Everink van het veld gedragen: ''In rolstoel naar de kleedkamer''

11
Everink van het veld gedragen: ''In rolstoel naar de kleedkamer''

Bij FC Twente beleefden Vaclav Cerny en Luca Everink woensdag een dag vol uitersten, zo weet Leon ten Voorde te melden op de website van Tubantia. De verslaggever zag dat de spelers in ieder geval dolblij waren met de terugkeer van de behendige vleugelaanvaller. 

"Waar de een (Cerny, red.) door de rest van de spelers in een soort van erehaag werd onthaald, werd de ander in een rolstoel naar de kleedkamer gereden", schrijft hij. "Bij Cerny was de glimlach niet van het gezicht te branden, de Tsjech was zo blij als een kind dat hij na ruim tien maanden (hij raakte in januari geblesseerd tegen Ajax, red.) weer een deel van de groepstraining mocht meedoen", aldus Ten Voorde.

"Toen de rest van de groep kleine felle partijtjes deed, ging hij volgens afspraak naar de zijkant", vervolgt hij. "Luca Everink was toen allang van het veld gedragen. Met zijn bovenbeen ingepakt en kermend van de pijn verliet Everink het trainingsveld, geveld door een hamstringblessure", aldus Ten Voorde, die weet dat Everink vaker last heeft van fysieke ongemakken. "Het afgelopen jaar was hij met een enkelblessure uit de roulatie en in de voorbereiding werd hij getroffen door corona en een hoofdblessure."

11 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Oct 2021 om 20:02
    Wat enorm waardeloos voor luca everink na al zoveel blessureleed de volgende blessures. Blessures krijgen en oplopen zijn geen keuzes maar overkomen veel topsporters. Everink speelde vol vertrouwen de laaste wedstrijden en speelde goed voetbal . Hopelijk valt deze blessure mee en kan hij over 2 maanden weer minuten maken .
  • 13 Oct 2021 om 18:54
    • Quote van 13 Oct 2021 om 15:18
      Ikzeg. Deze jonge kerel heeft ontzettend veel pech, ik wens hem heel veel sterkte en succes toe.
    Klopt hoop dat hij goed hersteld want tis gewoon een goed talent
  • 13 Oct 2021 om 18:32
    Erg jammer deze tegenslag voor Everink. Zijn spel was afgelopen wedstrijden werkelijk een openbaring aan de rechterkant met veel lef en goed spel. Hij is toe aan een basisplaats voor zijn doorontwikkeling maar als hij er weer een tijd uit ligt is het maar weer de vraag wanneer hij een nieuwe kans krijgt. Doodzonde.
  • 13 Oct 2021 om 18:19
    Nieuwe man van glas ;-)
  • 13 Oct 2021 om 17:49
    • Quote van 13 Oct 2021 om 17:30
      Een hamstringblessure is ongeveer een week of 6, dus na de winterstop zal hij hier echt wel van genezen zijn.
    Hangt natuurlijk wel van de ernst van de blessure af. Hoe ver is de spier ingescheurd?
  • 13 Oct 2021 om 17:30
    • Quote van 13 Oct 2021 om 14:15
      Die zien we dit seizoen dus niet meer terug
    Een hamstringblessure is ongeveer een week of 6, dus na de winterstop zal hij hier echt wel van genezen zijn.
  • 13 Oct 2021 om 17:15
    Dit is echt een aderlating voor onze FC. Veel sterkte Luca!
  • 13 Oct 2021 om 15:55
    • Quote van 13 Oct 2021 om 14:35
      Ongeloofelijk balen voor Everink.Als ik de beelden zie van Cerny dan zie ik echt een team wat er staat. Het was me ook al opgevallen dat het hele team ook een doelpunt viert dus ook de mensen die op de bank zitten. Echt super mooi. Beter dan de afgelopen jaren.
    Niet alleen voor hemzelf maar ook voor het team! Was/is de beste keus maar hopelijk valt het mee.
  • 13 Oct 2021 om 15:18
    Ikzeg. Deze jonge kerel heeft ontzettend veel pech, ik wens hem heel veel sterkte en succes toe.
  • 13 Oct 2021 om 14:35
    Ongeloofelijk balen voor Everink.Als ik de beelden zie van Cerny dan zie ik echt een team wat er staat. Het was me ook al opgevallen dat het hele team ook een doelpunt viert dus ook de mensen die op de bank zitten. Echt super mooi. Beter dan de afgelopen jaren.
  • 13 Oct 2021 om 14:15
    Die zien we dit seizoen dus niet meer terug