Jans over opstelling: ''Zo'n signaal willen we absoluut niet geven''

15
Jans over opstelling: ''Zo'n signaal willen we absoluut niet geven''

FC Twente mist woensdagavond een aantal spelers in het bekerduel met OSS'20. Zo zijn Michel Vlap, Michal Sadílek en Wout Brama niet inzetbaar voor trainer Ron Jans.

Jans onderschat OSS'20 niet, maar voert wel (noodgedwongen) een paar wijzigingen door. "Dat wil je niet, maar op een aantal posities hebben we concurrentie en daar maken we wel op een enkele positie gebruik van", zegt Jans voor de camera van 1Twente

De trainer moet onder meer op het middenveld puzzelen. "Sadílek en Vlap hadden anders gewoon gespeeld, maar die hebben een kleine blessure meegenomen van de wedstrijd tegen NEC en mogen niet spelen van de medische staf. Daar luisteren we naar en dat betekent dat we op het middenveld wel wat moeten veranderen", aldus Jans, die mogelijk meer wijzigingen doorvoert.

"Die keuzes gelden op een aantal posities voor verschillende spelers", legt hij uit. "Maar we willen absoluut niet het signaal geven zoals Tottenham Hotspur, die met hun tweede keus (naar Vitesse, red.) komt. Zo'n grote selectie hebben wij ook niet. Maar dat wil je niet."

Jans, die al hintte naar een basisplaats voor Virgil Misidjan, is duidelijk. "We willen eigenlijk met ons sterkste elftal op dit moment gewoon spelen. Alleen heb je op sommige posities wel concurrentie en als de één wat minder heeft gespeeld en de andere is goed ingevallen en traint goed, dan ga je dat bespreken met elkaar. Dus er zal een enkele wisseling plaatsvinden."

15 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 27 Oct 2021 om 09:19
    • Quote van 26 Oct 2021 om 21:53
      Wat mij betreft: Unnerstall; Hilgers, Pleguezuelo, Pröpper, Smal; Bosch, Zerrouki, Ugalde; Cleonise, Rots, Misidjan
    Helemaal mee eens.
  • 27 Oct 2021 om 09:10
    • Quote van 27 Oct 2021 om 09:07
      hij is gehuurd contract moeten we wel doorbetalen..
    Weet ik Meelzak, maar je hebt er niets aan. Ik begreep überhaupt al niet waarom hij opnieuw werd gehuurd......
  • 27 Oct 2021 om 09:07
    • Quote van 27 Oct 2021 om 08:37
      Illic met de kerst huiswaarts sturen is het beste......
    hij is gehuurd contract moeten we wel doorbetalen..
  • 27 Oct 2021 om 08:37
    • Quote van 26 Oct 2021 om 19:01
      Illic nooit meer laten spelen. Dan maar staring of bruns.
    Illic met de kerst huiswaarts sturen is het beste......
  • 26 Oct 2021 om 21:53
    • Quote van 26 Oct 2021 om 17:27
      Zou persoonlijk: de Lange; Troupee, Pleguezuelo, Propper, Oosterwolde; Zerrouki, Illic, Bosch; Cleonise, Ugalde, Misidjan. Opstellen
    Wat mij betreft: Unnerstall; Hilgers, Pleguezuelo, Pröpper, Smal; Bosch, Zerrouki, Ugalde; Cleonise, Rots, Misidjan
  • 26 Oct 2021 om 21:50
    • Quote van 26 Oct 2021 om 19:25
      Jans gaat smal nooit op het middenveld zetten. Ook al had ik hem daar wel eens graag zien spelen.
    Heeft hij vorig jaar onder jans al gespeeld eens.
  • 26 Oct 2021 om 19:25
    • Quote van 26 Oct 2021 om 19:07
      Smal op midv in plaats van ilic. En verwacht unerstall ook gewoon onder de lat.
    Jans gaat smal nooit op het middenveld zetten. Ook al had ik hem daar wel eens graag zien spelen.
  • 26 Oct 2021 om 19:20
    • Quote van 26 Oct 2021 om 19:07
      Smal op midv in plaats van ilic. En verwacht unerstall ook gewoon onder de lat.
    Dat hoop ik. Smal is aan de bal 1 van de betere als hij in vorm is.
  • 26 Oct 2021 om 19:07
    • Quote van 26 Oct 2021 om 19:01
      Illic nooit meer laten spelen. Dan maar staring of bruns.
    Smal op midv in plaats van ilic. En verwacht unerstall ook gewoon onder de lat.
  • 26 Oct 2021 om 19:01
    • Quote van 26 Oct 2021 om 17:27
      Zou persoonlijk: de Lange; Troupee, Pleguezuelo, Propper, Oosterwolde; Zerrouki, Illic, Bosch; Cleonise, Ugalde, Misidjan. Opstellen
    Illic nooit meer laten spelen. Dan maar staring of bruns.
  • 26 Oct 2021 om 18:47
    • Quote van 26 Oct 2021 om 17:27
      Zou persoonlijk: de Lange; Troupee, Pleguezuelo, Propper, Oosterwolde; Zerrouki, Illic, Bosch; Cleonise, Ugalde, Misidjan. Opstellen
    Een goede opstelling maar je kunt smal.ook weer minuten maken als linksback en hilgers als rechtsback neer zetten en oosterwolde centraal samen met propper. Richting a.s zaterdag moet je vertrouwen kweken in de verdediging
  • 26 Oct 2021 om 17:56
    • Quote van 26 Oct 2021 om 17:27
      Zou persoonlijk: de Lange; Troupee, Pleguezuelo, Propper, Oosterwolde; Zerrouki, Illic, Bosch; Cleonise, Ugalde, Misidjan. Opstellen
    Ilic niet aub.
  • 26 Oct 2021 om 17:27
    Zou persoonlijk: de Lange; Troupee, Pleguezuelo, Propper, Oosterwolde; Zerrouki, Illic, Bosch; Cleonise, Ugalde, Misidjan. Opstellen
  • 26 Oct 2021 om 17:04
    Ugalde zal ook wel spelen
  • 26 Oct 2021 om 16:12
    Ik hoop op Pleguezuelo!
Sunday 5 December 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›