus. Dan hoop ik dat ze bij Willem 2 niet die nunnely van kant wisselen want dan dan wacht ons aan de rechterkant een zware dag. Nunnely in een slechte dag maakt al gehakt van troupee.
    Belachelijk troupee heeft zichzelf uitstekend staande gehouden in tegen tadic en meer goede buitenspelers. Troupee is verdedigend beter op dit moment als Everink aanvallend heeft Everink meer mogelijkheden.
  • 15 Oct 2021 om 14:05
    Troupee begint dus. Dan hoop ik dat ze bij Willem 2 niet die nunnely van kant wisselen want dan dan wacht ons aan de rechterkant een zware dag. Nunnely in een slechte dag maakt al gehakt van troupee.
  • 15 Oct 2021 om 14:01
    Valt mee gelukkig, het had veel erger kunnen zijn. Ik gun het die jongen van harte om vaste rechtsback te worden, hij kan uitstekend voetballen. Jammer dat hij lichamelijk zoveel pech heeft. Sommige mensen zijn voor het ongeluk geboren.
  • 15 Oct 2021 om 13:56
    Iemand enig idee hoeveel kaarten er verkocht zijn voor Oss'20 uit in de beker?
  • 13 Oct 2021 om 22:10
    • Quote van 13 Oct 2021 om 17:01
      Bij 4 van de 10 tegengoals stond Troupee niet eens in het veld. Dan houd je er nog 6 over en die waren echt niet allemaal de schuld van Troupee. Je mag hem best een matige back vinden, maar blijf wel eerlijk.
    Helemaal juist troupee is niet het probleem .
  • 13 Oct 2021 om 17:01
    • Quote van 13 Oct 2021 om 15:53
      Ja, dat was hij wel. Verdedigend een drama en schuldig aan een flink aantal tegen doelpunten. Man had nooit gehaald moeten worden en dat heb ik vanaf dag 1 gezegd. Kijk de wedstrijd tegen Cambuur nog eens terug toen hij in 80 minuten exact 1 duel heeft gewonnen en voor de rest volledig radeloos achter zijn tegenstander aan heeft gelopen. En de andere wedstrijden was het nauwelijks beter. Je staat met 10 man op het veld. Hij heeft 1 keer een fantastische assist gegven en dat was het.
    Bij 4 van de 10 tegengoals stond Troupee niet eens in het veld. Dan houd je er nog 6 over en die waren echt niet allemaal de schuld van Troupee. Je mag hem best een matige back vinden, maar blijf wel eerlijk.
  • 13 Oct 2021 om 16:49
    • Quote van 13 Oct 2021 om 14:08
      Totaal geen bullshit. Als je echt een goede vleugelspeler bent dan word je echt niet op de back geposteerd. Of heb je Neymar, Tadic, Robben, Mertens, Sterling, Berghuis, Bergwijn, Ziyech, etc. ooit op die positie zien spelen? Gebeurt zelfs op ons niveau niet. Een uitzondering daar gelaten zoals Corona. Promes bij Sevilla was ook zo'n halfbakken noodgreep. Had ook absoluut niet zijn voorkeur.
    De meeste backs in het profvoetbal zijn ooit als buitenspeler begonnen. Dat is overigens niet iets van de laatste jaren. Van een lichting jeugdspelers redden het er maar een stuk of 3 bij de profs en als je niet extreem getalenteerd bent als aanvaller is een paar linies terug wel je kans pakken een optie. We weten sowieso nog niet of Markelo het als buitenspeler gaat maken, en op rechtsback lonken voor hem mogelijk speelkansen.
  • 13 Oct 2021 om 16:23
    • Quote van 13 Oct 2021 om 15:10
      Ik ben ook kritisch over Troupee, maar idd zo'n groot drama is het niet. Hij was wel de minste man aan onze zijde steeds, maar dan speelde de rest ook gewoon goed. Het is een prima backup, vooral heel erg balen dat Everink er niet bij is
    Eens. Moet wel verbeteren zoals FCT89 aangeeft, maar daar zal hij ongetwijfeld aan werken. Doet meestal gewoon zijn taak door zijn man uit te schakelen of zijn zone dicht te houden. Het is sowieso onzin om alle tegengoals Troupee aan te rekenen.
  • 13 Oct 2021 om 16:13
    • Quote van 13 Oct 2021 om 15:32
      Klopt. Hij heeft basis gestaan en we wonnen met hem 3 wedstrijden en een gelijkspel tegen ajax. Zo slecht is dat niet.
    Dat is scorebord journalistiek en niet geheel de waarheid. Ja tegen ajax speelde hij een redelijke pot. Gaf 1 mooie assist. Hij is gewoon elke week de minste op het veld als hij erin staat. Dat Dat nog ermee door kan is omdat de rest een goed tot zeer degelijk niveau haalt. Maar hij moet echt zijn ontwikkeling weer op gaan pakken want hij staat stil en met de selectie die wij hebben. Met of zonder everink kost het hem vanzelf een keer de basis plaats. Ben in het in mindere mate als thai. Maar ben ook zeer kritisch over troupee.
  • 13 Oct 2021 om 15:53
    • Quote van 13 Oct 2021 om 15:32
      Klopt. Hij heeft basis gestaan en we wonnen met hem 3 wedstrijden en een gelijkspel tegen ajax. Zo slecht is dat niet.
    Ja, dat was hij wel. Verdedigend een drama en schuldig aan een flink aantal tegen doelpunten. Man had nooit gehaald moeten worden en dat heb ik vanaf dag 1 gezegd. Kijk de wedstrijd tegen Cambuur nog eens terug toen hij in 80 minuten exact 1 duel heeft gewonnen en voor de rest volledig radeloos achter zijn tegenstander aan heeft gelopen. En de andere wedstrijden was het nauwelijks beter. Je staat met 10 man op het veld. Hij heeft 1 keer een fantastische assist gegven en dat was het.
  • 13 Oct 2021 om 15:32
    • Quote van 13 Oct 2021 om 14:53
      Wat een haat jegens Troupee, zo slecht was hij nu ook weer niet.
    Klopt. Hij heeft basis gestaan en we wonnen met hem 3 wedstrijden en een gelijkspel tegen ajax. Zo slecht is dat niet.
  • 13 Oct 2021 om 15:10
    • Quote van 13 Oct 2021 om 14:53
      Wat een haat jegens Troupee, zo slecht was hij nu ook weer niet.
    Ik ben ook kritisch over Troupee, maar idd zo'n groot drama is het niet. Hij was wel de minste man aan onze zijde steeds, maar dan speelde de rest ook gewoon goed. Het is een prima backup, vooral heel erg balen dat Everink er niet bij is
  • 13 Oct 2021 om 14:53
    • Quote van 13 Oct 2021 om 13:57
      Hilgers, Julio of wat mij betreft de materiaal man. Maar nooit meer Troupee.
    Wat een haat jegens Troupee, zo slecht was hij nu ook weer niet.
  • 13 Oct 2021 om 14:30
    • Quote van 13 Oct 2021 om 13:33
      Ik had over rechtsback hé UT want daar reageert hij op. Nu everink geblesseerd en troupee pas maandag de eerste training had na 3 weken(dacht ik) weer gehad te hebben. Op de vleugels gaat hij sowieso nagenoeg geen speeltijd krijgen Met rots misidjan cerny op de weg terug en limnios en dan heb je cleonise er ook nog vandaar dat ik dat als optie noemde. Kan hilgers gewoon centraal blijven staan en hoef je nergens te schuiven.
    Oke ik dacht je aan de linkerkant bedoelde. Maar als Troupee ook niet kan, dan zou Pleguezuelo een optie kunnen zijn.
  • 13 Oct 2021 om 14:24
    • Quote van 13 Oct 2021 om 14:08
      Totaal geen bullshit. Als je echt een goede vleugelspeler bent dan word je echt niet op de back geposteerd. Of heb je Neymar, Tadic, Robben, Mertens, Sterling, Berghuis, Bergwijn, Ziyech, etc. ooit op die positie zien spelen? Gebeurt zelfs op ons niveau niet. Een uitzondering daar gelaten zoals Corona. Promes bij Sevilla was ook zo'n halfbakken noodgreep. Had ook absoluut niet zijn voorkeur.
    Ik heb het ook niet over vast op de back hé? We komen nu sowieso bij de noodgrepen aan want troupee komt gewoon te kort. Brengt aanvallend en aan de bal nagenoeg niks defensief gezien kiest hij geregeld verkeerd positie een aantal ontzettende ziekenhuis ballen. Jonge werkt wel hard. Maar is het is wel pover wat die laat zien. Je houd dus alleen noodgreep over. Hilgers jullio en als jans echt gek doen oosterwolde op de training proberen voor rechts? Markelo speelde tegen venezio ook op de back positie wat een probeersel was en ook jans zei dat hij dit in metname de 2e helft naar behoren invulde. Wat dus ook 1 van zijn opties (noodgreep) kan worden.
  • 13 Oct 2021 om 14:08
    • Quote van 13 Oct 2021 om 12:56
      Bull shit over die tekortkomingen. Vleugels spelers worden wel vaker omgeturned tot backs omdat dit in het moderne voetbal past. Of wou je zeggen dat iedereen maar 1 positie heeft waar die op kan spelen? Want dat is ook pertinent niet waar.
    Totaal geen bullshit. Als je echt een goede vleugelspeler bent dan word je echt niet op de back geposteerd. Of heb je Neymar, Tadic, Robben, Mertens, Sterling, Berghuis, Bergwijn, Ziyech, etc. ooit op die positie zien spelen? Gebeurt zelfs op ons niveau niet. Een uitzondering daar gelaten zoals Corona. Promes bij Sevilla was ook zo'n halfbakken noodgreep. Had ook absoluut niet zijn voorkeur.
  • 13 Oct 2021 om 13:57
    Hilgers, Julio of wat mij betreft de materiaal man. Maar nooit meer Troupee.
  • 13 Oct 2021 om 13:33
    • Quote van 13 Oct 2021 om 13:21
      Markelo linksback zetten is, kapitaal vernietiging voor Oosterwolde. Laat Markelo maar de jonge Promes uithangen. Zijn snelheid is goed voor de vleugels. Mooie ontwikkeling van deze jonge knaap.
    Ik had over rechtsback hé UT want daar reageert hij op. Nu everink geblesseerd en troupee pas maandag de eerste training had na 3 weken(dacht ik) weer gehad te hebben. Op de vleugels gaat hij sowieso nagenoeg geen speeltijd krijgen Met rots misidjan cerny op de weg terug en limnios en dan heb je cleonise er ook nog vandaar dat ik dat als optie noemde. Kan hilgers gewoon centraal blijven staan en hoef je nergens te schuiven.
  • 13 Oct 2021 om 13:21
    • Quote van 13 Oct 2021 om 12:36
      Van tijd tot tijd? Bijna altijd is het structureel omdat de desbetreffende aanvaller voorin te kort komt en dan maar uit nood op de back gezet wordt. Everink heeft trouwens zo'n zelfde transformatie ondergaan. Ik neem aan dat ze Markelo een contract geven omdat ze meerwaarde in hem zien als aanvaller en niet als back.
    Markelo linksback zetten is, kapitaal vernietiging voor Oosterwolde. Laat Markelo maar de jonge Promes uithangen. Zijn snelheid is goed voor de vleugels. Mooie ontwikkeling van deze jonge knaap.
  • 13 Oct 2021 om 12:56
    • Quote van 13 Oct 2021 om 12:36
      Van tijd tot tijd? Bijna altijd is het structureel omdat de desbetreffende aanvaller voorin te kort komt en dan maar uit nood op de back gezet wordt. Everink heeft trouwens zo'n zelfde transformatie ondergaan. Ik neem aan dat ze Markelo een contract geven omdat ze meerwaarde in hem zien als aanvaller en niet als back.
    Bull shit over die tekortkomingen. Vleugels spelers worden wel vaker omgeturned tot backs omdat dit in het moderne voetbal past. Of wou je zeggen dat iedereen maar 1 positie heeft waar die op kan spelen? Want dat is ook pertinent niet waar.
  • 13 Oct 2021 om 12:51
    Kutzooi
  • 13 Oct 2021 om 12:41
    Ik zou proberen Mees Hilgers rechtsachter te zetten en dan Julio naast Propper… en anders Oosterwolde links centraal en Propper rechts centraal…
  • 13 Oct 2021 om 12:37
    Wat is dat toch de laatste 2 seizoenen met hamstring blessures???
  • 13 Oct 2021 om 12:36
    • Quote van 13 Oct 2021 om 12:10
      Heel veel vleugels spelers worden als backs van tijd tot tijd neergezet. Daarnaast speelde hij een redelijke pot tegen lazio van linksachter dus waarom niet? Heeft een goeie trap en voorzet en dribbel in huis.
    Van tijd tot tijd? Bijna altijd is het structureel omdat de desbetreffende aanvaller voorin te kort komt en dan maar uit nood op de back gezet wordt. Everink heeft trouwens zo'n zelfde transformatie ondergaan. Ik neem aan dat ze Markelo een contract geven omdat ze meerwaarde in hem zien als aanvaller en niet als back.
  • 13 Oct 2021 om 12:10
    • Quote van 13 Oct 2021 om 12:06
      Das toch een aanvaller? Of gaan we die nu al verpesten als back?
    Heel veel vleugels spelers worden als backs van tijd tot tijd neergezet. Daarnaast speelde hij een redelijke pot tegen lazio van linksachter dus waarom niet? Heeft een goeie trap en voorzet en dribbel in huis.
  • 13 Oct 2021 om 12:06
    • Quote van 13 Oct 2021 om 11:58
      Misschien jenoah Markelo wel. Die gaat zijn eerste prof contract tekenen donderdag. Is een linkspoot en deed de linksback positie tegen lazio prima.
    Das toch een aanvaller? Of gaan we die nu al verpesten als back?
  • 13 Oct 2021 om 11:58
    • Quote van 13 Oct 2021 om 11:54
      Man van glas helaas....geen Troupee op die positie. Kan Smal niet op rechts?
    Misschien jenoah Markelo wel. Die gaat zijn eerste prof contract tekenen donderdag. Is een linkspoot en deed de linksback positie tegen lazio prima.
  • 13 Oct 2021 om 11:54
    Man van glas helaas....geen Troupee op die positie. Kan Smal niet op rechts?
  • 13 Oct 2021 om 11:39
    Waar ik al bang voor was