KNVB komt dit weekend met statement: Brama met regenboogband

27
KNVB komt dit weekend met statement: Brama met regenboogband

Wout Brama zal aankomend weekend, net als alle andere aanvoerders, een speciale regenboogband dragen. Bovendien zullen de cornervlaggen ook in de regenboogkleuren zijn. Dit alles om de LHBTI-acceptatie in de voetballerij te verhogen.

"Het komend weekend maakt het voetbal opnieuw het statement dat iedereen welkom is en niemand mag worden uitgesloten. In de Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie, Pure Energie Eredivisie Vrouwen, Eredivisie zaalvoetbal mannen en Eredivisie zaalvoetbal vrouwen dragen alle trainers en de scheidsrechters regenboogspeldjes en de aanvoerders OneLove-aanvoerdersbanden", laat de KNVB weten in een statement op de website.

"ESPN heeft regenboogplopkappen, er zijn regenboogcornervlaggen en Telstar en Volendam spelen vrijdag de 'vissersderby' allebei in speciale eenmalige tenues. Op social media zal er volop aandacht zijn voor het statement en ook de amateurverenigingen zijn opgeroepen om zich bij de actie aan te sluiten. Op de KNVB Campus in Zeist zullen komend weekend uiteraard de regenboogvlaggen wapperen."

27 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Oct 2021 om 12:11
    • Quote van 14 Oct 2021 om 22:29
      De doelgroep die LHBTI niet accepteert boeit deze acties geen ene fuck. Dit heeft een compleet averechts effect. We worden doodgegooid met dit symbolisme maar echt actie wordt er maar zelden ondernomen. Veel mensen zijn ook te dom om goed bedoelde grappen te onderscheiden van echte discriminatie. Stoppen met deze bullshit en mensen die anderen discrimineren gewoon keihard aanpakken. Nep wokeness met Instagram hashtags en regenboog onzin.
    Dit. Acceptatie is er van de meeste mensen al lang en de haat van mensen die het niet accepteren wordt alleen maar aangewakkerd door die pride en alles
  • 15 Oct 2021 om 10:27
    • Quote van 14 Oct 2021 om 23:40
      Ik vind deze hele discussie onzin. Homoseksualiteit is al lang geaccepteerd in het voetbal. Vooral in Arnhem en Rotterdam.
    Ik neem aan dat dit sarcastisch bedoeld is!
  • 14 Oct 2021 om 23:40
    Ik vind deze hele discussie onzin. Homoseksualiteit is al lang geaccepteerd in het voetbal. Vooral in Arnhem en Rotterdam.
  • 14 Oct 2021 om 22:29
    De doelgroep die LHBTI niet accepteert boeit deze acties geen ene fuck. Dit heeft een compleet averechts effect. We worden doodgegooid met dit symbolisme maar echt actie wordt er maar zelden ondernomen. Veel mensen zijn ook te dom om goed bedoelde grappen te onderscheiden van echte discriminatie. Stoppen met deze bullshit en mensen die anderen discrimineren gewoon keihard aanpakken. Nep wokeness met Instagram hashtags en regenboog onzin.
  • 14 Oct 2021 om 19:48
    We zijn echt aan het doorslaan met zijn allen in deze kloten wereld. Iedereen moet zelf weten wat die doet en het maakt mij echt geen zak uit of je homo, hetero, zwart of blauw bent. Maar zodra het om de centen draait durft men niks te doen tegen de slavernij in Qatar of die sjeik die dat Newcastle heeft opgekocht.
  • 14 Oct 2021 om 19:43
    Wat een gezeur allemaal zeg flikker toch op met al dat domme gedoe. Laat ze gvd een statement maken tegen het mee doen aan het wk in Qatar waar moderne slavernij en al meer dan 1000 arme gasten bij om zijn gekomen. Maar daar hebben ze de kloten niet voor want het draait bij die paardebek en Co alleen maar om poen. Dat wat daar gebeurt is een schande, en staat in schril contrast hoe die homo's en lesbiennes en die hele zooi het hebben. Doodziek wordt je er van.
  • 14 Oct 2021 om 18:15
    • Quote van 14 Oct 2021 om 18:12
      Dat is nou een statement ! 10procent mee eens ..Het is trouwens begonnen met de geouwe hoer met Zwarte Piet ,Daardoor een sneeuwbal effect ,
    kleine correctie !!moet 100 procent zijn!
  • 14 Oct 2021 om 18:12
    • Quote van 14 Oct 2021 om 14:06
      De Denker heeft groot gelijk. Homohaat, Racisme en dat soort onzin moeten we in stadions aanpakken, niet omdat voetbalfans schuldig zijn maar omdat voetbal een volkssport is. Voetballers spelen een belangrijke rol in de levens van jeugdigen. Het zijn idiolen. Het zijn de jeugdigen, voor namelijk marokkanen zo blijkt uit actieonderzoek van de gemeente Amersterdam, die graag flikkertikkertje spelen. Het probleem is echter dat we altijd aan deze symboliek doen met de beste bedoelingen maar dat er vervolgens geen ruk aan gedaan wordt door politici en justitie. Het is namelijk heel simpel: Ben je racist? Sla je graag homo's of anderen in elkaar? Ben je crimineel? Zijn deze zaken bewezen dan pak je het kuttuig AL hun rechten af. Geen Stufi, geen Bijstand, geen toeslagen, nada. Ben je onder de 18, dan de ouders verantwoordelijk houden. Als Pappa Mohammed/Jan door zoonlief Ahmed/Kees in de portemonnee geraakt worden, dan krijgen ze rake klappen. Borderline tuig kent alleen de harde hand als 'les'. Dus ja, in stadion hiertoe oproepen is essentieel een maatschappelijke plicht van voetballers. Volkssport nummer 1. Racisme tegengaan zoals in Engeland, knielen. Dikke prima. Kost niemand wat. In het stadion zal dat leiden tot fans die elkaar aanspreken op wangedrag. Maar ja, dan de vraag, waar trekken we de lijn. De laatste keer dat ik 'het zijn de homos' heb gezongen was 2 jaar geleden thuis tegen Willem 2. Hoeft van mij niet perse, kunnen ook wel wat anders bedenken. Of, we richten een roze fanclub op en we laten hun dit lied starten.
    Dat is nou een statement ! 10procent mee eens ..Het is trouwens begonnen met de geouwe hoer met Zwarte Piet ,Daardoor een sneeuwbal effect ,
  • 14 Oct 2021 om 17:18
    • Quote van 14 Oct 2021 om 16:16
      Snap niet dat je je hier aan ergert. Als de KNVB trouwens echt een statement wil maken gaan ze geen WK spelen op een plek waar homo's geen rechten hebben. En waar slavernij nog levend is bovendien.
    KNVB en statement…. Waar kennen we dat ook al weer van …. Had iets met WK te maken geloof ik
  • 14 Oct 2021 om 17:15
    • Quote van 14 Oct 2021 om 13:28
      Dit heeft niets met politiek te maken. Het is een maatschappelijke discussie die bij lange nog niet klaar is. Dus aandacht hiervoor blijft belangrijk.
    Ga er lekker mee op de markt staan! Ze weten in DenHaag niet eens meer hoe je elkaar moet aanspreken!!! Ga ergens anders je waar verkopen! Ik wil gewoon voetbal kijken zonder alle andere flauwekul
  • 14 Oct 2021 om 17:15
    • Quote van 14 Oct 2021 om 13:28
      Dit heeft niets met politiek te maken. Het is een maatschappelijke discussie die bij lange nog niet klaar is. Dus aandacht hiervoor blijft belangrijk.
    Ga er lekker mee op de markt staan! Ze weten in DenHaag niet eens meer hoe je elkaar moet aanspreken!!! Ga ergens anders je waar verkopen! Ik wil gewoon voetbal kijken zonder alle andere flauwekul
  • 14 Oct 2021 om 17:12
    • Quote van 14 Oct 2021 om 10:45
      Ja jongens de mensen die gevochten hebben en gestorven zijn voor ons land en alle vrijheden die daaruit voort zijn gekomen worden 1 dag per jaar herdacht, maar als je uit de kast komt of behoort tot de lhbti gemeenschap krijg je een hele pride month. Die we overigens net hebben gehad en dan nu weer zo'n statement.
    En zo is het wel
  • 14 Oct 2021 om 17:12
    • Quote van 14 Oct 2021 om 10:45
      Ja jongens de mensen die gevochten hebben en gestorven zijn voor ons land en alle vrijheden die daaruit voort zijn gekomen worden 1 dag per jaar herdacht, maar als je uit de kast komt of behoort tot de lhbti gemeenschap krijg je een hele pride month. Die we overigens net hebben gehad en dan nu weer zo'n statement.
    En zo is het wel
  • 14 Oct 2021 om 16:32
    Nemen we gelijk het racisme QR code uitsluiting mee. De vliegtuigramp van weet ik wat jaren geleden en nog meer. Oh ja ook nog de kinderen mee op de arm van papa. Ik wil gewoon een pot voetbal zien met wat biertjes. Jan modaal plaatst zichzelf niet op een voetstuk. Altijd van die LHBTQ personen die zich verheven boven anderen en met hun harses op tv moet! Ik ga mij aanmelden voor First Dates! Afgelopen nu!! :-D
  • 14 Oct 2021 om 16:16
    Snap niet dat je je hier aan ergert. Als de KNVB trouwens echt een statement wil maken gaan ze geen WK spelen op een plek waar homo's geen rechten hebben. En waar slavernij nog levend is bovendien.
  • 14 Oct 2021 om 15:20
    • Quote van 14 Oct 2021 om 12:55
      Want? Niemand hier heeft wat tegen homo's. Het is meer het feit dat het geluid van minderheidsgroepen je constant door de strot wordt geduwd. Dat begint ergernis op te wekken. Politieke statements zijn toch verboden in voetbalstadions?? Waarom dit dan wel?
    Jammer dat geld en politiek steeds meer een rol gaan spelen. Los daarvan werkt het telkens benoemen van een bepaalde groep juist averrechts. Dan krijg je juist het idee dat ze anders zijn. Dat geld voor dit maar zeker ook voor dat blm gedoe.
  • 14 Oct 2021 om 14:19
    • Quote van 14 Oct 2021 om 12:55
      Want? Niemand hier heeft wat tegen homo's. Het is meer het feit dat het geluid van minderheidsgroepen je constant door de strot wordt geduwd. Dat begint ergernis op te wekken. Politieke statements zijn toch verboden in voetbalstadions?? Waarom dit dan wel?
    Dat ja! Homo lesbienne of wat dan ook dikke prima lekker zelf weten, maar dat continu op een voetstuk plaatsen daar worden mensen schijtziek van. Dat opdringen dat je het maar normaal moet vinden dat een man een vrouw wordt en vice versa.
  • 14 Oct 2021 om 14:07
    Als mensen gelijk behandeld willen worden, waarom wil zo n groep zichzelf dan altijd in the picture zetten? Verschillende mensen, Verschillende overtuigingen. Waarom stoppen we niet met elkaar de wil op te leggen en gaan we niet in vrede naast elkaar leven en respecteren we elkaars meningen niet?
  • 14 Oct 2021 om 14:06
    De Denker heeft groot gelijk. Homohaat, Racisme en dat soort onzin moeten we in stadions aanpakken, niet omdat voetbalfans schuldig zijn maar omdat voetbal een volkssport is. Voetballers spelen een belangrijke rol in de levens van jeugdigen. Het zijn idiolen. Het zijn de jeugdigen, voor namelijk marokkanen zo blijkt uit actieonderzoek van de gemeente Amersterdam, die graag flikkertikkertje spelen. Het probleem is echter dat we altijd aan deze symboliek doen met de beste bedoelingen maar dat er vervolgens geen ruk aan gedaan wordt door politici en justitie. Het is namelijk heel simpel: Ben je racist? Sla je graag homo's of anderen in elkaar? Ben je crimineel? Zijn deze zaken bewezen dan pak je het kuttuig AL hun rechten af. Geen Stufi, geen Bijstand, geen toeslagen, nada. Ben je onder de 18, dan de ouders verantwoordelijk houden. Als Pappa Mohammed/Jan door zoonlief Ahmed/Kees in de portemonnee geraakt worden, dan krijgen ze rake klappen. Borderline tuig kent alleen de harde hand als 'les'. Dus ja, in stadion hiertoe oproepen is essentieel een maatschappelijke plicht van voetballers. Volkssport nummer 1. Racisme tegengaan zoals in Engeland, knielen. Dikke prima. Kost niemand wat. In het stadion zal dat leiden tot fans die elkaar aanspreken op wangedrag. Maar ja, dan de vraag, waar trekken we de lijn. De laatste keer dat ik 'het zijn de homos' heb gezongen was 2 jaar geleden thuis tegen Willem 2. Hoeft van mij niet perse, kunnen ook wel wat anders bedenken. Of, we richten een roze fanclub op en we laten hun dit lied starten.
  • 14 Oct 2021 om 13:30
    • Quote van 14 Oct 2021 om 12:55
      Want? Niemand hier heeft wat tegen homo's. Het is meer het feit dat het geluid van minderheidsgroepen je constant door de strot wordt geduwd. Dat begint ergernis op te wekken. Politieke statements zijn toch verboden in voetbalstadions?? Waarom dit dan wel?
    Als het zo is wat je zegt dat je niets tegen dit soort mensen hebt dan hoef je er ook niet aan te ergeren. Het is goed dat er aandacht is want zo als anderen ook zeggen “;er is no een lange weg te gaan”.
  • 14 Oct 2021 om 13:28
    • Quote van 14 Oct 2021 om 12:55
      Want? Niemand hier heeft wat tegen homo's. Het is meer het feit dat het geluid van minderheidsgroepen je constant door de strot wordt geduwd. Dat begint ergernis op te wekken. Politieke statements zijn toch verboden in voetbalstadions?? Waarom dit dan wel?
    Dit heeft niets met politiek te maken. Het is een maatschappelijke discussie die bij lange nog niet klaar is. Dus aandacht hiervoor blijft belangrijk.
  • 14 Oct 2021 om 12:55
    • Quote van 14 Oct 2021 om 11:18
      Deze reacties geven al wel aan dat er nog een wereld te winnen is in de voetbalstadions.
    Want? Niemand hier heeft wat tegen homo's. Het is meer het feit dat het geluid van minderheidsgroepen je constant door de strot wordt geduwd. Dat begint ergernis op te wekken. Politieke statements zijn toch verboden in voetbalstadions?? Waarom dit dan wel?
  • 14 Oct 2021 om 11:18
    Deze reacties geven al wel aan dat er nog een wereld te winnen is in de voetbalstadions.
  • 14 Oct 2021 om 10:45
    Ja jongens de mensen die gevochten hebben en gestorven zijn voor ons land en alle vrijheden die daaruit voort zijn gekomen worden 1 dag per jaar herdacht, maar als je uit de kast komt of behoort tot de lhbti gemeenschap krijg je een hele pride month. Die we overigens net hebben gehad en dan nu weer zo'n statement.
  • 14 Oct 2021 om 10:28
    Wat een stelletje idioten. Straks de goals ook nog in regenbogenkleuren. Ze draven weer eens volledig door in dit maffe land.
  • 14 Oct 2021 om 10:24
    Waarom moet het overal benadrukt worden, lijkt wel alsof ze willen dat iedereen aan deze onzin mee gaat doen