Hoogma houdt de deur open: ''Of FC Twente mag bellen? Jazeker''

16
Hoogma houdt de deur open: ''Of FC Twente mag bellen? Jazeker''

Nico-Jan Hoogma kondigde dinsdagochtend zijn vertrek aan als directeur topvoetbal bij de KNVB. De bestuurder werd na het vertrek van Jan-Willem Brüggenwirth als algemeen directeur bij FC Twente al gelinkt aan de club uit Enschede.

Hoogma heeft echter nog geen duidelijkheid over zijn toekomst. "Eén plus één is in het voetbal niet altijd twee", zegt Hoogma in gesprek met TC Tubantia. "Ik weet hoe het werkt, maar er is nog geen enkel contact tussen FC Twente en mij geweest. De beslissing om te stoppen bij de KNVB heb ik tijdens mijn vakantie in oktober genomen en toen was nog helemaal niet bekend dat Brüggenwirth weg zou gaan."

Hoogma, die komende zomer vertrekt bij de KNVB, is sinds 2018 werkzaam bij de voetbalbond. Hij weet nog niet wat hij na dit seizoen gaat doen. "Ik ga de komende periode eens rustig met mijn vrouw zitten hoe ik de toekomst voor me zie. Ik ben daar voor mezelf nog niet uit. Ik moet 100 procent het goede gevoel hebben bij mijn volgende keus."

"En ja, nu dit bekend is, zullen er ongetwijfeld clubs gaan bellen die eens een kop koffie met me willen drinken", beseft Hoogma, die tussen 1992 en 1998 bij FC Twente speelde. "Of FC Twente mag bellen? Jazeker. Met de mensen van FC Twente zou ik zeker een kop koffie gaan drinken, dat hoeft geen geheim te zijn."

FC Twente wil zelf geen overhaaste beslissingen nemen en kiest mogelijk eerst voor een algemeen directeur op interim-basis. Voor die functie zou de onlangs vertrokken Paul van der Kraan in beeld zijn. Hoogma kan het dan komende zomer overnemen.

16 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Nov 2021 om 07:04
    Zou mooi zijn als hij naar FC Twente zou komen. Denk dat hij daar absoluut geschikt voor is en hij woont ook mooi vlakbij in Oldenzaal ( geloof ik ). Nu voor de korte termijn van de Kraan weer polsen, en hopelijk kan hij daarna Hoogma ook nog een beetje op weg helpen bij ons FC Twente.
  • 23 Nov 2021 om 19:09
    Als Twente tegen Heracles speelde en won. Dan was die Hoogma te beroerd om netjes het bestuur van Twente te feliciteren. Ging die snel in de skybox van een bevriende sponsor zitten. Die vent is Heraclied! Die moet je hier niet willen. Heeft alleen onder Jan Smit kunnen floreren zoals van Halst onder Munsterman.
  • 23 Nov 2021 om 18:29
    • Quote van 23 Nov 2021 om 13:42
      Maar dat geld voor hoogma net zo goed. Die heeft binding met heracles. Met ons heeft die net zoveel binding als eenhoorn.
    Volgens mij heeft Eenhoorn alleen in het westen gewerkt. Daar heb je een heel andere mentaliteit. Dat is geen garantie op een mismatch, maar wel iets waar je rekening mee moet houden. Hoogma kent sowieso de club, de regio en de mentaliteit van de Tukkers.
  • 23 Nov 2021 om 16:23
    • Quote van 23 Nov 2021 om 13:29
      Die komt dus niet . Dan was hij 5 maanden terug wel gekomen. Als hij toen niet beschibaar was dan nu ook niet. Die hadden ze nooit laten lopen bij Twente als die had willen komen. Hoogma is gewoon een prima directeur voor Twente.
    Ik zeg je dat Hoogma komt , vd Kraan maakt dit seizoen af en dan stapt Hoogma er in. Denk dat dat allang in kannen en kruiken is. Want ze zullen nooit nu al zeggen zo en zo, maar ik denk dat de zaak al lang beklonken is.
  • 23 Nov 2021 om 14:33
    • Quote van 23 Nov 2021 om 13:42
      Maar dat geld voor hoogma net zo goed. Die heeft binding met heracles. Met ons heeft die net zoveel binding als eenhoorn.
    Wel op de hoogte zijn met wat je zegt. Hoogma heeft hier een prima tijd gehad en daarna vertrok hij naar HSV. 6 jaar als ik het goed gelezen heb dus hoezo geen binding met onze FC ?
  • 23 Nov 2021 om 14:20
    • Quote van 23 Nov 2021 om 13:49
      Nou minder binding? Hij heeft jaren hier gevoetbald toch
    Dat zegt tegenwoordig toch helemaal geen fuck meer. Hoeveel voorbeelden wou je daarvan hebben? Paul van de kraan had toch ook geen binding met ons? Nu wel.
  • 23 Nov 2021 om 13:49
    • Quote van 23 Nov 2021 om 13:42
      Maar dat geld voor hoogma net zo goed. Die heeft binding met heracles. Met ons heeft die net zoveel binding als eenhoorn.
    Nou minder binding? Hij heeft jaren hier gevoetbald toch
  • 23 Nov 2021 om 13:48
    • Quote van 23 Nov 2021 om 13:29
      Die komt dus niet . Dan was hij 5 maanden terug wel gekomen. Als hij toen niet beschibaar was dan nu ook niet. Die hadden ze nooit laten lopen bij Twente als die had willen komen. Hoogma is gewoon een prima directeur voor Twente.
    Kwaliteit voor die positie wel. Dat staat buiten kijf. Maar of dit wel "matched" betwijfel ik. Maar ey ik van mij mag die komen. Alleen heb ik liever eenhoorn. thats all. Beide is prima overigens.
  • 23 Nov 2021 om 13:42
    • Quote van 23 Nov 2021 om 13:26
      Weet niet hoe goed Eenhoorn hier past. Hoogma is sowieso een match.
    Maar dat geld voor hoogma net zo goed. Die heeft binding met heracles. Met ons heeft die net zoveel binding als eenhoorn.
  • 23 Nov 2021 om 13:29
    • Quote van 23 Nov 2021 om 13:06
      Zie persoonlijk liever eenhoorn komen.
    Die komt dus niet . Dan was hij 5 maanden terug wel gekomen. Als hij toen niet beschibaar was dan nu ook niet. Die hadden ze nooit laten lopen bij Twente als die had willen komen. Hoogma is gewoon een prima directeur voor Twente.
  • 23 Nov 2021 om 13:26
    • Quote van 23 Nov 2021 om 13:06
      Zie persoonlijk liever eenhoorn komen.
    Weet niet hoe goed Eenhoorn hier past. Hoogma is sowieso een match.
  • 23 Nov 2021 om 13:06
    • Quote van 23 Nov 2021 om 12:52
      Svente weet je of de club vol voor hem gaat? Of gaan ze misschien voor Robert eenhoorn?
    Zie persoonlijk liever eenhoorn komen.
  • 23 Nov 2021 om 12:52
    Svente weet je of de club vol voor hem gaat? Of gaan ze misschien voor Robert eenhoorn?
  • 23 Nov 2021 om 12:51
    Te mooi om waar te zijn