Ten Voorde verbijsterd: ''We leven toch niet in een dictatuur?''

12
Ten Voorde verbijsterd: ''We leven toch niet in een dictatuur?''

De FC Twente/Heracles Academie heeft een regioplan opgezet waarin vrijwel alle club binnen de regio een rol spelen. Achilles Enschede/PFA vormt een uitzondering op de regel.

Leon ten Voorde begrijpt dat niet. "Ik zou als FC Twente en Heracles op de deur hadden geklopt voor een speler, gaan vlaggen van: kijk eens, de eerste speler leveren wij al af. Hoe mooi is dat?”, begint de verslaggever in De Ballen Verstand van TC Tubantia.

Ook snapt hij de houding van PFA niet. "Wie ben jij om dat te bepalen voor een kind dat stage kan lopen bij een BVO? Dat is toch gek, waarom doe je dat? Ze hebben ook een brief aan de ouders gestuurd. Dat vind ik ook ongelofelijk, er staat bij: zijn ze er na zes meetmomenten nog niet achter, dan vinden ze uw kind blijkbaar niet interessant genoeg. Dat vind ik echt zo’n toontje. Wat wil je daarmee bereiken?”

Ten Voorde ziet een andere, betere, werkwijze. "Ik vind dat elke opleider die bezig is om talent te ontwikkelen een talentje van dertien of veertien jaar die naar de dichtstbijzijnde BVO kan, het talent daar op de fiets naartoe moet brengen. Daar moet je trots op zijn".

Hij ziet echter 'wraakacties'. "De grote mensen achter de PFA hebben een verleden bij FC Twente en zijn daar niet zonder enige ruis vertrokken. Ik krijg toch het gevoel, en dat proef ik bij meer mensen, dat er toch nog wat oud zeer zit."

"De PFA zegt van: wij werken wel mee, alleen op de momenten die wij bepalen. Dan denk ik van: wie zijn jullie om dat te bepalen, die twee maanden. Wat is dit? We leven toch niet in een dictatuur?", besluit Ten Voorde.

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Oct 2021 om 09:28
    • Quote van 17 Oct 2021 om 09:11
      Alleen is de bundeling van talent daar een stuk makkelijker dan in Overijssel: Noord-Holland heeft met 3 miljoen inwoners 4 profclubs, Overijssel met 1 miljoen inwoners ook 4.
    wat die cijfers betreft geloof ik je direct ..neem daar de aantrekkingskracht van de naam Ajax of Feyenoord ook nog eens bij ..en AZ en Sparta hebben ook steeds weer goede jeugd..die hebben het alang door ..haha in Twente/Overijssel loopt alles 10 jaar achter..en niet verkeerd in hele boel dingen..
  • 17 Oct 2021 om 09:11
    • Quote van 17 Oct 2021 om 09:02
      De stappen die nu gezet worden door FCT/Heracles hadden 10 jaar geleden al gezet moeten worden ... ben het er mee eens dat er in Twente net zoveel talent rondloopt al vb. Noord-Holland of Regio Rotterdam ..
    Alleen is de bundeling van talent daar een stuk makkelijker dan in Overijssel: Noord-Holland heeft met 3 miljoen inwoners 4 profclubs, Overijssel met 1 miljoen inwoners ook 4.
  • 17 Oct 2021 om 09:02
    • Quote van 17 Oct 2021 om 08:44
      Zijn er ook een hoop door afgehaakt… Dus buiten dat je leuk moet kunnen voetballen, is het wel heel handig dat je ouders wat geld op de bank hebben… zo niet.. dan houdt het op. Geen voetbalclub voor straatvoetballertjes in ieder geval…
    De stappen die nu gezet worden door FCT/Heracles hadden 10 jaar geleden al gezet moeten worden ... ben het er mee eens dat er in Twente net zoveel talent rondloopt al vb. Noord-Holland of Regio Rotterdam ..
  • 17 Oct 2021 om 08:44
    • Quote van 17 Oct 2021 om 08:41
      maar verdere openheid geven ze niet ...komt wel vanzelf ..de Pers duikt er nu bovenop ..wha..
    Zijn er ook een hoop door afgehaakt… Dus buiten dat je leuk moet kunnen voetballen, is het wel heel handig dat je ouders wat geld op de bank hebben… zo niet.. dan houdt het op. Geen voetbalclub voor straatvoetballertjes in ieder geval…
  • 17 Oct 2021 om 08:41
    • Quote van 17 Oct 2021 om 08:32
      Wordt bekostigd door de ouders. Kost een flinke smak geld om daar te mogen voetballen…
    maar verdere openheid geven ze niet ...komt wel vanzelf ..de Pers duikt er nu bovenop ..wha..
  • 17 Oct 2021 om 08:38
    • Quote van 17 Oct 2021 om 08:32
      Wordt bekostigd door de ouders. Kost een flinke smak geld om daar te mogen voetballen…
    gewoon bij zn eigen club bij zn eigen vriendjes laten ..is toch het mooiste
  • 17 Oct 2021 om 08:37
    • Quote van 17 Oct 2021 om 08:23
      Aldus de QR code promotor ten Voorde …. Een grote pot hypocrisie is hem ook niet vreemd
    dat is waar maar in dit geval heeft ie gelijk..want uiteindelijk wil/zal Achilles die twentse jeugd die uitgroeien tot een toppertje in spe ergens onder gaan brengen ...ze willen niet mee doen met FCT/Heracles...Dan kun je wel indenken dat er een andere professionele voetbalorganisatie er achter zit
  • 17 Oct 2021 om 08:32
    • Quote van 17 Oct 2021 om 08:04
      ben wel benieuwd welke betaalde voetbalorganisatie daar achter zit . Achiiles kan dit niet allemaal zelf bekostigen..
    Wordt bekostigd door de ouders. Kost een flinke smak geld om daar te mogen voetballen…
  • 17 Oct 2021 om 08:23
    Aldus de QR code promotor ten Voorde …. Een grote pot hypocrisie is hem ook niet vreemd
  • 17 Oct 2021 om 08:04
    • Quote van 16 Oct 2021 om 21:40
      Een speler echt tegenhouden vind ik ook te ver gaan, maar dat ze niet met Twente samen willen werken is misschien jammer maar wel hun goed recht.
    ben wel benieuwd welke betaalde voetbalorganisatie daar achter zit . Achiiles kan dit niet allemaal zelf bekostigen..
  • 16 Oct 2021 om 21:40
    • Quote van 16 Oct 2021 om 21:16
      In dit geval volledig eens met LtV. Een jeugdspeler die naar een profclub kan moet je niet tegenhouden. Het is een ander verhaal als een concurrerende amateurclub jeugdspelers loopt te ronselen om op die manier met de 'eigen opleiding ' te pronken.
    Een speler echt tegenhouden vind ik ook te ver gaan, maar dat ze niet met Twente samen willen werken is misschien jammer maar wel hun goed recht.
  • 16 Oct 2021 om 21:16
    In dit geval volledig eens met LtV. Een jeugdspeler die naar een profclub kan moet je niet tegenhouden. Het is een ander verhaal als een concurrerende amateurclub jeugdspelers loopt te ronselen om op die manier met de 'eigen opleiding ' te pronken.
Sunday 5 December 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›