Brüggenwirth 'verbijsterd' door FC Twente: ''Hij is echt heel boos''

12
Brüggenwirth 'verbijsterd' door FC Twente: ''Hij is echt heel boos''

Jan-Willem Brüggenwirth werd vorige week ontslagen als algemeen directeur van FC Twente. Volgens sportmarketeer Chris Woerts kwam dat als een complete verrassing voor hem.

"Tot zijn eigen verbijstering, want hij had een bijpraatgesprek met iemand van het stichtingsbestuur van FC Twente", vertelt Woerts bij Veronica Inside. "Hij was 4,5 maand bezig, maar zei dat hij binnen twee minuten weer buiten stond zonder enige argumentatie."

"Dus dat is hem niet in de koude kleren gaan zitten. Hij is echt heel boos. Hij had het totaal niet aan zien komen en het is totaal onverwachts", aldus Woerts. Brüggenwirth werd afgelopen zomer aangesteld door FC Twente, maar de club uit Enschede sprak later van een 'verkeerde match'.

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 26 Nov 2021 om 08:25
    Ontslag gebeurd niet door de Stichting maar door de RvC - dus ik vermoed een gesprek met DS
  • 25 Nov 2021 om 23:54
    • Quote van 25 Nov 2021 om 18:57
      Kan toch haast niet? Het initiatief voor zijn ontslag kwam toch vanuit Twente Verenigt? Die hebben echt niet eerst even contact gehad met Hoogma hoor. Daarbovenop loopt Hoogma’s contract gewoon af, dat is al bepaald toen hij een lange tijd geleden tekende. Deze kunnen we afdoen als toeval vermoed ik
    Denk niet dat twente verenigt! Zo’n dikke vinger in de pap heeft
  • 25 Nov 2021 om 21:10
    • Quote van 25 Nov 2021 om 18:57
      Kan toch haast niet? Het initiatief voor zijn ontslag kwam toch vanuit Twente Verenigt? Die hebben echt niet eerst even contact gehad met Hoogma hoor. Daarbovenop loopt Hoogma’s contract gewoon af, dat is al bepaald toen hij een lange tijd geleden tekende. Deze kunnen we afdoen als toeval vermoed ik
    Ik hoop het met jou..
  • 25 Nov 2021 om 18:57
    • Quote van 25 Nov 2021 om 11:50
      Inderdaad vieze smaak van in m'n mond...ik hoop dat het niet zo is
    Kan toch haast niet? Het initiatief voor zijn ontslag kwam toch vanuit Twente Verenigt? Die hebben echt niet eerst even contact gehad met Hoogma hoor. Daarbovenop loopt Hoogma’s contract gewoon af, dat is al bepaald toen hij een lange tijd geleden tekende. Deze kunnen we afdoen als toeval vermoed ik
  • 25 Nov 2021 om 12:54
    • Quote van 25 Nov 2021 om 11:50
      Inderdaad vieze smaak van in m'n mond...ik hoop dat het niet zo is
    En zo komen dus de lul verhalen in de wereld.
  • 25 Nov 2021 om 12:33
    • Quote van 25 Nov 2021 om 11:50
      Inderdaad vieze smaak van in m'n mond...ik hoop dat het niet zo is
    Tuurlijk is dat niet zo, denk toch na
  • 25 Nov 2021 om 12:32
    • Quote van 25 Nov 2021 om 10:44
      Ik ben ook boos ! Nog in de proeftijd ontslagen Jan Willem ?
    Iemand die niet voldoet aan de eisen kan opstappen, zo werkt dat nu eenmaal we (waar dan ook) zijn nu eenmaal geen filantropische instelling.
  • 25 Nov 2021 om 11:50
    • Quote van 25 Nov 2021 om 11:34
      Als hoogma binnenkomt is hij inderdaad gewoon ouderwets genaaid door de voetballerij. 1+1=2 Niet dat het slecht is voor Twente. Gevoelsmatig heb ik meer vertrouwen in hoogma.
    Inderdaad vieze smaak van in m'n mond...ik hoop dat het niet zo is
  • 25 Nov 2021 om 11:34
    Als hoogma binnenkomt is hij inderdaad gewoon ouderwets genaaid door de voetballerij. 1+1=2 Niet dat het slecht is voor Twente. Gevoelsmatig heb ik meer vertrouwen in hoogma.
  • 25 Nov 2021 om 11:34
    Als hoogma binnenkomt is hij inderdaad gewoon ouderwets genaaid door de voetballerij. 1+1=2 Niet dat het slecht is voor Twente. Gevoelsmatig heb ik meer vertrouwen in hoogma.
  • 25 Nov 2021 om 10:44
    Ik ben ook boos ! Nog in de proeftijd ontslagen Jan Willem ?
  • 25 Nov 2021 om 10:23
    Nu weten we het wel een keer. Die Woerts wordt iedere keer op de hak genomen bij voetbal insite. Maandag vertelde hij nog dat Feyenoord 90 miljoen zou krijgen van een investeringsmaatschappij, maar als Feyenoord aan al haar verplichtingen had voldaan van afbetalingen hadden ze nog 20-30 miljoen over om spelers te halen.
Sunday 5 December 2021
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›