Van Wolfswinkel blijft kritisch: ''Mijn statistieken zijn oké''

11
Van Wolfswinkel blijft kritisch: ''Mijn statistieken zijn oké''

Ricky van Wolfswinkel was zaterdagavond de gevierde man aan Twentse zijde. De spits van FC Twente benutte een strafschop tegen Sparta Rotterdam en bezorgde FC Twente daarmee de drie punten.

Van Wolfswinkel miste in de bekerwedstrijd tegen OSS'20 nog vanaf elf meter, maar faalde op Het Kasteel niet. "Tuurlijk zat die penalty tegen Oss nog in mijn hoofd, maar dat is nu wel weg", laat de aanvaller weten aan TC Tubantia

De spits kreeg verder weinig kansen tegen het stugge Sparta. "Het grappige is dat het precies zo’n wedstrijd werd die we hadden verwacht", meent Van Wolfswinkel. "De ruimtes waren klein en dan is het lastig om mij te vinden. Ik voelde me prima, en de ballen die ik kreeg, verwerkte ik volgens mij vrij aardig, maar het waren er niet veel."

Van Wolfswinkel was voor het eerst sinds eind september weer trefzeker. "Mijn statistieken zijn oké (vijf goals, drie assists, red.), maar ik heb niet echt goed gespeeld de voorbije weken", is de routinier kritisch. "In het begin had ik door de week nog wel eens een pijntje, maar ik word nu fitter en beter."

"Het is anderhalf jaar geleden dat ik in dit ritme heb gezeten van elke week een wedstrijd spelen. En dat merk je. Je kunt trainen wat je wilt, maar je kunt wedstrijden niet nabootsen",  besluit Van Wolfswinkel.

11 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Nov 2021 om 14:05
    • Quote van 23 Nov 2021 om 09:58
      Small zou je een kunnen proberen. Had aardig statistieken in de kkd. Ik heb liever gewoon een aanvaller op 10. Vooral als cherny terug is zou je toch eigenlijk blindelings voor rots op 10 moeten kiezen. Genoeg vleugelspelers. Andere clubs wisselen wel vaker vleugels met 10. Uiteraard snap ik dat snelle vleugels speler daar niks te zoeken hebben maar die griek en rots zijn in mijn ogen daar prima geschikt voor. Afgelopen week maakt die griek ook acties vanuit stilstand.
    Rots is een centrum spits die eventueel kan op op de vleugels. Maar geen 10. Limnios ook niet. Typische vleugel speler.
  • 23 Nov 2021 om 13:42
    • Quote van 23 Nov 2021 om 09:58
      Small zou je een kunnen proberen. Had aardig statistieken in de kkd. Ik heb liever gewoon een aanvaller op 10. Vooral als cherny terug is zou je toch eigenlijk blindelings voor rots op 10 moeten kiezen. Genoeg vleugelspelers. Andere clubs wisselen wel vaker vleugels met 10. Uiteraard snap ik dat snelle vleugels speler daar niks te zoeken hebben maar die griek en rots zijn in mijn ogen daar prima geschikt voor. Afgelopen week maakt die griek ook acties vanuit stilstand.
    Wat zoek je in een nummer 10? Die vraag zouden we eerst moeten stellen. Is hij vooral een extra middenvelder? Moet hij de openingen creëren met zijn traptechniek? Scorende vermogen hebben? Loopvermogen? Diepgang? Of op techniek een man meer creëren?
  • 23 Nov 2021 om 09:58
    • Quote van 22 Nov 2021 om 19:27
      Ik zou nog een stap veder gaan en smal eens op 10 proberen in een paar oefenpotten. Verruit het makkelijkst aan de bal en speel nagenoeg altijd naar voren heen ook in kleine ruimtes overzicht en bal gevoel meer dan genoeg. Defensief hoeft die dan ook te doen wat die op linksback wel moet. Maar daar zal helaas wel niet naar gekeken worden. Maar ik denk dat het zomaar een hele goed optie kam zijn op basis van de kwaliteiten die hij aan de bal heeft.
    Small zou je een kunnen proberen. Had aardig statistieken in de kkd. Ik heb liever gewoon een aanvaller op 10. Vooral als cherny terug is zou je toch eigenlijk blindelings voor rots op 10 moeten kiezen. Genoeg vleugelspelers. Andere clubs wisselen wel vaker vleugels met 10. Uiteraard snap ik dat snelle vleugels speler daar niks te zoeken hebben maar die griek en rots zijn in mijn ogen daar prima geschikt voor. Afgelopen week maakt die griek ook acties vanuit stilstand.
  • 22 Nov 2021 om 22:22
    • Quote van 22 Nov 2021 om 22:06
      In ieder geval de moeite waard om eens te proberen in een training.
    Eens pol.
  • 22 Nov 2021 om 22:06
    • Quote van 22 Nov 2021 om 20:01
      Zou idd ook kunnen. Linies dichter op elkaar dan komt smal niet in grote ruimtes te verdedigen. Al zou ik smal persoonlijk echt eens op 10 proberen. We doen zijn voetballende kwaliteit soms wel te kort.
    In ieder geval de moeite waard om eens te proberen in een training.
  • 22 Nov 2021 om 20:01
    • Quote van 22 Nov 2021 om 19:42
      Misschien moet twente eens 442 gaan spelen. Smal op het middenveld erbij en dezelfde middenveld als afgelopen weekend en oosterwolde linksback laten. Speelde weer een goede wedstrijd. Dan rots en limnios voor in laten.
    Zou idd ook kunnen. Linies dichter op elkaar dan komt smal niet in grote ruimtes te verdedigen. Al zou ik smal persoonlijk echt eens op 10 proberen. We doen zijn voetballende kwaliteit soms wel te kort.
  • 22 Nov 2021 om 19:42
    • Quote van 22 Nov 2021 om 19:27
      Ik zou nog een stap veder gaan en smal eens op 10 proberen in een paar oefenpotten. Verruit het makkelijkst aan de bal en speel nagenoeg altijd naar voren heen ook in kleine ruimtes overzicht en bal gevoel meer dan genoeg. Defensief hoeft die dan ook te doen wat die op linksback wel moet. Maar daar zal helaas wel niet naar gekeken worden. Maar ik denk dat het zomaar een hele goed optie kam zijn op basis van de kwaliteiten die hij aan de bal heeft.
    Misschien moet twente eens 442 gaan spelen. Smal op het middenveld erbij en dezelfde middenveld als afgelopen weekend en oosterwolde linksback laten. Speelde weer een goede wedstrijd. Dan rots en limnios voor in laten.
  • 22 Nov 2021 om 19:27
    • Quote van 22 Nov 2021 om 18:56
      Zou Smal niet linie naar voren kunnen dan? Limnios is best creatief zouden we eens op 10 moeten proberen in een oefenwedstrijd.
    Ik zou nog een stap veder gaan en smal eens op 10 proberen in een paar oefenpotten. Verruit het makkelijkst aan de bal en speel nagenoeg altijd naar voren heen ook in kleine ruimtes overzicht en bal gevoel meer dan genoeg. Defensief hoeft die dan ook te doen wat die op linksback wel moet. Maar daar zal helaas wel niet naar gekeken worden. Maar ik denk dat het zomaar een hele goed optie kam zijn op basis van de kwaliteiten die hij aan de bal heeft.
  • 22 Nov 2021 om 18:56
    • Quote van 22 Nov 2021 om 18:09
      Het word tijd dat ulgalde eens gaat spelen. Maar het probleem aan de bal zit hem dat enkel sadilek en smal echt de voetballende oplossing zien (of tussen de linies zien en geven)naar voren toe en ja smal is verdedigend echt heel slecht. Maar aan de bal totaal anders. Het hele middenveld is niet creatief totaal niet. Zelfs met vlap. Voorzetten heeft geen zin want van wolfswinkel verwerkt ze heel slecht de laatste weken terwijl hij echt kansen daarvoor had. Troupee rots zelfs limnios en misidjan 1. Vlap heeft aanvoer tussen de linies nodig en die krijgt hij van niemand. Het worden dan al snel lange ballen om vlap te bereiken en daar ligt zijn kwaliteit niet. Op deze manier word het aan de bal ook niet beter.
    Zou Smal niet linie naar voren kunnen dan? Limnios is best creatief zouden we eens op 10 moeten proberen in een oefenwedstrijd.
  • 22 Nov 2021 om 18:09
    Het word tijd dat ulgalde eens gaat spelen. Maar het probleem aan de bal zit hem dat enkel sadilek en smal echt de voetballende oplossing zien (of tussen de linies zien en geven)naar voren toe en ja smal is verdedigend echt heel slecht. Maar aan de bal totaal anders. Het hele middenveld is niet creatief totaal niet. Zelfs met vlap. Voorzetten heeft geen zin want van wolfswinkel verwerkt ze heel slecht de laatste weken terwijl hij echt kansen daarvoor had. Troupee rots zelfs limnios en misidjan 1. Vlap heeft aanvoer tussen de linies nodig en die krijgt hij van niemand. Het worden dan al snel lange ballen om vlap te bereiken en daar ligt zijn kwaliteit niet. Op deze manier word het aan de bal ook niet beter.
  • 22 Nov 2021 om 17:55
    13 wedstrijden 5 goals 3 assists hoeveel penaltys van die 5 goals? Lijkt me duidelijk dat de lat voor spitsen inmiddels niet meer bijster hoog ligt bij onze Fct!
Sunday 5 December 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›